Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ungdomsbolig/lejlighed? Støtte?
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 12:26

God middag :)

Jeg er en pige på 17, som har et par spørgsmål, som jeg håber nogle kan svare på. Først lige lidt baggrundsstof.

Jeg er i den "situation" at jeg bor på landet, eller i en mindre by ved Skanderborg. Der går ikke ret mange busser, 3 busser til Horsens i hverdagene, og lidt flere til Skanderborg.

Uddannelses mulighederne i Horsens og Skanderborg er ikke særlig store mht. det jeg gerne vil. Skanderborg er der sådan ca. kun Handelskole og gymnasie, - og jeg skal ikke være "kontormus", jeg vil bruge mine hænder/min krop. I Horsens er der en teknisk skole, men det er bygge/anlæg dvs. ikke noget for mig, også er der selvfølgelig handelskole og gymnasie osv.

Sidste år, fra Juli - December, gik jeg på SOSU skolen i Horsens, det var ikke noget for mig. Værken sosu hjælper eller pædagog vil jeg være, har dog grundforløbet bestået. Så siden dec. har jeg gået hjemme, og ledt efter fuldtids arbejde. Men igen, det er svært når jeg bor så langt fra alting, og det gør det da ikke bedre at det er "krisetider" :(

Jeg ved som sagt endnu ikke hvad jeg vil mht. til studie, og vil derfor tage kontakt til en studievejleder. Og tage fat i min sagsbehandler (har haft problemer derhjemme, har ikke kunnet enes med min mor)

Hvis jeg skal f.eks studere i Århus, kommer transport til at tage meget af min tid. Skal op kl. 5 for at møde kl. 8-9 stykker, og kommer først hjem meget sent, fordi offentligt transport er så elendigt ude på landet, og det bliver da ikke bedre ..

Men så kommer det endelige spørgsmål egentlig, kan komunen give støtte til lejlighed? Eller vil de det? Hvis der er en god grund? Min mor har ikke råd til at betale mere end hvad hun får i børnepenge om måneden, jeg har ikke kontakt til min far, og har aldrig haft det - så kan ikke få kontant støtte af ham. Og jeg VIL have uddannelse, men jeg har ikke overskud til at bruge så meget tid på transport, også går jeg psykisk ned, når jeg kun kan bruge tid på skole, også sove. Jeg vil også gerne kunne have fritids interesser og venner! Jeg er faktisk i bund og grund ulykkelig over at skulle flytte hjemmefra, men vil heller ikke byde min mor at skulle flytte, når vi er faldet så godt til. Eller hun er, og jeg er da også glad. Det er bare det sk*de transport :(

Håber der er nogen der ved lidt om det, og hvor store problemer man egnetlig skal have, for at kunne få støtte fra komunen? Da det jo i bund og grund går udover min uddannelse?

Og noget andet, giver komunen egentlig støtte til en, når man bliver 18?

Siger på forhånd tak. :)

0
0
Svar på denne tråd

Nej...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 12:32

...tror du må gøre som alle andre. Starte i en lille ungdomsbolig eller et kollegiet værelse, som skulle være til at betale på en SU.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 12:37

Osvald og jeg: Hun kan jo ikke få SU endnu. Læs nu at der står hun er 17 år.

Tror du skal prøve at kontakte din kommune, jeg vil mene at de er de bedste til at give dig svaret

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 12:52

I strenge tilfælde giver kommunen støtte hvis du er under 18 år og skal bo alene, men ikke hvis du bare lige har været lidt uenig med din mor.

¨Der skal virkelig noget til og store argumenter før de overhovedet vil overveje det.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 12:52

Kollegie værelse er ikke noget for mig, pga. personlige årsager.

Og som D-A siger, så kan jeg ikke få SU endnu.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 12:53

Jeg tror desværre ikke du kan få noget fra kommunden, så skal du i hvert fald være heldig og vel nærmest smidt ud af din mor.

Det eneste jeg som sådan lige kan se, er evt finde lidt arbejde nu, ved godt det er svært, men det kan sagtens lade sig gøre, fx inde for ældreplejen. Derefter så vente til du blir 18 og kan modtage su. Så har du både tjent penge ind og kan betale en evt depositum til lejelighed, og så har du en indkomst hver mdr der hedder su, som du må prøve at leve af.

Andet er der vidst ikke at gøre.

Mvh.

Regina Sørensen

8 Års RDH-hoppe sælges til ridning eller avl

Kontakt mig for mere info!

0
0
Svar på denne tråd

Tålmodighed
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 12:54

Hvis du vil flytte her og nu, er din største mulighed vist at finde noget fuldtidsarbejde og så flytte, - men som du selv er inde på er det ikke særlig nemt.

Kender godt situationen med at bo hjemme, og ikke komme godt ud af det med sin mor - jeg ventede med længsel på at blive 18 år!

Du har kun et par måneder endnu, - prøv at find noget arbejde imens, måske et staldarbejde så du kommer væk hjemmefra?

0
0
Svar på denne tråd

Kontakt kommunen,....
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 12:54

... umiddelbart tvivler jeg på at der er noget at hente når du er under 18 år og ikke kan få SU.

Indtil du er 18 har dine forældre forsørgerpligt.

Men det er da muligt at kommunen vil hjælpe hvis du har haft problemer i forvejen.

En transporttid på 2-3 timer hver vej er nu ikke SÅ unormalt. I forhold til arbejdsløshed er det ikke gyldig grund til at afvise et tilbudt job (men jeg kan tilslutte mig at det er træls - jeg står også op kl 5 for at være på arbejde kl 8, og har ikke tid til at se venner eller ride min hest i hverdagene). I dit tilfælde kunne det måske gøres for en periode. Du ved jo at du vil kunne få SU fra du bliver 18, hvis du er under uddannelse - så det er jo for kort tid.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

Kollegieværelse
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 12:59

Det er muligt at finde billige kollegielejligheder også, - personligt har jeg boet i en dublet, dvs. jeg skulle dele køkken+bad med én anden, og dét gad jeg ikke!

- Så skal dælme heller ikke dele med 10 andre!

Vi har en lejlighed på 28m2, med terrasse og skur til, inkl. vand, varme og el er det 1803kr pr. måned.

0
0
Svar på denne tråd

overskirft.
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 13:11

Jamen jeg kan ikke psykisk klare at skulle undvære venner, have tid til hobbyer også. Jeg vil ikke bare sidde foran computerskærmen/TVét om aftenen. Det kan jeg simpelthen ikke, har haft sådan en periode, og var psykisk sammenbrudt. Det var vel i 2007. Og jeg vil ikke igennem sådan en periode igen.

Ældre pleje.. Tja. Det vil jeg ikke kunne, har jo prøvet det. Og det er ikke noget jeg har lyst til, og noget jeg kan magte. Slæbte mig igennem praktik ugen, hvor jeg var på et ældrecenter - og det var ikke engang "så slemt" som pleje hjem. Så der siger jeg fra.

Jeg har haft problemer før, og dem ved komunen. Har jo sagsbehandler, som jeg har snakket med et par gange, - min mor har haft smidt mig ud. Da jeg var 14-15 var komunen også over mig, der var jeg en lømmel og var næsten ude i kriminalitet - er jeg IKKE mere, og vil ikke havne i det igen! Var i godt et år med i noget unge halløj i skanderborg hvor man havde en kontakt person, som tog fat i en hvis man lavede noget dumt og man kunne ringe til alle tider i døgnet, en voksen ven. Man var ude på ture med andre problem unge osv. Så komunen ved at det ikke bare er fordi jeg vil have en lejlighed og bo selv osv. Som sagt, jeg er ulykkelig over at evt skulle flytte, for jeg har det godt med min mor nu og med mig selv.

Igen, er det svært med fuldtidsarbejde når jeg bor hvor jeg gør - det er nettop det der er problemet. Der jeg kan få arbejde, kan jeg ikke møde til "tiden" grundet den skide offentlige transport.

Rollo:

Jeg ved du har boet i Horsens, ved du om der er ungdomsboliger der, der er til at betale UDEN det er i en snavset miljø - du ved. :)

0
0
Svar på denne tråd

L Str
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 13:20

Kender ikke så mange ungdomsboliger i Horsens desværre, dem jeg har set på synes jeg ligger i nogle kvarterer hvor jeg personligt ikke ville bo!

- Der er bare visse områder jeg ikke synes er så attraktive i Horsens, og det er så dem der er ret billige også.

Men kan også være du skal prøve at søge længere væk?

- SKAL det være i Horsens/Skanderborg omegnen?

0
0
Svar på denne tråd

Har du penge så kan..
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 13:50

du få, men har du ingen, så må du gå..

Sådan er livet nu en gang.. Og hvis du ikke kan leve med et lille værelse, så tror jeg slet ikke du skal regne med at få noget fra kommunen..

Mit råd er at du finder dig et fuldtidsarbejde, indtil du kan udeboende SU også starte på uddannelse..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 14:02

Annemette: Enig!

Til trådstarter: Det kan godt være du ikke har lyst til at få et arbejde i hjemmeplejen, men hvis det nu er hvad du kan få, må man jo tage det, og sige til sig selv at det kun er for en periode det skal stå på.

Venlig hilsen Cathrine

www.trendgirl.dk

***gratis mode på nettet***

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 14:06

Det er ikke noget med jeg ikke vil have et lille værelse, jeg vil i forvejen kun have en 1 værelses lejlighed. Men jeg vil IKKE dele køkken og bad med andre! Og sådan er det bare. :)

Jeg vil jo også gerne finde fuldtids. Men inde for ældrepleje er min alder imod mig + at jeg har så langt, jeg er afhængig af busser - og de går som sagt kun efter skole tider, så det kommer ikke til at passe med job.

Rollo: Ja helst i Skanderborg/horsens området, da det er der jeg har venner og familie. Og igen, i og med jeg ikke har lyst til at flytte hjemmefra skal det være tæt på :)

0
0
Svar på denne tråd

Der er vel..
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 14:06

ingen der siger at du skal have arbejde i hjemmeplejen.. Prøv at kigge på hvad der bliver søgt rundt omkring af forskelligt arbejde og se om der ikke er noget der fanger dig..

Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..

0
0
Svar på denne tråd

1212121212
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 14:11

Måske skal du overveje at sætte dine krav efter de muligheder du har...

Alle kan jo mene, at de ikke kan leve uden vennerne i nærheden, at turen til jobbet skal tage ½ time, at man ikke kan leve på lidt plads og meget andet...

Men så må du vel tjene nogle penge, så du kan betale for alle dine krav.... Det er altså ikke for at være grov, men tvivler på at mange ikke gerne ville stille de krav som du gør, men de skal betales, og det er vel egentligt ikke samfundet som skal betale for dine krav......

Find et job, spar op til kørekort eller en knallert, så kan du købe en ting af gangen, det er sådan andre starter...

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Man kan osse være for forkælet
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 15:06

Enig med Vibs

Du stiller alt for mange krav til dine omgivelser. Det er godt at du gerne vil have en uddannelse, men det er ikke skatteydernes problem at du ikke kan del bad og toilet med andre. Det ville du jo osse kunne komme ud for hvis du lejede et privat værelse. Der er osse ventetid på ungdomsboliger, og her hvor jeg bor skal man være under uddannelse for at kan få tilkendt en bolig.

Måske det ville være sundt for dig, at skifte miljø og landsdel. At du kunne starte helt forfra i en ny by. Hvor du skulle klare dig selv, så ville du udvikle dig og modnes.

Venlig hilsen Hanne

Gloster søger sælges/udlånes, læs mer under præsentationen, eller her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/222475

0
0
Svar på denne tråd

Ej helt ærligt
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 17:09

Selvfølgelig stiller man krav til hvordan man gerne vil bo, - og nok også lidt hvor, og det kan jeg altså ikke se noget galt i!

- Og sige at hun vil ha' skatteyderne til at betale, så er det vel ikke værre end at hun kunne ha' spurgt om man har en mulighed for at få SU noget før hvis man nu f.eks. ikke kan med sin mor.

Og jeg kan altså fuldt ud forstå at man ikke vil dele køkken + bad med nogen, - selvfølgelig kan man finde et billigt dele værelse, men nu har jeg boet to steder.

- Første sted var i Stavtrup, en forstad til Århus, hvor jeg skulle dele køkken + bad med en anden, mit værelse var max 12m2 og der gav jeg 1700kr alt i alt.

- Nu bor jeg i Børkop, 5min fra Vejle, jeg har eget køkken og bad og 28m2 i alt, og her giver vi (Min kæreste og jeg) så 1800kr alt i alt.

Så 100kr mere, for at få mere plads og ikke dele med en jeg virkelig ikke brød mig om og som fyldte det hele.

- Det synes jeg altså ikke er at stille krav! ;-)

Og så kan jeg altså også godt følge L i det med transporten, - nu har jeg selv boet udenfor Horsens i en mindre landsby, og jeg er glad for jeg havde en mor med bil for ville man i biffen en aften, så kunne du ikke komme hjem! x/

L: Nu kan jeg ikke huske siderne, men ved at hvis du søger på kollegiebolig + horsens, så er der en side som kommer frem med en lang liste over kollegieboliger!

Men problemet med at finde en billig bolig er jo bare at du skal være aktiv studerende for at blive berettiget til en studiebolig, - og det er jo svært at være 17 år, med fuldtidsstudie og så arbejde nok til husleje, mad osv.

- Ved dog ikke hvor mange timer man skal ha', for at blive betegnet som aktiv studerende.

Men nogen af dem må du jo flytte ind i f.eks. 3mdr før du starter på studiet eller sådan noget, så er da med at prøve at undersøge det.

- Bor man inde i Horsens er jobmulighederne jo også noget større!

For kender det godt, vi bor i Børkop og jeg går i skole i Horsens, og det er bare umuligt at finde noget arbejde når vi bor herude!!! Jeg er ved at blive tosset, - også fordi der blir færre og færre togafgange, og lige nu kan jeg enten komme til Horsens over en time før min skole starter, eller komme mindst 15min for sent.

- Så jeg vil bare SÅÅÅ godt flytte ind til Fredericia, - og har også lige set et dejligt rækkehus, men vi har ikke råd, eller dvs. - jeg kunne ha' råd, sådan meeeeget stramt, og så ville jeg jo ha' nemmere ved at få et job.

Det er frusterende når tingene ikke bare kan gå op i en højere enhed, og man skal ha' lov til at synes det er træls :-P

- Og til at stille krav til ens kommende bolig!

Personligt havde jeg det rigtig dårligt da jeg boede i Århus, og delte køkken+bad med en anden, - han fyldte meget, både psykisk og fysisk, og det var altså ikke særlig fedt når man som mig ikke er typen som bare fylder igen, og er ligeglad.

- Eller hans kæreste som altid skulle sende et dræberblik til mig 8-)

Så jeg er glad for at jeg IKKE skal dele med nogen, - eller well, kæresten, men ham har jeg jo selv valgt ;-D

0
0
Svar på denne tråd

Man kan hvad..
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 17:12

man vil.. Hvis man ikke kan få det til at gå op er det fordi man ikke ønsker det nok..

Så er det bussen, du har ingen penge og du vil ikke dele køkken med andre osv.. Hvordan tror du vi andre er kommet igang.? Vi har altså ikke fået noget af kommunen for at kunne få en lille lejlighed i Århus midtby..

Man kan få fine kollegieværelse hvor man enten selv har lille køkken eller deler med en enkel.. Eller find et værelse, hvor du bor ved en der har en fem værelses lejlighed..

Man må altså også selv gøre lidt..

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 17:42

Jeg gør skam også noget selv, forventer da ikke det hele kommer til mig. Jeg ved der skal arbejdes for det, men nu er der ikke mange der vil ansætte en og lære en op for et par måneder, for når jeg så bliver 18 bliver jeg smidt ud. Og jeg vil ikke have fuldtids, jeg vil gerne studere, men det kan jeg ikke så længe jeg bor her, da der er for langt.

Rollo: Kollegie bolig? Igen, jeg vil ikke bo sammen med andre. For igen, man ved ikke hvem man kommer til at dele med, og jeg vil ikke have andre kan gå i min mad osv. Man har vel også gæster osv, nej det vil jeg ikke.

0
0
Svar på denne tråd

Kollegiebolig
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 18:07

En kollegiebolig er ikke nødvendigvis en hvor du deler; Vores er også ungdoms-/kollegiebolig, og vi deler kun med hinanden, altså kæresten og jeg :-)

Jeg ved forresten at www.domea.dk har nogle boliger ved Horsens.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg læste dit spm. igen
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 18:11

Jeg læste lige dit spørgsmål igen. Du og din mor skal kontakte børne -og unge afdelingen i din hjemkommune. Der skal have en samtale med en sagsbehandler/socialrådgiver, så kan du få svar på om du kan få nogen form for hjælp, når du kun er 17 år.

Når du bliver 18 år, kan du modtage kontanthjælp, men du skal regne med at blive aktiveret fra dag et. Kontanthjælpen til unge er ikke ret høj, så det kan vist bedre betale sig for dig at finde dig et job.

F.eks ansætter Mc. Donnalds unge fra 13 års alderen til rengøring i deres resturanter. Da de har åbent i mange timer, kunne du jo vælge at arbejde i f.eks 6 dage om ugen, for at få sparet op til et indskud til en lejelighed.

Jeg ved ikke hvor mange, boligselskaber der er i de to byer, som du vil bo i, men der kan man blive skrevet op til en lejelighed fra man er 15 år, men du er vel formentlig allerede skrevet op. Det koster ca. 200 kr pr. selskab om året.

Jeg tror ikke at din hjemkommune, vil skaffe dig en lejelighed, og især ikke da du har et sted at bo i forvejen. Når du bliver 18 år er du myndig, og derved skal du i princippet klare dig selv, både hvad angår økonomi og bolig.

Et godt råd er: at se kommunes hjælp som en absolut sidste udvej, det giver meget mere selvtillid at klare sig selv. Og læg så den forkælede holdning bag dig, det klæder ingen.

Venlig hilsen Hanne

Gloster søger sælges/udlånes, læs mer under præsentationen, eller her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/222475

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 18:30

hej

mine forældre er skilt. min mor fandt en ny kæreste som jeg ikke kunne med så da de flyttede sammen flyttede jeg hjemmefra... jeg var lige blevet 18 og kunne ikke få udeboende su og det ku man kun hvis man ikke kunne bo hjemme pga personlige årsager.. så min stedfar skrev til su styrelsen og sagde at der hjemme ved ham ikke var plads til mig og jeg blev mere eller mindre smidt ud hjemmefra (det var ikke så brutalt som det lyder) og så blev jeg godkendt til udeboende su selvom man normalt skal være 21 for at få den...

En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt....

Nu uden min dejlig norske skovkat Tornado... Kørt ned den 13 maj 2007....

Elsker dig verdens dejligste kat....

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 18:56

Nu er kollegiebolig jo ikke altid lig dele køkken og bad. Kender flere der bor i kollegiebolig, hvor de har stue/køkken, soveværelse og badeværelse. Til 3000 kr i mdr, incl. varme,vand, el, tv og internet.

Desuden siger du, at du ikke vil undvære venner. På et kollegie vil du konstant være i nærheden af unge mennesker, og vil hurtigt finde nye venner, så tror ikke du vil komme til at føle dig alene, samtidig med at du kan gå ind til dig selv og lukke døren, når du vil have fred og ro.

Venlig hilsen Cathrine

www.trendgirl.dk

***gratis mode på nettet***

0
0
Svar på denne tråd

Du kan altså ikke..
Forfatter: 
Dato:  18-02-2009 08:47

forvente at kommunen giver dig en lejlighed, så du kan studere.. Man må arbejde for det og det gider du tydeligvis ikke, vågn lige op og lev i den virkelig voksne verden..

Hvis du virkelig vil, så finder du et fuldtidsarbejde i den by du gerne vil studere i, så du får råd til at få dig en lille lejlighed som du kan betale selvom du kommer på SU(når du nu ikke gider kollegium, hvor man sagtens kan få noget for sig selv).. Når du så kan starte på uddannelse med SU, så starter du på uddannelsen og du har så lejlighed i den by hvor du gerne vil studere..

Man kan ikke bare læne sig tilbage og forvente at man får noget som helst af staten.. Vi andre har altså ikke fået noget..

0
0
Svar på denne tråd

Ungdomsbolig
Forfatter: 
Dato:  18-02-2009 09:06

Desuden, kan du sagtens få en kollegielejlighed, før end du er 18, du skal bare være studieaktiv.

Jeg har sådan en lejlighed.

Giver 2324 om måneden, for 32 m2 med eget køkken m. 2 kogeplader, køleskab.

Badeværelse.

Jeg har helt egen indgang, der er bare en lang åben sti, også ligger lejlighederne. og jeg har terasse dør, ud til en græsplæne.

Dette er i København, jeg har gode busmuligheder, handle muligheder og lign.

Men man skal jo så bare være studieaktiv ..

Også har jeg søgt om udeboende SU, til den udd. jeg meget gerne skulle starte her d. 30. marts

Malouh'sen

Som har fået part på fjordhesten Asterix <3

Det svære ved problemer er ikke at løse dem ,

det svære ved problemer er at erkende de er der .

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2009 09:13

Jeg kender en der fik støtte af kommunen til en ungdomsbolig da han var 17, så det kan åbenbart gdt lade sig gøre.. Dog tror jeg ikke det er helt let.

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  18-02-2009 10:53

Jeg havde også mange problemer med mine forældre som ung og jeg knoklede min r*v i laser for at kunne flytte du lige da jeg blev 18 år og det er ikke nemt kan jeg sige dig. Du kan ikke altid regne med der er nogle som kommer og bære dig igennem de hårde tid.

Jeg havde feks. ingen penge til noget som helst da jeg flyttede hjemmefra og levede af nærmest ingenting (spiste lidt tør cornflakes og baked beans til nogle håndøre engang imellem), jeg tabte mig 10 kg i den periode og fandt tilsidst et job, så jeg kunne få penge til mad og husleje.

Og jeg har ALDRIG ALDRIG bedt om penge fra nogen som helst, jeg har selv betalt alt og ja jeg har gæld i banken, men det er sgu hvad der sker når man gerne vil bo alene for hastigt. Så tag du bare og find et arbejde, så du kan lære hvordan det er at knokle sin r*v i laser og betale alt selv, for tro mig det er sgu ikke nemt at bo alene og skulle betale alt selv, man har jo ikke sin mor i baglommen som bare lige kan hjælpe hvis det er!

Bliver lidt harm når jeg læser alt det du skriver, for det virker virkelig som om du ikke gider at lave noget som helst og alle de gode ideer de andre kommer med fejer du bare væk og kommer med dårlige agumenter for hvorfor det ikke lige er en god idé. HVis du vil opnå noget skal der blod, sved og tårer til!

0
0
Svar på denne tråd

Hatten af...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2009 11:09

for dig "Radius ♣Dansk Varmblod♣"

Skønt at høre om nogen der formår at tage skeen i egen hånd og klare sig selv efter bedste evne i stedet for at forvente at andre klare alle problemerne for en

Dermed ikke sagt, at der kan være nogen, der har behov for hjælp og kan have svært ved at klare sig selv...med der er nok en del, som kunne lære af dig.

0
0
Svar på denne tråd

Svare lige alle ca.
Forfatter: 
Dato:  18-02-2009 11:30

Jeg betaler alt selv herhjemme udover kost og logi, så jeg får ikke ting foræret. Jeg har desuden også en gæld, jeg betaler af til vær månede - nemlig den knallert, og den bruger jeg vær gang jeg skal på mit fritidsarbejde, for der går ingen busser derhen!

Jeg vil ærlig talt ikke høre på at jeg ikke laver en skid, og at jeg får alt foræret - jeg har skam arbejde. Jeg HAR søgt mange steder, - jeg sidder sku ikke på min flade røv der hjemme, synes det er bumset, og det gider jeg ikke. Det er bare ikke til at få fuldtidsjob nogen steder for tiden, og dem der er, ligger meget langt væk fra mig, og der har jeg slet ikke trans. mulighed, heller ej off. trans - kun min knallert, og nej der skal jeg ærligt indrømme at jeg ikke vil kører 60 km på den vær vej! I bil, intet problem, men på knallert - nej.

I øvrigt, jeg vil GERNE have kollegie lejlighed hvis jeg får mit eget, så er jeg da ligeglad.

Jeg forventer heller ikke at komunen giver mig noget. Hvor har jeg skrevet det? Jeg spørger her på HN, også bliver man så beskyldt for at være for forkælet.

Men egentlig dropper jeg også det med lejligheden, så må jeg bare vente til jeg bliver 18. Også bliver jeg hjemme så længe så muligt, for ja, jeg vil have det godt mens jeg studere, og min mor vil også gerne give kost og logi når jeg bliver 18 - så det er jeg rigtig glad for. Nu skal jeg bare have fat i en studievejleder, det kan guide mig i hvad jeg skal være og hvad jeg ikke skal være så jeg kan få søgt ind på noget i august.

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  18-02-2009 14:55

Jeg vil sige at det nok også er mere uheldigt at være ung i småstaderne, end det er i de centrale byer.

Jeg er 20 år gammel, bor i egen lejlighed på 40m2- eget køkken/bad - super fed lejlighed, vi er rigtig glade for den :)

Jeg har internet - betaler jeg 300 om måneden for, men intet tv-signal da det har vi ikke råd til lige pt. (Antenne stikket giver meget dårligt signal, så skal have digital boks for at se tv) :)

Jeg læser HF og arbejder ved siden af med rengøring på min fars skole (som jeg iøvrigt er rigtig glad for :) )

vi giver 4400, inkl. varme (som er 800 om måneden) for at bo her.

Min kæreste er stortset lige flyttet hertil, han er svensker og har lige studeret historie på UNI, men har taget en pause da han ikke er sikker på hvad han vil, og er jobsøgende pt.

Det Er ikke nemt altid at få det hele til at løbe rundt, heldigtvis er jeg 20 år, så jeg får udeboende SU, ellers ville det være svært. - Men jeg har også den filosofi at man kan hvad man vil.

OG hvis du har fuldtidsjob kan du snildt tjene mange flere penge end du kan på SU/fritidsjob. Jeg ved at især inde for plejehjems sektoren at du kan være vikar, og det får man altså god løn for hvis man vil knokle :)

Derudover kan du vel transporterer dig frem og tilbage på din knallert??

Så jeg kan ikke se det "store problem".

min far kørte hver dag mellem holbæk og havrebjerg, på knallert da han læste til lærer. og det er en god lille tur....

R M C

*
Vuffen Gizmo

*Medlem af DHPV*

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider