|
|
| Hvad gør du for at afstresse? |
|
|
Hej Ænder, Jeg har brug for at høre hvad I gør for at afstresse... Jeg er selv inde en en rigtig stresset periode med stres på job (shippingelev) overarbejde, flytning (rod hjemme!) en farfar der er hjertesyg osv osv. Jeg føler ikke rigtig jeg overhovede når at puste af... Hvad gør I for at afstresse?
Ryttermærkeundervisning tilbydes til rideklubber i nordsjælland/StorKøbenhavn Har deltaget i DRF ryttermærkeunderviserkursus. Kontakt mig for nærmere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Elsker..... |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
11-03-2009 18:24 |
|
Illum !! . Pist: jeg har det mest fantastiske "intet liv" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ren hygge |
|
|
Jeg sætter mig ind til min hest .. lige foran hans hoved - sidder og snuser duften ind og lytter på han gumler hø og nusser mig i håret .. Det er for mig det bedste i hele verden .. Og jeg kan sidde der er meget MEGET lang tid 
ღ En fantastisk Irish Cob fraTroelsegaarden ღ
-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-
... Medlem af Bullerklubben ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heste nettetw |
|
|
MED VENLIG HILSEN. Liv Nielsen. (Nu med 22 grader og sol.)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg stresser af |
Muttemor |
11-03-2009 18:42 |
|
hvis jeg er vildt stresset, tager jeg en time ud af min dag og træner. Alt afhængigt af vejr, humør osv., så enten fitness, en lang gå-eller løbetur.  Jeg synes også det er afstressende at gå en tur på folden og have et par nysgerrige heste ved siden.  Ellers så hækler jeg faktisk også, hvis jeg virkelig har brug for et pusterum uden fysisk aktivitet  Meditation er faktisk også godt. Og det behøver ikke være vildt fancy. Et par lukkede øjne, afslappede skuldre og fingerspidserne mod hinanden lyder banalt, men er virkelig rart. Og så med fokus på langsomt og dybt åndedræt indtil man mærker varmen mod fingerspidserne. Hvis det er meget "intenst", kan man lave lidt afstand imellem fingerspidserne og stadig mærke varmen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rider og bager |
|
|
Når jeg synes det hele koger oveni, tager jeg enten en tur på Larnett eller bager (Larnett er i topform nu, og fryseren er fyldt med hjemmebagt brød )
Mvh Alice Nu med to smækre RDH-hopper i stalden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Meget forskelligt |
|
|
Når jeg er stresset gør jeg nogle forskellige ting bl.a. bager, muger ud og strigler hestene, shopper, gør rent (mest afstressende når der først er rent), tager karbad med ansigtsmasker osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Afstresse |
|
|
Hvis jeg føler mig rigtig stresset og føler alt invendig dirre og ikke vil falde til ro - så er der intet andet for mig end at komme ud og bruge min krop fysisk, tager gerne i fitness både på løbebånd, stepper og romaskine, men også med vægtene. Når jeg så kommer hjem igen er jeg træt og rolig i kroppen på den gode måde og kan derefter slappe velfortjent af med sofa, tæpper, the, film, sterinlys og hvad mit hjerte ellers kan begære.. Held og lykke med at finde lige præcis det der kan give dig ro 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tager... |
|
|
... udog nusser min hest bag ørerne. Eller bliver hjemme og nusser min kat på maven. Pelsterapi er fremragende. Og gider kræene ikke blive nusset mere, er der altid HN - eller at sætte mig med et puslespil. Jeg har fået et blødt punkt for wasgij puslespil - de er ret sjove og fjollede (almindelige puslespil hvor man ved hvad der er på billedet, gider jeg ikke)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| afstresse |
Heidi *Med 5 dejlige muler* |
11-03-2009 19:44 |
|
Er vejret til det, rider jeg en tur. Ellers hygger jeg bare om hestene 
R.I.P Mispige. 14 april 2005- 17 august 2008
At give slip - er ikke det samme som at miste grebet
Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| stresse af |
|
|
Gør jeg ved en ridetur på hesten, uanset om det bare er vejen rundt, eller en lang skovtur. Eller en tur rundt om søen eller i skoven med hunden,
Annette Sælges: Hubertus Flexline kombi Stubben trense Catago underlag, spring/ kombi Pad
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ud i naturen .. |
inger christensen |
11-03-2009 20:17 |
|
og meget gerne med et dyr som selskab. Gode øvelser for at afdæmpe stress på sit arbejde, er at sætte sig ned på en stol. Lukke øjnene, trække vejret godt og dybt ned i mellemgulvet igennem næsen, så du kan mærke at din nederste del af maven, skubbes frem af. Gentag det mange gange, men i et meget langsomt tempo.
Går dine heste og ponyer med svømmefødder på folden. Er din ejendom ved at drukne i mudder, så ring og hør om vi måske kan hjælpe dig vognmand/entrepenør Per Christensen 20285450
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fysisk |
|
|
At lave noget fysisk krævende er det allermest afstressende for mig. Det kan være: Løbeture Udmugning Hårdt havearbejde Lange cykelture Og jeg kan også finde på at råbe stressen ud, når jeg er i skoven. -Når der ikke er nogen i nærheden. 
Vrinsk fra Esma Kun den der bestiger bjerget får udsigt over dalen.. Jeg har fundet en ny og rigtig god ejer til Tøsen. Hurrahh!! :-) 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| afstress |
|
|
Jeg er på hestenettet eller går og hygger mig med hestene ude i stalden....det er afstresning!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jahjkashkj |
Anna-S |
11-03-2009 20:27 |
|
Går en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tur, tager ud til hesten og laver rutine arb (men ingen ridning), tager i fitness center, sover til middag (og så er jeg da ligeglad med om klokken er 9 eller 19 ), cykler en tur.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forskelligt... |
|
|
Enten surfer jeg formålsløst rundt på nettet på hn eller hestegalleri, eller også finder jeg en kat der gider nusse ellers tager jeg ud til hesten og giver ham en god strigletur og så finder jeg en kost frem og så fejer jeg i laden  Der ligger altid wrap over det hele så man kan virkelig se sit fremskridt og det gør altså et eller andet for mig hvis jeg er lidt stresset  Og der er altid masser at feje ude på gården  Mvh Signe
Med hesten Paragraff Klubmester i spring ISR 2008 (med den gamle part)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad jeg gør? |
CamillaX |
11-03-2009 21:36 |
|
Jeg går med hunden, eller kører ud til en skov eller lign. med hund. Jeg nyder også at være sammen med min kæreste, for han formår at kysse mig rolig så jeg glemmer alt andet  Min iPod er også uundværlig, i det hele taget er musik godt for mig, gerne højt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Når jeg skal afstresse |
|
|
Så spiller jeg tetris eller arbejder på tanken...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvis jeg |
|
|
ahr haft en travl periode slapper jeg helt af når jeg går ud til hestene. Det bedste er ved fodringstid, hvor jeg bare kan stå og slappe af til lyder af de gumler deres mad.
Team Rønnebjerggård......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| slukker mobilen |
teamoases |
11-03-2009 22:30 |
|
og har tid helt for mig selv. Prøver at finde den indre ro frem og gør noget jeg godt kan lide- alene.
Team Oases Professional Horse Care: Hestepension: Hestevelfærd og adfærd Hestevikaren Prof. Horsecare: Hesteejernes eget vikarbureau Horseconsult: Rådgivning http://www.teamoases.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er sammen med |
|
|
mine heste, hygger med manden eller kikker på nettet, gerne mens jeg tager karbad.... Forsøger at lægge "Dorthe tid" ind- så jeg har dage og timer, hvor jeg har "fri" tid, helst 3-4 timer 2-3 gange pr. uge. Og helst en dag pr. uge. MVH Dorthe
Dygtig HMS handler om at have den samme hest i mange år, ikke at have mange heste på få år. Vores kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby. Se billede på mit HN. Øremærke nr. ZGO383 Dusør gives
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tager.. |
|
|
ud til hestene.. Så er jeg som regl ret afstresset når jeg kommer hjem.. Og hvis det er i løbet af ugen, så går jeg en tur i skoven eller til stranden..
Krone og Bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hverken hest, hund eller lign. |
|
|
Normalt ville jeg enten tage ud til hesten, gå med hunden, nusse med katten... Men hesten er solgt, hunden kunne ikke være alene hjemme og måtte derfor blive hos mine forældre da jeg flyttede hjemmefra og katten er død af alderdom efter 17 år! Så jeg har måttet finde alternativer til at afstresse. Jeg bruger ofte fysisk aktivitet, en god lang gåtur, løbetur osv., men nogle gange er det bare stilhed der behøves. Jeg har store vindueskarme, som man kan sidde i, og det aller mest afstressende for mig er nu at sidde i min vindueskarm, med et fotoalbum, en sangbog eller lign., og tænke på gode minder! Det kan få mig til at slappe helt af. Hvis vinduet samtidigt at åbent, fuglene synger lidt, ja, så er jeg helt opladet bagefter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg sadler simpelthen hesten op og rider en stille tur ud over markerne. Det er ren lise for sjælen. Jeg nyder at mærke hesten arbejde under mig - uanset om det bare er skridt. Jeg nyder vejret og naturen. Bedre kan det ikke blive. Totalt ZEN. Og derefter lukke hesten ud på fold og nyde synet af hendes glæde, bukkespring og rulleture. For at derefter muge ud. Så er jeg ladet op til en god dag - sådan en morgentur er ren nydelse.
Ejer af Interview Firfod. Stud.med.vet. There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse. - Rolf Kopfle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg... |
|
|
træner for at afstresse - det har en super god effekt for mig.. Ellers går jeg tur med hundene 
Mvh Heidi
I don't want to be anything other than me Gavin DeGraw
Salg af Olivers Petfood i Nordjylland (9760) se mere på præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
tager noget beroligende medicin og prøver på at slappe så meget af, at jeg kan falde i søvn og sove i 20 min. Men efter jeg ikke skulle på arbejdsmarked mere så er jeg heller ikke så stresset mere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu er jeg i den |
|
|
heldige situation at jeg aldrig har oplevet stress. Jeg har haft travlt men ikke været stresset. Jeg mener stress er et fortæsket ord. Jeg har set veinder der gik ned med stress, det var frygteligt og bare slet slet ikke det samme som at have lidt mere travlt end almindeligt. Når jeg syntes jeg har haft for travlt, så går jeg rigtigt tidligt i seng, og bare nyder at jeg har tid til at ligge der og slappe af, inden jeg lægger mig til at sove. Mvh Camilla Ps hvor er du shippingelev henne ?
Professional's Choice gamacher sælges - LINK
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| massage. |
|
|
Stresset ringer til min massør og får enten en hot stone massage el chokolade massage. Dejli afstressende og man føler sig som født på ny bagefter. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja Greve du |
Illum |
12-03-2009 07:21 |
|
HAr ret, det er et fortæsket og misbrugt ord. Så snart folk mærker blodet løbe i kroppen, så har de STERSS. Jeg har heller aldrig haft stress over noget. Skal noget gøres, så bliver det gjort også hvis der er en del... Jep jeg var bare popsmart i mit svar.
Illum !! . Pist: jeg har det mest fantastiske "intet liv" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| anspændt |
|
|
Hvis jeg er anspændt og har meget om ørene, så tager jeg i klatreklubben. På klatrevæggen har jeg ikke tid til at spekulere over det som gør mig anspændt, for der skal jeg holde fokus på mine ruter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| :o) ... |
|
|
Da jeg havde hest.. så var det for mig de fleste dage nok bare at komme derud og mosle rundt.. et par timer hvor man kunne få lidt ro omkring de andre ting som forstyrre ens liv.
INTET bedre end at tage en god skovtur/vejtur og bare hygge og nyde naturen, hesten og luften. Men selv det at muge ud.. det kan hjælpe.. man får brugt den negative energi til noget positivt.. HVIS man kan sige til sig selv at dette ikke endnu en stress faktor.
Men ellers kan en rigtig god gå tur også være med til det.. eller bare ligge på sofaen og få tænkt og tænkt..
Jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er også |
|
|
inde i en periode hvor det brænder på alle fronter. Igår stod jeg pænt og striglede min hest i en god time, hvilket abselut tog toppen af stressen. Her til morgen vågnede jeg op til det mest fantastiske vejr, og der valgte jeg at møde senere ind på arbejde, tog løbe tøjet på, og løb mig en tur. Tog et dejligt ekstra langt bad, tøj på jeg føler mig godt tilpas i, stoppede på tanken og købte mig en kakaomælk (ynglings) og mødte på arbejde. Mine skuldre er 5 cm længere nede, end da jeg forlod min arbejdsplads igår. Jeg forsøger at se frem til påsken, hvor jeg har hele 10 fridage. Så er det kun problemerne på det personlige plan der skal løses... Men det er også meget overskueligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg stresser af, ved at ride en stille tur på min hest.. uanset om det er varm og solskin, eller isnes kold.. Man kan umuligt være stressende, når man bare skridter der ud af..:-D
Mvh. Trine Hvor der er en vilje, er der en vej Carpe diem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Afstresser |
|
|
sammen med mine heste. Det er alt hvad det indebærer at have hest. Udmugning, strå, fodre, strigling, pudsning af udstyr, ridning og kørsel. Eller bare sidde på en havestol i stalden og hører hestene står og gumler. FANTASTISK!
De bedste hilsener fra
*Stutteri Schelhase*
**Ågerupgårds Pascal står til avlsbenyttelse 2009**
-*Konfirmationskørsel tilbydes 2009*-
Deltager i kørekursuset med Bjarne Wisler ;o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hhhhhhhhhhhhh |
|
|
Kører hen til min hest og tager en dejlig tur i skoven ALENE på ham  Ellers, kan det godt hjælpe at stille sig ud på et lidt ødet sted og bare skrige så højt du kan.
Du kan ikke tvinge en hest til at elske dig. Kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjenste at have denne tåmodighed - og du får dig en ven for livet ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg..... |
|
|
Tager ned og træner i fitness Tager ud til hestene og hygger elle rider en tur i skoven
Tine & Tulle Det klinger 
Plethesten og jeg skal til kursus hos Susan Kjærgård i maj - jubii 
Lejlighed i Svendborg søges (link)
Underviser i remonte/ARR på Fyn søges! (Skriv en PB)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
LuiseNielsen |
12-03-2009 19:27 |
|
Hej Christina,  jeg faldte lige over at du er shippingelev. Jeg er selv 17 aar, og jeg vil saa gerne ind og blive shippingelev. Kan du fortaelle mig lidt om hvad du 'gaar' igennem osv. Evt. skrive en besked til mig .. MVH Luise, som drommer om at blive shippingelev i DS Norden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg løber |
|
|
en tur, med min mp3. sidder foran computeren med en kold øl og min mp3. ryger en smøg, tegner/skriver lidt, eller ser beverly hills.. alt sammen (bortset fra beverly hills) med høj musik i ørene..
pinto (araber) hoppe sælges. Du er det lys du kan sprede!
man har et standpunkt til man tager et nyt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmmm.... |
|
|
Det kan gøres på flere måder: - Pusle om hestene - strigle, muge ud og evt ride en tur. - Løbe en tur - Krybe sammen på sofaen med noget godt i fjernsynet og noget lækkert chokolade og bare slappe af, indtil jeg ikke gider mere.
Snepony nu uden Mulle :ó( *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| på nettet... |
|
|
ja måske åndssvagt, men jeg stresser vældigt af på HN Det er derfor jeg er her så meget, Host  Ellers - ja, pels terapi er godt. Bare sidde og glo på sin hest, helt fascineret selv efter 6 år, cykle en tur eller gå en tur i Århus eller skoven. Afslapning - det er når man gør noget ANDET end det man plejer. Kan ikke huske hvem der har sagt det- Meditation etc. kan få en ned i gear, men som med al psykologi er det om at sætte noget andet i stedet. Noget man NYDER. Hvad elsker du at gøre?? Lone 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|