Ja, min stresstærskel er bare så lav for tiden. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre af mig selv, for at klare det her men noget skal gøres ellers ligger jeg med en seriøs depression om en måned.
Jeg lider af aspergers.
Jeg har altid haft tilbøjelighed til depressioner og angst. Jeg har prøvet begge dele flere gange men jeg har ikke lige lyst til det lige nu. Eller det har man vel aldrig.
Selv det at komme op og komme af sted til tiden om morgenen efterhånden noget jeg skal sparke mig selv ret meget til - jeg har været der før - og jeg synes ikke det er spor sjovt at vide, at jeg er på vej derud en gang til. Jeg kender faresignalerne og jeg ved, at jeg skal til at passe på nu.
Faktum er at jeg så nu står i en sådan situation IGEN!
Det er 4. eller 5. gang i vinter. Jeg er stresset. Alt for stresset. Men det er ikke kun lektierne.
Det er også, at eksamen er lige om snart (2 mdr til læseferie er = meget kort tid). Jeg er nærmest direkte angst for at gå til eksamen - mere end det man kender som almindelig eksamens angst. Jeg har det dårligt hele året igennem ved tanken om at skulle til eksamen til sommer og når de nærmer sig læser jeg som en besat.
Jeg skal op i 5 fag - 5 mundtlige og 3 skriftlige.
Det er mange eksamner på trods at jeg har valgt 1 fag fra og må have særordning for at kunne få SU. Det er der heldigvis mange der har hos os.
Men med udsigten til et labaratoriekursus i Århus. Altså et fremmed sted for mig. Der er fremmed mennesker, fremmed alting - det er i realiteten nok til at få min verden til at vælte. Det betyder, at jeg så ingenting kan resten af dagen og flere dage efter.
Kurset kræves for jeg kan bestå mit B-niveau så jeg kan avancere til A-niveauet næste år. Det er på fagflex, da jeg trives bedst med selvstudium. Min lærer har ganske vidst snakket om at jeg "bare" tager B-niveauet om, men det sårer min stolthed. Er udmærket godt klar over, at siger hun, at det er sådan det, så er det fordi, det er bedst for mig, at det bliver sådan.
Hun kender mig heldigvis ret godt, fordi hun fungerer som mentor fordi skolen mener jeg har brug ekstra.
Og det er også alt sammen meget godt, hun ved hvordan jeg har det og sådan. Jeg har haft snakket med hende. I mine øjne er hun et virkelig fantastisk menneske, selvom der er mange, der ikke kan lide hende.
Men fakta er ligesom bare, at hvis jeg ikke får noget mere ud over det i en vis fart - jeg har haft fat i komunen, men det vil blive nogennlunde det samme - og med samme lærer og sådan - så crasher jeg.
Jeg aner ikke lige hvad jeg skal gøre af mig selv. Hvis det hele crasher for mig igen i morgen i matematik så er jeg tæt på at opgive faget. Det går altså lidt for stærkt. Det er på B-niveau og jeg skal have A-niveauet næste år.
Tør man gå til komunen og bede om at få nogle psykolog timer? For jeg føler virkelig, at jeg er ved at være længere ude end jeg selv synes er sjovt. Kan knapt rumme mig selv.
Puuha.. Havde lige brug for lige at sætte ord på det hele .. igen.