Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Når kollegaen taler ned til én.
Forfatter: 
Dato:  25-02-2009 18:23

Ja hvad gør man? Er der overhovedet noget man kan gøre...


Nu er jeg heldigvis ikke afhængig af at, skulle samarbejde med hende hver dag. Og jeg kan faktisk godt undgå at skulle tale med hende, og alligevel taler hun til mig.. NED...


Jeg har været i mit fag i 3 år nu, (butik) tidl. (udviddet) ungarbejder, og fra 1 august elev. Jeg er jo ikke ny i faget.

Lad os kalde hende X.

X har erfaring i kiosk, og har været i huset siden omkring septemper-oktober.


Jeg er en meget åben og positiv og venlig person kan dog være lidt kæk, med hurtige reaktion mht. jokes, bemærkninger mm. har jeg hørt fra flere, der opfatter mig som sådan, mig selv inkls.


Første gang jeg hilste på X, var hun meget flink, som sådan..Der var lidt spydige kommentare med et godt dækkende smil på indimellem, men jeg tog det ikke så tungt.

Jeg er af sådan en type, der skal trædes meget hårdt på før jeg reagere, men jeg reagere så også efter det.


Nu har jeg gået og lagt mærke til det, de spydige kommentare er så godt pakket ind, at man først bagefter når man ER gået forbi hende, at det går op for en, hvad hun egentlig havde sagt..


Grunden til at jeg nu er lidt, forbundet samarbejds messigt, er at jeg har vare oppe ved X. Og det kunne være dejligt med lidt kommunikation omkring det. Men hver gang jeg har prøvet at snakke med hende om det, siger hun endten "jaja" eller "jamen Michelle jeg har jo ikke noget med det at gøre, det er jo ikke mine vare", "jeg er da ligeglad Michelle det rager ikke mig, du skal bare have styr på det, ikk' Michelle.


Det prøvede jeg et par gange, sådan sødt og lagde op til lidt samarbejde, men blev afvist.

Samtidig blev kiosken eget af vores afdeling, og jeg var en af de få der var lært op, i kasse og lotto systemet. Min ene chef havde sjovt nok altid travlt, og så røg den derfor rigtig ofte over på mig.

Når man render sådan en mandag, stresser rundt, og har rigeligt, man skal have skrevet ned, og holde styr på. Og samtidig skal op og afløse PRÆCIS kl 10 Så går det ret hurtigt galt plus jeg også skal huske min egen pause, da jeg har tildens til at misse den. Intet flexibilitet har der været fra X's side af, NOGEN SINDE.

Men nej da jeg forklarede X jeg havde travlt så kom svaret "Ej Michelle det er jeg da ligeglad med jeg skal bare have min pause".

Der var EN gang, hvor hun liiiiige skulle det ene og liiiige skulle det andet, og X absolut skulle tage denne kunde for hende kendte X.

Og ja jeg havde sagt til hende jeg havde travlt, og hun godt måtte se at gå fra kassen, og gå til pause.....

Har flere gange sagt til hende, at hun skulle sige til hvis hun skulle bruge noget mere pause, for så ville jeg finde en anden til at afløse. (Fordi jeg har/havde meget travlt om mandagen især og fredag)

Hun blev væk i over 3 kvarter hun har kun 30 min.


Det fik bæret til at flyde gevaldigt over, jeg ringede og hun kom med udtagelsen "jeg har kun siddet her i 15 min Michelle, så jeg er ikke færdig endnu".

Og der var jeg rimelig presset, pga. sygdom. Men hun tænker så lavt om mig, og tænker "hun har overhovedet ikke travt hun laver aldrig noget alligevel, så hun kan bare komme når jeg forlanger det".

Det sjove er så at hun ikke ved hvordan det er, eller KAN se hvad der sker på gulvet i butikken.


Der har bare været så mange ting, hun gentager mit navn konstant, (ja for nogen kan det være en vane). Men ikke i dette tilfælde, det tror jeg simpelthen ikke på.


Da X farede i hovedet på mig med, sine rettigheder til pause, til tiden, hendes opgaver osv osv. Måtte jeg lukke af med sætningerne "lad være med at tale ned til mig, lad være med at tale ned til mig osv osv. Hun afslutter så med "kan man andet Michelle".

Her kommer jeg op i det røde felt, hvis jeg ikke havde været det før var jeg det i hvert fald nu.


Ja hun har krav til pause, man at hun ser så meget ned på mig og mit arbejde, og når man tænker på at jeg IKKE har skrevet under på at jeg skal afløse hende, burde det vel gå lige op. Hvis jeg ikke var gået op, havde hun først gået til pause kl. 11 når en af de andre fik taget sig sammen. Og dette har jeg fortalt hende.


Hun mener at jeg ikke har styr på min afd. til trods for at det er den flotteste til dato i afd. i forhold til hvad jeg fik afleveret da jeg startede.


Jeg er træt, det er begyndt at gå mig lidt på, jeg vil ikke finde mig i at blive talt ned til konstant.

Har så her senere fundet ud af at, jeg ikke er den eneste hun gør det ved men et par andre og det hjælper lidt. Men altså? det løser ikke problemet.


På den ene side, kan jeg vel heller ikke ignorer hende. Men når jeg nu har prøvet i et halvt år at komme i kontakt med hende, så er det snart det jeg tyr mest til.


Jeg aner ikke hvad jeg har gjort, jeg har prøvet at snakke med hende, men der går ikke mange sætninger, før hun begynder at snakke ned til mig. Hvis jeg så prøver at snakke roligt til hende (ikke hidse mig op mm) så bloker hun, for hun har ret, og jeg er bare en dum, forkælet møgunge der ikk ehar forstand på noget som helst.


Hvad ville i gøre?

Håber nogen nåede så langt..



Hilsen 007.DK
Team Tude Kiks, udleverer gratis tudekiks til alle, fåes nu også med chokolade smag.
Til dig som fortjener det! ;)
Kleenex medfølger, til de ekstra trængende.
RIP-Gillir <3



0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor er det dog
Forfatter: 
Dato:  25-02-2009 18:41

trist at høre at du har sådan en kollega..


jeg synes du skal samle de andre som har oplevet det samme, gå til jeres overordnede/chef og brokke jer..

bliver der ikke gjort noget ved det, jamen så synes jeg at i alle sammen skal bruge omvendt psykoligi og snakke sådan ned til hende som hun gør til jer.. for så synes hun oj nok ikke at det er så sjovt alligevel..


held og lykke


Venlig Hilsen
Christina

Med Prinsessen Yasmin
30.04 2008 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville sørge for
Forfatter: 
Dato:  25-02-2009 18:44

At få MINE pauser, og huske at stresse meget mere ned. Perfektionisme er godt, men man skal passe forbistret meget på, at man ikke kører sig selv ned på det.


Prøv at kigge på dine arbejdsgange de travle dage? Kan du lave noget om? Uddelegerer? (Uddelegering er den bedste kur mod stress!), gøre nogen ting nemmere for dig selv? Få mere hjælp? Tale med chefen om, hvorvidt du kan få aflastning på de travle dage?


Kollegaen: Undgå det sure løg. Og husk at bruge hendes navn rigtig tit, når du taler med hende. Hun har åbenbart set, hvad der er hendes område- og vil af måske/måske ikke så gode grunde, ikke hjælpe dig med dit.


HUSK at holde dine pauser! Du får ingen tak af nogen, hvis du bliver syg af stress- ved jeg af egen sørgelig erfaring...



Mvh
xtiny


*** Kærnemælkshorn til Folket!***




0
0
Svar på denne tråd
 
 Bla bla bla...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2009 18:48

Ja der er blevet brokket til de forskellige overordnede, fra min egen afd. Og fra kunderservice der nu har overtaget kiosken.


Men der sker ikke rigtig mere. Men det kan da godt være man bare skal blive ved. Min chef er med mig, og støtter mig, men kan så heller ikke gøre mere.


Med omvendt psykologi ja har fået forslået den et par gange. Prøver også nogle gange, men der er svært, for som sagt ofte ligger man først mærke til det når man har snakket færdigt.. Hun smiler samtidig, så virker det ikke så "hårdt", før efter.


Men ja det vil jeg da klart prøve.

Og sige videre.


Tak for dine råd!


Hilsen 007.DK
Team Tude Kiks, udleverer gratis tudekiks til alle, fåes nu også med chokolade smag.
Til dig som fortjener det! ;)
Kleenex medfølger, til de ekstra trængende.
RIP-Gillir <3



0
0
Svar på denne tråd
 
 Bla bla bla...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2009 19:12

xtiny: Det er heller ikke hjælpe som sådan jeg tænker på. Bare mere sådan noget som " jeg har lige solgt de sidste af #bla# har du nogen der kan fyldes op". Eller hold da op det der går bare hurtigt..

Altså ganske almindelig kommunikation, og lidt hjælpsomhed.


Ligesom jeg hjælper hende med priser osv.

Men ja det var bare sådan et samarbejde jeg havde til den foregående.


Og ja tak, er ret perfektionistisk anlagt, og med mit arbejdene sind og hjælpsomhed er der mange der har tildens til at udnytte det.. Så det arbejder jeg stærkt på.


Jeg tror jeg vil begynde at sige hendes navn rigtig tit. Jeg har ingen anelse om hvordan hun vil reagere..


Tak for rådende!


Hilsen 007.DK
Team Tude Kiks, udleverer gratis tudekiks til alle, fåes nu også med chokolade smag.
Til dig som fortjener det! ;)
Kleenex medfølger, til de ekstra trængende.
RIP-Gillir <3



0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  25-02-2009 19:58

nej den med omvendt psykologi er svært..

men bliver hun ved så og din chef ikke kan gøre noget så synes jeg bestemt du skal snakke til hende på samme måde og pakke tingene ind som hun gør så hun først lægger mærke til det bagefter.

jeg ved selv hvor svært det kan være, men i det fleste tilfælde giver det bonus og afhjælper problemet..


håber du finder en løsning, det er noget skidt hvis du skal gå ned med stress pga sådan en som hende..


Venlig Hilsen
Christina

Med Prinsessen Yasmin
30.04 2008 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 ved du hvad.
Forfatter: 
Dato:  25-02-2009 20:04

den aller bedste måde, at pille sådan en person ned fra sin høje hest, jamen den er nu meget nem.

Næste gang du har kontakt med vedkommende person i arbejds relateret område, siger du til hende.

"Jeg går lige 5 minutter, det ser ud til du har nogenlunde styr på det min ven, så det kan du god klare imens jeg er væk." efter fulgt af et sødt smil.

Du kan tro det virker.






Går dine heste og ponyer med svømmefødder på folden.
Er din ejendom ved at drukne i mudder, så ring og hør om vi måske kan hjælpe dig

vognmand/entrepenør

Per Christensen 20285450

0
0
Svar på denne tråd
 
 Omvendt psykologi
Forfatter: 
Dato:  25-02-2009 20:22

Skal man passe meget på med!

Jeg ville faktisk begynde at rose, og det skal være ÆRLIGT ment ros. Ros er ufattelig svært for folk at modtage, men de bliver glade. Den er også svær at give for, det er så meget nemmere at være irriteret/indebrændt.


"Ih, hvor skønt du kommer nu, så jeg kan holde pause!"

"Sikke en pæn bluse (smykke, sko,jakke osv), du har på. Den klæder dig!"

"Hvor er du god til at holde styr på opfyldningen!"


Men det skal være ærligt- ikke sarkastisk/indebrændt. Så må man hellere lade være!





Mvh
xtiny


*** Kærnemælkshorn til Folket!***




0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  26-02-2009 06:53

de pauser du aldrig har tid til er de bestalt af chefen eller af medarbejderne. men ellers ville jeg sørge for ikke at spørge hende om noget men gå til andre, har hun brug for hjælp så svar hende kort,høfligt og respektfuldt. og så er arbejde iøvrigt ikke alt




all you need is love

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har I ikke
Forfatter: 
Dato:  26-02-2009 16:36

En overordnet der kan sidde som mellemperson ved en samtale ??


For det er da møg ødelæggende for arbejdes miljø og glæde.




Illum !!

.

Og mine er UDEN silke, ren

.

kashmir uld.

.

Forkæl dig selv :-)




.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bla bla bla...
Forfatter: 
Dato:  26-02-2009 16:41

Tak for alle råd, de er bestemt guld værd.


Mishaa ♥prinsessen Yasmin♥: det er bare mærkeligt har aldrig haft så slemt et problem med nogen før. Det er svært at gå så lavt som hende, og være så respektløs. Men igen det er et forsøg værd.

Lige pt snakker jeg ikke til hende, før hun snakker til mig. Jeg styre mit så godt jeg kan deroppe, og snakker ikke til hende.


Men er da glad for at høre at det KAN afhjælpe problemet.

Nu har jeg heldigvis 2 ugers ferie (:


inger christensen: Haha det kunne jeg egenligt godt forestille mig..



xtiny: Jeg er bange for at rose, har prøvet, da hun engang selv gik hen til mine hylder og tog vare derfra. Jeg sagde pænt tak, det var da sødt af dig. (ingen grim undertone)

svaret var så " Jamen det bliver jeg jo nødt til at gøre Michelle, for du har jo ikke styr på det".

Igen går hun, uden jeg når at råbe noget efter hende (butikken var lukket)

Alligevel tænker jeg, er det mon det værd, hvis jeg havde gjort det..


Jeg er bange for hvis jeg begynder at rose, føler hun sig bare højere, som om jeg så op til hende. Og så tror jeg hun vil vadde mere på mig end hun gør nu.

Hvis du kan følge mig..


oliviaemilie: vi betaler for vores egen pause.. Og jeg skriver selvfølgelig ind i systemet når jeg ikke har holdt min pause.

Ja det er også det jeg gør lige nu, korte og kontante svar.




Hilsen 007.DK
Team Tude Kiks, udleverer gratis tudekiks til alle, fåes nu også med chokolade smag.
Til dig som fortjener det! ;)
Kleenex medfølger, til de ekstra trængende.
RIP-Gillir <3



0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  26-02-2009 16:44

jeg ville konskvent gå, når hun begyndte at tale ned til mig.


Og kommentererede hun det, ville jeg sige, "når du kan tiltale mig på en ordentlig måde kan du finde mig igen"


Jeg har brugt fremgangsmåden før, og for mig har den virket helt efter hensigten.


ikke om jeg vil stå og høre på sådan en gang fis !


venlig hilsen Sisse Barthels

sisseb@ofir.dk

www.hittekilling.dk *VI MANGLER HÆNDER*


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vær voksen
Forfatter: 
Dato:  26-02-2009 16:48

Du skriver selv:Det er svært at gå så lavt som hende, og være så respektløs.


Ligepræsis så LAD VÆRE!

Det kan bare ende i mudderkast og om du vil det eller ej så er hun bedre til det end du er (det er jo det hun praktiserer hver dag)


Jeg ville gå til en chef/mellemleder/teamleder eller hvad det nu hedder hos jer og lette mit hjerte.


Bed om et møde og fortæl hvordan DU oplever det og lad din leder kigge på det og danne sig sit eget indtryk.


Fremlæg det på en voksen måde og lad din leder vide at du selvfølgelig også er klar på "forandring" så det ikke bare er dig der "piver" over de andre...



Hilsen fra

Strit 77


-Part-rytter søges til 1´er pony i Gesten.

2 gange ugentligt.

Se præs. eller HER

0
0
Svar på denne tråd
 
 chefen
Forfatter: 
Dato:  26-02-2009 17:00

Gå til chefen og bank i bordet. Bed ham/hende om at tage en snak med X, det er sådan nogle bossers job, og de burde være bekendt med konflikthåndering.


At begynde alle mulige hjemmestrikkede adfærdsregulerende tiltag, synes jeg lyder som en dårlig ide på nuværende tidspunkt.

Ignorer hende så vidt muligt og lad hendes bemærkninger prelle af, hun har jo sine grunde til den slags opførsel, og de mest hyppige er jalousi og usikkerhed. Så det er dig der har fat i den lange ende.


Sidst kan jeg jo glæde dig med, at den slags modbydelige k*llinger findes der mindst een af, på enhver arbejdsplads i alle slags fag. Man skal bare undgå dem, og er dette ikke muligt så ros dem 5 gange om dagen for et eller andet, det plejer at gøre dem håndterbare.


Men gå nu til chefen først, for han skal vide, at der er ugler i mosen. Hvis der stadig ikke sker noget, så ring til din HR-konsulent, for sådan en må du have tilknyttet som elev.


Rikke


www.lipizzan.dk


"The aim of the art is not only to ride a well conformed animal, but to get the very best out of those that have been less gifted by nature..."

(Ludwig Hünersdorf)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bla bla bla...
Forfatter: 
Dato:  26-02-2009 19:44

Illum: Ja jeg har også overvejet at prøve at tage en samtale 3 mand. Men alligevel tror jeg ikke det vil ændre noget.. Hun taler også ned til de andre, og det er også begyndt at gå dem på. Men det er først nu her.

De har lige som mig, intet gjort hende, men behandlet hende som alle andre.

Og ja jeg troede ellers ikke det ville gå mig på, men derimod bare prelle af, er som regl nogen lunde stærk på det område. Og alligevel når hun bliver ved og ved og ved så begynder jeg at tage det personligt..


sisse barthels: Det var da værd at prøve.. Nej jeg magter heller ikke at skulle høre at jeg ikke er hurtig nok, god nok, går nok op i mit arbejde osv osv.

Til trods for at jeg er så arbejdsivrig som jeg er. Jeg begriber simpelthen ikke hvor hun har det fra!..


Strit 77: (: Tænkt jeg tænkte også lige på den der, med at hun jo praktisere det hver dag.

Jeg kan bare ikke finde ud af om hun er bevidst om det. Altså om hun gør det med vilje, eller om der er en fejl eller sådan noget?


Det kunne være jeg skulle gå til min personalechef, og se hvad hun kan give mig af råd, og hjælp.


RikkeTP: Min chef er bekendt med det, og der hvor bæret virkelig flød over, der stormede jeg også hen til ham og sagde at, jeg aldrig ville snakke til/med den #¤"#¤% nu var det nok. Jeg var rød i hovedet af arrigskab, og ikke mindst at holde det tilbage da jeg stod i butikken. Så han kunne godt se den var gal.


Hun har en gang, gået bag om ryggen på min ene leder, fordi hun skulle have en op og afløse. Hun ringede til mig og sagde jeg skulle komme op og afløse..

Mig: Så må du ringe til **** (leder), det skal gå gennem ham fra nu af.

Hende: Det har jeg gjort, og **** siger at du skal komme og afløse.

Mig: Okay

Derefter ringer jeg til lederen og han fortæller mig så at hun aldrig har ringet.

Lederen gjorde INTET.. Ingen skideballe what so ever.


Nu har jeg ferie 2 uger. Når jeg kommer tilbage vil jeg se hvordan det så går. Begynder hun igen hvilket hun sikkert gør, så tager jeg jeres råd i brug.




Hilsen 007.DK
Team Tude Kiks, udleverer gratis tudekiks til alle, fåes nu også med chokolade smag.
Til dig som fortjener det! ;)
Kleenex medfølger, til de ekstra trængende.
RIP-Gillir <3



0
0
Svar på denne tråd
 
 se det er sjovt...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2009 00:49

Jeg er et helt andet sted end nogle af de andre her i tråden..


RET RYGGEN MIN PIGE!!! Når du ændre din form vil hun aftomatisk ændre sin..


Hun mener jo åbentbart at det er ok at tale ned til dig. Hun må opfatte dig som smådum og til at løbe om hjørner med.. og det skal hun da ikke have lov til..


Brug dine 14 dage ferie på at se dig selv igennem.. hvad kan du ændre?? Ret ryggen når du går og står, står lige på dine ben g stå fast, Kig hende i øjene når du taler til hende og tal som du gør kort og presist.. kommer hun med en "dumsmart kommentar" så vender du dig om kigger hende i øjene og siger "undskyld hvad sagde du??"ikke provokerende eller i kamp men af oprigtig nysgerrighed. Gentager hun sig selv så tag hende alvorligt.. HVER GANG.. i alt hvad hun siger og gør.. Spørg hende alvorligt "mener du det" og gemmer hun sig bag et smart smil så er det jo på sin plads at sige at man har svært ved at se hvor hun vil hen med det..


Hvis du stopper op og tager det hun siger alvorligt så er hun på et tidspunkt nødt til at finde en anden metode til at snakke med dig. også efter du er gået forbi..


ved at ændre på dit kropssporg signalere du at de ikke skal tage @!#$ på dig.. og gør så noget helt simpelt.. Mød op på job og hver helt afklaret med at du ser godt ud. er god til dit job og at det bliver en god dag..


Det er svært at sparke til folk der står ret op og ned..


og faktisk slet ikke sjovt.. det er muligt at du føler hun gør dig til grin og taler ned til dig.. Men hvem kommer til at ligne en klovn!!! Jeg vil love dig for en ting.. det bliver ikke dig..


Pura Raza Española
www.staldrohan.dk

Brun PRE hoppeplag og hingteføl. Barock typer sælges her: http://www.edoras.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Se det du SR skriver
Forfatter: 
Dato:  27-02-2009 07:38

Har jeg jo taget som en selvfølge er noget forfatteren gør ???


Det er da sådan man møder ØV folk. Tænkte slet ikke over at det kunne være anderledes men godt skrevet.




Illum !!

.

Og mine er UDEN silke, ren

.

kashmir uld.

.

Forkæl dig selv :-)




.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bla bla bla...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2009 10:27

StaldRohan: Tak! Fantastisk som du bare for fat i det hele.

Jeg er selvsikker, går ret, tager diskutionen op hvis hun begynder. Og det er der hvor den går gal. Nu har jeg fået noget værktøj til at hjælpe mig, som jeg helt klart skal afprøve. For jeg kan ikke diskutere med hende. Det kan hun nemlig ikke.


Du har ret i det med kropsprog, det har jeg ikke lagt mærke til.


Hun har gået så langt, hvor hun tog fat i min arm og ville hive mig ind og skændes på lagret. Jeg blev helt chorkeret da hun tog fat, men lige så hurtigt, tog jeg armen til mig og sagde at hun ikke skulle røre mig.

Det gjorde hun 3-4 gange, hvor jeg gentog mig. Derefter gik jeg.


Og hvis hun gør det igen, så er jeg bange for jeg eksplodere..


Selvom jeg havde snakket med i løbet af dagen, bevare jeg stadigvæk mit gode humør, men her på det sidste er jeg begyndt at hælde mine fustrationer ud over de andre medarbejder. Fordi jeg skal af med det. Det gjorde jeg ikke forhæn.

Så der skal ikke så meget til før mit temperament, går hurtigt af her for tiden.


Men det er jo det, når hun bliver ved at vadde på mig som en dørmåtte. Sådan noget finder jeg mig ikke i, men utroligt det skulle tage mit et halvt år før jeg nu virkelig siger stop.


Ja Illum det er virkelig ØV ØV folk...


Hilsen 007.DK
Team Tude Kiks, udleverer gratis tudekiks til alle, fåes nu også med chokolade smag.
Til dig som fortjener det! ;)
Kleenex medfølger, til de ekstra trængende.
RIP-Gillir <3



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider