Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Dyrepoliti eller organisation??
Forfatter: 
Dato:  01-03-2009 20:01

Der er jo meget diskution om hvorvidt dk skal have et dyrepoliti eller ikke.

Jeg er selv imod det foreslag der er givet om et dyrepoliti i dk. Dette er jeg af den grund at de ligger inden for politiet - jeg mener det skal være to adskildte organisationer.

Politiet har nok at tage sig af, de er slet ikke trænet i at sørge for misrygtet og efterladte dyr. Og dem som evt bliver sendt ud kan ske ikke at have interesse i dyr og dette kan mærkes på den måde sagerne bliver håndteret.

Nej jeg syntes det skal være som i USA at det er en selvstændig organisation som ASPCA (animal cops huston) Her tager betjentene sig KUN af dyreværnssager og skal de så have en retskendelse eller anden kendelse tilkalder de en betjent.

I huston texas er det sådan at man tager dyret med og herefter går i retten for at få rettens dom for hvem som skal have det pågældende dyr.

Dette syntes jeg er meget bedre end det skal være en lille enhed inden for politiet for her vil der være andre sager der vil blive prioteret højre.

Samtidig syntes jeg vi skal få ændret i vores dyreværnslov - den er langt forældet fra den måde man holder dyr i dag og de forskninger der er lavet i forhold til dyrevelfærd.

Samtidig er strafferammerne i dk meget latterlige.

Hvad er din mening om dyrepoliti i dk?? Skal de være en del af politiet eller en organisation??

Og hvad med dyreværnsloven?? syntes du den burde laves om eller er den god nok.

Personligt syntes jeg man bør udvide dyrenes beskyttelse til en sådan organisation - ansæt "betjente" - eller uddan folk på dette område som kører ud og varetager alle opringninger inden for dyremishandling, efterladte dyr mv.

Samtidig kan man inden for DB så lave nogle knudepunkter/hospitaler rundt om i landet som kan være opsamlingssted for disse dyr "betjentene" kommer ind med. Her er så en dyrlæge og nogen veterinær sygeplejersker der kan tage sig af de dyr der har brug for det. Nogen som sørger for de kommer videre i sysmtet, samtidig er er der nogen der samler beviser mod evt ejer og kører en retssag på disse.

Ja det er bare min holdning - hvad syntes du?

Lotte Svendsen - Ninkamus.dk

http://www.Ninkamus.dk/ - Side om kaniner! Advarsel: Vær opmærksom på at du kunne komme til at lære noget!

0
0
Svar på denne tråd

Dyrepoliti
Forfatter: 
Dato:  01-03-2009 21:28

Jeg er fuldstændig af samme holdning som dig omkring det, at det skal være en organisation.

Jeg må ærligt indrømme, at det var gået min næse forbi, at det ville være det "nuværende" politis opgave, som der var tale om. Inde i mit hoved var det ligesom det de har i USA. Det som man ser på animal planet - det var da i hvertfald sådan jeg også havde set det herhjemme.

Så jeg er fuldstændig enig med dig i det.

Man kan jo se på politiet herhjemme, når der skal indfanges dyr og de bliver tilkaldt, så står de nogle gange og ved ikke, hvad de skal gøre. Der kunne det være godt, hvis man havde nogle der var uddanet til at klare nogle opgaver, hvor de vidste, hvad de skulle gøre, hvis de kom ud og fandt eller fangede et skadet dyr, som sagtens kunne reddes "i de rette hænder" :-)

Så jeg ville helt klart også gå ind for, at det skulle være en organisation som tog sig af det - men samtidig må man ta´ det, som man kan få. I hvertfald sådan som tiderne er nu.

Et lys mister ingenting ved at blive brugt til at tænde et andet - hjælp din næste!

Med venlig hilsen Nelle

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-03-2009 21:29

Jeg synes det er en rigtig fin idé den du kommer med, den er velovervejet og begrundet, men desværre tror jeg ikke politikerne i DK har den samme forkærlighed for dyr, som man kunne ønske sig, for tror en sådan organisation ville være dyr i drift..

Dette er jeg ikke sikker på der er penge til i den danske finanslov. .

Men jeg synes idéen er rigtig god, og tror også det ville fungere bedre end at politiet varetog disse opgaver..

-Men igen pengene kommer til at mangle til projektet..

Med Venlig Hilsen

Ina Brøndum

Zahrah Arabians
Zahrah Hamrah El Azraff

Kabir el Azraff

Søger bolig i sønderjylland

Medlem af BULLERKLUBBEN :D

Kørsel tilbydes til OX hingstedag SJ.

0
0
Svar på denne tråd

desværre
Forfatter: 
Dato:  09-04-2009 22:00

Ja i har jo nok desværre ret i at pengene vil blive et stort problem - det er en stor skam!

Tænk at dyr stadig betyder så lidt - alle snakker om det, men ingen gør noget ved det.

Nelle: jeg har det på samme måde som dig - politiet er ikke udrystet til opgaverne, de aner ikke hvordan de skal håndtere dyrene, og det må klart være stressende for dem at stå i en situation de ikke er udrystet til.

Det er hverken fair over for dem, menneskerne i situationen og ikke midst for dyrene.

Lotte Svendsen - Ninkamus.dk

http://www.Ninkamus.dk/ - Side om kaniner! Advarsel: Vær opmærksom på at du kunne komme til at lære noget!

0
0
Svar på denne tråd

politiet..
Forfatter: 
Dato:  10-04-2009 00:27

Jeg syntes faktisk politiet klarer det rigtigt fint! og så arbejder de jo i de fleste tilfælde (hvis ikke alle?) sammen med dyrenes værn.

Jeg syntes problemet ligger i lovgivninge samt, "straffen"

At s.ex med dyr er tilladt er jo fuuuldstndig hen vejret!! Hvad SKER der lige? det er jo voldtægt!

Med venlig hilsen

Liv Nielsen.

*ZANCLE*

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider