Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

adfærd. Hvor går grænsen ???
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 11:01

Fiktiv situation : Et barn har en utilsigtet adfærd overfor en underviser. Dvs hører ikke lige efter hvad der bliver sagt osv.. læreren får et anfald. Kalder eleven mongol, udviklingshæmmet, spasser og siger til eleven at denne absolut kun er egnet til en skole for mindre begavede børn. Eleven bryder herefter grædende sammen...

Hvad ville jeres reaktion være...

Læreren har med jævne mellemrum et sådan anfald, men det er forskellige elever det går ud over. Men samme ordvalg osv osv.

Hvad gør DU som forældre ?????

Sally vil altid være savnet. Du var mit blod, min sved, min glæde og nu min store sorg.

0
0
Svar på denne tråd

Kan fortælle
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 11:11

at der i min søns klasse, kom en vikar der opførte sig på næsten samme måde!!!

Hun blev fyret....................

Det er ikke acceptabelt, at voksne taler sådan til børn!!!!!!! Og da slet ikke i skolen, hvor børnene skal mød op og blive.

Pia

Jeg har lige set en signatur der var så god, at jeg har valgt at fjerne min.

0
0
Svar på denne tråd

Fiktiv situation
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 11:54

Ja, det er forhåbentlig en fiktiv situation!

Men som forælder ville jeg tage en snak med skolelederen. Det bedste ville være at samle hele klassens forældre, da det må være noget, som alle oplever, hvis det er så slemt. Så må man holde møde med leder og lærer.

Som kollega (jeg er nemlig selv lærer) ville jeg konfrontere vedkommende med sagen, og hvis det ikke hjalp - så igen skolelederen! Det er jo ledelsens ansvar i sidste ende.

Og fortæl så, at det ER en fiktiv situation!

mvh Stine

Araber og pinto araber

http://www.sk-farm.dk

- nu også med shettere!

Livet er ikke lutter lagkage - det er også en dans på roser

0
0
Svar på denne tråd

jeg må desværre
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 12:09

skuffe dig. Det er ikke en fiktiv situation. Denne gang gik det ikke lige ud over min søn, men en af hans venner. Min søn fik blot at vide at han skulle tage sin anden ven i hånden og gå ud på en mark for at dø.....

Vi har haft flere samtaler med klasselæren om problemet, men uden effekt. Idag rette sagt i morges fil jeg mere end nok.

Min søn fortæller om den først nævnte episode og hvad hans ven udsættes for. Jeg blev så mega vred at jeg straks kørte op på skolen. Men ak begge skoleledere er på kursus.

Fik så nok engang en lang samtale med klasselæreren. Men har nu meddelt skolen at bliver den omtalte lærer SÅ verbal igen, så kommer min søn ikke længere til ahns undervisning. Men forventer at kunne få endnu et møde med ledelsen efter ferien.

Børn SKAL efter min mening lytte til hvad der bliver sagt i skolen, de SKAL udvise respekt over for voksne, andre børn og dyr. Men når det så er sagt, så ved jeg også godt at min søn ikke altid er et englebarn. Og når han opfører sig dumt eller flabet skal der være en konsekvens, men konsekvensen må bare ikke være at han køres ned psykisk af en voksen. Konsekvensen må være et øget samarbejde mellem skole og hjem og hvor gensidig respekt må være vejen frem.

Sally vil altid være savnet. Du var mit blod, min sved, min glæde og nu min store sorg.

0
0
Svar på denne tråd

Ikke fiktiv...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 12:25

Det er jo intet mindre end en KATASTROFE! Man kan for h...... da ikke bede et barn om at gå ud på en mark og dø!

Hvad siger de andre forældre? Jeg tror, det vil være en fordel for jer at stå sammen i denne situation.

Prøv skolelederen privat. Dette er en meget alvorlig sag, og et kursus varer som regel ikke hele døgnet. Der må da handles over for pågældende lærer.

Hvor gammel er din dreng? Ikke at det betyder noget - er bare nysgerrig...

I øvrigt forstår jeg heller ikke, at klasselæreren ikke skrider til handling. Der var lige en lærer, som skulle behandle en af mine unger (elever) sådan... Jeg ville blive tosset på vedkommende, fordi det bare er så grotesk en situation. De fleste steder arbejder lærerne godt sammen (i hvert fald hos os), så det lyder bare så underligt i mine ører.

Læreren må da også være kommet så langt ud, at det heller ikke er rimeligt over for ham selv. Det er da ualmindelig adfærd at flippe sådan ud - og så oven i købet gang på gang. Mon ikke han også trænger til at få snakket med ledelsen...?

Stakkels, stakkels din søn - og få endelig fat i skolelederen med det samme. Han er helt sikkert ikke på kursus ret længe fredag eftermiddag!

mvh Stine

Araber og pinto araber

- nu også med shettere!

0
0
Svar på denne tråd

Puha....
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 12:30

Sikke lærer at have, det var dog gyseligt...

Fint du tager handling på det, og ekstra fint, at du ikke bare lader dig nøjes med omtalte lærer...

Der er sket mange skæve ting på mine børns skole, og gang efter gang måtte folk erkende, at det IKKE er nok at gå til læren, for rektor får absolut IKKE automatisk besked af en dårlig lærer, at der er klaget over vedkommende

Umiddelbart tænker jeg, om ikke det vil være en ide at sige, at du overvejer at invitere en journalist til at snakke med børnene, så det kommer frem i Ekstrabladet eller BT, hvis altså inspektøren ikke tager handling på sagen temmelig snart...

For - det er godt for din dreng, at du holder ham væk, men det hjælper ikke alle de andre...

Håber du sætter en opdatering ind, når du har haft fat i toppen, det lyder da som om vedkommende burde være pensioneret for år siden....

Hilsen Vibeke

R.I.P Freykur, 8 År

Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

ungerne går
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 12:40

i 6. klasse. Jo klasselæren forsøger at tage hånd om situationen, men som han selv siger, så er han inhabil idet den omtalte lærer er en god ven også privat. Har lige talt i telefon med min søn. De har haft omtalte lærer inde i klassens time for en time siden. Dette foregik sammen med klasselæren. Den omtalte lærer mener at de skal opfatte det som ironi.....

Undskyld men jeg kan ikke lige se ironien eller det sjove når børn bryder grædende sammen. Nej det skal stoppes. Det er kun nogle af børnene som har disse oplevelser med denne lærer. Og her er det så at jeg mener, at han glemmer sin professionelle "hat". For selvfølgelig kan han ikke lide alle børn lige meget, men det giver ikke ret til dette.

Jeg kan bestemt heller ikke lide alle de patienter som jeg jeg beskæftiger mig med, men derfor skal de behandles med respekt og værdighed alligevel

0
0
Svar på denne tråd

Ironi...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 12:54

Hvis denne lærer mener, at der er tale om ironi, har vedkommende da glemt at tage en læreruddannelse. Man bruger simpelthen ikke konsekvent ironi over for børn. Ikke at man ikke kan gøre det lidt, jeg kan da også kalde mine for larmende møgunger, men da absolut kun med et stort smil, og bestemt ikke i en situation, som er tilspidset. Man bruger ikke ironi over for børn, der vil altid være nogen, som ikke forstår det. De går også i 6. klasse nu (og jeg går hjemme på barsel og savner dem). At bede nogen om at gå ud på en mark og dø, er da overhovedet ikke morsomt, og det er vel meningen med ironi, eller hvad?

Det må skolelederen jo forklare læreren!

Jeg synes ikke, du skal inddrage pressen - og jeg synes bestemt ikke, du skal bruge det som en trussel. Hvis I har en kompetent leder på skolen, så håndterer han problemet.

I øvrigt er klasselæreren da en ..., når han ikke kan tage sig af problemet, fordi den anden lærer er en personlig ven. Vor herre bevares...

mvh Stine

Araber og pinto araber

- nu også med shettere!

0
0
Svar på denne tråd

Dårlig skole
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 12:58

Hvis det var mig, tror jeg jeg havde fjernet mit barn fra den skole omgående.

Det siger da en del om skolens generelle holdning at de kan have lærere ansat som er så sammenspiste at de dækker over hinandens fadæser - for det lyder det som om er tilfældet her.

Hvordan kan man mene ironisk at nogen skal gå ud og dø på en mark? Hvordan kan man bede et BARN om at gå ud og dø (nogen i det hele taget)? Det lyder på mig ikke som ironi, men som ondsindet sarkasme, personforfølgelse og en syg måde af få afløb for frustrationer på.

Nej, flyt til en anden skole, og prøv at opfordre forældrene til de andre ofre til at gøre det samme. Det vil vise at det finder I jer bare ikke i. Det er mit eneste råd...

Pony til salg

Kæmpe udsalg af kvalitetsrideudstyr: Sadler samt diverse montering, kandar, dækkener og meget andet - skriv og hør nærmere

Løvehoved-kaniner og marsvin til salg
0
0
Svar på denne tråd

InaAnd
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 16:27

Ha, jeg læste dit indlæg, og begyndte at forme i hovedet, at jeg ville skrive, at man bare IKKE bruger ironi overfor børn... gad vide, om det overhovedet er en uddannet lærer

Men så så jeg indlæget neden under, der var jo skrevet, at det IKKE duer med ironi....

Derud over, så skrev jeg også kun det med pressen, HVIS inspektøren ikke tager sig af det, og gør han ikke det, så har du ikke mange andre muligheder....

Ikke mange skoler ønsker at hænge på forsiden af BT, fordi de har lærer, som de VED behandler børn sådan....

Jeg ville IKKE fjerne mit barn, hvis det har kammerater der, så bliver barnet straffet, eller kan føle sig straffet, fordi skolen ansætter en uduelig lærer...

Det vil da være frygtelig synd hvis drengen skal bort fra alle vennerne.....

Hilsen Vibeke

R.I.P Freykur, 8 År

Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

uha uha
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 17:05

Uha uha, jeg bruger masser af ironi i de klasser jeg kommer i. Både i 3. og i 6. klasse. Men det skal jo gøres med måde - det er noget man kan bruge med enkelte børn. Og så skal den jo være tydelig ironisk og SJOV og naturligvis ikke i en konfliktsituatiuon.

Ovenstående sag er helt ude i hampen. Skolelederen er forhåbentlig sin opgave voksen og får gjort noget ved sagen.

Jeg ville ikke have et problem med at tale med en kollega om et problem. At det er en personlig ven, gør det ikke vanskeligere.

Det første år jeg var lærer, sagde jeg til en pige, at hvis hun ikke hørte efter (hun havde bedt om hjælp) så var det som at kaste perler for svin. Det forstod hun ikke og hun mente jeg havde kaldt hende et svin. Hendes mor fattede det heller ikke. Så det var jo lidt træls - men der kom dog ikke mere ud af det.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

(Her skulle der have stået en signatur, som skulle vise hvor belæst og dybsindig jeg er....)

Til Dick Turpin:

"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

flytte skole
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 21:14

skal han nu ikke. det er kun den ene lærer som er et problem og ikke kun for min søn. Jeg vil helt klart tage fat i skolelederen når ferien er slut. Det her skal ikke fortsætte.

Jeg har drøftet dette med nogle øvrige forældre fra klassen og det er tilsyneladende udelukkende drengene som har problemer med pågældende. Så om der i bund og grund stikker noget dybere må den kommende tid vise. Det er ikke kun min søn som har problemet. Den mor hvis søn brød grædende sammen vil ligeledes deltage i et møde for at få problemet løst. De har heldigvis kun denne lærer i idræt og sløjd, men slemt nok alligevel.

0
0
Svar på denne tråd

Det man siger er man selv...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 21:27

er vist ikke helt forkert. Hvis man som den voksne underviser lader sig flippe sådan ud over en elev, så er man vist havnet på den forkerte hylde eller trænger til lidt ferie og derefter lige coating..

Mvh Gitte
- mor til to små mennesker, Tera og Lian, og ejer af 3 heste

Hingsten Jack D, Joker og Makron.
Jack tilbyder sig til bedækning sommeren 2009.

Babyting sælges - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

måske han
Forfatter: 
Dato:  07-02-2009 10:02

missede den psykologiske del af hans undervisningen under lærerseminaret?

eller måske sad han nede i hjørnet og sov?

kristina.

Søger tidligere ejere til collage Ox.

rød hoppe med blis og 3 sokker, stg; 145 cm.

0
0
Svar på denne tråd

Tænker lige..
Forfatter: 
Dato:  07-02-2009 16:11

Har du snakket med de andre drenges forældre? Hvis de nu ikke er ligeså gode til at fortælle derhjemme som din søn heldigvis lyder til at være.

Jeg ville i hvert fald have det at vide, hvis det var mit barn det var gået ud over.

Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

Det er ikke
Forfatter: 
Dato:  07-02-2009 16:45

i orden at en lære opfører sig på denne måde.

Men hold da helt fest, hvor er der bare mange uopdragne børn i skolerne idag. Og det er forældrenes skyld!!!

Så før man tager mere drastiske metoder ibrug fordi man mener at ens barn er blevet forurettet af læren, skal man altså lige sørge for, at man har fejet foran egen dør først.

Ikke at det i dette indlæg er barnets skyld. Det ved jeg jo af gode grunde ikke. Men nu har vi det kun fra moderens side af. Det kunne jo være interessant at høre det fra lærenes side af.

Men jeg kan dæl-me godt forstå, at nogen lærere får et flip ind imellem. Hvad de ikke udsættes for i det daglige, det er ikke småting. Og hvad med når de bliver hængt ud på nettet som værende pædofile og andre gode ting???

Hvor er det lige grænsen går?!?

Mvh. LoneR

www.123hjemmeside.dk/red_dancer

"Hvorfor klæde sig efter moden? Det er da sjovere at ligne en luder"

Citat: Dolly Parton.

0
0
Svar på denne tråd

dårligt
Forfatter: 
Dato:  07-02-2009 18:52

Nogenlunde sådan talte vores engelsklærer til os, hvis der var noget vi ikke lige forstod, - i hvert fald dem af os hun ikke kunne lide, - og det var altså ikke ensbetydende med dem der lavede uro - langt fra.

Det blev der ikke gjort noget ved.

Men nej jeg synes ikke det er i orden.

0
0
Svar på denne tråd

nu var det
Forfatter: 
Dato:  07-02-2009 19:19

så ikke min søn det som sådan gik ud over. Jeg har talt med den anden drengs mor og vi er enige om at en god dialog mellem hjem og skole må være den rigtige vej frem i første omgang. Ja det er korrekt at mange børn er meget uopdragne. Og som jeg siger så er min søn ingen engel. Men han er ikke værre end størstedelen af børn idag. Han taler med mad i munden, han afbryder andre mens de taler og jab han hører ikke altid efter hvad der bliver sagt. men han er ingen bølle. Han er venlig og imødekommende og som udgangspunkt høflig. Det ligger til hans natur og så har han ligeledes modtaget en fornuftig opdragelse. Men uanset om dette ikke var tilfældet, så berettiger det ikke hverken en lærer eller et andet voksent menneske til at kører et barn ned psykisk. Intet er lettere. Et barn i den aldersklasse ville aldrig kunne forsvare sig mod verbale ondskabsfulde tæsk.

Opdragelse er forældrenes ansvar. Men nu kan en forældre altså ikke stå ved barnets side i døgndrift. Og hvis man som voksen forventer respekt og lydhørhed fra et barn, så må man også yde dette den anden vej og ikke udøve en syg form for magtmisbrug

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider