Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Andelspart ?
Forfatter: 
Dato:  14-02-2009 11:07

-Jeg blev tilbudt en hest, for leden dag, men vi var nødt til at takke nej da han ville have 30.000 for en lille islænder. Såe han spurgte om jeg ville have en andelspart i stedet? Men min mor sagde at jeg skulle finde ud af hvad det var før jeg sagde ja.?? Spørgsmålet er såe hvad er en andelspart ?

-Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Mon ikke
Forfatter: 
Dato:  14-02-2009 11:38

der er tale om en almindelig part ? Har aldrig hørt det andet udtryk.

Ellers spørg manden, hvad det indebærer.

Sys

Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-02-2009 11:52

Andelspart, mon om ikke det betyder at man køber en andel i en hest.

Vi er noen der har købt en hest sammen, og dermed eier vi vær i sær en andel i hesten.

mvh Cathrine

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  14-02-2009 11:58

umelbart, så tror jeg det er at du betaler 15.000 kr og ejer halvdelen. Men pas på med det, der kan blive ballade, sørg ihvertfald for at få alt ned på en kontrakt.

Umilbart vil jeg tro det lyder sådanne:

Du betaler 15000 kr for halvdelen af hesten.

Halv dyrelæge og smed samt staldleje osv.

Hvis han så vil sælge hesten, kan du købe ham ud dvs 15000 kr igen, ellers gå med til salget og så deler i fortjenesten.

Men hvis du vil have din egen så spar lidt mere sammen og køb den i løbet af sommeren evt,Men er det den hest du vil ha??

Du skal tænke dig godt om, og så ring til ham og spør hvad han mener med en andelspart?? Man kan jo ha forskellige opfattelser af ordet.

Men bliver da nysgerrig hvad andre opfatter som andelspart?

Mor til skønne maddie 24/5-08

Lækker pony sælges se præs.

Lækker suzuki swift glx model,med 40.000 kr ekstra udstyr.sælges fra 2008.Skriv for info.

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  14-02-2009 12:01

men jeg kan ikke lade være at tænke, hvorfor køber du ikke din helt egen for 15000 kr kan du godt få dig en sød pony?Bare nysgerrig.

Mor til skønne maddie 24/5-08

Lækker pony sælges se præs.

Lækker suzuki swift glx model,med 40.000 kr ekstra udstyr.sælges fra 2008.Skriv for info.

0
0
Svar på denne tråd

Sikkert...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2009 12:47

...en halv hest. Dvs. at du ejer halvdelen og hæfter for halvdelen af alle udgifter og har en hest halvdelen af tiden.

Det betyder jo så også, at man skal være enige om ridningen, skoningen, pleje og evt. dyrlægebehandlinger. Samt blive enige, hvis den ene vil ud af arrangementet.

Så hellere en part, hvor der er en ejer, som styrer showet.

Mette (Fjolle)

Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider