Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp til glatte stilletter.
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 06:27

Hey.

Jeg har fået et mega-fede stilletter fra Aldo af min far da han sidste gang var i London. De er super-høje, og utrolig glatte under bundet. Højden er ikke et problem, men de glatte såler kan være det. Findes der et eller andet man kan smøre/sætte/hæfte/ridse under, så jeg kan gå lidt mere normalt uden at skulle fokusere på hvert lille enkelt skridt? (jeg er vant til at gå i hæle - og gerne meget høje, så nej, højden er virkelig ikke problemet her :-D)

Mvh
Alice

Nu med to smækre RDH-hopper i stalden.

0
0
Svar på denne tråd

gummie dutter
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 06:34

at noget kontakt lim eller noget, ja jeg ved det faktisk ikke men det var en mulighed...

Husk at leve livet mens du kan, om lidt kan det være for sent.

0
0
Svar på denne tråd

Sko fra ALDO
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 06:39

Jeg har kun stilletter fra ALDO, så kender det godt.

Du skal først finde ud af om det er plastiksål eller lædersål.

Ca 3/4 af de stilletter jeg har købt i ALDO har lædersål og det kræver altså en tur forbi skomageren og for at få lagt en sål nedenunder. Ellers ødelægger du dem i løbet af et splitsekund.

Hvis det er en plastiksål er der 2 muligheder:

1. du tager til skomageren og får lagt en gummisål på nedenunder

2. man kan købe sådan nogle små klisterdutter, med en ru overflade, som man selv kan sætte på.

De forhandler de der klisterdutter i ALDO-butikkerne herhjemme, og kunne ikke forstille mig andet end at de fleste skomagere også gør det.

Jeg plejer at få lagt sål på alle mine sko fra starten af, men her til jul, fik jeg et par stilletter af min bror, hvor der fulgte sådan et par klisterdutter med.

De fungere fint, dog syntes jeg at de giver en lyd. Ikke en høj lyd, men en lyd der irriterer mig, så jeg tror nu at jeg fortsætter mit samarbejde med min søde skomager.

Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd

he he...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 07:45

Ja.. jeg plejer bare at sige efter jeg lige har lignet bambi.. DER VAR DA GODT NOK GLAT.. (ik noget om det var skoenes skyld)

Men kender det alt for godt.. og man tænker virkelig over de skridt man tager.. og hvor elegant man kan få det til at se ud når man er på vej ned i en umotiveret split/spegat)

Men ja.. det ville være rart at der var noget man kan gøre/sætte på.

Venlig hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Stiletter
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 11:05

Jeg har også haft en del par af den slags og der er to muligheder. Hvis det er et par rigtig fede og dyre sko som du gerne vil ofre lidt på kan du få sat en ny sål på der er mere skridsikker - en gummisål med riller. Alternativt kan skomageren slibe dem på sålen med den maskine han bruger til at slibe hæle til. Det tager ingen tid og min skomager gør det i hvert fald gratis.

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

hvis læder
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 15:55

Altså hvis det er en ordentlig lædersål kan man også få sådan en kradsedims i dansebutikker, men men men.. Jeg er nu mere til at få lagt en anden sål under...

Mvh. Mette

0
0
Svar på denne tråd

bbbbbbb
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 16:34

de glatte sko jeg har haft fra ALDO ( hvorfor skal de også være så glatte), har fået en tur med groft sandpapir inden jeg gik i dem. Det hjalp rigtigt meget.

0
0
Svar på denne tråd

Glat sål
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 16:38

Et gammelt (og ganske gratis) trick blandt dansere, der er kommet ud i lidt for glatte sko, skulle angiveligt være at kradse dem under sålen med en ølkapsel, så de bliver lidt ru.

Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd

Tak for alle rådene.
Forfatter: 
Dato:  11-02-2009 18:37

Jeg gjorde en mellemting :-) Tog skoene på og gik en kort tur på en asfaltvej. Nu er de slidt til og til at gå med indendørs :-D

Mvh
Alice

Nu med to smækre RDH-hopper i stalden.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider