Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Når stresstærkslen er lavere end lav ):
Forfatter: 
Dato:  02-03-2009 22:48

Ja, min stresstærskel er bare så lav for tiden. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre af mig selv, for at klare det her men noget skal gøres ellers ligger jeg med en seriøs depression om en måned.

Jeg lider af aspergers.

Jeg har altid haft tilbøjelighed til depressioner og angst. Jeg har prøvet begge dele flere gange men jeg har ikke lige lyst til det lige nu. Eller det har man vel aldrig.

Selv det at komme op og komme af sted til tiden om morgenen efterhånden noget jeg skal sparke mig selv ret meget til - jeg har været der før - og jeg synes ikke det er spor sjovt at vide, at jeg er på vej derud en gang til. Jeg kender faresignalerne og jeg ved, at jeg skal til at passe på nu.

Faktum er at jeg så nu står i en sådan situation IGEN!

Det er 4. eller 5. gang i vinter. Jeg er stresset. Alt for stresset. Men det er ikke kun lektierne.

Det er også, at eksamen er lige om snart (2 mdr til læseferie er = meget kort tid). Jeg er nærmest direkte angst for at gå til eksamen - mere end det man kender som almindelig eksamens angst. Jeg har det dårligt hele året igennem ved tanken om at skulle til eksamen til sommer og når de nærmer sig læser jeg som en besat.

Jeg skal op i 5 fag - 5 mundtlige og 3 skriftlige.

Det er mange eksamner på trods at jeg har valgt 1 fag fra og må have særordning for at kunne få SU. Det er der heldigvis mange der har hos os.

Men med udsigten til et labaratoriekursus i Århus. Altså et fremmed sted for mig. Der er fremmed mennesker, fremmed alting - det er i realiteten nok til at få min verden til at vælte. Det betyder, at jeg så ingenting kan resten af dagen og flere dage efter.

Kurset kræves for jeg kan bestå mit B-niveau så jeg kan avancere til A-niveauet næste år. Det er på fagflex, da jeg trives bedst med selvstudium. Min lærer har ganske vidst snakket om at jeg "bare" tager B-niveauet om, men det sårer min stolthed. Er udmærket godt klar over, at siger hun, at det er sådan det, så er det fordi, det er bedst for mig, at det bliver sådan.

Hun kender mig heldigvis ret godt, fordi hun fungerer som mentor fordi skolen mener jeg har brug ekstra.

Og det er også alt sammen meget godt, hun ved hvordan jeg har det og sådan. Jeg har haft snakket med hende. I mine øjne er hun et virkelig fantastisk menneske, selvom der er mange, der ikke kan lide hende.

Men fakta er ligesom bare, at hvis jeg ikke får noget mere ud over det i en vis fart - jeg har haft fat i komunen, men det vil blive nogennlunde det samme - og med samme lærer og sådan - så crasher jeg.

Jeg aner ikke lige hvad jeg skal gøre af mig selv. Hvis det hele crasher for mig igen i morgen i matematik så er jeg tæt på at opgive faget. Det går altså lidt for stærkt. Det er på B-niveau og jeg skal have A-niveauet næste år.

Tør man gå til komunen og bede om at få nogle psykolog timer? For jeg føler virkelig, at jeg er ved at være længere ude end jeg selv synes er sjovt. Kan knapt rumme mig selv.

Puuha.. Havde lige brug for lige at sætte ord på det hele .. igen.

Sagde Kia
Officiel indehaver af vilddyret Light Year gennem 4½ år.

0
0
Svar på denne tråd

tyuryukdu
Forfatter: 
Dato:  02-03-2009 23:01

Puha, sikke en omgang. Den slags er så modbydeligt at opleve. Har desværre ingen gode råd, men sender dig trods alt nogle varme tanker :-)

Håber du kan få bevilget nogle psykologtimer eller lign. så du får mulighed for at komme videre både med studiet og med livet i det hele taget :-)

Klikkertræning giver arbejdsglade heste

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-03-2009 23:05

Been there, done that....Du kan gå til din læge, og via denne, få en henvisning til psykolog...Pøj Pøj med det hele

Muffe søger en sød part, send pb for info...
Mistede min mor den 29/3 2008 til kræft..R.I.P Mor :(
Lev livet og nyd det, for du får kun dette ene :)

0
0
Svar på denne tråd

Hjælp....
Forfatter: 
Dato:  02-03-2009 23:55

Er det en HF du er i gang med ?

Jeg vil osse gerne i gang til næste år, altså august 2009. Jeg lider osse af angst i forskellige grader og arter. Derfor overvejer jeg at få tilknyttet en handicaphjælper, som kan følge mig i gennem dagen. Jeg er meget socialangst men faktisk ret god til eksamerne. Jeg glider osse nemt ind i deprissioner, men jeg får lykkepiller og det hjælper altså på det.

Held og lykke.

Venlig hilsen Hanne

Gloster søger sælges/udlånes, læs mer under præsentationen, eller her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/222475

0
0
Svar på denne tråd

tja...........
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 00:49

du giver jo selv svaret, du er for stresset og du ved hvorfor.

Når man har Asperger syndrom, er det meget vigtigt ikke at gabe over mere end man kan overkomme uden at blive stresset. Måske du skulle tage og vælge et enkelt fag om året, det gør min søn som er 20.

Derved undgår han at blive stresset og kan koncentrere sig fuldt ud. Det har givet ham høje karakterer, han er bare længre om at fuldføre.

Det er meget normalt med asperger, at der kommer stress og depresion, hvis man ikke passer på sig selv, så glem alt om din stolthed og accepter at sådan har du det nu engang, du kan ikke rumme så meget på en gang.

Med venlig hilsen

Merete

Shetlænderavl

Nu 2 plage og en hoppe til salg med gode papirer til fornuftige priser. Se min hjemmeside.

http://www.stutteri-winther.dk

0
0
Svar på denne tråd

Aspergers
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 09:17

Ja puha, det kan være lidt frustrerende til tider at være AS - det er jo ikke noget man "lider af" lige så lidt som man "lider af" et manglende ben, det er bare en del af dig, der er blevet "konstrueret alternativt" :-)

Men jeg kan godt høre at den opfattelse af at du er "defekt" på en måde gør det sværere for dig lige nu :(

Når jeg føler at det hele ramler, at jeg ikke kan overskue ting, ikke kan honorere kravene, ikke lever op til mine egne forventninger mm. så tager jeg et skridt tilbage, tager en dyb indånding og prøver at lave en nøgtern vurdering af hvad der er der skal laves, og hvordan jeg kan klare kravene til mig uden at ødelægge mig selv.

Som regel følges det op med en opringning til min mor, eller en anden god ven, der så kommer og hjælper, som regel ved at lytte og sammen med mig lægge en plan for hvad der skal ske, og afdramatisere de ting jeg måske gør ekstra voldsomme i mit hovede. Jeg har ingen tillid til eller brug for psykologer, da jeg som regel er mere intiligent end dem alligevel Samme med socialrådgivere, har mødt nogen af den race der virkelig ikke havde fået strammet skruerne om morgenen.

Så tag en dyyyb indånding, læn dig tilbage, og kig på hvad der kan skrues ned for, eller overses, eller lægges til side, og hvad du måske puster op til mere end det i virkeligheden er. F. eks. det kursus du skal til, hvis man tager nogen forholdsregler som Aspergers kan man sagtens træde ud over sine egne grænser - jeg har f. eks. rejst alene rundt i Asien i 1 mdr. med rygsæk ;)

Kommer der en du kender som du kan "klistre" lidt op af? Ellers sørg måske for at finde et fast holdepunkt - f. eks. faste pladser i laboratoriet, det samme sted du altid stiller din cykel, den samme blyant og blok altid, så du har en rutine du kan fiksere på så du frigør overskud til at samarbejde stille og roligt med de fremmede mennesker uden at skulle fokusere på at alt er anderledes og underligt.

Hvis du vil snakke mere om Aspergers generelt, og hvordan andre lever med AS, kan du bare skrive. Men jeg tager ikke AS så tungt, så er du advaret - livet er jo så stort, så hvorfor skal man stoppes af noget man kan lære at leve med - og faktisk få fordele af?

/Lene

Basse

198? - 15/09/08.

"A thousand times I missed you,

a thousand times I cried -

If Love alone could have saved you,

you would have never died"

Nu med "Mini-Kæmpen" Cargo B - Fordi luften er bedre heroppe!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 14:36

Jeg tager heller ikke min sygdom så tungt - jeg vil bare gerne arbejde med det jeg er god til, og jeg er normalt meget glad for at gå i skole, og elsker mængden af lektier.

Min største frustration er jeg sidste år sagtens kunne klare det her - jeg havde samme mængde fag, dog lidt flere på C-niveau. Jeg har jo nemt ved matematik, kemi, fysik, biolog med flere - bare ikke lige de mere abstrakte fag.

Jeg tager HF'en over 3 år - men måske bliver det til 4, hvis mit labaratorie kursus går i vasken.

For jeg skal alle rapporterne på B-niveau for at kunne bestå mit A-niveau i kemi. For jeg vil gerne arbejde med kemi, fysik eller noget meget tilsvarende dertil.

Jeg føler mig dog så privilligeret, at jeg har nogle lærere, som er meget dygtige til at forstå mig - for det jeg har sværest ved at kapere er den store mængde af gruppearbejde. Det er der en del af for tiden i i nogle fag - og det gør det ikke nemmere for mig at gå i skole.

Jeg kan hvis der bliver taget særlige hensyn til mig i forhold til gruppearbejde sagtens fungere i det, jeg skal bare ikke lige sættes sammen med hvem som helst. Og det er skolen helt med på og har fuld forståelse for det.

Men alligevel så kan jeg ikke lige i kapere tingene lige i øjeblikket - og jeg har en mentor, som er meget opmærskom på mig - og vi forsøger på bedste vis lige at få mig slæbt igennem en svær periode.

Alligevel gik det galt i dag. Jeg kom i en diskussion med vores gruppe i historie, hvor vi er ved at lave synopsis. Han mente så ikke lige man kunne tage særhensyn til jeg var lidt skrøbelig for tiden - og så blev jeg altså ked af. Heldigvis mente andre end mig, at det var unfair behandling.

Og det var så lige enden på en ellers velfungerende dag.

Så jeg må jo finde nogen der kan hjælpe mig -og særligt i forhold eksamen som bare kommer nærmere og nærmere - og jeg har det SÅ dårligt med det - specielt ovenpå en oplevelse jeg havde sidste år.

Sagde Kia
Officiel indehaver af vilddyret Light Year gennem 4½ år.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider