er jeg nok mere liberal, for der er altså forældre som ikke selv kan bestemme deres ferie, som måske heller ikke er ret meget hjemme i hverdagen, og så kan jeg altså godt forstå de vælger og tage ungerne fri og rejse.
Men set fra en læres side kan jeg også godt forstå problematikken, jeg synes nu lærene på vores skole støtter ganske pænt op omkring vores valgt mht til den store, de kender hendes ambitioner. Selv om der har været læreskift undervejs gemmen årene, har de nye overtaget den positive indstilling netop fordi der ikke er problemer i forhold til at følge med og tingene lavet.
Omvendt har jeg oplevet med den yngste, at hendes dansk lære undrede sig over vores datter ikke kunne komme med på lejertur mens hun havde knoglebetændelse. Tja hvis du vil tage ansvaret og stopfodre ungen med panodil og så alligevel må ringe efter os fordi de ikke virker, så fint... not.
Egentlig har vi vel kun oplevet 1 lærer som ikke fandt det i orden at vores unger holdt en fridag efter at have været i operahuset og se Flagermusen, klokken var tæt på 2 om natten inden vi hjemme, og arrangementet i forbindelse med min fars fødselsdag. Læren mente godt de kunne være kommet i skole dagen efter, for hun havde jo selv været i teater om aftenen, tjo, men du er 62 og ungerne er (var på tidspunktet) 6 og 10.
Omvendt bruger vi også tid på at snakke med især den store, om at det er dette stævneår det handler om, det er nu hun har ponyen som kan være med til både DM og Baltic, vi skal nok regne med hun vokser fra ham i løbet af næste år. Skulle hendes anden pony blomstre yderligere, hvad vi forventer, vil det stadig ikke være stævner som i år, for lige nu skal hun også høste erfaringen på landsplan, hvilket hun vil have til næste år.