Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Få blæk af gulvtæppet
Forfatter: 
Dato:  12-02-2009 05:11

Jeg er rygende gal! Jeg har lige fået lagt nyt gulvtæppe i et ret stort værelse 48 kvm... Min søn har en lege veninde på besøg og de spørger om de må gå oven på og lege. Jeg siger ja, og pointere at de ikke må rode i mine ting- kun lege med legetøjet...

20 min senere kommer min søn ned og fortæller, at hans lege veninde har åbnet en bøtte med noget flydende i, som er ud over det hele. Det viser sig, at hun har rodet i min skuffe og fundet mit blæk til calligrafi. Hun er smurt ind i blækket. I hoved, arme, hænder og ned af hendes tøj og på gulvtæppet er der en 30 cm i diameter stor plet. Og hun nægter at have gjort det... min søn er total ren! Så det er ret tydeligt hvem som har gjort det.

Da hendes forældre ikke har en forsikring, som dækker hendes skade og da de heller ikke tror hun har gjort det, må jeg selv klare problemet! så skal jeg enten selv ud og købe nyt gulvtæppe til en halv milliard igen eller forsøge, at fjerne det...

Jeg vil derfor høre om nogen her inde ved hvordan jeg får det af? Jeg skyndte mig, at vaske det væk med vand, men der er en mega sjold.

Håber i kan hjælpe mig!

www.123hjemmeside.dk/stutteri- sigsgaard

UNIKKE HESTEMALERIER!!

MALER OGSÅ EFTER BESTILLING!!

0
0
Svar på denne tråd

Du kan
Forfatter: 
Dato:  12-02-2009 07:33

Ikke få det af, og du kan aldrig stole på at mindre børn gør hvad der bliver sagt....

Illum

En ristet bønne, sgu.

0
0
Svar på denne tråd

For sent
Forfatter: 
Dato:  12-02-2009 07:40

Samme øjeblik du HAR forsøgt med noget forkert, så er det for sent. Der er noget med at blæk skal fjernes med mælk, tror jeg. Men det skal være som det første.

Jeg ved ikke hvor meget farve du kan fjerne med kartoffelmel. Jeg har fjernet blå skosværte fra et gulvtæppe med kartoffelmel, men det er et langtidsprojekt.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

TIL SALG

Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning

Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne

Welsh Mountainhoppeplage

0
0
Svar på denne tråd

prøv at spørge en fagmand
Forfatter: 
Dato:  12-02-2009 08:13

Hej

Uhh det vækker minder.. jeg var lille og havde fået mit første penalhus i julegave.. sådan et med alle ting i, incl blækpatroner.. Jeg var den eneste som stod tidligt op.. så jeg skulle se hvad mit penalhus indeholdte..

Ind i stuen på gulvet.. og klippe den dér blå ting op..

Nøøøj helvede var løs da min mor så det.. en endefuld til mig..

Men hun fik altså pletten af.. Ved dog ik hvordan. Men jeg ved hun altid har brugt motorrens (købes på alle benzin tanker) til alle vores pletter på tøjet (græs, rødbede, olie og andre spændende ting).. og det har altid fået pletterne væk.

Men prøv at ring til en tæppeforhandler og hør dem om ik de har et godt råd.

Og gud hvor var det dog "u-voksent" af de forældre at nægte at det var deres pige.. i og med hun havde beviser over det hele.

Venlig hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Et råd
Forfatter: 
Dato:  12-02-2009 08:29

Jeg prøvede at google lidt, det gav følgende råd: Blæk på gulvtæppe

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

TIL SALG

Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning

Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne

Welsh Mountainhoppeplage

0
0
Svar på denne tråd

Hmm ...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2009 11:53

ved ikke hvor gammel din søn og legekammeraten er, men gætter på, at de ikke er så gamle siden de leger med legetøj.

Jeg håber da, du har lært noget af episoden - nu var det bare blæk på et gulvtæppe. Hvis jeg var mor til legekammeraten, ville jeg i hvert fald håbe, du holdt bedre øje med børnene næste gang.

Børn er børn, og selvom man siger de ikke må dit og dat, ja så skal man jo selv fortsat være en ansvarlig voksen og holde øje plus sikre de ikke kan få fat i noget, de ikke må lege med.

Naturligvis surt show med tæppet, men "thats life" nogen gange.

Smil til verden og den smiler til dig ;o)

0
0
Svar på denne tråd

blæk...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2009 12:33

Takker for rådene! Jeg vil prøve det hele- indtil det virker!

Ang. mindre børn. Ja min søn er 5 år og pigen 8 år. Min søn ved godt han ikke skal rode eller snage i fremmede menneskers ting og skuffer. Dvs. det må have noget med opdragelse at gøre! Jeg gik heller aldrig som barn i andre menneskers ting, hvor man bare er på besøg!

Aunsoegaard: Holde bedre øje med børnene? hvad mener du egentlig med den udtalelse? Tror du bare jeg lader dem rende ud på motorvejen og lege med lastbilerne? når man er i fuld gang med aftensmaden til dem, og man 5 min før har tjekket dem, kan man så gøre andet? som 8 årig burde der være en vis hjerne kapasitet til stede hos barnet, og vide at man ikke går i andres ting- min egen gør i hvert fald... og da jeg var barn, der blev vi aldrig tjekket, når vi var ude og lege med andre eller var her hjemme...

Ang. forældrene- ja så synes jeg også de er meget uansvarlige. Jeg har taget pigen ind i mit hjem, og giver hende mere end hendes forældre gør. Hun har stort set været her hver dag i 4 uger nu Og på trods af det, så ødelægger hun ting, stjæler fra mig og min søn og er nu også begyndt at svare mig igen. Det er sidste gang hun leger her! For jeg vil ikke være gæst i mit eget hus!

www.123hjemmeside.dk/stutteri- sigsgaard

UNIKKE HESTEMALERIER!!

MALER OGSÅ EFTER BESTILLING!!

0
0
Svar på denne tråd

Øh jamen når
Forfatter: 
Dato:  12-02-2009 12:39

Pigen har så store problemer hjemme og ude, så kan du da IKKE forvente at hun svare dig ærligt ???

Og hun kan jo ikke vide at du er sådan en helgen og hjælper hendes familie og gør hende sådan en stor tjeneste ved at lade hende være i din og din søns nærhed

Hun lader til at være et barn med store problemer, og i den alder aner hun IKKE hvad "taknemmelighed" er...

Hun passer på sig selv, så naturligvis vil hun ikke indrømme noget, det plejer måske at give problemer når hun indrømmer ting.

Illum

En ristet bønne, sgu.

0
0
Svar på denne tråd

Tja jeg
Forfatter: 
Dato:  12-02-2009 12:57

synes nu dit indlæg tager en kedelig drejning. Du bryder dig øjensynligt ikke om pigens forældre og deres opdragelsesmetoder. Hvis det var nogle mennesker du holdt af, ja så havde du nok ikke faret sådan op over den plet.

Mht. hvad jeg mener mht. at du skal holde øje. Tja så har jeg sakset dette fra dit indlæg: "20 min senere kommer min søn ned og fortæller, at hans lege veninde har åbnet en bøtte med noget flydende ...". Det tolker jeg da som om, at de har været UDEN opsyn i 20 min.

Smil til verden og den smiler til dig ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider