Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

forstoppelse
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 12:12

øv, hader det. men min medicin giver mig forstoppelse.

OG jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Kan ikke lide rosiner, svesker og lignende, så det er udelukket at spise.

Er der noget man kan gøre? drikke masser af te eller andet?

Kom med gode råd, er snart desperat, menh vil IKKE tage afførringspiller.

0
0
Svar på denne tråd

Vand....
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 12:14

Først og fremmest, drik masser af vand, så der kommer væske til dine tarme. Derudover bør du nok snakke med en læge, hvis det bliver ved.

Mvh. Annette

Fjordhingst tilbyder bedækning, Avlsgodkendt i Fjordhesten DK.

Læs mere på min præsentation eller på www.stutteri-soendergaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

lægerne er ligeglade
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 12:17

ja hvis bare lægerne ville interesere sig for det.

de siger at det er fordi jeg har ødelagt min mave selv, og at jeg bare skal vente længe nok så går det i orden.

de vil ikke høre på at min mave fungerede fint nok før den her medicin (leponex), og at efter jeg har fået den har jeg haft kronisk forstoppelse. Og det er 4mdr nu.

0
0
Svar på denne tråd

Laktolose?
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 12:23

Hvad med laktolose?

Tid til kærlighed, tid til kærtegn..

Tid til at dele, tid til at sige farvel...

Farvel min elskede, tak for tiden.

0
0
Svar på denne tråd

er det ikke
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 12:28

...sådan et præperat man skal tage? Har haft overforbrug af piller og andet, så skal IKKE tage det igen. Ligegyldigt hvad.

0
0
Svar på denne tråd

det er sukkervand
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 12:32

Det er noget tykt sukkervand, sådan smager det ihvertfald.. :) Jeg har læst dine indlæg her så forstår så udemærket du ikke vil tage afføringspiller..

Tid til kærlighed, tid til kærtegn..

Tid til at dele, tid til at sige farvel...

Farvel min elskede, tak for tiden.

0
0
Svar på denne tråd

te og kaffe
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 12:57

Jeg er så heldig at kaffe virker på mig (ikke at jeg normalt har problemer).

Almindelig the virker nok ikke, du skal ud i noget der har en specifik virkning som fx. Thea Bona. Det er vel en slags naturvariant til de piller du ikke vil tage. Det smager afskyeligt, men 1 kop er nok til aften fx. så virker det dagen efter. Det kan godt give lidt mavekneb...

Bananer, lakrids virker på nogen. Vand, fibertabletter.

:Pia

Sommergræs tilbydes ca. juni-juli-august - ren "herreklub". Sydvestsjælland. Opsyn hele dagen, div. pasning kan arrangeres. Urtegræs anlagt 2008. cantering @ yahoo.com . Skriv for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 13:10

Motion, masse af motion, det er en god igang sætter af maven... derud over, så sværger vi til mavepiller her i familien, altså Paraghurt®, med de baktusser, man bør have i maven, de virker på nærmest alt

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 13:11

forstår godt at du ikke vil ud i afføringsmidler, men hvis du er ok med det, så er thea bona godt mod forstoppelse (kan købes i kvickly, brugsen, matas) - smager - men ikke spor kemisk eller tricker som afføringspiller kan gøre det, hvis man har haft et misbrug af dem. Men tarmen bliver ligeså sløv hvis man tager det dagligt også.

ellers frugt, grønt og groft brød - og masser af væske hjælper.

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner.
Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden.
Citat: Bent Branderup

Bellapigen 1979-2005

elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

Ikke bananer
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 13:15

Bananer er ikke afførende, tvært imod. De kan stoppe tynd mave, så det vil jeg ikke anbefale dig at spise.

Mvh. Annette

Fjordhingst tilbyder bedækning, Avlsgodkendt i Fjordhesten DK.

Læs mere på min præsentation eller på www.stutteri-soendergaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

HUSK...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 13:22

Spise HUSK det koster ca. 35 kr i Bilka

Det er psyllium (loppefrø skaller) ligesom det man kan give hesten.

på lidt yougort rør rundt, spis STRAKS...

Følg anvisningen og husk godt med vand altid.

Så skal din mave nok komme igang, er det helt slemt kan der gå et par dage, men så blir det også fint.

"Det tar lang tid, at få en gammel ven"

Trakehner FAN :)

Indehaver af de skønne helsøskende

Petia af Wolhøjgaard (07) og Perikon Runehøj (08)

0
0
Svar på denne tråd

tjahhhh
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 16:57

Jeg kæmper lidt med det samme.... Lægen mente, at jeg skulle tage Magnesia eller movicol, da de ikke virker på selve tarmen og derved giver afhængighed. Jeg kan bare ikke tåle dem og får enorme mavesmerter i ugevis efter, jeg har afprøvet det. De virker ved at trække vand ud tarmen, så det hele glider lidt lettere... kan købes på apoteket.

Gatsroform har jeg prøvet, men kan slet ikke holde lugten af dem ud - og man kommer selv til at lugte ret kraftigt af dem, da de indeholder bukkehornsfrø = mærkelig karrylugt i sved og urin

Jeg har fået af vide, at man skal holde sig langt væk fra alt, der indeholder sennesblade. Det er bl.a. Thea go og andre afførende teer. Det skulle have den bivirkning, at tarmen bliver afhængig af det og derudover slap. Det samme skulle vist være gældende for svesker...

Jeg har lige købt nogle urtepiller ved navn TriphalaPlus, og så må vi se om det er noget, der hjælper...

Louise

- Nu ganske uden hest

Mange ting til salg, bl.a. dækkener, gamacher mv. Se Markedspladsen eller præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider