Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Befordringsfradrag - hvordan?
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 18:14

Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke er en ørn til tal. Derfor kunne jeg godt bruge lidt hjælp af nogle vidende (og lidt mere erfarne) ænder. Når man skal indberette befordringsfradrag, hvordan hænger det så sammen?

• Skal man taste det samlede antal km eller selv fratrække de første 24 km?
  • Kan man få befordringsfradrag for uddannelse?

Det sidste spørgsmål er jeg rimelig sikker på, svaret er nej til. Jeg har dog ikke kunnet finde noget på SUs hjemmeside, så jeg vil lige være 100% sikker.

Kloge mennesker, hjælp en sølle skatte-stakkel.

Caroline

A horse walks into a bar, and the bartender says:

Why the long face?

Med licens til at bitche!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 18:21

Du skal trække de første 24 km fra..

Vh Karina..

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 18:28

Jeg mener ikke at du kan få fradrag når du er på SU, der får du jo allerede rabat på tog/busbilleten.

Venlig hilsen Hanne

Gloster søger sælges/udlånes, læs mer under præsentationen, eller her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/222475

0
0
Svar på denne tråd

Du.....
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 19:06

Jeg er datter af en mor, som hele hendes arbejdsliv har siddet på et skattekontor, så tro mig, men bliver totalt fyldt op af råd, der bliver banket ind i hovedet, at man skal have styr på tingene . . . . . . og jeg HADER det

Nå, du skal tage et A4 ark, derpå skal du skrive hvor mange dage det drejer sig om, antal km. hver dag, trække de 24 km fra, x med satsen - og så har du dit fradrag....

Grunden til, at jeg starter ved A4 arket er, at min mor altid bankede ind i mig, at jeg skulle lave en udregning, som jeg kunne bruge, hvis jeg blev indkaldt for at bevise det....

Der er nemlig ikke noget værre, end at man laver en fin udregning, skriver tingene på selvangivelsen, og smider alt væk...

Så får man pludselig brev om, at skat vil vide, hvordan man finder tallet, og så er man da virkelig på herrens mark, hvis man ikke har gemt sin udregning......

Du har ikke kørsels fradrag når du går i skole....

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Mankan også...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 19:14

.. simpelthen beregne det på skat.dk

Det eneste man skal have er hvor langt man kører hver dag (eller hvorfra og hvor til) og antal dage man har arbejdet det år.

Så laver den selv en præcis beregning, og det eneste man skal huske er hvor mange dage man har arbejdet og selvfølgelig hvor man bor og hvor man arbejder.

Men man kan vist ikke trække det fra som studerende, hvor man jo får studierabat på transporten.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 21:37

Så du kan ikke få befordring fradrag som studerende selvom du arbejder et andet sted? :s

Feks. hvis man går i skole i slagelse og arbejder i KBH, der får man ikke studie rabat på transport, der er kun wildcard - Som du også kan få selvom du ikke er studerende.

R M C

*
Vuffen Gizmo

*Medlem af DHPV*

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  10-03-2009 06:13

Mange tak for hjælpen, jeg vidste jo, der var nogle søde, kloge mennesker derude, som kunne hjælpe mig. Så altså, hvis jeg går ind på skat.dk og beregner, så trækker den selv de første 24 km fra?

R M C: Det kommer an på, om du også bor i København. Hvis du bor mere end 24 km fra din arbejdsplads, kan du få kørselsfradrag - også selvom du er studerende. Det er jeg helt sikker på.

Caroline

A horse walks into a bar, and the bartender says:

Why the long face?

Med licens til at bitche!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider