Der er jo meget diskution om hvorvidt dk skal have et dyrepoliti eller ikke.
Jeg er selv imod det foreslag der er givet om et dyrepoliti i dk. Dette er jeg af den grund at de ligger inden for politiet - jeg mener det skal være to adskildte organisationer.
Politiet har nok at tage sig af, de er slet ikke trænet i at sørge for misrygtet og efterladte dyr. Og dem som evt bliver sendt ud kan ske ikke at have interesse i dyr og dette kan mærkes på den måde sagerne bliver håndteret.
Nej jeg syntes det skal være som i USA at det er en selvstændig organisation som ASPCA (animal cops huston) Her tager betjentene sig KUN af dyreværnssager og skal de så have en retskendelse eller anden kendelse tilkalder de en betjent.
I huston texas er det sådan at man tager dyret med og herefter går i retten for at få rettens dom for hvem som skal have det pågældende dyr.
Dette syntes jeg er meget bedre end det skal være en lille enhed inden for politiet for her vil der være andre sager der vil blive prioteret højre.
Samtidig syntes jeg vi skal få ændret i vores dyreværnslov - den er langt forældet fra den måde man holder dyr i dag og de forskninger der er lavet i forhold til dyrevelfærd.
Samtidig er strafferammerne i dk meget latterlige.
Hvad er din mening om dyrepoliti i dk?? Skal de være en del af politiet eller en organisation??
Og hvad med dyreværnsloven?? syntes du den burde laves om eller er den god nok.
Personligt syntes jeg man bør udvide dyrenes beskyttelse til en sådan organisation - ansæt "betjente" - eller uddan folk på dette område som kører ud og varetager alle opringninger inden for dyremishandling, efterladte dyr mv.
Samtidig kan man inden for DB så lave nogle knudepunkter/hospitaler rundt om i landet som kan være opsamlingssted for disse dyr "betjentene" kommer ind med. Her er så en dyrlæge og nogen veterinær sygeplejersker der kan tage sig af de dyr der har brug for det. Nogen som sørger for de kommer videre i sysmtet, samtidig er er der nogen der samler beviser mod evt ejer og kører en retssag på disse.
Ja det er bare min holdning - hvad syntes du?