|
|
| Bedemand med fart på...? |
|
|
I morges kørte jeg af sydmotorvejen mod københavn. Jeg var på vej til arbejde og havde rimeligt travlt. Jeg kører 130 km/t som jeg plejer på den strækning - da jeg pludselig bliver overhalet inden om af en rustvogn med en flot, hvid kiste bagi! Chaufføren havde oven i købet travlt med at tale i mobil telefon. Han kørte temmelig hasarderet og meget tæt på forankørende. Fed reklame for hans firma: Kom trygt til os: Hvis ikke livet er nok til at slå dig ihjel - så klarer vi også det.
...if you can dream it - you can do it...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uyf7f8iuy |
|
|
haha måske var han kommet sent op og have travlt med og få kisten afsted til tiden ej det er ikke i orden det der der skal sgu vises respekt for døde
DEN 1/9 03 døde min stjerne
ZENTA MIN VEN R.I.P
PINTO HOPPEFØL SÆLGES FRA 1/12 08 SKRIV FOR MERE INFO OG BILLEDER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm..... |
|
|
Hey, det kan da være, at den døde var en fartglad fætter, som skulle have en sidste tur for fuld drøn på motorvejen. 
Snepony nu uden Mulle :ó( *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Elle måske |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
06-02-2009 18:04 |
|
Var kistens TOM.... Det er jo således at er den IKKE tom men på vej til Bedemanden selv, så er gardinerne trukket FOR. Og hvorfor er det ikke respektfuld at køre hurtigt med en afdød. de er jo DØDE...OG ??
Illum En ristet bønne, sgu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bedemand..... |
|
|
Der er ikke nogen retningslinier for hvornår gardinerne er trukket for, det er op til den enkelte chauffør/bedemand at vurdere om de skal trækkes for eller ej.
Har selv arbejdet som bedemand og der var gardinerne aldrig trukket for når der var almindelig kiste i, men havde vi hentet i lufthavnen feks., hvor folk kommer hjem i en forseglet zinkkiste, så var gardinerne trukket for.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| politiker, bedemand eller præst... |
|
|
betjent eller bistandsklient, så må man ikke overhale indenom! Det er manglende respekt for de levende.
Kilden. Med miniaturen Tarzan og fjordhesten Sussi(venter føl efter Mosegårdens Kejser 09)
Mor til Lea 02.05.06 og Maya 08.12.08
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvis nu bedemanden kørte galt ja så havde han jo kisten med sig.... *Iron off* Uanset hvem det er så er det bare IKKE i orden... Nu har jeg da selv benzin i blodet men jeg ønsker ikke en hasarderet kørsel efter jeg er død... ! 
Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk
Hestestrailer med lav egenvægt udlejes efter aftale i Hinnerup efter aftale
Andelslejelighed sælges i 8260 Viby J... Kontakt for mere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det kan være |
|
|
at den afdøde var racer kører, og skulle have en sidste tur, nej det er ikke i orden...
Husk at leve livet mens du kan, om lidt kan det være for sent.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Respekt til det sidste.... |
|
|
ok - det virker måske lidt - blasfemisk.....  Omvendt, det er vel hans job, han kan ikke føle noget hver gang.... ligesom jeg hørte om en barnedåb, hvor flagene stod på halv da det var slut og gæsterne gik ud.... - jamen det var fordi der skulle være en begravelse i kirken umiddelbart derefter, og for at nå programmet var de nødt til at indstille flagene.... Hm..... man burde kunne adskille en fabrik og "gud".... efter min overbevisning...... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| set før.... |
|
|
Jeg kom til at tænke på ham, som kørte rundt med sin afdøde far bag på sin motorcykel. Der var vist osse sus i skørterne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blasfemisk ??? |
Illum |
06-02-2009 19:14 |
|
Sikke noget ævl. Blasfemisk er ligmed GUDSBESPOTTELSE og det er der sgu da ikke noget af.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nå nå ..... |
|
|
Altså det er vel en tolkningssag - hvis man nu mener at den døde skal op til gud, og have fred imens det sker, så er det da ikke særlig smart at fræse sådan afsted...... Vejen til guds rige - gud - det hinsides... whatever.....
Utroligt......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sidste tur... |
Laban1 |
06-02-2009 23:40 |
|
Ja Flemming havede lovet sin far en sidste tur på motorcyklen, og det fik han, utroligt han fik ham ud fra sygehuset uden nogen opdagede ham. Faderen fik lædertøj på, og en stang i ryggen, og så spændt fast på motorcyklen, og så var det bare derudaf 
Kunsten at være klog er kunsten, at vide, hvad man skal ignorere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fortolkningssag??? |
Illum |
07-02-2009 09:34 |
|
Nej at kalde det gudsbespottelse er at misbruge et ord, for egen vinding, for at give det lidt forargelse med på vejen. Ikke på nogen måde ville det holde i retten at kalde det gude osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
diablogirl *almera* |
07-02-2009 10:05 |
|
bedemanden ville da bare sørge for at manden/kisten kom hurtigere frem til guds rige...... kristina.
Søger tidligere ejere til collage Ox. rød hoppe med blis og 3 sokker, stg; 145 cm.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øh nu er det jo ligesom |
Illum |
07-02-2009 10:16 |
|
IKKE kroppen der farter til himmels, hvis du tjekker så ligger legmet jo stadig i jorden år efter. Det er sjælen, og den behøver IKKE en kirkelig handling eller en tur med bedemanden...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jae... |
diablogirl *almera* |
07-02-2009 13:42 |
|
men ifølge biblen og andet pladder, så skal sjælen først igennem skærsilden. det er vel også derfor præsten læser bønner over afdøde. men nu er jeg ikke lige inde i biblen, da jeg er ateist. kristina.
Søger tidligere ejere til collage Ox. rød hoppe med blis og 3 sokker, stg; 145 cm.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det har INTET |
Illum |
07-02-2009 13:43 |
|
Med legmet at gøre.....Det ligger der stadig år efter, hvis det ikke er kremeret...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| jesus krist |
Stald Smokie |
07-02-2009 14:49 |
|
! hvor det dog var et hyggeligt emne at udpensle. kan så fortælle at min mand blev for 2,5 år siden påkørt af en bedemand der kørte over for rødt og totalskadede vores bil. han ramte med ca 85 km i timen- og havde lig i lasten. heldigvis skete der ikke min mand noget , kun materielle skader. at rende fra det bagefter forsøgte han også- sådan en gedebuk! havde jeg været familien der holdt begravelse ville jeg have brokket mig højlydt hvis min "afdøde" ankom i en ramponeret rustvogn.
Pony rytter- for fuld udblæsning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| humor... |
marco |
07-02-2009 15:30 |
|
Så engang en streamer på en rust-vogn med teksten : "Overhal bare, jeg henter dig senere" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Omgangstone ?? |
Illum |
07-02-2009 17:11 |
|
Så læs det med en anden tone på...F Faktum er at du ikke havde ret i at ordet gudsbespottelse var brugbar i denne sammenhæng, da det ingen bespottelse var i at køre for hurtigt med en kiste....som ingen jo ved om var tom eller med indhold. Udpensle??? At forklare at en afdøde krop IKKE flyver til Himmels, er det at udpensle ??? Du lyder som en der fornægter virkeligheden.Tror du også de døde kyllinger i køleren er stemplet ud af pap på en fabrik ??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Farer til himmels |
|
|
Du godeste - og du kender også mit forhold til virkeligheden og døde kyllinger? imponerende....
Tror jeg finder et bedre sted at spilde tiden.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen du har jo |
Illum |
07-02-2009 17:47 |
|
For længe siden LOVET ikke mere at svare mig, men kan du holde det du lover NEJ.... Og det var ikke til dig det med kyllingerne, du har for mig ingen interesse...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aha.... spændende |
|
|
Nej jeg trak løftet tilbage igen ret hurtigt dengang, da jeg trods alt heller ikke bare gider finde mig i idioti...
Dig og kyllinger har for mig iøvrigt heller ingen egentlig interesse, da jeg er vegetar 
På en måde er det ret morsomt det her, - ligenu kan jeg kun more mig - derfor kom jeg også tilbage - til himmelfarten... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og så beviset du |
Illum |
07-02-2009 19:47 |
|
Jo at du er vægelsindet og total useriøs...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikkert.... |
|
|
Jeg er vægelsindet ja, men ikke useriøs. Men det giver dig åbenbart meget glæde i livet, at være en hård banan på skrift... interessant fænomen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Mor til ♣Franciska♣ |
07-02-2009 22:00 |
|
Mvh Bonnie
Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did www.bjphoto.dk Søger mange forskellige modeller, listen er opdateret d. 5. november 2008. Kig forbi!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan være |
|
|
at pågældende i kisten ikke altid har været Guds bedste barn, og måske han skulle have lidt ekstra fart på, for at sjælen kunne nå igennem skærsilden.... He he.... Men ja, jeg ville nok også have lueret noget ved sådan en kørsel. Og gnækker stadig over denne; Kom trygt til os: Hvis ikke livet er nok til at slå dig ihjel - så klarer vi også det.
Zamangah
GRAÆÆEEEØØØH...... JAAAAAAARRRHH..... Nemli....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hm...... |
Laban1 |
07-02-2009 22:40 |
|
Det kan være bedemanden havede glemt det der skulle i kisten, og måtte skynde sig tilbage 
Kunsten at være klog er kunsten, at vide, hvad man skal ignorere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|