Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Rottweiler som familiehund?
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 17:37

Vi er blevet tilbudt en rottweiler af én af min mands venner. Vi har i ca. ½ år snakket om at få hund igen (nu hvor vi er flyttet), og har pladsen og tiden til en hund (160 m2 hus med ca. 400 m2 lukket have til). Vi bor i udkanten af byen, så der er gåafstand til grusvej, marker osv..

Vi har tiden idet at jeg er fjernstuderende og er hjemme hele dagen, samt at min mand arbejder nat 3 x 12 timer (og har 4 dage fri).

Vi har et barn på 2½ år, han elsker dyr og vores katte.

Hunden er 2½ år gammel, gammel vagthund, godt opdraget, vant til katte og opvokset med små børn. Kan være alene hjemme.

Vi har haft rottweiler før, inden vi fik barn, kender til racen og ved hvad det indebærer med respekt, opdragelse og hundetræning!

Men nu til spørgsmålet, kan I anbefale en rottweiler som familiehund? Det er jo en super dejlig hund, med et dejligt sind osv..

Vi har aftalt at vi lige får tænkt os lidt om, så må vi lige alle 3 komme og hilse på den og så evt. få den på prøve 1 uges tid.

Mvh Moni

Nu med sønnen Jesper, født den 31. august 2006.

Besøg vores hjemmeside, klik her

0
0
Svar på denne tråd

Ja da....
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 17:42

Hvis jeres søn ved hvordan man omgåes dyr og den bliver aktiveret og opdraget, for den skal den stadig

Så er det en super familiehund

Nøjagtig som alle andre hunde

0
0
Svar på denne tråd

ja sg da
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 17:50

bedre familiehund findes da ikke!!!!

Siger én der gennem 25 år har haft 3 af slagsen.

De er jo indbegrebet af kærligt familiemedlem der forstår at vise nosser når udefrakommende omstændigheder kræver det.

Mine har gennem årene rykket alle fordomme om "farlige hunde" grundigt og eftertrykkeligt hen på det rigtige sted, så samtlige i vores omgivelser har fundet ud af at en "rotte" er den bedste, mest trofaste, pålidelige, kærlige og sociale legekammerat man kan få.

At toppen krydres med at den er i stand til at vende vrangen ud overfor udbudne gæster fuldender jo bare billedet af en hund, som "en hund skal være".

Held og lykke med den.

KH:)

Annette
rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er fristet
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 18:54

Jeg er fristet til at være enig med Anette, men har kun 1½ års erfaring med racen. Kender i den, ville jeg ikke være nervøs.

Min hund kan godt være skarp overfor andre hanhunde, og rejse børste hvis vi er ude at gå sent om aftenen og vi møder en, i hans øjne skummel type(tror det er mig der lidt sender de signaler, ubevidst). Men familie og venner de skal da bare indenfor og vil de ikke lige se hans nyeste kødben?

Overfor min gamle mormor på 90 er han så blid som et lam. Og det samme gælder børn, han har aldrig problemer med fremmede børn, de kan gå lige hen og klappe ham. Jo flere jo bedre.

Min f.eks. elsker at lege vildt, og flå lidt i ens tøj. Men aldrig i hud! Hvis han kan mærke han har fat i huden så giver han slip. Han kan godt lide at gumle fingre eller en hånd, men igen aldrig hårdt for han ved hvad det er.

Jeg synes rottweilere er vildt kloge hunde, og utroligt hurtige til at bedømme mennesker.

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Min blog!
Med hunden, haven, egne digte og andet pladder
Tro på det bedste i andre mennesker og lås din bil
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 19:16

hvorfor vil han af med den ?

Venlig hilsen Hanne

Gloster søger sælges/udlånes, læs mer under præsentationen, eller her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/222475

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.....
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 19:24

tak for alle jeres svar :)

Hanne: Han er lige flyttet sammen med en dame, der i forvejen har 2 mindre hunde og hun vil ikke have stor hund. Han er meget ked af at skulle af med sin elskede hund, der har fulgt ham i tykt og tyndt, og har snakket om at aflive den. De flytter så snart, hvor de ikke kan have hunden med.

0
0
Svar på denne tråd

12345dg
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 19:48

Moni> Måske han skulle overveje at aflive konen i stedet for... Håber i kan overtage hunden, for det er da godt nok fuldstændig grotesk, at sådan en hund skal dø, fordi hun ikke vil have den. Føj for pokker.

- HeidiZ

Aldrig at tale om sig selv er en meget raffineret form for hykleri.

F. Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd

hey.......
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 19:51

heidi, jah jeg synes også det er ærgeligt, men de flytter jo også snart hvor de ikke kan have hunden med.

0
0
Svar på denne tråd

opdraget
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 20:13

rigtigt er det den bedste familiehund som findes. Vi havde en rotweiler da vores første søn kom til verden og alle mente at den ville da blive jaloux og det var da for farligt med en rotweiler på 6 år og et spædbarn, men han var fantastisk fra første dag. Han lå altid ude ved barnevognen når den lille sov, og var altid blid ved kontakt, og faktisk lærte vores søn at gå ved at hive sig op af hunden og holde godt fast i pelsen og så gik hunden lige så forsigtigt med drengen ved sin side og faldt han blev den tålmodigt stående til han var klar igen eller slikkede ham i hele hovedet hvis han græd. Har nogle super billeder af det, men de er desværre ikke på pc.

Bare husk at en rotweiler skal aktiveres oppe i hovedet, så er det en super familiehund.

COOPER OX

SE HAM PÅ

araberhingst.dk

0
0
Svar på denne tråd

Super hund
Forfatter: 
Dato:  06-03-2009 08:43

Vi overtog også en 2 års rottweilertæve og hun er simpelthen jorden mest vidunderlige hund.

Hun finder sig i alt fra vores drengs side og samtidig er hun en super vagthund, når vi går i seng om aftenen...

Kan kun anbefale en rottweiler.

Sommergræs til hingste/vallakker tilbydes

i Nordjylland.

Til sidst vil vi huske - ikke vores fjenders ord, men vores venners tavshed.
Kunsten at være klog, er kunsten at vide, hvad man skal ignorerer!
0
0
Svar på denne tråd

helt perfekt
Forfatter: 
Dato:  06-03-2009 09:11

Vi har 3 børn, og en rottweiler. Det er simpelthen den bedste hund der findes. Kunne aldrig drømme om en anden race.

Som future siger, vores finder sig osse i alt. og når lyset slukkes og vi går i seng. Så er hun en super vagt hund.!

Stald Østergård

oestergaard.upfront.it/Forside

Box udlejning

Bedækning V/ Falkhan Expresso.

Kh/ Christina.!

0
0
Svar på denne tråd

hey......
Forfatter: 
Dato:  11-03-2009 11:45

så har vi fået ham hjem, på prøve.. Han har bare været super (han kom for et par timer siden).

Her er lige et hurtigt billede af ham, han er efter Arzadons Tayson:

Mvh Moni

0
0
Svar på denne tråd

rottweiler
Forfatter: 
Dato:  11-03-2009 12:39

rottweileren er en dejlig familiehund, vi har godt nok ikke børn, men har overtaget en "Arzadon" hund(Arzadons Cora, måske de er i familie?) fra en familie med 3 børn, en af den var kun 1½-2 år og vores lille tæve elsker ham og alle de (indbudte)gæster vi får - specielt børn, hun ser med længselsfulde øjne efter børnene i byen.

så ham kan du godt glæde dig til at få et langt og oplevelses fuldt liv med.

tillykke med ham

Professionsbachelor i Medicinsk Laboratorieteknologi

Bioanalytiker B.M.L.T

Shetlænder søges til blivende hjem med andre heste og løsdrift.

0
0
Svar på denne tråd

Jamenaltså
Forfatter: 
Dato:  11-03-2009 15:25

Tillykke med ham, han ser skøn ud, og jeg kan KUN tilslutte mig alle de rosende ord vedr. denne race ;o)

Og jo, tror at alle hunde kan blive splittet ad ved dårlig opdragelse...nogle racer er så mere krævende/sarte end andre...Meen Rottweileren er en af dem med en super psyke efter min mening/erfaring, og virkelig den bedste familie og evt. vagt hund mv. !!!

Håber dæleme at i vælger at beholde ham, og jeg tvivler på at i nogensinde vil komme til at fortryde det det mindste hvis i gør...!!!!

Yderligere så slipper i for en del ved at tage en voksen velopdraget hund istedet for en hvalp...bare tænk på alle de ting de hvalpe tygger i og mht. renlighed osv. osv. - altså virkelig en super løsning for alle parter såfremt at i vil have ham...;o)

Mvh.

OX Fuldblodsaraberheste m. Unik Top Multichampion afstamning!

Bedækninger tilbydes!

Mvh. The Arabian Stud dk. anno 2009

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider