Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Politisk ukorrekt eller....
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 19:04

Jeg har fundet en bog i gemmeren skrevet og tegnet af hengangen Jørgen Clevin. En skøn bog om strudsen Rasmus, som rejser fra Afrika til Køenhavn. Det er en super historie med nogle skønne illustrationer - men... Den er skrevet i en tid, hvor man ikke var heeelt så obama-politisk-korrekt, og derfor bliver afrikanere omtalt temmelige nedladene som "små sorte negre" i bedste Tintin i Congo-stil.

Jeg er lidt i syv sind - skal jeg være tro mod historien, som læse teksten som den er, eller skal jeg "udelade" de politiske ukorrekte udtryk, når jeg læser den op for min fir-årige søn.

Hvad ville I gøre?

Venligst - Marianne

Haflinger-fjordheste venskabsstævne på Revsø Ridecenter d. 9 april. Dressur, spring og kørsel. Se www.haflingersport.dk

Se også flere haflingerstævner i maj og juli.

0
0
Svar på denne tråd

Puha.....
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 19:08

Aner det ikke, men da jeg kom til Jørgen Clevin, så var der et gammelt barnehjerte som slog et ekstra slag, jeg kan virkelig huske ham, tænk ...... så mange år siden......

Jeg aner vitterligt ikke, hvad jeg ville have gjort...... faldt bare over Clevin

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 19:09

skal du læse hvad der står

Så må han selv bestemme hvad han vil kalde de der sorte/mørke/negre/perler eller hvad "de" ellers har bestemt "de" vil kaldes

0
0
Svar på denne tråd

altså, det
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 19:21

er patetisk. Ved du at klassikeren Pippi Langstrømpe har været udsatt for trussler om at forandre Pippis faders titel fra "negerkonge" til konge over hvad det nu var.... ikke minneværdigt.

Selvfølgelig skal du lese teksten som den er. Den var ikke skrevet racistisk. Det var ikke menet at de sorte var mindre værd. Mine farvede venner vil også oppmuntre deg: Visse pladser i Afrika så truer man altså børnene med at "den hvide mand kommer til at spise deg til middag om du ikke er sød". Det er heller ikke menet som diskriminering.

Vær ikke urolig for barnet. Børn har mer fornuft end de fleste voksne. De bryder seg ikke om det vi ser som problemer. Det er jo det som giver denne verden håb....

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 19:24

Faktisk så jeg for et stykke tid siden, at den er kommet i en ny, politisk korrekt, udgave. Nu ender den f.eks. ikke længere med, at "den lille negerfamilie", som han savner så meget, kommer til Zoo og skal bo i buret sammen med Rasmus....

Personligt ved jeg ikke helt, hvad jeg synes. Hvis du har den originale version, så læs da, hvad der står. Børnene bliver jo ikke racister af at høre sådan en historie - de bliver det af at se og høre, hvordan voksne mennesker behandler andre mennesker af "anden etnisk oprindelse".

Kh

Maria

Errare humanum est - sed perseverare diabolicum est...

Mor til skønne Kathrine, født 24.08.06

-Og nu med ny Baby Peanut i maven. (Termin 3. april '09)

0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 19:39

for inputtene. Jørgen har med sikkerhed ikke skrevet den for at være racistisk - det er den for halfdan-rasmussen-vrøvle-pjattet til, men den var BESTEMT ikke gået idag!

I har nok ret - børn hænger sig ikke i den slags :-)

Venligst - Marianne

Haflinger-fjordheste venskabsstævne på Revsø Ridecenter d. 9 april. Dressur, spring og kørsel. Se www.haflingersport.dk

Se også flere haflingerstævner i maj og juli.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider