Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Nogen dagplejere på HN?
Forfatter: 
Dato:  06-03-2009 09:15

I sammenhæng med, at jeg er i gang med at uddanne mig til socialpædagog, så har tanken om at begynde som dagplejer udviklet sig særdeles meget...

Min svigermor er også dagplejer, så faget er ikke helt ukendt for mig.

Men nu kunne jeg godt tænke mig at høre fra andre dagplejere, hvordan deres erfaringer med jobbet er.

Hvordan hænger jeres hverdag sammen?

Har i selv børn og bliver de passet hjemme eller ude?

Hvordan er jeres hus indrettet til børnene?

Har i et legerum?

Hvordan er lønnen?

Har i dyr?

Ja alle tanker og erfaringer er velkomne :)

Sommergræs til hingste/vallakker tilbydes

i Nordjylland.

Til sidst vil vi huske - ikke vores fjenders ord, men vores venners tavshed.
Kunsten at være klog, er kunsten at vide, hvad man skal ignorerer!
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-03-2009 14:04

Jeg er ikke dagplejer, men min mor er.

Da jeg var lille blev jeg passet hjemme sammen med de andre børn, indtil jeg begyndte i skole. Min lillebror kom dog i børnehave.

Mine forældres hus er indrettet, så børnene har et legeværelse, med udgang til haven. Ellers er der ikke indrettet noget særligt. Dog skal man tage højde for at knive, kemikalier osv. ikke må være i børnehøjde. Lønnen er forholdsvis god for en dagplejer. Mener min mor har mellem 15-19000 udbetalt. Men, ud af disse penge skal der købes mad osv. til børnene.

Mine forældre har ingen dyr, da min mor er allergisk. Så hun får så vidt det er muligt børn ind, som ligeledes har allergi (i huset er der fx. ingen gulvtæpper, genvendingsanlæg osv. for at luften er allergivenlig).

Håber det var svar nok

Sascha, Sani Cheval og IA Halimah Bint Ibriiz ox

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

http://sh-foto.dk/

0
0
Svar på denne tråd

ja jeg er !!!
Forfatter: 
Dato:  06-03-2009 14:17

Jeg er dagplejer og har været det i 16 år, men jeg er ikke en af de helt normale....

Der har været en stor udvikling i dagplejen de sidste 10 år, noget til det bedre, men ved kommunesamlægningen, var der også en del ting der blev for ringet.

Jeg har ikke noget værelse til ungerne, de er i hele hjemmet.

Vi bor på landet og driver en hestepension, og det betyder at mine dagpleje børn er meget ude, og elsker at være med i stalden.

lønnen ja.

Vi avler heste med farve og præstationsblod (Paint)

Opstaldning på nyopført ridecenter kan tilbydes, i natur skønne omgivelser, i området hårlev og Køge.

0
0
Svar på denne tråd

takker
Forfatter: 
Dato:  06-03-2009 15:36

for jeres erfaringer...

Vi bor nemlig også på landet og der er masser af muligheder for, at børnene kan komme med ud.

Vi har heller ikke mulighed for at indrette et børneværelse, men med en stue på 55 kvm, så burde der vel også være plads nok :)

Sommergræs til hingste/vallakker tilbydes

i Nordjylland.

Til sidst vil vi huske - ikke vores fjenders ord, men vores venners tavshed.
Kunsten at være klog, er kunsten at vide, hvad man skal ignorerer!
0
0
Svar på denne tråd

Min søster
Forfatter: 
Dato:  06-03-2009 16:11

Min søster er dagplejemor, og jeg må nok sige, at gør man lønnen op i timer, så er den altså temmelig minimal.

Hun arbejder 45 timer om ugen, og ja, man har et højt fradrag, men det er jo fordi man lægger hus til og køber mad til børnene. Så får man noget for det.

Hun har haft den største datter hjemme, men hun skal så ud i børnehave nu, da hun fylder 3 år. Men så har hun jo den mindste hjemme nu.

Hun har et legeværelse til børnene. Det skal være et værelse kun til det, dvs hun kan ikke bare bruge et børneværelse.

Havde hun ikke det ekstra værelse, så kunne hun åbenbart ikke få jobbet.

Hun har en hund indenfor og en masse andre dyr udenfor, da hun bor på landet.

Skrev hende den tykke, som er blevet mor...

Pony sælges

www.guloggratis.dk/dyr/heste/heste/ pony/annonce/4670480

Alle mennesker er født lige dumme

- nogen får bare mere ud af det end andre

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider