Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Skimmelsvamp
Forfatter: 
Dato:  20-02-2009 15:09

Nu har jeg efterhånden set en del indlæg herinde omkring netop denne problematik.

Hvor mange herinde har eller har haft skimmelproblematikken tæt inde på livet? Hvilken skade skete der? Hvordan er sagen blevet løst? Eller er den slet ikke blevet løst eller evt. under løsning? Hvad blev resultatet? Fik du/I erstatning?

/Tinamaria

Hingstebog/film

Hingsteejere og hingstekyndige søges til min bog og film om hingste. Hingste som har bedækket og stadig har selskab, hører jeg gerne fra. Andre relevante bidrag modtages gerne.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har desværre
Forfatter: 
Dato:  20-02-2009 17:31

Der kom synlige tegn på skimmelsvamp i min og kærestens gamle andelskælderlejlighed (værst i soveværelse og stue) forrige sommer og vi fik svære symptomer herpå i løbet af efteråret (hovedpine, astmatisk bronkitis, allergi, kløende udslæt, ondt i lunger, hoste koncentrations/hukommelsesbesværr..

Vi stod i en rigtig dum situation, da vi skulle sælge lejligheden (havde købt en ny), men det kunne vi ikke, da den var erklæret ubeboelig af et fugtfirma hyret af ejendommen.

Skimmelsvampen skyldtes udefrakommende fugt, så vi var som andelshavere ikke selv ansvarlige herfor, men det krævede en overmåde lang og sej kamp med andelsforeningen for at få dem til at erkende deres ansvar og købe den af os.

Det lykkedes dog lykkeligvis efter et lille år, hvor vi havde været nødt til blandt andet at hyre en advokat, som overtog sagen for os (da kampen med bestyrelsen blev for personligt ubehagelig og juridisk uoverskuelig), involvere kommunen og bo på hotel en uge, indtil vi fik gjort den nye lejlighed (et totalistandsættelsesprojekt) klar nok til, at vi kunne sove på en nyindkøbt madras (der var jo skimmelsvamp i alt vores gamle inventar) på gulvet, da situationen i kælderen blev for slem, og vi fik det for dårligt at at være der.

Ejendommen købte til slut lejligheden af os til den offentlige vurderingspris, men vi fik ikke erstattet møbler eller udgifter til hotel m.m.

Det var et sandt mareridt, og jeg kan ikke prise mig lykkelig nok over, at vi kom ud af det - og i dag er ved normalt helbred igen.

Håber ikke for dig - eller nogle andre - at du/I selv står med problemet.

0
0
Svar på denne tråd

skimmel
Forfatter: 
Dato:  20-02-2009 19:17

vi har boet to år i vores lejlighed. Den er en del af et hus, som er delt op i 4 lejligheder, og vi har så selve lejligheden på 1. sal og toilet og indgang i stuen. Da vi så på det første gang så det fint ud, men da vi havde skrevet under, og skulle ud for at betale tidligere lejer for nogle småting vi købte, så var hele den ene væg i entréen sort af skimmelsvamp, og der var meget fugt ved trappen. Hun havde så ikke meldt det til boligforeningen, så det var nu vores problem...

Vi flyttede ind (hvilket vi ikke havde gjort, hvis vi ikke havde kunnet lukke af ned til underetagen.) og startede en lang kamp med boligforening, maler og tømrer. Det tog tre måneder før skaden var udbedret, svampen var fjernet og der kom tapet op. Sådan her så det ud EFTER tapetet blev revet af, og svampen blev dræbt.

Hvis det ikke havde været for vores næsten daglige besøg på boligforeningen, så var det svamp på ovenstående billede ikke blevet fjernet, og det skab man kan se, var ikke blevet rykket ud og muret til. Det var en sejlivet kamp.

Vores daværende underboer havde så svamp i deres børneværelse, og da de flyttede, blev det "udbedret". Et ungt par flyttede ind, og 3 dage efter fik han konstateret svampesporer i lungerne. De blev dog boende, trods lægens advarsler, så han endte med at blive temmelig syg. Et par måneder før jul flyttede de, og skaden blev igen "udbedret". Nu kæmper de nye underboer en sejlivet kamp for at få det gjort beboeligt, for hun døjer konstant med influenza.

Det er så opslidende at se flere og flere mennesker blive syge pga. en nærig boligforening, og håndværkere + malere, der absolut ikke kan kommunikerer. Desuden tilkaldte de eksperthjælp for at vurdere svampen, men eftersom resultatet ikke passede dem, så valgte de at ignorere det. Det er så gennemført usselt og et ufatteligt omfattende dækkearbejde de har gang i, istedet for at gøre tingene ordenligt første gang.

SAPHIR NØRREMARK 1999 - 30/4 2005

Jeg vil ALTID huske dig! <3

*
Another ditch in the road
You keep moving
Another stop sign
You keep moving on
And the years go by so fast
Wonder how I ever made it through

*

0
0
Svar på denne tråd

md d,kdkk
Forfatter: 
Dato:  22-02-2009 13:08

Vilius(Nanna) - det lyder da godt nok helt vildt!! Godt i slap ud.

SAPHIR NØRREMARK 1999 - 30/4 2005

Jeg vil ALTID huske dig! <3

*
Another ditch in the road
You keep moving
Another stop sign
You keep moving on
And the years go by so fast
Wonder how I ever made it through

*

0
0
Svar på denne tråd

skimmelsvamp....
Forfatter: 
Dato:  22-02-2009 13:19

Jeg var vikar i børnehaveklassen på en skole. Hver gang jeg kom ned i deres ende af bygningen gik min astma helt amok. Jeg kunne ikke trække vejret, havde hovedpine når jeg gik derfra og i det hele taget var det ulideligt at være vikar dernede. Som tiden gik kunne børnene ikke koncentrere sig og de var urolige.

Alt dette ændrede sig da vi blev flyttet til nye lokaler og det kom frem at hele bygningen var plaget af skimmelsvamp.

Jeg har derhjemme ligget syg temmelig længe og både kæreste og jeg blev ved med at være forkølede og syge. Det viste sig at vi havde skimmelsvamp langs vores paneler bag sengen.

Nu sover vi på madressen i stuen og vi er helt raske og fine.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-om krybbebidning og vævning

HUSK:

De mennesker du træder på på vej op af stigen
er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
0
0
Svar på denne tråd

Om jeg fatter
Forfatter: 
Dato:  22-02-2009 14:10

At I , jer der bor sammen med skimmelsvamp, bliver i den bolig...

Illum

En ristet bønne, sgu.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-02-2009 14:39

Vi flyttede i rækkehus da jeg var 6-7 år, og efter et par år blev det opdaget at der var skimmelsvamp oppe over vinduet på mit værelse.

Det kom sig af, at hele krybekælderen var fyldt op med vand. Det område husene var blevet bygget på, havde tidligere været én stor mose. Vi var dog vidst nok de eneste der døjede med det, men det resulterede i, at jeg idag lider af svær astma med ca. 70% tilbageværende lungekapacitet, svær allergi overfor alt hvad der hedder pels (heldigvis undtagen hest og hund)

Jeg lider ovenikøbet af så slem støvmideallergi, at mit sengetøj skal koges regelmæssigt, jeg sover med et bestemt støvmidelagen og kan ikke omgåes katte. Jeg kan ikke være i et lokale hvor der er svampesporer - og kan ikke være udendørs når pollentallene er høje eller når naboerne slår græs eller klipper hæk.

Vi fik ingen erstatning, da boligforeningen nægtede at der fandtes skimmelsvamp i huset. På trods af, at den familie der boede der før blev syge, og dem der flyttede ind efter os er blevet syge.

Efter jeg fik konstateret astma, har lægerne bevist at det er på grund af skimmelsvamp at jeg har udviklet alt det her (de har fundet svampesporer i mine lunger).

Det er en kæmpe belastning i mit liv, men jeg er bare glad for at vi nåede at flytte før det udviklede sig til noget værre!

0
0
Svar på denne tråd

Illum....
Forfatter: 
Dato:  22-02-2009 16:17

Det er ikke alle der har den mulighed!

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-om krybbebidning og vævning

HUSK:

De mennesker du træder på på vej op af stigen
er de samme mennesker som du møder på din vej ned.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider