Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Mangel på respekt!
Forfatter: 
Dato:  14-02-2009 17:07

Jeg står her i de sidste minutter og undrer mig..

Arbejder i butik og lukker idag kl. 17.00 og vil naturligvis gerne hjem og holde weekend ligesom så mange andre!

Det der så falder mig ind er den km lange kø der fortæller mig der nok er 20 min. til folk er ryddet i butikken- vi har haft åbent siden kl. 8 imorges, er det så så meget forlangt at vi gerne vil hjem også? Kunne de ikke have kommet lidt før? Det der så irriterer mig allermest er, at folk ikke engang skynder sig, men bare tager sig goooooood tid om alting.

Ja, personligt er jeg ALDRIG den der står i kø så meget over lukketid, da jeg selv ved hvor træls det er. Og sådan er det bare gang på gang.

Suk...

Nord, syd, øst, vest- heste godt, men pinto bedst.

0
0
Svar på denne tråd

Tja....
Forfatter: 
Dato:  14-02-2009 17:37

Kan kun give dig ret... jeg går ALDRIG ind i en butik, hvis jeg ikke kan være ude, FØR lukketid...

Det er komplet lige meget, hvor meget jeg mangler noget, så gør jeg det aldrig...

Jeg syntes det er dybt respektløst, men det ændre sig ikke, før man begynder at håndhæve det.. eks at der går en rundt og siger til folk, nu er klokken 17, vi lukker, jeg skal nok rydde dine ting op, vær rar at forlade butikken, de ansatte vil gerne hjem...

Men - det må man ikke i pæne Danmark, men man må gerne "skide" på medarbejderes arbejdstid, weekend og andet....

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tja......
Forfatter: 
Dato:  14-02-2009 17:48

Fuldstændigt det samme som forældre til børn i daginstitutioner vader ind af døren 2 min. i 17, og bruger oceaner af tid på at snakke med deres børn, istedet for at få dem i tøjet og komme ud af klappen. Pædagogerne får løn til kl. 17 - og lukketiden betyder at der skal sidste mand være ude og lukket og slukket.

De typer er overalt, og er ret ligegyldige overfor at andre også har et liv ;-)

Hilsen May-Britt.

Bacardi, hvid flueskimmelvallak, 155 cm, knabstrupper u papirer efterlyses. Han blev solgt til hestehandler Torben Andersen efterår 08 og er muligvis på en rideskole i Sverige? Dusør.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg prøver altid
Forfatter: 
Dato:  14-02-2009 17:56

Jeg hader at stå i en butik lige før lukketid selv. Også fordi jeg ved hvor meget jeg gerne selv vil hjem når jeg er på arbejde.

Så kan godt følge dig.

Men stadig må man tænke på de kunder som kommer. Man kan jo ikke blive sur på dem fordi de kommer lidt før man lukker. Der er jo trods alt stadig åbent.

Men man bliver da irriteret.

Go' aften til jer alle.

Med Den Skønneste Jonas Som Kæreste .

0
0
Svar på denne tråd

Ironisk
Forfatter: 
Dato:  14-02-2009 18:02

Ironisk nok var jeg lige i Bilka i dag, og da kassedamen så ønsker god weekend får jeg sagt noget med i lige måde, - når du kommer så langt.

Det trængte hun vist til, for så kom der bare et dybt suk og "ja, der er jo et par timer til!"

Så kunne jeg da lige udveksle et par fraser om at jeg skam godt kender det, - de der kunder der "bare liiige skal ha'", 2 min i lukketid!!! Det er SÅ provokerende.

Godt nok var jeg bare i Fakta, men hvor mange kunder der ikke lige kommer 2min inden man lukker, eller 2min over lukketid, og mener de godt lige kan nå det.

- Helt ærligt, så havde jeg nogen gange lyst til at der var en lov/regel om at butikken 15-30min før lukketid, lukkede for indgang for kunder!

Så dem som nåede at komme ind, inden "indgangs-lukketid", de kunne nå at få handlet, og komme ud, så der kunne være "lukket og slukket", når butikken lukker.

For folk må sgida bare komme afsted til tiden!

Mvh. Rollo

BORTGIVES

KÆLEDYRS MARSVIN ;; RACEDYRS MARSVIN

0
0
Svar på denne tråd

Helt.....
Forfatter: 
Dato:  14-02-2009 18:15

Jeg er fuldstændig helt og aldelses enige..

Total respektløst, butiksansatte og vi i daginstitutionerne vil også gerne hjem til familien og dyrene....

0
0
Svar på denne tråd

så skulle i prøve
Forfatter: 
Dato:  14-02-2009 18:34

at være den der skal lukke i et motionscenter.

sjovt er det jo, at det altid er den samme, der skal i bad, to minutter før lukektid.

Går dine heste og ponyer med svømmefødder på folden.
Er din ejendom ved at drukne i mudder, så ring og hør om vi måske kan hjælpe dig

vognmand/entrepenør

Per Christensen 20285450

0
0
Svar på denne tråd

inger christensen
Forfatter: 
Dato:  14-02-2009 19:16

lige mine ord, det er altid de samme, selvom man slukker for musikken, går en runde 25 min. før luk, minder alle om at hvis du skal i bad, så er det nu og bla. bla. og når klokken så er lukketid så står de stadig under bruseren, og hos os er det altid mænd for pokker det er irriterende og mangel på respekt når man eksempelvis skal med toget hjem, ikke når det pgr. de 2 der stod i bruseren, og må dermed vente en time på næste tog, så er man ved at være godt tosset.

Karina

Super smuk irish cob hoppe sælges,

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/214336/

Velholdt hus på Sjælland (Store Heddinge)på landet sælges uden ejendomsmæglergebyr, ring for info.

0
0
Svar på denne tråd

Å ja...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2009 19:57

Jeg arbejder i Fakta

- Og det er møgirriterende

Vi blev en dag nødt til at have en stående ved døren, så der ikke kom flere ind, og få de sidste kunder ud af butikken.

Klokken var LANGT over 12 - Og det var altså juleaftensdag -

Det er træls

Også træls når folk går ind i butikken 10 min før den åbner..

Fordi man køre ting ud.

0
0
Svar på denne tråd

hmm skyldig
Forfatter: 
Dato:  14-02-2009 20:11

ja der er jeg så skyldig...

jeg har ofte, i sidste sekund, fundet ud af jeg manglet noget til maden, og så fræset ned til butikken. Heldigvis har de altid været så søde at lukke mig ind :)

Dejligt der findes butikspersonale, der kan hjælpe folk i nød, og sætte kunden før sig selv :) Jeg er ihvertfald sma medarbejderne dybt taknemmelige..

Med venlig hilsen

Liv, Hunden, den bedrageriske kat, & alle hestene.

A broken heart is as much a part of first love as moonlight and roses.

0
0
Svar på denne tråd

sent på den....
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 00:51

Jeg oplevede i dag, lørdag, at Horze i Vallensbæk ikke åbnede før efter kl 10. Da vi parkedede bilen var klokken ti. Vi prøvede døren men den var ikke åben. Så kiggede vi vinduer, og der kom en mand på cykel, som spurgte om de ikke havde åbnet endnu. Så prøvede jeg døren en gang til og så var der gevinst, personalet dukkede op og låste op.

Så det er ikke bare kunderne der er sent på den, det er personalet osse.

Venlig hilsen Hanne

Gloster søger sælges/udlånes, læs mer under præsentationen, eller her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/222475

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 00:51

Puha, mindes engang da jeg stod i fakta som kassedame >.<

Vi havde lukket, klokken havde rundet 8, men der var lige denne trunte der baaaaare lige skulle have noget cola. Ja okay så da.

Af sti af sted ned efter cola, det kom igennem kassen og hun betalte, meget fint, men hvad sker der? Trunten taber den ene cola som eksploderer i en kaskade af brus i kasselinien! Hvad gør trunten? Hun siger da selvfølgelig "Ej ups, må jeg ikke hente en ny?"

Nuj jeg fik da godt nok fniller x1000.. Kom klart nok først hjem omkring kl. 9..

Lykkelig ejer af Regan <3 ½fjordbasse / ½oldenbasse

0
0
Svar på denne tråd

da jeg stod
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 09:56

i forretning, for mange år siden, der blev døren låst, og folk der så var i butikken "sluset" ud.

I skulle måske prøve det samme.

Sjovt nok var vi for mange år siden, naboer til nogle pensionistboliger. Der skulle de gamle også først ud og handle kl. 16.30, når alle vi andre kom hjem fra arbejde.

0
0
Svar på denne tråd

Det der så
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 10:15

undrer mig er, at du har tid til at skrive dette indlæg, istedet for at gå hen og hjælpe dine kollegaer med at ekspedere kunder så alle kunne komme hjem og holde weekend....... ;-) Det er somregel derfor jeg ikke kan komme ud af forretningen inden lukketid, mange mange mange ekspedienter har travlt med at snakke privat om aftenhygge og bla bla bla, istedet for at få rykket kunderne igennem og lukke..... Og ja, jeg har selv været ekspedient.

Mendacem memorem esse oportere. *

.oooO.........
(....)...Oooo.
.\..(...(....)
..\_)....)../.
.........(_/..

Globus Clic Dressursadel sælges.

Mangler du en uddannet sadelmager i Nordjylland?? Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er så hende
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 10:31

der forsøger at presse mere ind i min dagligdag end der er plads til- så kommer engang imellem lige før lukketid- fordi der lige var et eller andet der skulle ordnes....

For min skyld kunne vi godt have butikker der først var åben fra kl. 12.00 og til sen aften. Eller endnu bedre i døgndrift- og jo dem der skulle arbejde der skulle selvfølgelig have løn derefter...

I går besøgte vi en døgnbutik, og der var mange kl. 23.45- så der er nok et behov.

MVH Dorthe

Dygtig HMS handler om at have den samme hest i mange år,

ikke at have mange heste på få år.

Vores kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.

Øremærke nr. ZGO383

Dusør gives

0
0
Svar på denne tråd

Omvendt
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 10:45

.....så er jeg efterhånden holdt op med at handle i vores Super Best. De ansatte er nemlig klar til at forlade forretningen 15 sekunder efter lukketid. De starter med at smide alt letforgængeligt ud minimum ½ time før lukketid. Dvs kommer du og vil have et brød til aftenkaffen, så er du gået forkert.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

TIL SALG

Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning

Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne

Welsh Mountainhoppeplage

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 10:58

Kender det fra den gang jeg arbejdede i butik.. Stod en fredag og skulle lukke, vi lukkede butikken kl. 19.00 og fik så løn til 19.15.

Klokken ca 5 minutter i syv vil jeg tro, kommer der en ind, vi siger så at vi er ved at lukke, så hun skal nok skynde sig.. Klokken KVART over syv, kommer hun til kassen, efter en af de andre medarbejdere havde været nede og sige til hende at nu kunne vi altså ikke vente længere på hende.. Og da hun så skal betale finder hun ud af hendes pung er i bilen, tror nok jeg så sådan ud , da hun langt om længe fik betalt!

Hilsen
Annecathrine

Opel Vectra 1.6 årgang 94 sælges
Skriv for info og billeder

0
0
Svar på denne tråd

Argh det
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 11:04

kender jeg godt! Som om nogen tror vi ikke har et liv udenfor... Vil gerne hjem, naar butikken har lukket. Kan sagtens forbarme mig over dem, der virkelig kun mangler en eller to ting, virkelig skynder sig og er venlige.

Men de der haever naesen i sky og naesten forlanger at komme ind... Eller de der er i butikken, som man venligt informerer, at det altsaa er 10 min over lukketid, bare smaagriner af en. Og naar man vender sig om, faar man lige et "jaja vi naar det jo nok"

FNYYYS!!!

Og ja, det har jeg proevet flere gange. Saa er det svaert at blive ved med at smile...

Mvh. Bente.....

0
0
Svar på denne tråd

står også i butik.
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 12:30

ak ja sådan nogle kunder er evig dejlige.

vi kan heldigvis sætte dørene på udgang så folk kun kan komme ud, og det bliver den også sat til præsist kl. 18.00

men der er altid dem der kommer 17.55 og skal købe ind til hele ugen, men man kan ikke rigtig sige noget, men de bliver heller ikke rigtig ønsket en god dag.

men man får tit på fornemmelsen at folk ikke helt kan sætte sig ind i at folk der arbejder i butik og andre servicefag også har et liv ud over at betjene kunderne.

Hilsen Grilla

Medlem af HN´s NCIS fanklub

0
0
Svar på denne tråd

åh.........
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 12:47

kender det alt for godt.. arbejder i føtex, det lyder over højtaleren at nu er der lukket, og det er så tit folk bare går rundt og handler videre, de skal lige finde det og det.. man kan virkelig se de bare går rundt og handler videre, så når vagten endelig sender dem op til kassen har de en vogn FULD.. ikke kun lidt varer men mange.. Det er så respektløst.. Synes godt de kan komme før end lige to min før.

- Cathrine og Taylor -

Elsker dig

:)

-Mon Cherie-Carisma-Smirnov-

heste.dyregalleri.dk/h...erID=12951

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 14:21

Kender det ALT for godt!!!!!!

Nu har vi heldigvis både indgang og udgang her i Metro. Indgangen åbner lidt før for kunderne end vi åbner og lukkes når vi lukker.

MEN!!

Kunder kan alligevel godt være LANGSOMME!! Vi siger endda over højtalerne når der er et kvarter til vi lukker.

Men for ikke så lang tid siden skulle alligevel TO kunder til at have hjælp EFTER lukketid. De første skulle til at have pakket noget ud for at se det og det tog laaang tid.

Efter dem kom der så en anden kunde som også liiige skulle have hjælp.

Jeg blev nød til at spørge ham om han ikke kunne komme igen næste dag, og heldigvis var han en sød kunde og sagde ja.

Derfor dropper jeg altid ting hvis jeg ikke ved at jeg kan blive færdig inden de lukker!

- Med "krikkerne" Zaco&Flicka!

Det er menneskeligt at fejle..

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

Kender det godt..
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 14:34

Har stået i butik og folk kom altid ca. 5 i lukketid og så skulle de liiiige leje film, så er klokken 5 min OVER lukketid og så skal de sørme også lige blandeslik, og mens de så gør det, så kommer der lige lidt flere forbi, som så også lige skal have et eller andet.

Så er klokken hurtig kvart over lukketid. Hvis jeg kunne have lukket til tiden, så kunne jeg have siddet hjemme i sofaen på det tidspunkt! Gud hvor jeg hadede det! dem i butikken har faktisk også et liv!

I det mindste så lærer man da selv, at komme i god tid eller droppe at leje film den dag!

A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
*Akademisk*
0
0
Svar på denne tråd

Inger og cocomule
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 15:23

Jeg arbejder også i motionscenter hvor vi lukker kl 22, og ja der er altid nogen der går i bad 5 min før luk. og det er ALTID MÆND! og selvom de er hurtige, er de bare ikke hurtige nok. Jeg er nået til det punkt hvor jeg kl 22 sharp tropper op i herrenes omklædningsrum og kigger provokerende på at de bliver færdige (selvfølgelig smutter jeg hvis de er splitter nøgne;), men så står jeg uden for døren og beder komme i tøjet prompte).

Jeg har også forbudt nogen at gå i bad, da det var efter luk, så må de f*** gøre det derhjemme!

Så jeg føler med alle jer der arbejder i butik og god tråd til at reminde en selv om at man kun skal komme så sent hvis det er i absolut krise! Så tak:)

0
0
Svar på denne tråd

Kunder...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 16:38

Jeg arbejder også i butik.(Som reservedeles sælger.) Og godt nok er kunder sommetider død-irriterende, men man skal huske at det også er dem man lever af... Ingen kunder=ingen forretning.

Selvfølgelig er det drøn irriterende når der kommer en kunde 11.58 (Vi lukker kl 12 lørdag) Men han/hun bliver ekspederet og ønskes fortsat god dag- og derefter lukkes butikken ned om så klokken er 12.06

Så må man få indført med chefen at ,am får for det ekstra tid. Det er kun fair.

Anne-Sofie som savner sin trofaste dv hoppe Mon Ami. R.I.P min ven...

0
0
Svar på denne tråd

CheLab!!!
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 10:39

Jeg arbejder i Sonofon i Føtex- derfor kan jg af gode grunde ikke hjælpe kassedamerne med at ekspedere deres kunder, er ikke uddannet i deres system og ikke ansat af føtx. Men lige som så mange andre, så må jeg ikke bare gå- hvem skal så evt. holde øje med tlf mens de mange sidste kunder drøner forbi?

Til andre: det her er jo ikke mindet på dem der skal ind og have noget til aftenkaffen- men til dem der vælger kl. 16.55 at gå ind og hygge sig med at fylde deres vogn op til randen. DET er sgu træls

0
0
Svar på denne tråd

min mening.
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 10:46

Nu er der jo detsværre altid nogen der er visse årsager ikke kan gøre deres indkøb kl 14;00. lidt træsl, men det er nok også træls for dem, der skal styrte afsted for at kunne nå det hele.

Dog syntes jeg ikke det er ok, at trakse afsted stille og roligt, hvis man ved det er over lukke tid,

og iøvrigt sytes jeg ikke det er ok, hvis en butiksansat kun for løn frem til kl 19:00, hvis man ved det er der butikken lukker, for det er da logisk tænkning at man til den tid, ikke er færdig med arbejdet.. Kan i evt ikke snakke med jeres chef om merløn? Det har i vel næsten krav på!...

Med venlig hilsen

Liv, Hunden, den bedrageriske kat, & alle hestene.

A broken heart is as much a part of first love as moonlight and roses.

0
0
Svar på denne tråd

llllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 10:59

Arbejder selv i butik.

Kunderne har lige præcist 5 MIN efter kl 20 når vi har lukket til at gøre sig færdige, er de ikke det - jamen så det ud og afsted UDEN varer.

Vi gider ikke finde os i sådan nogle kunder som kommer vadende ind 2 min i luk MED EN VOGN og skal til at stor indkøbe. Så de får pænt afvide de har 5 min intet mere og så det ud og afsted.

Dette har vores chef sagt og han har ogå selv smidt en kunde ud da hun blev ved og hun var 20 min om det. Det gider jeg IKKE igen !!!

Vil os gerne hjem og slappe af efter en lang arbejdesdag.

Jeg får løn til jeg forlader butikken men dette betyder jo ikke at jeg gerne vil hjem og slappe af inden jeg kan gå i seng og stå op kl. @!#$ næste morgen for igen at tage på arbejde ;)

Du kan ikke tvinge en hest til at elske dig. Kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjenste at have denne tåmodighed - og du får dig en ven for livet ..

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 11:01

Hold da op. Det er dælme da godt at i ikke arbejder som tjener i en restaurent! At i kommer 10 min senere ud af døren er vel ikke verdens undergang? Kan godt se at det kan være irriterende, men livet går jo videre.

Jeg har da flere gange oplevet at vente op til 5-6 timer om NATTEN på at gæster til et selskab skulle gå hjem (så min vagt blev på 18 timer!) for derefter at tage hjem og sove 4 timer og så nappe et selskab på 16 timer. Det synes jeg er træls.

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

Men et helt
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 11:05

selskab er vel ogsaa lidt noget andet??? Eller?

Ja jeg ved det selvfoelgelig ikke....

Mvh. Bente.....

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 12:06

Bente: Hvis festen er aftalt til at slutte kl 01 og de først går ved 6-7 tiden. Det er jo en del timer over "lukketid" og der sidder jo som regel ikke 50 mennesker tilbage kl 6, derimod nærmere 5!

Jeg kan ikke se hvorfor at det er anderledes. Begge fag er service fag, og kan man ikke klare mosten må man jo finde sig et andet arbejde..

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

Kit...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 15:39

Så kunne i jo evt. lukke baren hvis i ville hjem- jeg kan ikke bare låse døren til føtex.

Og ja, 10 min ER træls hvis det sker næsten hver dag. At du arbejder mere over, betyder IKKE at jeg ikke må synes 1/2 time over er træls! Dvs. at hvis din hest blev halt at skulle have boksro i 6 mdr, så måtte jeg ikke synes det var træls hvis min skulle i 1 mdr?

Derudover ved jeg fra min fars kone som har været tjener i mange år, at der er en del bennefits, såsom drikkepenge (som evt. går til en fælles kasse i alle kan hygge for) mm. Det er der altså ikke her.

Og hvis nogen VED de ikke kan nå at handle kl. 14: hvis man ved vi har åbent fra 8-17 og man ikke rigtig kan nå det- hvorfor så ikke handle stort ind dagen før og så bare handle småting man mangler selve den dag?

Ja,. undrer mig bare.

0
0
Svar på denne tråd

desuden....
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 15:49

får du løn for de 6-7 timer.. Når jeg var nødt til at blive en halv time pga. kunder, så var der ingen ekstra løn. Der blev betalt løn til klokken 21, hvor butikken lukkede. Hvis man var hurtig kunne man så gå fra butikken 21.10.

Til aller sidst, hvor jeg arbejdede der blev det dog indført at vi fik løn indtil 21.15

Men vil så tilføje, at det er da virkelig respektløst at blive så mange timer ekstra! Kan man ikke lave sådan at de ikke får udleveret flere drikkevarer efter klokken 01, så?

A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
*Akademisk*
0
0
Svar på denne tråd

At lukke kl. 1700 er åbenbart
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 15:56

ikke lig med at butikken skal være tom. Hvis man indførte det, at alle skulle forlade butikken kl. 1700 var det jo noget andet :-)

forstår godt dit indlæg.

Mvh Gitte
- mor til to små mennesker, Tera og Lian, og ejer af 3 heste

Hingsten Jack D, Joker og Makron.
Jack tilbyder sig til bedækning sommeren 2009.

Babyting sælges, send en mail og få listen tilsendt. ...

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 16:07

Jeg synes også det er møg irriterende. De fleste butikker har åbent 10-12 timer i døgnet 6-7 dage om ugen og hvis man ikke kan nå at handle i det tidsrum, jamen så er det altså bare ærgeligt. Man skal ikke komme og sige, at man ikke har haft muligheden i hvertfald.

Nu er jeg afhængig af offentlig transport til og fra arbejde, de dage min kæreste ikke kan nå hjem med bilen. Og når man når hen på aftenstimerne, jamen så kører de altså kun hver 1-2 time. Derfor kan 10 min. i min verden altså godt betyde meget, når jeg skal nå en bus.

Havde på et tidspunkt en kunde, som også kom jappende 1. min i lukketid og skulle se på briller. En kollega siger så 2 gange til hende, at vi altså lukker nu, så hvis hun vil handle, så skal hun gå til kassen. Hun bliver ignoreret fuldstændig. En anden kollega siger så noget, hun bliver også ignoreret - det er dæl' dulme frækt.

Jeg arbejder i et center, så vi kører et gitter ned så folk kan se at vi er ved at lukke. Og til trods for at vi står og venter og pænt siger til folk vi lukker nu, så de skal gå til kassen, jamen så er de ligeglade eller også skal de liiiige se dit og dat..

Har også arbejdet i dagligvare butikker og der var der også en kunde, som havde for vane at komme 5 min. i lukketid med sine unger for at handle.. Og de var tit først ude 10-15 min over - det er sq frækt. Især når der lå en butik ved siden af, som havde en time længere åben end os - så kunne man have valgt den...

- HeidiZ

Aldrig at tale om sig selv er en meget raffineret form for hykleri.

F. Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 16:26

Jeg har prøvet butik andet end en pølsevogn da jeg var teenager og et par mdr. i Netto, hvilket jeg blev meget hurtigt træt af! Men jeg er alligevel en af de GODE kunder, som aldrig kommer i sidste øjeblik. Det ville også irritere mig grænseløst med kunder, der handler i sidste øjeblik! Der udover må det være lige så irriterende at skulle skynde sig igennem butikken som kunde... Men kunder skynder sig vel langsomt...

Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

Frøken...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 17:02

Man behøver jo ikke som kunde skynde sig- man kan bare komme i bedre tid ;-)

Og som HeidiZ siger, så har dagligvare butikker åbent 7 dage om ugen, den seneste til kl. 22, og de fleste fra 8-9 om morgenen- så burde der vidst være lidt forskellige muligheder for at nå det ;-)

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 17:11

Det er dælme sjældent at folk giver drikkepenge når det er selskaber. Men jo, det sker da, ca 1 ud af hver 20 selskab.

Ovenstående skete da jeg var elev, så nej, jeg fik ikke ekstra løn. (det var så heller ikke helt lovligt, og skiftede da også læreplads derefter)

Og nej, man kan ikke smide betalende gæster ud. Man kan komme med nogle ret så pæne hentydniger, ingen tvivl om det.

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

Kunder...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 17:47

Altså helt generelt synes jeg faktisk ikke, at det er kundernes skyld. Hvis dørene står åbent indtil kl. 19.00 og medarbejderne får løn indtil præcis samme tidspunkt, så er det da butikken, der har indrettet sig forkert.

Hvis kunderne oplever, at der bliver ventet på dem, selvom den er kvart over lukketid, jamen så lærer de jo hurtigt, at sådan er det. Hvis der blev lukket ned for kassen og de blev bedt om at forlade butikken uden deres varer, hvis de var for lang tid om det, ja så lærte de nok hurtigt, at sådan var det i stedet.

Jeg har også arbejdet nogle år i servicefag, og altså 10-20 minutter ville jeg ikke brokke mig over, men jeg ville til gengæld også forvente at få løn for al den tid, det tog mig at udføre mit arbejde, altså også nedlukning og oprydning. Det er bare ikke kunderne, men arbejdsgiveren der kan sørge for det.

Mvh.

Anna

Nogen der har en god idé til min signatur?

0
0
Svar på denne tråd

Herregud
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 18:22

I "min" biks, sættes dørene på udgang kl 19,00 og vi får løn til vi går.

Jeg er så heldig at have nogle helt igennem behagelige kunder der godt kan se, at når kølemontrerne bliver lukket af og skilte mm. kørt ind, så er det tid at gøre sig færdig.

Jeg har en meget sjælden gang imellem påpeget i venligt toneleje at vi har lukket, og det er tid at gå til kassen, med en sidebemærkning om at jeg med glæde vil løbe en tur efter de sidste småting der skulle mangle på sedlen.

Det er sgu kunderne der betaler vores løn, og hvis man selv opfører sig ordentligt, så gør kunderne det sgu som regel også. Dem der er helt uden for pædagogisk rækkevidde bliver så eskorteret til døren, og bedt om at holde sig væk for fremtiden, men det sker uhyre sjældent.

Rikke, der også skal bruge en time med det offentlige efter arbejde.

www.lipizzan.dk

"The aim of the art is not only to ride a well conformed animal, but to get the very best out of those that have been less gifted by nature..."

(Ludwig Hünersdorf)

0
0
Svar på denne tråd

kunder.......
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 18:46

guuuud hvor er I egentlig heldige Jer der står i butik. Der hvor jeg arbejder i weekender, serverer jeg morgenmad for ca. 300 kunder. Der er åbent fra 7.30 til 11.00 ganske længe efter min mening. På trods af dette kommer en del allerede kl. 6.30 når jeg møder ind, og flere daffer ind i restauranten kl. 11.05.

Jeg skal så vente på at de får ædt alt maden, snakket færdig, rydde pocelænet - og vaske det op!!! Øv hvor jeg hader sådanne gæster.

Meeen man skal huske at det er gæsterne/kundernes skyld at man har arbejder

0
0
Svar på denne tråd

jeg kunne...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 09:43

ikke være mere enig.

Vi har også ofte folk der kommer 15 minutter før lukketid for at træne - en ting jeg undres over, men sålænge de ikke skal skifte etc.

Men vi har mange der først går ud og begynder at skifte/tage bad/ordne makeup, hår osv når kl ER 17 i weekends - til trods at det er kl 17 vi lukker og de dermed skal være ude af centret.

Og ligesom diverse butikker holder vi også åbent hele dagen at det burde kunne lade sig gøre at passe det ind bare en smule før.

Synes det er dybt respektløst at gå ind i en butik m.m. hvis man ikke kan være ude til luk.

Xoco

stud.theol

Nu med Marlee

0
0
Svar på denne tråd

Marvin...........
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 09:59

Pænt træls når folk kommer i sidste øjeblik.

Arbejdede et sted hvor det var helt i orden at der kom kunder imens man talte kasse op for så tjente man i den tid også. Det er sgu ret besværligt og også træls at man ikke fik ro til at tælle i fred. Man ville jo også gerne hjem.

Har også arbejdet i en butik hvor vi ved lukketid altid satte døren på udgang så der ikke kom flere ind.( Automatisk dør)

Det kan man også i fakta

0
0
Svar på denne tråd

ups ups
Forfatter: 
Dato:  17-02-2009 21:53

vi har den regel, (arbejder på en sunset), at der ikke må serveres mad ud over disken 21.30. Så vi lukker ca 27.

Men uha hvor mange bliver sure over at de ikke kan nå det, de er jo kørt langt, og der er et minut igen, bla bla bla.

Hilsen Søde Julia,

Ups min *Guld-Pony*, jeg elsker dig

www.picasaweb.google.dk/jvvasnel

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er langt....
Forfatter: 
Dato:  18-02-2009 07:18

hen ad vejen enig med jer der siger det er respektløst at komme 5 minutter i lukketid og så ikke skynde sig, MEN nogle gange kan det bare ikke lade sig gøre at komme i god tid.

Jeg skulle en dag på posthuset og da jeg først kommer ind med toget lidt over klokken 17 og det tager 10 minutter at komme op til posthuset, ja så kom jeg lidt i lukketid.

Der sad 2 ældre bitre damer og de "glemte" vist et kort øjeblik at jeg var der, fordi jeg stod foroverbøjet og skrev på en kuvert, så de brokkede sig lystigt over kunder og nærmest svinede dem til og så var det jeg tænkte at det skulle de nok vente med til efter lukketid. Bare min mening.

Jeg har selv arbejdet i butik og jeg synes klart også at det er temmelig provokerende at komme ind i en tøjbutik 5 minutter før den lukker og så begynde at hive tøj ned fra hylderne for at skulle prøve det, så kan sagtens følge jer....

Anja - nu med en blyb i maven

Mosegårdens Ditlev sælges, skriv til mig for info.

Livet er fedt, men vi lever det for lidt...

0
0
Svar på denne tråd

hold da op
Forfatter: 
Dato:  18-02-2009 09:06

i er glade for jeres job hva , i mine øre lyder det som om mange af jer kun har et job for at få løn og så er i i bund og grund ligeglade med resten??? Jeg forstår ikke at et sted man bruger så meget tid af sit liv, hvorfor så ikke lave noget man er glad for, hvor må det være surt at være tvangsindlagt et sted 8 timer om dagen hvor man ikke gider være og iøvrigt heller ikke gider kunderne

Anne-sofie J: gad vide om vores fag er det eneste fag hvor man rent faktisk lærer at sætte pris på sine kunder

jeg er også Reservdelsekspedient, og så sent som igår arbejdede jeg 45 min over, det sker da ind imellem også at jeg åbner butikken en lørdag (læs vi har ikke weekendåbent) hvis en kunde har akut behov for dele..

jeg arbejder som minimum 15-20 min over hver dag og jeg holder aldrig frokost, men jeg elsker mit job og jeg er glad og glæder mig hver morgen til at starte en ny dag på jobbet...Tilgengæld er der heller aldrig vrøvl hvis jeg skal have dyrlæge til hesten midt på dagen eller lign..

Selvfølgelig har man også sine egne ting i fritiden, men herregud hvad betyder 10-15 min

det er da så fedt når det hele går op i en højere enhed og kunderne er super glade fordi man har gjort alt hvad der stod i ens magt for at hjælpe dem, det er jo det vi får vores løn for..

Ja bare min mening, og kan godt forstå folk går ned med stress på stribe hvis 10-15 min kan vælte dagen

mvh

Katja

rytter mangles i køge området, kig på min præs...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  18-02-2009 11:10

at det som mange ansatte i DAGLIGVAREbutikker er traette af, er den tone de hersens faa bestemte kunder laegger for dagen..

Nu kan jeg kun tale for mig selv, og de som jeg omgaaes eller har snakket med, men det er altid de samme der kommer efter egentlig lukketid, kommer med snobbede bemaerkninger (nedladende) Forlanger det ene underlige efter det andet. Er enormt uhoeflige, eller laesser deres daarlige humoer, daarlige dag, stress eller lignende af paa os...

Man kan naesten ikke tro sine egne oerer til tider..

Nogen glemmer total almen opfoerelse, naar de faar en indkoebsvogn i haanden.

Jo jeg elsker mit job.. Det er langt fra alle kunder der udviser denne karakter.. Jeg nyder at gaa mellem saa mange mennesker hver dag. Langt de fleste er soede mennesker, som jeg nyder at se hver dag.

Men der er bare desvaerre nogen der lige kan vaere lidt oev. Og naar de saa gang paa gang kommer lige der hvor man er ved at lukke doere... Hvis man lige kommer lidt efter sidste oejeblik, saa spoerg dog i det mindste paent og hoefligt.. I stedet for at forlange, vaere gal, agressiv eller bare moegprovokerende og uforskammet.

Mvh. Bente.....

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg er så en af
Forfatter: 
Dato:  18-02-2009 11:39

dem som ikke kan hisse mig op over 10 min.... Men jeg elsker tilgengæld også mit job.

Jeg arbejder som fodermester og har tit rigtig lange arbejdadage og ja tit kan jeg ikke3 nå at handle ind før 10 min før lukketid.

Mener så at jeg er en af dem der virkelig skynder mig ag prøver at ferdigøre mine indkøb så hurtigt som muligt.

Jeg oplever dog tit at dem der sidder ved kassen har mere trævlt med at hyggesnakke end at få folk igennem.

At i kun får løn til 15 min over lukketid er ikke kundernes skyld.Så burde butikken enten give de ansatte løn til alle var ude af døren og der var lukket ordentligt ned, eller stoppe 15 min før med at lukke kunder ind.

Synes også der er en hel del butikker påbegynder lukningen op til en time før.

Jeg gider ikke handle et sted hvor feks alt brød og kage i bagerafdelingen er fjernet så lang tid før lukketid

Hilsen: Heidi med fjordmulen Amanda

God dømmekraft kommer fra erfaring,

desværre kommer erfaring som regel fra dårlig dømmekraft

Livet er at leve, det er os selv der gør det besværligt ;)

0
0
Svar på denne tråd

katjo..
Forfatter: 
Dato:  18-02-2009 13:06

jeg er skam glad for mit job - også selvom der indimellem er trælse/sure kunder, hvad enten det er i træningscentret eller her på universitetet (de studerende).

Men derfor kan man stadig godt have brug for at læsse af - OG synes at nogle personager kunne opføre sig mere respektfuldt og betænktsomt.

Anja21: sjovt - hos os er kvinderne langt de værste synes jeg.

en enkelt mente sågar da jeg slukkede lyset i dameomkl. kl 17 (det var søndag ell lørdag) at det var for dårligt at jeg ikke lige "lod dem der var der gøre sig færdige denne ene gang".

men de skal være ude kl 17 og vi får 15 mins ekstra løn til at lukke ned - og som jeg pænt forklarede hende sker det ikke bare 1 gang pr år men konsekvent samtlige dage i weekends.

Har heldigvis ikke stødt på hendes type siden og de fleste af vores medlemmer er da også super søde og glade

Xoco

stud.theol

Nu med Marlee

0
0
Svar på denne tråd

hensyn...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2009 14:42

Jeg prøver altid at vise hensyn, og hvis vi kommer i butikken 10 min. før lukketid, så er vi også ude på de 10 min. Jeg tror aldrig jeg har oplevet at stå i kø, efter lukketid?! Jeg har nok været heldig.. :)

Som rengøringsass. i butik, med både isenkræm, tøj og daglivarer, så møder jeg dagligt en anden form for "respektløshed" : Hvad får folk til at spytte tyggegummi ud indenfor?! Helst lige når de skal enten ned eller op ad en rulletrappe? Eller ind i selve forretningen, i den lukkede indgang?! 2 m derfra står skraldespanden - dem kunne Salling ligeså godt spare væk..

Mad finder jeg også tit, gemt væk under hylder og i reoler - dvs mad der er spist af, samt drikke krus fra div. grillbarer og fast food steder..

Jeg er opdraget til at vise hensyn og respekt - jeg kan spotte en skraldespand på meters afstand, og kunne aldrig drømme om at spytte noget som helst ud indenfor.. eller at lægge det det nærmeste sted, i ens arms omfang.

* * *

At pansionister absolut skal handle ind efter kl. 16, har jeg dog heller aldrig forstået mig på - de har som regel hele dagen??

..Sandra

www.PlialiusFoto.dk
Seriøs Hobbyfotograf

SØGES: Hus til leje tæt på Aalborg, med plads til heste, eller mulighed for løsdrift.

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  18-02-2009 15:23

Ja det er sgu ikke kun i butikker det er træls. Jeg sidder i kundeservice hos CBB og folk har en tendens til at ringe ind i sidste minut med deres stooore problemer og vil diskutere hele verdenssituationen. DEr er også nogle som ringer ind i sidste minut og har intet klar! selvom der bliver sagt at man skal have telefonnummeret klar til en kundeservicemedarbejder tager telefonen. Så fumler de rundt og kan ikek finde sit nummer og jeg skal komme efter det.. Gud ve mig vel. Og ja, jeg vil meget gerne hjælpe kunderne, men så skal de sgu sørge for at ringe i god tid, hvis de ved at de har et stort problem eller ikke kan huske deres nummer osv osv.

0
0
Svar på denne tråd

katjo...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 09:59

Jeg kan skam godt lide mit job, men det er et studiejob, så nej ikke drømmejobbet, og ja det er for at tjene penge til at suplere SU'en.

Ang. om 10-15 min betyder noget, bliver jeg nød til lige at sige ja det gør det! Når jeg har været i skole i 8 timer og på arbejde i 6, og ved at jeg skal hjem og nå at læse til næste dag, så vil jeg sørme gerne have fri kl 22, hvilket også er der jeg bliver betalt til

Men håber da jeg også en dag for et job hvor jeg kan have overskud til at sige at 15 min ikke betyder noget...

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 10:14

Kender det godt! Wraa... Huske tydeligt da jeg gik i skole, og havde job på en grill ved siden af. Vi lukkede kl elleve, og nogle ting ku jeg godt tage ind lidt før lukketid, men størstedelen ku jeg først få ordnet når jeg lukkede kl elleve, det betød som regel jeg først havde fri kl tolv om natten.. Ret sent når man sku op i skole!

Men ihvertfald.. Så ku der være nok så kedeligt fra kl ni til halv elleve, og derefter fandt hele byens folk ud af de sku til at have grillmad ved ellevetiden på en hver dag. Der ku stå 20 mennesker i kø tit, hvor jeg bar stressede rundt. Og flere gange kom folk op til disken kl elleve og bestilte plankebøffer fandme! Som tog 20 min at lave! Og når jeg så sagde at de altså kun ku få de sidste pølser jeg havde, eller de retter jeg hurtigt ku lave i frituren, stod de bar og kiggede dumt og forundret på mig! Og det sidder stadig i mig, jeg nærmer mig den dag idag ikke en butik hvis der er en halv time til luk, fandme nej...

0
0
Svar på denne tråd

Tankstation
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 10:21

Jeg har stået på en tankstation i nogle år..

Næsten hver aften EFTER lukketid, var der nogen der liiige skulle se om de kunne få mig til at åbne igen for at sælge dem nogle smøger???!!! ØHH..nej!! I kan sgu købe jeres smøger imens der er åbent!

Pernille og Rigoletto ( nu til salg :,( )

Respect your fellow earthlings - don`t eat them!

Go vegetarians!

0
0
Svar på denne tråd

svar..
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 10:58

Som Anja86, den eneste grund til at det irriterer mig er fordi jeg ved jeg skal hjem og lave lektier.. Er mødt lige efter skole og fri kl 20.. Og når man har timerne dagen efter, ja så er man nødt til at læse når man kommer hjem..

Jeg kan mærke de dage hvor jeg ingen lektier har, har fri eller ferie ja så de ekstra 10-15 min betyder ikke noget, for jeg går ikke og tænker på jeg skal hjem og lave lektier.

- Cathrine og Taylor -

Elsker dig

:)

-Mon Cherie-Carisma-Smirnov-

heste.dyregalleri.dk/h...erID=12951

0
0
Svar på denne tråd

jjkjjh
Forfatter: 
Dato:  19-02-2009 14:41

Jeg er så også en af dem der ofte kommer lige før lukketid.

MEN jeg er altid ude før lukketid. Så er det nemlig ikke hyggeshopping men bare ind og hente det jeg mangler og ud igen.

Da Kvickly en periode havde åbent til 21, ventede jeg bevidst til lidt over 8 med at komme. Så var der nemlig aldrig nogle kunder, så jeg kunne bare gå ind, stille og roligt finde mine varer og så gå direkte til kassen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider