|
|
| Hjemmelavet fastfood |
|
|
Vi har hygge dag hver fredag, hvor vi får noget nemt lækkert mad, som Liva (min datter knap 3 år) elsker Men nu er jeg løbet tør for ideer. De andre uger har vi fået. Hjemmelavet pita Hjemmelavet burger hjemmelavet pizza hjemmelavet hotdog Fiskefilet og pommes Har i andre nogle ideer????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| Cathrine |
|
|
Pita havde jeg skrevet vi næsten lige havde fået, men det smagte jo dejlig, så der går ikke længe før vi skal have det igen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spagetti |
| Forfatter:  |
lilleulv |
| Dato:  |
20-02-2009 12:21 |
|
og kødsovs bruger at være en vinder... Selv husker jeg mors "risotto" med glæde. Det var slet ikke risotto, men ris, løg og tomatpuresamt røgt kødpølse som var koget opp sammen. Det var mums da jeg var tre-fire stykker... Parneret kyllingbryst (gerne skåret i "nuggets") med dipsauce er en anden sikker vinder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forslag |
|
|
Hjemmelavet kinesermad. Evt kylling/svinekød/and og lignende , en masse grøntsager og nudler . Måske ikke just fed børnespise, men velsmagende og ernæringsrigtigt .
Mvh Graven
Gratis opstalding pr 1/3 til ponyhoppe eller storhestvallak tilbydes imod hjælp i stalden !
Fronerthig Prince Teyrnon rød med blis og 4 sokker og Fronerthig Flying Star rødbrun , blis og 4 sokke ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pizzasnegle |
|
|
De er et stort hit her i huset,og de kan jo laves helt efter eget ønske.. Pølsehorn er knægten også rigtig glad for,de er gode med hjemmelavet pomfrittet.. Vi laver også hjemmelavet kyllingnuggets,og spiser så enten hjemmelavet fritter eller ris til..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Sorry.. Jeg skal vidst lige have pudset brillerne.. Læste det helt bestemt som pizza.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kinesermad |
|
|
spiser vi meget for tiden, med kyllig, workblandning med en hjemmelavet sursød sauce til og nudler, det smager fantastisk, og vi fik det lige i tirsdags, men datteren hader det, noget af det eneste hun nægter at spise.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wrapænder |
|
|
wrap-and! små pandekager eller wraps man laver ved bordet med: Nystegt andebryst i tynde skiver rå grøntsager: tynde stænger agurk tynde stænger gulerod forårsløg/porre i fine lange snitter vandkastanjer/jordskokker i fine snitter kinesisk blommesauce/østerssauce eller sursød sauce Mmmmmmm! Og meget populært hjemme hos os.
Pony til salg Kæmpe udsalg af kvalitetsrideudstyr: Sadler samt diverse montering, kandar, dækkener og meget andet - skriv og hør nærmere
Løvehoved-kaniner og marsvin til salg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Med al respekt |
|
|
for de gode forslag der er kommet, hvorfor kører du så ikke bare listen forfra igen? Fem uger er jo lang tid for en 3-årig, og hvad der går under betegnelsen "fastfood" findes vel kun i begrænset mængde. Forårsruller? Grillkylling?
/minski
HESTEMASSAGE TILBYDES (af examineret massør)
Er der virkelig INGEN der overhovedet, nogensinde har set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ribbenburger |
|
|
Her er det store hit ribbenburger. Bollerne varmes og smøres med miracle whip Nogle stykker stegt ribbensteg og så rødkål og agurksalat. Drengene er helt vilde med det. Risotto er også et stort hit, og tager ingen tid at lave.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| det er da |
tralle-trold *Tone* |
20-02-2009 19:32 |
|
meget du kan lave Min favoridt: Durum Stegt ris med æg, kylling, skinke og majs ærter og gulrot i små tærn svinefilet eller kylling med ris og sursød saus taco nachos tostada chiliquila con carne eller polo con carne lasagne Hotdog, frans hotdog biksemad Kyllingnugget og pomme frites Fiskeburger (stegt fiks krydret med sitronpæber, burgerbolle smurt med syrnet fløde, salat, tomat) Lavet på 5 - 10 minutter Pitabrød kan man variere fyldet Mexikansk pita fra santa maria er min favoridt. Jeg smører det enten med aioli, tzaziki, bernaise, dressing eller remulade og fylder det med bider af entrecote, tomat løk og. Andet fyld kan være mayonaise, skinketern, agurk, majs hårdkogt æg. mayonaise, rejer, æg, tomat og agurk Ellers er det mange halvfabrikata som feks chicken curry, tandorikylling mm.
livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue købes køreklar hestetrailer m/ frondtudgang 10 000 -20 000 kun jylland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grillkylling |
|
|
Når trangen til fast food kommer over mig, laver jeg kylling i ovnen med hjemmelavede pommes frites (bagt i ovnen sammen med kyllingen) og så skal det serveres sammen med hjemmelavet agurkesalat, ketchup og remoulade. Fedtfattig og sund fast food:-)
Rideudstyr sælges - se min præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| BørneKinesermad |
|
|
dvs. ris og diverse tilbehør som kylling små majs - agurk - tomat - rosin osv som ungerne nu kan lide - serveres i små skåle så de selv kan vælge og spises med pinde Et stort hit hos os da ungerne var små - bare det der kunne vælges fra skålene og der blev spist med pinde 
Hilsen Betty
Tæl ikke dagene - Lad dagene tælle
Gitte bog nr 4 og 7 købes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| madpandekager |
|
|
men om det kan defineres som fastfood, taget i betragtning at vi laver pandekagerne selv fordi vi synes det smager bedre end dem man køber, hvad enten det er hvede tortillias eller købe pandekager. Men vi servere det med hak. okse stegt på panden med paprika og evt lidt løg. tilbehør er most avokado, cremefraiche med hvidløg, salat agurk og tomat, og der til massere af reven mozzarella eller irsk chetter ost. Ellers må jeg tilstå fastfood hos er hvad som helt der kan steges på en pande og som ikke behøver sovs, gerne med brasede glaskartofler eller til nød ris.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fried rice |
xtiny |
21-02-2009 19:44 |
|
En rest ris steges på pande i olie med 1 spsk kinesisk soya og ½ tsk karry, løg og fx: En rest pølser snitet i tynde skiver, en rest kylling, en rest kogte grøntsager osv. Smager godt- og er nemt. Serveres med lidt soya. Andet nemt: Ristet torskerogn. 1-2 dåser torskerogn skæres i ret tykke skiver og steges til de er lysebrune og sprøde. Hertil kogte grøntsager (gerne frossen blanding) og evt remulade. Smager godt- jeg elskede det som barn. Og en måde at få fisk på, hvis man ikke er fiskespiser. Brasekartofler er også nemt- hertil spejlæg og rugbrød- og endelig masser af syltede rødbeder!
Mvh xtiny
♣*** Kærnemælkshorn til Folket!*** ♣
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| glemte jo |
tralle-trold *Tone* |
22-02-2009 12:27 |
|
bagte kartofler. Supernemt og dejlig og man kan fylde dem med det hjertet begjærer og efter snagsløgene. Eksempler på fyld. Stegte bacontern, peperonitern, salamitern, skinketern, revet ost, syrnet fløde, syrnet fløde med løk i små tern + pæber (krydder), majs, rejesalat, kremost, tacokød (hakkekød med tacokrydderier), kødhakk etc  ellers kan man jo også lave kartoffelmos med feks coctailpølser og bacontern. Shepperd pie (se billed under) 
Fish & chips og et kæmpehit herhjemme Empenadas fyldt med stegt kødhak, løg, rosiner, paprikastrimler og hårdkogtæg og krydderier eller med skinketern og kremost  eller piroger
livet består af både solskinn og regn og sammen bliver de til den vakreste regnbue købes køreklar hestetrailer m/ frondtudgang 10 000 -20 000 kun jylland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spareribs |
|
|
Hjemmelavede spareribs med coleslaw og fx fritter eller bagekartofler. Det er altid et hit hos små og store. -- Vi skal have nogle lækre kødfulde kalveribs i aften. De skal grilles et par timer ved lav varme. Indsmurt i hjemmelavet BBQmarinade.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uhm Empenados |
xtiny |
23-02-2009 01:40 |
|
DE smager sgi godt! Dem og pirogger er bare mad for Mons. Det er basalt set bare brød med indbagt kødsovs, de kan spises varme og kolde.
Mvh xtiny
♣*** Kærnemælkshorn til Folket!*** ♣
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|