Kære Ænder.
I fredags slog jeg op med denne her fyr jeg havde været sammen med i 4 mdr. Ikke fordi der egentlig er noget i vejen med ham -jeg er bare ikke forelsket i ham, og det VIL jeg altså være, hvis jeg skal være sammen med en kæreste.
Det fortalte jeg ham så, og han blev meget ked af det og skuffet, men forstod og respekterede min beslutning. Han var meget overrasket, så vi aftalte at mødes om mandagen for lige at snakke det igennem. Det var jeg rigtig glad for han ville, for som sagt er jeg jo ikke sur på ham eller noget, og vil gerne hjælpe ham hvis jeg kan (men tror ikke jeg er den rigtige til at hjælpe egentlig).
Vi sidder så stille og roligt og snakker, og så siger han at der er noget han gerne vil fortælle mig, nemlig at han er ludoman! Den havde jeg ikke set komme! Men han har ikke spillet mens vi har været sammen, men er nu begyndt igen og har tabt over 10.000kr på en enkelt dag (penge han ikke har). Jeg spørger så lidt ind til det, men tænker at det jo altså ikke er mit problem / min skyld at han spiller, og undrer mig over hvorfor han har fortalt det....?
Nå, vi får talt færdigt og jeg siger at vi sagtens kan ses eller snakkes ved for min skyld -jeg kan jo stadig godt lide ham, men som ven, ikke kæreste. Han vil overveje om han kan håndtere det, så det er op til ham.
Så igår ser jeg ham tilfældigt gå forbi mit vindue her på kontoret (han arbejder i bygningen overfor), så jeg vinker, og han vinker tilbage. Det er jeg lettet over han gør, for så er han ihvertfald ikke sur på mig. Så det skriver jeg til ham i en sms. Så skriver han at han da ikke kunne lade være pga. mit søde smil eller noget i den dur. Jeg svarer bare tak, for ligesom at lukke den.
Så igår aftes får jeg en besked om at han er helt vild med mig og om jeg vil mødes med ham imorgen(idag) til en øl. Jeg svarer så at det kan jeg ikke, men vi kan finde en anden dag.
Det svar jeg så får foruroliger mig: Han skriver "Det er helt ok, du vælger bare en dag, jeg savner dig vanvittigt -my lover, my killer.."
Så nu er det jeg ikke aner mine levende råd, skal jeg svare ham eller lade være, og hvad skal jeg svare? Jeg er bange for to ting: at han vil forsøge at få mig tilbage, eller at han vil gøre noget dumt for sig selv eller overfor mig. Det sidste véd jeg ikke hvor jeg har fra, men synes bare det er så sært de ting han siger og skriver, her efter vi har slået op!
Har I nogle erfaringer I kan hjælpe mig med??? Jeg er rigtig ked af det hvis det skal blive sådan en bitter strid eller noget...