Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor går grænsen?
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 15:55

Jeg læste denne artikle på Bt og det fik mig til at tænke på, hvor meget skal man give, og hvor meget skal man forvente at give?

www.bt.dk/article/20090223/ pcindland/902230389/

Jeg så en ganske interessant film igår omkring en afghansk flygtning, hvor man fulgte hendes kamp for at få asyl.

Det var ganske hjerteskærende at høre hendes historie.

Jeg må indrømme at der kom nogle forskellig rettede tanker op i mig da jeg læste ovenstående artikel.

Den ene halvdel af mig vil gerne have familien kan leve et velfungerende liv. Med dertil rettede familiebesøg osv

Den anden halvdel af mig tænker, at de kan overleve i hverdagen, og det virker som om det kun er til rejser i landet og andre ting man måske kan kalde luksus ting.

Hvad tænker i?

Hvor meget skal man hjælpe flygtninge?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 16:35

at starthjælpen er under al kritik.

Der er tale om flygtninge, der lever op til de ellers meget stramme regler, Danmark har, for at få asyl. Dvs mennesker, der har det meget dårligt, har post-traumatisk stresssyndrom, har været forfulgte, er torturofre etc.

Jeg mener, at det handler om at hjælpe disse mennesker til så hurtigt som muligt at komme sig, etablere sig og derefter blive en del af det danske samfund.
De to første er forudsætningen for at man kan gå ud og finde et arbejde - og ved at få et arbejde bliver man så lettere en del af samfundet.

Men ved at fastholde disse mennesker i fattigdom gør man det kun sværere for dem at komme sig, og dermed få arbejde og blive integreret.

Så jeg mener at starthjælpen (som i øvrigt er et meget misvisende ord, der blev skabt da man lavede en særlig lav understøttelse for flygtninge) minimum skal være på niveau med den understøttelse, en dansker får.

Der går grænsen for mig

I

0
0
Svar på denne tråd

Flygtning
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 17:00

Jeg mener så at er man flygtning, så er man flygtet for at opretholde livet og vi behøves ikke hjælpe med andet. Faktisk mener jeg at den største hjælp man kan give flygtninge er at give dem en tilværelse i et naboland til deres eget land.

Det er noget andet når man taler indvandrere for det er meningen at de skal blive her til "evig" tid, mens flygtninge kun skal blive her indtil forholdene i deres hjemland er bedret.

Så nej, en flygtning behøves ikke lære dansk eller andet, deres børn skal i modsætning til indvandrerbørn undervises i deres modersmål.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

TIL SALG

Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning

Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne

Welsh Mountainhoppeplage

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 17:05

tror ikke helt jeg er med, er det billigere at bo i DK, hvis man er flygtning ?

(det har jeg da aldrig hørt før ihvertfald)

hvis ikke, hvorfor skal de så leve dårligere end vores "egne" ?

nu er det jo ikke sådan at en alm kontanthjælp giver folk mulighed for at tage på safari eller købe en Porsche.

venlig hilsen Sisse Barthels

sisseb@ofir.dk

www.hittekilling.dk *VI MANGLER HÆNDER*

0
0
Svar på denne tråd

Enig på HN!
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 18:37

Det er dælme første gang, her på HN at jeg må erklærer mig enig med indlæggene (Sisse og Isina) i en tråd om ikke-danskere.

Har ikke noget at tilføje til ovenstående udover den lille detalje, at jeg dælme håber, at vi begynder at behandle vores flygtninge, som jeg gerne vil behandles når nu vandstanden i havene stiger grundet globalopvarmning og jeg nu bor i et ret lavt land! Så kan det godt være jeg er flygtning, men jeg kommer nok ikke til at vende tilbage, før jeg har sparret op til en arkitikt fra Venedi eller Rotterdam eller noget.

Faktisk synes jeg, at flygtninge med posttraumatisk stress syndrom er berretiget til den samme førtidspension som psykisk syge danskere får. Samt samme mulighed for hjælp til at tackle sygdommen.

For ikke længe siden så jeg en dokumentar om massakren i Screbenicha (staves?) og pludselig gik det op for mig hvad de der unge fyre fra flygtningelejren i Nibe havde været udsat for. Det skete i 95 og og et par år senere kom de til ungdomsfesterne i omegnen og et par af mine veninder blev "holde i hånd kærester" med et par stykker af dem. I Srebeniza blev alle mænd og drenge over 12 år sorteret fra og kørt til tortur efterfulgt af drab. disse drenge som mine veninder kom sammen med, var altså lige nøjagtig undsluppet grundet deres alder. Det var min øjenåbner overfor flygtningeproblemet. Det er altså ikke for sjov, når man flygter!

0
0
Svar på denne tråd

Flygtninge...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 18:47

Det er altid lettest at være sig selv nærmest, især når man bor i et af verdens bedst fungerende lande. 8-)

Jeg er 100 procent enig med Issina.

-+- Zip.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 19:57

.. at hvis man bor i det danske samfund - hvadend man er født her, indvandrer eller flygtet hertil af nød - så er man forpligtiget til at bidrage til samfundet - og har ret til at blive behandlet lige med andre i samfundet.

Flygtninge der ikke er i stand til at arbejde, skal selvfølgelig have samme invalidepension som danskere, og dem der er i stand til at arbejde skal have uddannelse og skal integreres så godt som de kan.

Det er selvfølgelig et klart mål at flygtninge kan komme tilbage til deres eget land før eller siden - men det er der desværre rigtigt mange der ikke KAN. Og uanset om de kan eller ej, kan de lige så godt bidrage med noget positivt mens de er her - og få muligheden for at bidrage med noget positivt når/hvis de kommer hjem (via at de har fået uddannelser).

Og i øvrigt - Hvad vil vi helst sende retur til et krigshærget land?

Uuddannede mennesker, der ikke har haft mulighed for at lave noget de seneste adskillige år (og som hader tanken om det ugæstfrie, kolde (både menneskeligt og vejrmæssigt) lande mod nord og som kommer tilbage med intet og til intet andet end fattigdom.

Eller uddannede mennesker der er i stand til at bidrage positivt til deres lands udvikling - og måske medvirke til at undgå fremtidige konflikter, og som har set hvordan et velfærdssamfund KAN være skruet sammen. Og som i øvrigt vil have positive forbindelser i Danmark som de kan og vil bruge når deres eget land skal bygges op igen....

Hvad synes i er mest konstruktivt?

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

Ulandshjælp
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 20:02

Jamen, så er det en anden vej vi skal gå. Så skal vi udskifte ihvertfald en del af ulandshjælpen med uddannnelse af udvalgte personer. Det er væsentligt mere langsigtet.

Men jeg mener så også at man sagtens kan uddanne flygtninge uden at integrere dem.

Mvh.
Charlotte

TIL SALG

Welsh Mountainhoppeplage

0
0
Svar på denne tråd

Definition
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 20:12

Hvad er definitionen på en flygtning?

Jeg kom lige til at tænke på det, fordi jeg mener, at min far er flygtning, men han har ikke tænkt sig at flytte "hjem" igen. I beskriver det, som om en flygtning skal flytte tilbage til hjemlandet, når det igen er sikkert.

Derudover er jeg ganske enig med Issina:)

Alverdens skatte skal være mellem Dine øjne. Du skal bære mine venner på din ryg. Din saddel skal være mit bedested. Du flyver uden vinger og erobrer uden sværd.(fra Koranen).

0
0
Svar på denne tråd

Flygtning
Forfatter: 
Dato:  23-02-2009 20:31

En flygtnig er en der har forladt sit hjemland af ovevejende politiske årsager. En del af dem vil da klart senere søge om at blive opgraderet til indvandere. Bla min gamle chef fra Bosnien, årsagen var at han da han var gift med en kroat aldrig ville kunne vende hjem for at bo i sit eget land.

Mvh.
Charlotte

TIL SALG

Welsh Mountainhoppeplage

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider