Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Når ilden raser...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 13:58

jeg sidder og ser noget om brande i Australien, det er de brande der var der i 2003 som det handler om. og må sige det vækker minder.

glemmer aldrig hvor meget ødelæggelse at de brande gjorde. jeg red med turister nogle gange og i et af områderne hvor jeg red, havde der været en brand, alt var bare sort og øde det var uhyggeligt at ride igennem det område.

så blev det sommer og brandene begyndte igen, kan huske at når man hang tøj ud så kiggede man op på himlen og der var bare så meget røg og aske faldt ned. når man gik ned til floden for at bade med de små kunne man lige så tydeligt se branden, det tog dem meget lang tid at slukke den brand..

det blev januar og jeg rejste ned til sydney for at mødes med nogle lokale der boede et lille stykke uden for byen.

på vej hjem til dem kørte vi igennem et meget stort område de lige havde slukket,alt var væk.

men der kom jo hele tiden en ny brand,og denne var meget tæt på så når man lå og sov var man bange for om branden ville komme og banke på. mange huse gik til grunde.

og det værste ved det hele var at de fleste af de brande der var, var påsat.

og så sidder man i dag og tænker på hvad der sker der nede i dag, kæmpe brande som bare er løbet løbsk og hvor mange mennesker der er omkommet i de brande.

MVH Line

.....Selv den længste rejse begynder med et skridt.....

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 23:57

undret mig meget over så lidt folk har haft at sige til det frygtelige der er sket dernede.

Normalt kommer der jo masser af reaktioner, hvis der overgår dyr det mindste.

Tænk på alle de mennesker og dyr der er blevet brændt til døde, ufatteligt at tænke sig til hvordan det må føles.

Læste om en hesteopdrætter som måtte binde sine tre hingste til et træ, der stod de så, mens hopperne var stukket af fordi hegnet var brændt.

Da man fik dem indfanget, var nogle af dem så forbrændte på deres hove at hornet var væk og de måtte aflives. Endnu er der ingen forlydender om hvor meget hingstene er forbrændt, om de skal slås ned trods alt. 25 års avlsarbejde er væk på en dag.

Han fortalte om hvordan mennesker var blevet fanget af de høje hegn, da de ikke kunne komme over og havde endt deres liv der.

Dyrehospitalerne tager dyr ind og behandler dem gratis, men det er ved at knibe med pengene til medikamenter og forbindinger, derfor beder de om at folk vil donere små som større beløb.

triplerequinewelfare.org/main/ page_equine_fire_relief_week_1.html

Der vil jo gå lang, lang tid inden det hele er blevet nogenlunde normalt igen, vinteren nærmer sig så der vil ingen græsgange være i de berørte områder.Heldigvis lader det til at Australierne er et sejt folkefærd der støtter op om hinanden, jeg ønsker dem alt det held og lykke de måtte have brug for, i en så skrækkelig tid.

Gunni.

Opdræt af 100% crabbet fuldblodsaraber.

You can lead a horse to water - but if you can get it to float on its back with its legs in the air you are something special.

http://www.gu-ku-vi.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 08:22

.. at grunden til de manglend kommentarer er at det simpelthen er for stort og ubegribeligt.

Det er så store områder - hele byer - brænder ned, og hundrede vis af mennesker og tusindevis af dyr mister livet på så forfærdelig en måde - det er så voldsomt at det ikke er til at holde ud at tænke på.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider