|
|
| Hvor tit springer du din hest? |
| Forfatter:  |
MetteMaria |
| Dato:  |
01-03-2009 20:59 |
|
Som overskriften lyder, hvor tit springer du din hest? Og rider du konkurrencer?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| mine.... |
|
|
Rider konkurencer, i sæsonen bliver de sprunget nok sprunget en gang om ugen.. det skifter dog meget fra hest til hest...
MED VENLIG HILSEN. Liv Nielsen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Springer |
Heidi *Med 5 dejlige muler* |
01-03-2009 21:07 |
|
Jeg springer på Savoux et par gange om måneden om sommeren 
R.I.P Mispige. 14 april 2005- 17 august 2008
At give slip - er ikke det samme som at miste grebet
Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hver fredag |
|
|
bliver min fjordhest løssprunget, som man kan se på min præ. elsker han det 
Aldrig bliv for lige med din hest!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
Lene Dodensig |
01-03-2009 21:39 |
|
Lige pt bliver Dino sprunget 2 nogle gange 3 gange om ugen. Nu er det så ikke sådan at vi springer rundt i en halv time. Nej, så springer vi lidt bane, andre gange træner vi at han skal komme bedre ud over oksere, andre gange igen noget hvor han skal blive hurtigere. Hele tiden forskellige øvelser der styrker ham på forskellige måder til sæsonen. Men der er også nogle uger hvor han slet ikke springer. Så det er meget forskelligt. Men når sæsonen er igang springer han kun en gang om uge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aldrig.... |
|
|
Hvis de vil springe må de gøre det selv.... Bare det ikke er over hegnet....
Zamangah
En ven er den, som ved alt om dig og som synes om dig alligevel (Elbert Hubbar)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jævnligt |
|
|
Som regel ca. 1x ugen, og det indtil videre kun små, men tekniske spring, da han stadig er ung. Jeg har også haft for vane at afslutte en dressurtime med et par spring eller tre som en slags belønning og anderledes brug af muskler. Nu har jeg dog holdt springpause siden midten af november, men skal snart i gang igen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Springe |
Camilla Hougaard Nielsen |
01-03-2009 22:07 |
|
Min hest bliver sprunget 1 - 2 gange i ugen 
Skrev Camilla 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Zeppelin er min dressur araber, men har et udpræget springtalent. Mine intentioner er at springe en gang om ugen, men som regel bliver det kun til løsspring en gang hver 14 dag, og så lidt hyggespring hvis jeg pludselig kommer i tanke om mine intentioner 
Connie vs Zeppelin Se min nye tegning på min præs, eller på "opslag og billeder"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aldrig |
|
|
Min hest opfører sig på en prik som om han er blevet banket hen over spring og er blevet barret - hvilket kan passe fint med at han blev solgt til "sparepris" fra avler da han lige var fyldt 11 år. Så min hest springer aldrig, det blev banket ud af ham da han var yngre, så vidt jeg kan føle på ham. Han kan dog efterhånden gå hen over en bom uden at frygte at den æder ham. /Lene
Basse 198? - 15/09/08. "A thousand times I missed you, a thousand times I cried - If Love alone could have saved you, you would have never died"
Nu med "Mini-Kæmpen" Cargo B - Fordi luften er bedre heroppe!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Normalt |
|
|
Larnett bliver sprunget fast en gang om ugen. Derudover springer vi i i weekenderne. På udebane, hvis der er stævner og hjemme, hvis der ikke er stævner.
Mvh Alice Nu med to smækre RDH-hopper i stalden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Meget... |
|
|
meget sjældent
På de 2 år jeg har haft ham, har jeg sprunget 5 gange
Tiltrods for han er springpony og jeg springrytter
Jeg har ham hjemme og har ingen til at hjælpe med at hæve springene og selv hoppe af og hæve synes jeg ikke jeg vil byde ham
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hephey |
|
|
1 gang i ugen og så stævnerne i weekenden, er der ikke et stævne vi skal til bliver han for det meste løssprunget
Don't ask for a miracle Be a miracle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| afhænger af hesten |
|
|
den rutinerede som går Ma på landsplan springer jeg stort set aldrig til træning. han springer lidt atemposerier på 60-80 cm i ugen op til stævnet. nogle gange et dobbeltspring med en lidt bred okser eller andet. aldrig mere end 10 spring. han går stævne en til to gange om måneden, en klasse om dagen og til c-stævner gerne kun en dag, bare lige for at holde formen ved lige hvis ikke der er et landsstævne at ride. de andre springer som udgangspunkt en gang om ugen. De springer aldrig ugen efter stævner og er der mere end 3 uger til næste stævne består træningen i ugen 14 dage efter stævnet som udgangspunkt i seriearbejde på små spring. Vi springer meget sjældent stort. selvfølgelig skal man lige have sprunget højden ind imellem. men det er aldrig sådan at vi springer baner på 130 cm hver uge eller lignende. ugen op til stævne springer vi normalt en bane på 110-120 cm og så et enkelt eller to spring på højden for hvad jeg skal ride. Har jeg en hest der kigger eller som spænder over springene, ungheste og andre urutinerede hører ofte i denne kategori. har jeg gerne et kryds eller to stående i hallen. når så jeg er færdig med at ride dressur springer jeg det en 3-4 gange fra hver side. det er min erfaring at de så er meget mere trygge ved det når jeg kommer ud til stævner. jeg kan sagtens finde på at folde vandgraven og smide ind under krydset eller smide skridttæppet hen over. bare for at give lidt variation. uanset at forskning viser at heste ikke lærer at være trygge ved fremmede ting når man gør noget sådan derhjemme så virker det for mig. om det så er placebo effekt skal jeg ikke kunne sige.
Med venstre hånd Line og Calano
GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste Springhest sælges, 8 år, 166 i stg. let ridelig, placeret i Mb. kontakt mig for yderligere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| springning. |
|
|
Jeg har en gammel tidl. S-spring pony på 17 år nu, og en ung 4 års springtalent. og jeg er overhovedet ikke springrytter selv. Så ja jeg har været lidt uheldig Ej dyrene har også stort dressurpotentiale. Jeg sørger gerne for at løsspringe dem en gang hver 14. dag eller lignende de elsker det nemlig begge to Om sommeren kan jeg da også godt selv finde på at tage et par cavaletties ude på springbanen. Hilsener
Mie med Melonia N, en fremtidens sportsspony, med uendelig kapacitet. Sælges snart.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hver uge |
|
|
Min dressur-musse bliver løssprunget hver weekend. Han elsker det, nyder at brænde en masse krudt af og opføre sig som en drengerøv med halen i vejret samt en masse prusten og fnysen over alle de farlige spring på banen. Han er dog ikke specielt ræd for det når han først skal hen over springene, da han nemt springer 1,30-1,40 m. uden at se ud til at anstrenge sig det helt store
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Springer |
|
|
Her hos mig er det meget forskelligt.
Han bliver sprunget 1 x ugl hos en springtræner, så er der stævner ca hver 2-4 uge, også der er løsspringning ca hver 2. uge.
Det er meget forskelligt hvor meget han springer men et sted mellem 1-2 gange om ugen.
De bedste hilsener fra
*Stutteri Schelhase*
**Ågerupgårds Pascal står til avlsbenyttelse 2009**
-*Konfirmationskørsel tilbydes 2009*-
Deltager i kørekursuset med Bjarne Wisler ;o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Min hest er konkurrence hest, den bliver sprunget 1 gang i ugen til undervisning, og så ellers til stævner..:-D
Mvh. Trine Hvor der er en vilje, er der en vej Carpe diem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aldrig... |
|
|
Min hest bliver aldrig sprunget... Han har gigt i det ene bagben, så han må ikke springes... Førhen blev han sprunget en gang i ugen, ca... Mvh. Lotte
¨˜"°º•Heimdals Knut•º°"˜¨ - Gudens Hest - Følle på vej e. BH Develino og Lauries Crusador!
Life Is like a Box of Chocolates - You Never Know What You're Gonna Get!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1-2 gange i ugen |
|
|
alt efter hvad der er for en hest - nogle uger springer de slet ikke
Vicky Mathiesen
Tradition does not mean preserving the ashes but keeping a flame alight
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Darren!! |
GeLabs2203 |
02-03-2009 12:06 |
|
Om vinteren springer jeg stort set ikke fordi banen ikke lige bryder sig om vand, så vil ikke springe med mindre bundforholdene er helt okay. Forår, sommer og efterår springer jeg omkring 1 gang i ugen, jeg springer meget tempospring/gymnastikspring, især så han kan komme ind og sætte sig før springet hvilket også giver pote i dressuren; at sætte sig. I sommerhalvåret er vi til et par springstævner rundt omkring, bare for sjov, men det er dog dressuren (og dressurstævnerne) der prioriteres højest.
Hilsen GeLabs2203 og Darren Hayes - besøg Labs' hjemmeside Darren & Labs, I love you! I don't believe in God - I believe in Darren Hayes Min elskede far, du er i mit hjerte til evig tid!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spring |
|
|
Jeg springer ikke særlig tit, selv om jeg er springrytter. Når hesten er tilstrækkeligt rutineret, så er der ingen grund til at overtræne dyret til hverdag ved at springe store baner hver uge. Jeg rider gerne stævne et par gange om måneden, og springtræning passes så ind derefter. Men i snit springer jeg vel en gang om ugen, alt efter hvad jeg føler hest og rytter har behov for.
Wildly & Hannibal Besøg os på vores hjemmeside! ~~~~~~~~ Fighting for peace is like fucking for virginity
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lidt men godt |
|
|
Jeg tager ofte en 3-4 mindre spring efter dressuren, det elsker både hesten og jeg. Men jeg træner aldrig decideret "spring", sådan noget med at springe rundt i ½ time. Hesten er dressurhest, og desuden snart 20 år, så jeg tør ikke sådan springe rundt på hende bare fordi jeg selv synes det er sjovt, - vi gør det udfra overbevisningen lidt med godt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aldrig... |
Gitte (Tyran) |
02-03-2009 17:43 |
|
i og med Tyran kun er knap 3 skal han hverken løsspringes eller andet, -og det kommer han heller ikke til senere medmindre han selv viser lysten i terrænet. yrfa tror jeg ikke er i stand til at springe, sidst jeg forsøgte at lokke hende til at hoppe over et træ kravlede hun over i stedet i bedste bjergged-stil 
mvh. Gitte og Tyran
2års islænderplag u/p sælges rødblak, naturtölter, hingst -skriv p.m. for info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|