Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

IDIOT billister og løse heste
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 18:35

Puha, trede lige jeg skulle blive 3 heste fattigere i dag.

Da jeg skulle tage hestene ind, tog jeg den bette hingsteplag først. Da jeg vender ham rundt for at lukke hegnet, springer den 2 års hingst igennem leddet og shetterhingsten efter ham...

Jeg kan ikke holde hingsteplagen og så løber de alle 3 op til den store vej...

5!!! biler jorde forbi dem i høj fart SELVOM de umuligt har kunne undgå at se dem og der var god tid til at bremse ned. Kan bare se for mig, hvordan alle 3 heste vil blive pløjet ned med de undgår heldigvis lige akurrat....

Hestene løber ud langs vejen og en "smart" kælling ligger sig lige bag hestene og presser dem videre op af vejen i stedet for at stoppe, når det er indlysende at hestene løber for at undgå bilen....

Jeg får klappet til sideruden og skriger at hun skal stoppe og kan se hun bliver pisse fornærmet...

I alt køre 10 biler forbi uden at stoppe op og hjælpe.

Hestene render heldigvis ind på en lukket grund og jeg får fat i 2 af dem og der holder et par ind til siden, som hjælper med at få hestene hjem.

1000 x mange TAK til de to! Fornuftige mennesker der godt kunne se alvoren i 3 løse heste...

Til sidst vil vi huske - ikke vores fjenders ord, men vores venners tavshed.
Kunsten at være klog, er kunsten at vide, hvad man skal ignorere..

0
0
Svar på denne tråd

Jamen maria
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 18:46

Godt du fik hjælp....

Illum

Je suis :-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 22:37

Du godeste altså, det kunne da være gået helt galt. Der er bare nogen, der er så hjernedøde og ligeglade med andre, at de slet ikke spekulerer på, om de måske kunne hjælpe istedet for at lave skaden endnu størrer.

Godt du fik reddet dem alle tre hjem i godt behold, øv at du skulle stå med sådan en oplevelse alene.

Hilsen Maria

The greatest thing you will ever learn

is just to love and be loved in return...

0
0
Svar på denne tråd

matrikel
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 22:48

Ja, men er der ikke noget med at heste skal holdes på egen grund? eller er det katte?

Al spøg til side, det er godt nok shokerende, at folk ikke tager mere hensyn! I sådanne situationer ville det være rart at være en 'superhero', men desværre er man jo afhængig af andres fornuft og omtanke.

Godt du fik bragt alle tre - og dig selv - i god behold.

0
0
Svar på denne tråd

Puuuh....
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 22:56

At folk ikke tænker at de altså er i stor fare for at dø hvis de rammer en hest, selv den lille shetter kan være en sikker vej til døden!

Godt at du fik alle heste hjem i god behold.

Men folk bliver så egoistiske når de sætter sig ind i en bil. Tænker tit på den der tegnefilm med Fedtmule- der er helt sikkert noget om det!

A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
*Akademisk*
0
0
Svar på denne tråd

Utroligt
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 00:07

Det er utroligt, som folk smider hjernen, når de sætter sig bag et rat :-(

Det minder mig om en søndag morgen for nogle år siden, hvor 10 heste fra rideklubben, hvor jeg havde min hoppe opstaldet, stak af i forbindelse med udlukningen og løb op i byen. Vi fandt dem samlet midt i byen, hvor de rendte rundt på en sidevej til hovedgaden. Jeg fik fat i min hoppe, imens de andre heste drøner rundt om os på vejen. Imens har i min far sat sin bil på tværs af vejen i håbet om, at hestene ikke skal rende ned på hovedgaden.

Og hvad sker der så, en bil med en dame kommer kørende i jævn høj fart, hun kører direkte udenom min fars bil og forsætter helt hen til hun er et par meter fra de løse heste. Selv ikke engang dette kan standse hende, hun bliver ved med at køre frem og standser først, da min far banker en hånd ned i kølerhjelmen på hendes bil, hvorefter hun snotfornærmet begynder at råbe af min far. Det var noget i stil med, at vi ku' bare se at få flyttet de heste fra vejen, for hun skulle til bageren efter morgenbrød! Min far fik sagt hende nogle sandheder tilbage på nogenlunde diplomatisk vis, hvorefter hun forsætter kørslen imod hestene og drejer af på den første sidevej.

Selv nu 4-5 år efter kan jeg tydeligt huske den episode, fordi hendes opførsel gjorde mig fludstændig paf! Tænk at morgenbrødet var mere vigtigt, end at hun fik en stor DV'er på kølerhjelmen...hmmm...

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

At bygge et staldskab

0
0
Svar på denne tråd

UARKS grim oplevelse
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 06:56

Godt du fik hestene hjem i sikkerhed igen

Det er min værste skræk, at mine heste skal komme ud i trafikken og risikere at blive påkørt. Så jeg har simpelthen sikret det sådan, at hvis en hest slipper fra mig under håndtering, så kan den slet ikke komme ud til vejen - med mindre den pløjer igennem hegnet først (og der er flere af dem under vejs).

Vi har simpelthen bygget foldene op sådan, at vi kan lukke dem fra stald og ud på hvilken som helst fold - og render de fra os, tja, så fanger vi dem igen eller også kan de selv løbe ind i stalden.

Så de skal altså være ualmindelig dumme i bøtten, hvis de får panikket sig vej gennem alle forhindringerne

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd

har prøvet
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 09:55

det samme, for flere år siden, da naboens 11 tyre rendte rundt på vejen.

Flere landmænd kørte forbi og dyttede, medens jeg prøvede at fange de ikke særlig samarbejdesvillige tyrebasser.

Og det var landmænd fra området, der var så "hjælpsomme".

0
0
Svar på denne tråd

Folk er bange for heste
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 10:40

Folk burde være kloge nok til at indse at en hest vil smadre deres bil og dem selv i værste fald. Når det så er sagt ved jeg at rigtig mange mennesker er bange for heste og de aner ikke hvad de skal gøre for at hjælpe. Hvis jeg har familie eller venner ude ved hesten står de mange meter fra den og den skal sådan set helt være spærret inde i boksen :-)Man kan nok ikke forvente at folk bare melder sig til at fange løse heste desværre.

0
0
Svar på denne tråd

det er ikke
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 11:50

noget nyt jeg har vænnet mig til at skulle fange løse dyr, da der i perioder, hvor jeg bor har været løse travheste, shetlandsponyer og her for nyligt løse skosk højlandstyre med store horn. mit hus ligger så midt på en bakke og selv om man står på toppen for at bremse trafikken, så er det nogen gange ligefør at de køre en ned for at komme forbi, eller er ved at køre frontalt ind i dyrene og bliver vrede og råber kan i så for helvede få flyttet de dyr, de har intet at gøre her. Tja det ved jeg godt jeg er bare en hjælpsom nabo som hjælper med at fange naboens dyr, dog en enkelt gang har den pony, jeg har fået fra naboen stukket af. nu har jeg så også sikret med 4 rækker tråd og kraftigere strøm så den løber ingen steder nu.

det mest dumme jeg har oplevet, er nu i forbindelse med indfangning af føl og følhopper, at en billist gasser op og dytter ligesom vi har fået fat i en af dem. resultat hesten eksplodere, og er ved at springe op på køleren af bilen af bar forskrækkelse.

jeg tror aldrig de lære det, før de har haft et dyr oppe på køleren, og nej der er ikke særlig mange, der stopper og hjælper men gud, hvor er man taknemmelig over for dem der gør.

hilsen helen

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor har du forøvrigt
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 12:12

Skiftet navn ????

Illum

Je suis :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider