|
|
| Ventetid når beslutn. er taget. |
|
|
Puha! Den tungeste beslutning i mit liv blev truffet lørdag d. 31. januar. Min elskede dejlige skønne smukke glade hest på kun 8 år (i juni måned), skal aflives pga. halthed i begge forben, som bare ikke vil blive bedre (har prøvet i 2,5 år -lang historie). Der er to dyrlæger på. Første dyrlæge mister mit brev med forsikr. oplysninger og oplysninger/reg. på hesten. Så afholder nr. 1 dyrlæge ferie i en uge. Så afholder nr. 2 dyrlæge ferie i 14 dage. Så finder dyrlæge nr. 1 ud af, at det er en "forkert Kristina" der står på kuverten på hendes kontor, så jeg må IGEN sende oplysningerne ind til hende. Så kommer brev retur, fordi posten ikke kender adressen?? Så jeg kørte den lange tur med brevet, og afleverede personligt. ENDELIG er der sendt attest til min forsikring i søndags!!! Og imens skal jeg hver dag kigge på min dejlige hest, som bliver mere og mere ked af det, fordi vi ikke laver noget sammen mere (Jeg går ture dagligt i det fri, og det nyder hun, men det er jo ikke som førhen). Hvor længe ventede I på jeres uanvendelighedsforsikring?? Jeg har Kongeriget Danmarks Hesteforsikring..
Kristina og Mademoiselle Du kan også hjælpe: www.wspa.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forsikring |
|
|
Jeg har prøvet det 2 gange. 1. gang tog det 2 år og en retssag hos KDH og anden gang tog det 1-2 uger hos Alm. Brand.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsan |
|
|
Hej For snart et år siden sendte jeg papirerne ind til KDH. 2 uger efter jeg sendte dem ind, ringede de for at spørge om jeg evt. ville nøjes med 40 % af summen og så beholde hesten som Avlshoppe. Dette måtte jeg takke nej til, da hesten var en Vallak. Damen i tlf. undskyldte meget og en lille uge senere fik jeg brev om at jeg måtte aflive hesten. Så alt i alt ca. 3 ugers ventetid. I brevet fra Dyrlægen stod der at hesten havde smerter og derfor skulle aflives, (derfor undrede det mig også endnu mere at de spurgte om jeg ville bruge ham som avlshoppe?) Mvh. Dorte
Søger Læreplads som Beslagsmed i Østjylland. Er færdig med Grundforløb.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ventede |
|
|
ikke særlig længe. Fra dyrlægerne konstaterede, at han aldrig ville blive ridehest igen, til han var blevet aflivet, og jeg fik forsikringen, gik der ca. 1 måned.
Ift hvad jeg har læst om andres "historier", så synes jeg det gik hurtigt. MEN havde dyrlægen sendt attesten den dag det blev lovet, så havde jeg nok kun skulle vente 14 dage ca. Jeg havde KDH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ca 1 time |
|
|
hos Tryg - det var mine dejlige dyrlæger der tog kontakt til forsikringen og forklarede dem situationen... Men dyrlægerne havde også lige fundet en stor tumor i den ene lunge på min hest! Jeg håber at du snart får svar - så i kan få afsluttet på en god måde!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fra jeg ringede... |
|
|
... og bad dyrlægen sende papirene og til jeg fik aflivningen godkendt fra KDH, gik der knap en uge. Så det var hurtig ekspedition - nok også fordi min dyrlæge havde papirene liggende, og egentlig bare ventede på at jeg var parat. Det blev jeg så ret hurtigt, da håbet om at Monty kunne gå på fold uden smerter ikke holdt. Og når han havde ondt ved at gå på fold, skulle han jo slippe. Ringede til dyrlægen omkring det en mandag morgen og tirsdagen efter blev Monty aflivet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvor jeg føler med dig. Det er frygtelig tid og det gør så ondt. Håber alt forløber på bedste måde. 
Hilsen fra Pony-mor.
Livet er for kort til - Ikke at vælge sine kampe med omhu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Har desværre selv været turen igennem - en meget lang tur! Min hest, Lasse, fik konstateret spat og ringfod i april 2004, først i september 2004, blev han slagtet  Lasse havde mange smarter, og nogle dage gik han knap nok rundt. Der var en masse bøvl med forsikringsselskabet (Viborg og omegns hesteforsikring), ikke kun med Lasse, men også 3-4 andre heste fra området, som dyrlægen også havde som patienter. Har siden hørt flere andre dårlige historier om dette selskab, så kan kun anbefale jer at holde jer langt væk! Tilgengæld har jeg endnu kun positivt at sige om Alm. Brand, har dog ikke stået med en sag om at få hesten aflivet/udbetalt forsikringspenge.
"Det er bedre at have elsket og mistet end slet ikke at have elsket"
Unette, Amadeus, Hetja & Kevin - mine hypper!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vente tid |
|
|
Hej Kristina Jeg fik jo aflivet Ocilla 17. dec. og den 29. dec havde jeg uanvendelighedsforsikringens summen på min konto. (Dansk hesteforsikring) Jeg havde ikke drømt om de ville ordne det inden årets udgang, når man gik mod helligdage. Men hatten af for dem. Aflivnings regningen fik jeg også betalt tilbage efter en uge. Skrev også et stort tak til dem, da jeg sendte den sidste regning ind. Jeg synes det var flot at de gjorde det hele så hurtigt. Man har jo hørt og læst om hvor lææænge det hele kan tage. Ked af at høre dyrlægerne har klokket i det.. jeg slap heldigvis for sådan noget.  Så kan jeg jo kun ønske dig og den nye hest alt det bedste.. nu trænger du sgu også til en sygdomsfri og ridebar hest. OG pøj pøj med Maddie, bed hende hilse Donna og Ocilla. Knus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maddie |
|
|
Hej alle Mange tak for jeres svar. Jeg kontaktede KDH i formiddags, og en sød dame sagde, at deres dyrlæge ville kigge på Maddie´s sag her i weekenden, og at jeg gerne måtte ringe mandag og få et svar og bestille dyrlæge samme dag, så jeg ikke behøvede at vente på posten med svar.. Så jeg vil ringe igen mandag. Uhh... Nu kommer det tæt på jeg kan ikke spise eller sove.. Vågnede kl. 4:30 imorges og kunne ikke falde i søvn igen pga. spekulationer.. Fik kvalme og blev selvfølgelig rigtig ked, da jeg havde talt med forsikringen, Nu er det nu! Men det er det bedste for hende, og det er det vigtigste.. Tror forresten ikke at de spørger om Maddie skal bruges til avl, da hendes problem er arveligt. I så fald vil de få et klart nej. Jeg er heller ikke sikker på, at hun kan bære et føl.. Jette: Jeg tror Maddie, Chiquita, Ocilla og Donna vil løbe rundt på den evige græsmark sammen uden smerter, og de vil vrinske for at takke os for at have passet på dem lige til det sidste... Knus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang hyp |
|
|
ja jeg har desværre også måttet aflive min dejlige dressurhypper efter næsten et års kamp med forskellige sygdomme hvor hun blev dårligere og dårligere uden nogen kunne finde en løsning.jeg skiftede dyrlæge nogen gange inden årsagen til hele missæren blev konstanteret.(blodorm havde ødelagt blodkar der fører ned til tarmene med stor kilotab som dog blev rettet så hun så rimelig godt ud til sidst men havde stort set mistet mange af hendes store muskler,bronkitis og til sidst, kraftige mavesmerter og kolikanfald),fra beslutningen blev taget til damen blev aflivet i uge 42 2008 kl 9.15(glæmmer aldrig den dato.en stor lættelse men også en stor sorg at måtte tage en sådan beslutning), gik der 14 dage.jeg fik hjælp med at få forsikringen udbetalt af min nye dyrlæge og efter megen kontakt til mit forsikringsselskab op til en weekend.efter den blev aflivet gik der ca 3 uger inden de stod på min konto.jeg har dem endnu da jeg efter det lange og opslidene forløb havde følelsen af at jeg aldrig skulle have hest igen, selvom jeg sagde at det fik jeg jo nok igen.her efter snart 5 måneder uden hest men med lånehyp ser jeg på hest igen.men der er ikke mange der falder i min smag og krav.man bliver jo lidt kræsen når man som jeg har haft en super hyp.mit selskab var tryg og jeg har kun positivt at sige om dyrlægen de har ansat da han var meget lydhør for mine kvaler ang min hyp.samt har jeg fundet en utrolig dygtig og behagelig dyrlæge som jeg til hver tid vil bruge fremover...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg ringede til forsikr.selskabet idag som aftalt. Sagen er godkendt, og jeg får brev -bekræftigelse fra deres dyrlæge- om et par dage. Det må siges at være hurtig ekspedition! Min dyrlæge er den der har været længe om det, men forsikr. modtog attest i sidste uge, så én uge er der gået ca. Min hest skal aflives tirsdag i næste uge d. 17/3 for da har jeg ferie og kan få lov til at komme mig lidt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| KDH - pony med spat |
|
|
Jeg fik for 10 år siden aflivet en hest der ikke blev rengående efter en operation for mus - han var forsikret hos KDH og jeg fik pengene i løbet af en uge, efter dyrlægen sendte papirerne ind. Grundet denne oplevelse har jeg haft forsikret hos KDH siden.
Nu er jeg så i situationen med en hest der er i stykker igen . Denne gang en 5-års sportspony, der gennem et halvt år har været uren i traven hist og pist, først antog vi dog at dette skyldes manglende balance, da han var nyligt tilredet. For 5 uger siden blev han så let halt, dyrlægen har prøvet diverse blokader og smertestillende, men finder først ved 2. besøg ud af at han har udviklet spat i begge bagben (for ca. 3 mdr siden) - han er nu ledbehandlet 1 gang og får dagligt smertestillende, men han er stadig lige halt. Dyrlægen siger at vi prøver at ledbehandle igen om en uge og hvis han så stadig er halt efter 3 uger, vil dyrlægen prøve at skrive til KDH.
Nu sidder jeg så her og bliver lidt bange for om KDH mon vil trække sagen i langdrag? Jeg har pt. brugt 9.436 kr. på dyrlægeregninger over det sidste halve år, grundet haltheden, så nu vil jeg selvfølgelig gerne snart have en ende på dette.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|