Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

nyt job efter fyring !!!
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 11:41

Helt enkelt... Er der nogen som har fundet nyt job efter fyring,

og hvordan har i gjort ??? Jobnet ??? eller !!!!

Har i evt. skiftet faggruppe ??

Er bare nysgerrig ;)

Hilsen

1971-mor

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 11:44

hej

Nu er jeg ikke fyret.

men prøv at se på

www.jobindex.dk

www.stepstone.dk

www.jobzonen.dk

opret CV og så sender de dig mails med hvad der matcher dine kriterier.

Men vær også selv opsøgende.. send åbne/uopfordret ansøgninger til steder du gerne vil arbejde ved.

Venlig hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Ja da :-)
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 11:47

Hvis jeg ikke havde fundet andet job efter jeg blev fyret, ville jeg jo være arbejdsløs, og det er jeg ikke.

Jeg fik nyt job nogle måneder efter min opsigelse udløb.

Det er i en helt anden branche (offentligt, kulturelt fag efter 14 år i det private). Jobbet fandt jeg i den lokale avis.

Den fyring er det bedste der sket i mit arbejdsliv.

Det gav mig det spark jeg behøvede til at komme videre.

Jeg er vild med mit arbejde, og jeg har været der i 5 år nu.

mvh PiaR
quantum in me fuit

Svar venligst i tråden og ikke via besked

www.piar.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 11:54

Jeg sidder i opsagt stilling. Har 15 års ancinitet så er først "arbejdsløs" til okt.

Jeg søger på alle ovennævnte joblinks - MEN er i klar over hvormange der er om budet i øjeblikket !!!

Ingen der har en utraditionel metode at finde sig et drømmejob på ??

Hilsen

1971-mor

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 11:54

Lige i tiden er det nok ikke nemt at få nyt job og bor du i Nordjylland, så vil jeg mene det er håbløst medmindre du er sygeplejeske.

Rigtig mange virksomheder skærer ned i tiden.

To dejlige vallaker udlånes af længere varighed.

Se beskrivelsen af dem på min profil.

0
0
Svar på denne tråd

Hvad ønsker du at lave???
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 12:03

Har du andre ønsker end den den branche du er fyret fra?

Men ja det er ikke nemt nu hvor en del er i samme båd som dig.

Men hvis du ser noget som LIGE er dig.. så grib knoglen og ring til stedet.. mange gør ikke dette. Mød personligt op med ansøgningen, med mindre de vil ha den på mail.

Sæt dig grundigt ind i firmaet, så du har nogle knald gode spørgsmål til en evt. samtale. Vær´ dig selv.. aldrig over -dresset, sminket og duftende. Samt prøv at se om du kan lægge en del nervøsitet på hylden og nyd samtalen.

Samt selve ansøgningen skal fylde een a4 side, ikke mer. samt cv, skal kun gælde for de sidste 10 år.. da det ellers godt kan være irrationelle oplysninger.

ALt dette lærte jeg engang i 2002 da jeg blev sendt på job søgnings kursus via arbejds formidlingen.

PØJ PØJ-

Jette

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 12:04

Jeg har faktisk haft et par sjove oplevelser med kunder, som har mistet deres job under finanskrisen.

For et par dage siden havde jeg møde med en tømrer, som var blevet fyret. Han havde så besluttet sig for at blive dagplejer i stedet for, da han egentlig aldrig havde været super glad for håndværkerfaget og det var helt håbløst for ham at finde nyt job. Det er en måneds tid siden han lavede karriereskiftet og han sagde at det var det bedste der nogensinde var sket for ham. Han elsker simpelthen sit nye job som dagplejer.

Synes det var en lidt sød historie,om hvor godt det kan gå, hvis bare man tænker lidt ud af boksen ;-)

0
0
Svar på denne tråd

min forlovede
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 13:05

blev fyret med udgangen af feb. Men var fritstillet den sidste månede, da der simpelthen ikke var arbejde til ham. Han søgte ca. 1 milliard (i runde tal :-)) jobs, men fik ikke noget.

Da vi begyndte at blive desperate, gjorde han, på min opfording (selfølgelig) det, at han ringede til arbejdsgivere, der ikke have søgt nogen, altså uopfordrede.

Det gav pote ved det første firma, så det var skønt. Lige før han startede i det nye firma, blev han endvidere indkaldt til samtale et andet sted.

Så fat knoglen, ring til en masse virksomheder, også dem der ikke søger og mange gange held og lykke.

Med venlig hilsen

Ania

Nu med egen gård og mine to damer opstaldet hjemme.

Søde, Loyale parter søges til damerne i Mørkøv

0
0
Svar på denne tråd

At skifte branche
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 14:22

Hvis man overvejer at skifte branche feks. fra økonomi over til salg og marketing, er det så muligt at søge job selvom man ingen erfaring har indenfor den nye branche, hvis man er villig til at tage nogle kurser osv?

Jeg syntes at de fleste steder søger de kun erfarne folk indenfor faget, som kan arbejde selvstændigt fra start af.

Er der nogle som har prøvet at skifte til en branche, som i ikke havde erfaring i?

Og hvordan gjorde i det?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 14:27

Jeg tror det er svært at skifte fag i øjeblikket. Virksomhederne får så mange ansøgere at de selvfølgelig IKKE vælger en uden erfaring !!!

Overvejer omskoling - læse til ex. lægesekretær, men hvordan hulen lever man af SU eller hvad man ellers kan få ???

Det bliver stramt nok på højeste dagpenge sats men SU er da vist mindre endnu !!

Hilsen

1971-mor

0
0
Svar på denne tråd

Min mand blev
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 16:24

i efteråret fyret og meldte sig til forskellige vikarbureauer og der igennem blev han kontaktet inden for en helt anden branche og tog til samtale, fik jobbet og er idag super glad for at han fik skiftet. Meget bedre arbejdsforhold, bedre løn og en super glad mand jeg har

besøg min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/w3010
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 16:56

Jeg blev fyret fra Velfac-vinduer i november. Og da jeg er ufaglært var jeg sikker på at mine chancer var små. Jeg sendte nogle ansøgninger, men fik mest et svar om at de også havde modtaget fra 80 andre! Så fik jeg af en veninde stukket et tlf.nr. i hånden til en mester på Danish Crown. De havde ikke søgt, men jeg ringede alligevel og spurgte om han kunne bruge mig? Og det kunne han Så 14 dage efter min fyreseddel startede jeg på mit nye job, super dejligt!

Hedevang

0
0
Svar på denne tråd

12345.
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 19:14

Ja, jeg har fundet job efter opsigelsesperioden. Og ja, jeg bor i nordjylland.

Var fritstillet med udgang af februar mdr. og startede hos den nye arbejdsgiver d. 2 marts.

Jeg brugte jobnet.dk, jobindex.dk, jobzonen.dk og ofir.dk i min søgen efter job.

Jeg har søgt opslåede stillinger, og sendt uopfordrede ansøgninger.

Så det kan lade sig gøre.

Forhandler af Salvimin Grøn

http://www.calandia.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider