Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Bange for sne
Forfatter: 
Dato:  20-02-2009 13:23

Jeg red i skoven igår på en pony, der ellers er det sødeste og roligste man kan forestille sig, men hun skabte sig helt vildt da vi kom ud i sneen.

Andre hvis heste er lidt nervøse over det hvide tæppe?

Stephanie...

Søger rideundervisning i KBH/Amager - Se profil el. send en PM!

0
0
Svar på denne tråd

Nervøs...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2009 13:28

Tror nu næppe den har været nerøs over sneen. Tror du ikke bare den er blevet lidt kåd, ligesom så mange andre dyr bliver når der ligger sne...

Gitte

Ville ønske Lille stadig var til..;-(

Mangler du hjælp til festen? Eks. opdækning, servering og oprydning. Skriv en PB eller mail

0
0
Svar på denne tråd

det tror jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  20-02-2009 13:34

Hun virkede meget nervøs... slog med hovedet og bakkede rundt. Et øjeblik var jeg nervøs for, at hun ville bakke ned i en grøft. Hun opførte sig meget mærkeligt. Men måske du har ret, jeg har aldrig før oplevet sådan noget, det er også derfor jeg spørger her ;-)

Stephanie...

0
0
Svar på denne tråd

Min...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2009 15:23

... er ude i sneen hele dagen - og han kan godt lide at rulle sig i det fine hvide og at tage sig nogle løbeture. Så han er ikke mere kåd end ellers når han bliver redet.

Men var han slet ikke ude og se det ellers, så tror jeg at han ville være højeksplosiv når jeg red i det - for så skulle han jo have afløb for en masse "det-er-anderledes-det-er-sjovt- energi" :-)

jeg har aldrig oplevet en hest der var bange for sne - andet end måske føl første gang de skal ud en vintermorgen hvor det er faldet. Men så har det jo heller aldrig set det før, og så SKAL de da være lidt skeptiske. Men så trækker man jo bare mor eller staldkammerat på fold foran - så er der ikke noget problem :-)

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

Marvin........
Forfatter: 
Dato:  20-02-2009 15:26

Det kan være at den er vant til at skoven ser ud på en bestemt måde. Heste er jo vanedyr, så hvis noget er anderledes end igår kan det godt være meget farligt.

0
0
Svar på denne tråd

også det jeg tænkte
Forfatter: 
Dato:  20-02-2009 15:52

Det var også min første tanke, da jeg opdagede at hun "ikke var sig selv". Hun bliver kun reddet i skoven og kender den jo ret godt efterhånden, så hun var ikke meget for at gå ind på skovstien da alt var dækket af sne.

Hun reagerede lidt på samme måde forleden dag da jeg red hende til stranden. Der kommer hun vist heller ikke så tit, så måske hun bliver nervøs, når hun kommer nye steder. Kunne det ikke være en god forklaring?

I så fald, hvordan ville I fortælle hesten at den roligt kan gå frem?

Ved stranden hoppede jeg af hende (hun nægtede virkelig at gå derhen) og trak hende og gav hende god tid til at stoppe op og kigge rundt. Efter lidt tid vendte jeg hende rundt, sad op og red tilbage.

Stephanie...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider