Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvordan håndterer jeg eks´en?
Forfatter: 
Dato:  26-02-2009 13:19

Kære Ænder.

I fredags slog jeg op med denne her fyr jeg havde været sammen med i 4 mdr. Ikke fordi der egentlig er noget i vejen med ham -jeg er bare ikke forelsket i ham, og det VIL jeg altså være, hvis jeg skal være sammen med en kæreste.

Det fortalte jeg ham så, og han blev meget ked af det og skuffet, men forstod og respekterede min beslutning. Han var meget overrasket, så vi aftalte at mødes om mandagen for lige at snakke det igennem. Det var jeg rigtig glad for han ville, for som sagt er jeg jo ikke sur på ham eller noget, og vil gerne hjælpe ham hvis jeg kan (men tror ikke jeg er den rigtige til at hjælpe egentlig).

Vi sidder så stille og roligt og snakker, og så siger han at der er noget han gerne vil fortælle mig, nemlig at han er ludoman! Den havde jeg ikke set komme! Men han har ikke spillet mens vi har været sammen, men er nu begyndt igen og har tabt over 10.000kr på en enkelt dag (penge han ikke har). Jeg spørger så lidt ind til det, men tænker at det jo altså ikke er mit problem / min skyld at han spiller, og undrer mig over hvorfor han har fortalt det....?

Nå, vi får talt færdigt og jeg siger at vi sagtens kan ses eller snakkes ved for min skyld -jeg kan jo stadig godt lide ham, men som ven, ikke kæreste. Han vil overveje om han kan håndtere det, så det er op til ham.

Så igår ser jeg ham tilfældigt gå forbi mit vindue her på kontoret (han arbejder i bygningen overfor), så jeg vinker, og han vinker tilbage. Det er jeg lettet over han gør, for så er han ihvertfald ikke sur på mig. Så det skriver jeg til ham i en sms. Så skriver han at han da ikke kunne lade være pga. mit søde smil eller noget i den dur. Jeg svarer bare tak, for ligesom at lukke den.

Så igår aftes får jeg en besked om at han er helt vild med mig og om jeg vil mødes med ham imorgen(idag) til en øl. Jeg svarer så at det kan jeg ikke, men vi kan finde en anden dag.

Det svar jeg så får foruroliger mig: Han skriver "Det er helt ok, du vælger bare en dag, jeg savner dig vanvittigt -my lover, my killer.."

Så nu er det jeg ikke aner mine levende råd, skal jeg svare ham eller lade være, og hvad skal jeg svare? Jeg er bange for to ting: at han vil forsøge at få mig tilbage, eller at han vil gøre noget dumt for sig selv eller overfor mig. Det sidste véd jeg ikke hvor jeg har fra, men synes bare det er så sært de ting han siger og skriver, her efter vi har slået op!

Har I nogle erfaringer I kan hjælpe mig med??? Jeg er rigtig ked af det hvis det skal blive sådan en bitter strid eller noget...

Mvh Britt

The more you practice, the luckier you get....

0
0
Svar på denne tråd

øhh bøøhhh
Forfatter: 
Dato:  26-02-2009 13:22

Tja Man kan vel tolke "my lover, my killer" på mange måder.. men det er da ikke noget jeg ville blive helt vildt bange for at han siger.. jeg ville nok bare tage det rolig eller spørge ham hvcorfor han lige netop skriver sådan. Og at han er ludoman er i hvert fald ikke din skyld og det bliver det heller aldrig. Sørg for at holde pengene tæt på kroppen, for jeg har været ude for en fyr der over tid har rippet mig for penge!

0
0
Svar på denne tråd

Bumbum
Forfatter: 
Dato:  26-02-2009 13:26

Jeg ville ligge lidt afstand til fyren- ligenu prøver han jo alle måder af, for at se om du kommer tilbage. Og alle de dumme ting der bliver sagt/skrevet/gjort må du for guds skyld ikke tænke på som din fejl...

Anne-Sofie

"Ridning skal også være sjovt for hesten"

0
0
Svar på denne tråd

Slut er vel slut
Forfatter: 
Dato:  26-02-2009 13:28

mangler du da venner siden du absolut skal være ven med en x-kæreste? Og hvorfor er du lettet over at i hilser på hinanden? Andet ville da være mærkeligt nu i har været kærester.

Dumt at du sms til ham at det var dejligt i kunne hilse - det er ALT for meget "køren rundt" i det samme og det virker da som om du har fortrudt i er stoppet.. STOP er stop. Kom videre.

Meld ud at du stopper al kontakt nu da du ikke er interesseret i ham og at hvis i mødes selvfølgelig kan hilse høfligt på hinanden, men så ikke mere.

Mvh Gitte
- mor til to små mennesker, Tera og Lian

R.I.P elskede savnet Sari

Hingsten Jack D, Joker og Makron.
Jack tilbyder naturlig bedækning på 10. år

0
0
Svar på denne tråd

bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  26-02-2009 13:39

Jeg siger det sammen som HundeGitteMor

Sandra nu med Maxi <3
F.C.København
Venner er stille engle
der løfter os op
når vores egne vinger svigter

0
0
Svar på denne tråd

Hvad i alverden
Forfatter: 
Dato:  26-02-2009 13:52

Betyder det om han er , eller bliver sur på dig ???

Det er da ikke din skyld at han har problemer med at håndterer livet og sine lyster.

Glem ham...

Illum !!

.

Og mine er UDEN silke, ren kashmir uld.

.

0
0
Svar på denne tråd

Væk med...
Forfatter: 
Dato:  26-02-2009 13:56

Ham... Han kan ikke styre et venneforhold endnu.

Måske om nogle år? Men så har du nok også fundet andre venner

''Uden konflikter er der ingen relationer.''

Er ejer af den skønneste unghest efter Rosentanz, kan det blive bedre? (o;

0
0
Svar på denne tråd

vider med livet..
Forfatter: 
Dato:  26-02-2009 21:27

Ja.. må tilslutte mig de andre.. Han er stadig dybt forelsket i dig, som du skriver.. ergo kan han ikke være en ven for dig.. Ligenu vil han forsøge på alle mulige måder at få dig tilbage.. Det er aldrig nemt at slutte et forhold, der vil altid være nogen der bliver ked af det.. Stop det, selvfølgelig kan man godt hilse og spørge ind til hinanden, når man støder på hinanden.. Men efter min mening, kan man aldrig være ven med en eks kæreste.. der vil altid være nogle følelser der spiller ind. og du vil få svært ved at finde en ny kæreste, der accepeter at du snakker med en eks.. :) Så vider med livet.. :)

0
0
Svar på denne tråd

Jeps, enig
Forfatter: 
Dato:  27-02-2009 16:40
Jeg vil sige som de andre, stop betyder stop. Hold afstand til ham, lad være med "lige at mødes til en øl" fordi han insisterer. Hvis han er ludoman så kan du ikke hjælpe ham, der skal sikkert noget seriøs terapi til, og du vil også nemt kunne blive fanget i en "dårlig samvittigheds-ting", fordi du har slået op med ham og han savner dig.

Det er fint nok at I kan hilse pænt på hinanden (jeres veje vil jo nok krydse af og til, hvis han arbejder så tæt på), men lad det være nok. Og ingen sms som han kan sidde og tolke til ukendelighed.

Bare et godt råd :-)

Lene

- Hende den rødhårede, der ikke kan lave fancy farver på sin signatur -
0
0
Svar på denne tråd

Altså....
Forfatter: 
Dato:  27-02-2009 16:58

Enten er du så vanvittig hamrende usikker på alt, ellers har du da totalt galt fat i verden pt....

En ting er, at du ikke gider kærste med en fyr efter 4 mdr, helt okay.... Men at skulle mødes og "snakke igennem" - at han gider vinke - at han er ludoman

Hva med at finde dig et problem, som ER et problem, eller i det mindste forsøge at grave nogle op, som seriøst kan blive problemer...

Umiddelbart virker det til at du r*v keder dig, eller noget andet udefinerbart, men noget må der altså være galt, hvis man kan blive "rigtig ked af" sådan noget...

Hvad hvis han var død, fik en dødelig diagnose, du fik det eller noget andet volsomt, så ville dit liv jo ende, hvis du tager sådan på vej, blot fordi du har erkendt efter 4 mdr, at det ikke er jer

Og slutteligt, nej jeg er ikke efter dig, men helt ærligt, åben da øjnene og se på verden, hvad der sker der....

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

personligt
Forfatter: 
Dato:  27-02-2009 17:00

Hej

Jeg havde personligt bakket ud i en fart og sagt til ham, at han tilsyneladende ikke kan forstå en ven ikke skriver sådan noget.

Jeg tror han håber på du finder følelserne frem igen og så overgiver dig.

Men jeg ser altså rødt ved sådanne signaler.. Så bakker jeg helt ud, da det kan ødelægge en hver stemning og venskab.

Jeg har i disse dage bakket med 80 i timen, da en ven iiiikke helt forstår at vi kun er og kun kan være venner.

Han begyndte at blive sur over at jeg ses med andre hankøns venner og stilte spørgsmål til det mm. samt at jeg skal ud og rejse med en anden hankøns ven.. og tro mig.. ingen af dem, jeg ser som venner, bliver til mere end alm. venner. (dvs. ingen senge fordele)

Men dér så jeg rødt.. så må han forstå det på anden vis, når ord ikke hjælper.

Venlig hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Nej tak
Forfatter: 
Dato:  27-02-2009 17:00

Ekskærester skal ikke håndteres, de skal ignoreres.

Prinsessen <3

0
0
Svar på denne tråd

My lover my killer .....
Forfatter: 
Dato:  27-02-2009 17:57

..... kunne jo også tolkes i retning af, at han rent faktisk forsøger at lægge ansvaret for hans ve og vel over på dig ??

Det lyder som om, han fortæller, han er ludoman som et sølle forsøg på at holde på dig. For kan du nænne at vende ham ryggen, når han nu fortæller, han har problemer ??

Ja det kan du med sindsro gøre, for det er HAM og ikke dig, der er ansvarlig for problemet og at HAN får det løst (igen)

Hvorfor skal du gøres ansvarlig for hele hans liv, fordi du har kendt ham i 4 måneder og slutter jeres forhold ?? NEJ, NEJ og atter NEJ !!!

Mvh. Gammelnok

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen
Forfatter: 
Dato:  02-03-2009 21:33

Tak for jeres svar -der er da noget at tænke over...

Jeg tror, at grunden til jeg tænkte at det kunne være fint at være venner er at jeg jo godt kan lide at være sammen med ham -bare ikke som kæreste. Det er bare ærgeligt at vi ikke startede med at være venner, for så var det måske blevet ved det!

Men godt så -de fleste af jer mener altså at man skal stoppe al kontakt og lukke helt af hvis en fyr gerne vil snakke/skrive med én når man har sluttet et forhold af.

Her er det så at jeg åbenbart er helt galt på den, for jeg synes jo at manden havde ret til en forklaring, og til at stille spørgsmål til hvorfor det var sket/ hvad der var sket. Der er jo masser af indlæg herinde med "Åh, jeg forstår ikke hvorfor han lige pludselig ikke vil være kæreste med mig mere", så jeg prøvede jo bare at være flink ved manden....

Tænker de mænd virkelig så meget anderledes end os på det punkt?

Mvh Britt

The more you practice, the luckier you get....

0
0
Svar på denne tråd

altså....
Forfatter: 
Dato:  02-03-2009 22:01

det er da også helt fair med en forklaring på hvorfor forholdet skal slutte.

Men at prøve at være venner efter snakken, og derved holde kontakt er nok ikke smart i denne sammenhæng. tror det er det som mange mener.. ikke at han ikke fortjente en forklaring på hvorfor det skulle slutte...

Man skal kysse mange frøer, før man finder sin prins <3

0
0
Svar på denne tråd

Smurf2
Forfatter: 
Dato:  02-03-2009 22:32

Jeg synes nu det var meget pænt gjort af dig, at du gerne ville forklare ham, hvorfor et forhold mellem jer to bare ikke lige var det rigtige.

Hvis det kunne fungere at være venner bagefter kunne det jo være fint (og jo, det kan altså sagtens lade sig gøre) Men det tror jeg bare ikke det kan i dette tilfælde.... Staklen har det tilsyneladende ikke ret godt med sig selv. Og det kan desværre drive nogle mennesker til at gøre nogle yderst uheldige ting!!!

Jeg tror jeg ser de samme faresignaler som du selv gør. Og jeg vil råde dig til at forklare ham, at du har ombestemt dig, og du synes det er bedst at i ingen kontakt har, da det ikke virker som om han kan håndtære det. Forklar ham EN GANG FOR ALLE at du ikke ønsker den slags kærlighedsærkleringer og at han skal lade dig være i fred.

Det er ikke sikkert at han magter den afvisning, og det kan desværre også drive nogle mennesker til at gøre dumme ting. Men HUSK at det stadig ikke er din skyld, hvis det er tilfældet med ham.

Jeg håber for dig, at du for sat en stopper for hans (måske) indirekte ubehageligheder. Der må være en eller anden grund til at du tror at der ligger nogle skumle bagtanker bag?

HVIS du på nogen måde har bragt dig selv i fare, så har du gjort det allerede den dag du mødte ham (i uvidenhed selvfølgelig) Og derfor må du ikke lade ham styre dine handlinger fra nu af.

Hilsen Jette

(som heldigvis aldrig selv har haft ubehagelige eks´er, men har haft en veninde boende fordi hun frygtede for sit liv)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider