Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Mindsteløn som malker
Forfatter: 
Dato:  09-02-2009 12:55

Min kusine søger arbejde hos en landmand med malkebestand.

Hun er 21 år, har malkebevis, og bestået grundforløbet på dyrepasserlinien.

Hun er i tvivl om hvad hun kan få i løn.

Er der nogle der kender mindstelønnen?

Håber I kan hjælpe ;)

Hilsen Henriette

Besøg min hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd

Tja....
Forfatter: 
Dato:  09-02-2009 13:10

Du kan finde de vejledende lønskalaer her: www.landboungdom.dk/index.php?id=87

Sommergræs tilbydes til hingsteplage i 9430, store folde med god mulighed for læ.

0
0
Svar på denne tråd

Bam bam bam
Forfatter: 
Dato:  09-02-2009 13:18

Jeg fik 15000 om mdr.. før skat. eksl. bolig osv.. Jeg havde samme kvalifikationer som din kusine og det var for 48 timer om ugen..!

***Melanie***

SUPER 2 ÅRS HOPPE EFTER ROSENTANZ SÆLGES. FORVENTET STG. 168. BRUN MED BLIS. EN STJERNEHEST

SKRIV EN PB

0
0
Svar på denne tråd

Maja....
Forfatter: 
Dato:  09-02-2009 13:36

Jeg kan ikke rigtig bruge den lønskala, da den er for elever. Hun skal ikke arbejde som elev, men som "almindelig" arbejder

Men tak for forsøget

Melanie: Hvad var din timeløn så ca??

Hilsen Henriette

Besøg min hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd

kommentar
Forfatter: 
Dato:  09-02-2009 17:17

Som vikar får man omkring 130kr i timen. Vores ansat herhjemme får omkring 170kr i timen, han står så også for kostalden.

Mvh

Fosse.

Oldenborg: hingsteføl efter Nando sælges pr 1dec. Brun m 3 sokker og stjerne. Skriv på pb for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

8i98ig8sa
Forfatter: 
Dato:  09-02-2009 17:20

jeg malkede 5 dage om ugen og fri hver anden mandag og hver anden weekend og jeg fik ca. 12000 kr udbetalt plus kost jeg var dengang 17 og have modul 1a landbugsskolen

DEN 1/9 03 døde min stjerne

ZENTA MIN VEN R.I.P

PINTO HOPPEFØL FRA 08 SÆLGES SKRIV FOR MERE INFO

0
0
Svar på denne tråd

l'nnen..
Forfatter: 
Dato:  09-02-2009 17:24

naar hun ikke er faerdigudlaert er hun ikke berettiget til mere end en hvilken som helst anden ufaglaert. hun kan faa den overenskomstmaessige mindsteloen oplyst ved 3f.

mvh. Gitte og Tyran

islænderplag u/p sælges

www.dba.dk/asp/soegning/ detail.asp?annonceid=57751890

M. Blesa frá Neðra Ási (blup 104)
MF.Viðar frá Viðvik
F. Sæmi fra Grøftekanten (blup 97)
FF. Áll frá Húsatóftum

0
0
Svar på denne tråd

Bam bam bam
Forfatter: 
Dato:  10-02-2009 01:48

Ja ved et simpelt regnestykke er det så ca. 78 kr. i timen, hvilket er alt for lidt... det kan jeg godt se nu..

***Melanie***

SUPER 2 ÅRS HOPPE EFTER ROSENTANZ SÆLGES. FORVENTET STG. 168. BRUN MED BLIS. EN STJERNEHEST

SKRIV EN PB

0
0
Svar på denne tråd

Melanie
Forfatter: 
Dato:  11-02-2009 10:53

Ja, det var det jeg ikke helt forstod... Men hun er blevet tilbudt 120 i timen, så det er hun vist godt tilfreds med.

Tak for jeres svar.

Hilsen Henriette

Besøg min hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd

det er en fin løn
Forfatter: 
Dato:  11-02-2009 17:28

for en ufaglært med 120 kr i timen, så det skal hun da bare taget imod... og så ellers få taget resten af landmandsuddannelsen, så hun kan komme ud og få en ordentlig løn :)

Sagde Janne

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :)

0
0
Svar på denne tråd

altså.....................
Forfatter: 
Dato:  11-02-2009 17:44

120 i timen er virkelig godt indefor landbruget! det får man ikke som faglært! her får man typisk 25.000 i mdr hvor man så arbejder 50-55 timer i ugen så kan I selv regne time prisen ud.

Ja jeg er faglært landmand men er stoppet pga de mange timer man skal arbejde. det passer ikke med familie og egen hestestald og så slet ikke til den "dårlige" løn!

Så hun skal skynde at slå til den gode timeløn!

Nu med en lille blybber i maven :)

www.123hjemmeside.dk/Nymarksgaard

0
0
Svar på denne tråd

Nej nej nej....
Forfatter: 
Dato:  11-02-2009 19:07

Det lyder vist til, der er nogle, der ikke kender standarden inden for dansk landbrug. Landbruget har de senere år indrettet sig efter de vilkår vi kender fra alle andre erhverv. Landbruget har generelt nogle høje lønninger, typisk fordi der følger meget ansvar med. For driftsledere er gennemsnitslønnen 27.500 kr/md for 37 timer om ugen. Der hvor min kæreste er driftsleder, er der 12 ansatte, har de alle ordnede forhold, hvilket bla vil sige 37 timer om ugen, ferie, god løn, medarbejderudviklingssamtaler, osv. Landbruget er en god arbejdsplads, med fantastiske muligheder for alle, der vil noget. Og den løn jeg skal have som faglært når jeg er færdig til sommer er en del over 120 i timen.

0
0
Svar på denne tråd

godaften....
Forfatter: 
Dato:  11-02-2009 21:56

Altså kan¨så fortælle min kærste stoppede med sin fodermester plads sidste år hvor han fik 25.000 og havde gennemsnitlig 60 timer pr uge! Men ja jeg ved der er nogle få pladser der er ved af være så store de kan have flere medarbejdere og giver lidt mere i løn, men tror det er langt imellem stederne. Men ret mig gerne, for står og skal have nyt arbejde efter Basel om ca 1 ½ år. og jeg vil gerne arbejde ved landbruget med 37 timer i ugen til min 25.000 og så skal det så skal det være malkekvæg !

Mvh Maria

Nu med en lille blybber i maven :)

www.123hjemmeside.dk/Nymarksgaard

0
0
Svar på denne tråd

lønnen
Forfatter: 
Dato:  11-02-2009 22:39

under uddannelse er nu også højere.. modul 2 nu får 10700kr/md under skole, men for dem der skal på 2hovedforløb under den nye uddannelse kommer lønnen til at være knap 16000kr/md på skole.

jeg selv er udlært som faglært landmand til august, og kommer til at få et sted mellem 18000 og 22000kr, -det faste beløb er vi endnu ikke helt enige om, men uanset hvad er lønnen okay, da mit job bliver 37timer, arbejde fra 05:00-12:00 alle hverdage samt hver 3 weekend.

mvh. Gitte og Tyran

islænderplag u/p sælges

www.dba.dk/asp/soegning/ detail.asp?annonceid=57751890

M. Blesa frá Neðra Ási (blup 104)
MF.Viðar frá Viðvik
F. Sæmi fra Grøftekanten (blup 97)
FF. Áll frá Húsatóftum

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider