Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Pris på dyrlæge???
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 13:52

Hej hvad giver du i grundpris for at få din dyrlæge ud? Altså konsultationsbeløbet??? Er der forskel på hvad problemet er feks hvis det er en kolikhest eller feks en hostehest???

Min dyrlæge har lige bestemt at deres grundbeløb for en kolikhest er 647,50 plus moms så kommer der jo alt det andet oveni. Er det mig der er mærkelig eller er det ikke fuldstændig vanvittigt??? De har lige bestemt at det er steget, kan man bare lige bestemme det???

Er du fra Ribe/esbjerg området... hvilken dyrlæge bruger du?

Stutteri CK - Ja vi har skiftet navn.

Annabell <3 Martell <3 Coco <3

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 13:54

Endnu et spørgsmål: Har din dyrlæge en prisliste for hvad de forskellige ting koster eller er det også bare lige som vinden blæser???

0
0
Svar på denne tråd

pris for dyrlægbesøg
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 14:00

Hej

Jeg synes godt nok det virker helt hen i vejret. Hos min dyrlæge tager de 424 kr. for en kosultation og det er uanset om det er en kolikhest eller en kat med øjenbetændelse. De har faste priser fordi forskellige behandlinger, så her kommer den ingen mærkelige regninger ud.

Jeg bruger Gitte Kongshammer fra Dyrlægegruppe Trekant Syd Vejen Dyrhospital.

Mette

carper diem

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 14:03

ikke min har et grundbeløb, i hvert fald er det ikke så hørt. Han har et kørselsbeløb, det er heller ikke ret højt og i det hele taget synes jeg ikke jeg giver så voldsomt meget, i hvert fald er der ikke noget grundbeløb som det du nævner...

Jeg har en dygtig, erfaren, rar, fornuftig dyrlæge, som ALTID kommer, som tillige er fornuftig i pris... Det er bare skønt , især når kræene synes det er så fedt at have besøg af ham
Men han er fra sommersted, så der er jo et lille stykke vej...

Broderier laves, bla. efter dit eget billede, se billeder og priser på præs.

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 14:05

Hej Mette.

Tak for dit svar (håber på mange flere) ja jeg er virkelig også i chok fik bare at vide at sådan var det bare for det har de lige bestemt - jeg er mildest talt p***e træt af at blive behandlet på den måde. Jeg var glad for min dyrlæge engang men det er blevet en stor pengemaskine og ikke andet..

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 14:09

Hej marie det er desværre nok lidt langt væk...

0
0
Svar på denne tråd

Godt nok på Sjælland
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 21:22

Jeg har lige hentet min regning fra Charlottenlund Dyrehospital

630.- konsultation

340.- befordring

15.- miljøafgift

Og så kommer momsen oveni + alt det løse medicin

Ikke rart at læse på de tal når man lige har haft dyrelæge for anden gang inden for 2 uger

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

bryndum
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 23:39

jeg bruger bryndum dyreklinik - normaltakst er ca 400 som jeg husker - altså sjældent jeg har brug for dem, så det kan godt være jeg husker lidt forkert - men sidste sommer prøvede jeg at freja havde ondt i mavsen - de ringede fra gården - jeg var der lidt efter og de sagde hun havde tegn på kolik - så ringe til dyrelægen - det var om aftenen - men det var marianne fra bryndum der havde vagt - som jeg kunne læse regningen hed det 640 + 640 på dobbelt grundbeløb for vagtkørsel + det løse - så hvis jeg læste regningen rigtigt tog de også mere for en kolikhest - men altså måske jeg ikke forstod regningen korrekt - vil så sige at de havde megen arbejde med at få proppet slange ned og hældt olie på hende - de skulle jo stå i en temmelig akavet stilling med den tragt - så fred være med det da - og efter et par times trækken rundt i hallen var frejas mavse i orden igen - så jeg takker bare for indsatsen

0
0
Svar på denne tråd

Regning
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 06:37

Altså hvis det er en kolikhest, er det vel akut, og så er det vel en meget fair pris?

Jeg kan sige at jeg havde Hørsholm ude for 2 år siden, da Johs. nærmest skallede på krydset.

Der kom en dyrlæge ud, kiggede og sagde: "ja det er der mange der har i øjeblikket pga konstant fugtigt vejr. Det går over af sig selv"

Afstødning af tør hud på krydset, som regningen så fint beskriver kostede 585,00 + moms og kørsel, og det var en bestilt tid, hvor hun ikke engang rørte ved ham. Hun stilte sig bare på tæer og kiggede.

Så 647,50 + moms 2 år senere for en akut opgave, syntes jeg ikke er så galt.

Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd

udbud + efterspørgsel
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 09:26

Et firma kan jo sætte deres priser som de vil, ændre dem når de vil, det er et spørgsmål om udbud + efterspørgsel, uanset hvilken branche man er i .

Mine er sygeforsikret, så jeg tænker ikke så meget over fakturaen str, for jeg er tilfreds med dyrlægens arbejde. Men ja der er stor forskel på fa. str fra den ene klinik til den anden, men der er også kompetance forskelle, foruden forskelle på hvilke instrumenter/maskiner de forskellige klinikker tilbyder.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider