|
|
| våger mig ud i debat! |
|
|
jeg sad netop ved aftensmåltidet idag og diskuterede med mine forældre. emnet stod på -seksuelle overgreb på børn. de mener simpelthen at det er en syg tankegang, og at de burde have dødstraf med de aller værst tænkelige handlinger. jeg sagde dem imod og sagde at slå dem ihjel ville være en ligeså syg tankegang. de blev så sure at det endte med at jeg måtte gå. jeg er kun 14 år, og jeg har jo ikke selv børn. men jeg sammenlignede det med at sådanne ting skete for mine brødre. eller- at min hest blev vanrøgtet. selvfølgelig har man ødelagt et andet menneskes liv- og derfor skal man da ikke bare slippe afsted med 10 måneder, eller lignende. men jeg mener personeligt at hvis man giver dødstraf - hvilket jo endnu ikke er lovligt, ville verden blive vendt om til et moderne ''1500-tallet'' - det er jo ligeså forkert at køre for stærkt, og slå et andet menneske ihjel ved trafikdrab, som det er at forgribe sig seksuelt på børn. - der har du jo begge steder opnået at ødelægge andre menneskers liv. hvad mener I? mine forældre blev rigtig rigtig sure over det modargument, og sagde at det kunne jeg ikke bruge til noget. selvfølgelig ville jeg selv føle en vis vrede hvis nogle forgreb sig på min bror - da min bror og jeg har et rigtig tæt forhold- vi er aldrig uvenner og jeg ville ikke være i stand til at leve uden ham. godt nok er der kun 17 mdr. imellem os, og han er både højere og stærkere end mig, og derfor ville han jo nok godt kunne få situationen under kontrol selv. men bare for at samligne. mvh. mia.
Mia & June - og lille Jolly(:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu er der |
|
|
jo en kæmpe kæmpe stor forskel på om du kører et menneske ihjel enten fordi man køre for stærkt eller om personen selv er trådt for tæt på bilen og så på at begribe sig på børn.. At begribe sig på børn er noget man 100% gør med vilje og nok fordi man kan "li" det.. At køre et menneske ned er noegt helt helt andet.. og ja det er begge dele ulovligt men der er forskel på uagtsomt manddrab og seksuelt overgreb.. Folk der begår overgreb skal helt bestemt have en MEGET hårdere straf end nu.. Men om de skal dø vil jeg ikke tage stilling til.. Den måde du sætter tingene op på er ikke realt.. Der er så forfærdelig stor forskel..
* Pernille Larsen *
Og den lille grå
When you here me humming, you know im comming.. - The brombassman
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Meget pudsigt du bringer det op... Har netop idag sankket med en kollega om det. Man kan sammenligne med den netop afsluttede "Oliver-sag". Her fik de 8 år i straf, fordi man skal statuere et eksempel, og fordi det ikke er "dansk" at gøre sådan noget. Jeg vil slet slet ikke forsvare det de gjorde, men bare sammenligne med at det i det danske retssystem er værre at kidnappe et barn og putte ham i en kuffert end det er at voldtage et lille barn, og derved skamfere det for livet. Her får man kun en ganske lav straf.. Tja... der er noget galt i Danmark... !!!!!!!
Dalicio
Loki fra Olstrup
Kold og varm gir lunken
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enig med Pernille |
|
|
Jeg er enig med Pernille. Der er en verden til forskel mellem at gøre noget med vilje og så at "komme til" at slå nogen ihjel i et trafikdrab. Men jeg er enig i, at man ikke kan indføre dødsstraf. Men straffen skal være hårdede end den er i dag. Det er jo latterligt at man kan få over 10 år for lidt fusk med PENGE, og så få måneder for at ødelægge/tage andres liv!
A good horse is never a bad colour. mine dejlige "ponyer" Katinka og Thor. <3 *Akademisk*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan godt forstå |
|
|
at du er imod dødsstraf, men din argumentation holder slet ikke vand. (Af samme grunde som Pernille Larsen nævner). Så på med vanten igen og underbyg din argumentation. 
3 års dv hoppe efter Connery (tysk trakehner hingst efter Buddenbrock), Lanciano, Aleksander sælges. Meget ædel.
2 års dv hoppe efter Sandro King, Lanciano, Aleksander sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Seksuelt overgreb |
|
|
Det er en grim sag at tage stilling til synes jeg. Som de andre synes jeg ikke dit argument holder så godt. Du kan ikke stille det sådan op mod hinanden. Jeg så faktisk lige før en artikel om at Dansk folkeparti og de Konservative ville se om de kunne få indført medicinsk kastration af mænd der begår seksuelle forbrydelser 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Imod dødsstraf. |
|
|
Der er mange gode argumenter mod dødsstraf, og jeg er meget enig med dig. Jeg er ikke enig med dig i, at uagtsomt manddrab - hvor man f.eks. kører et menneske ihjel ved et uheld - kan sidestilles med et seksuelt overgreb. Men det er, hvad det er. Det bedste argument jeg kender imod dødsstraf kommer fra en kvinde ved navn Elizabeth Loftus. Hun er psykolog og ekspertvidne i USA. Hendes mening er også min: i tilfældet med dødsstraf (og i det hele taget, men især her) er én eneste fejl utilgivelig. Hvis en person uberettiget dømmes til dødsstraf, så er det for sent. Det sker og er sket i USA. Og bare det sker én gang, er det én gang for meget. -+- Zip.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hva med kvinder... |
| Forfatter:  |
Chalotte |
| Dato:  |
02-02-2009 21:25 |
|
Jeg kan ikke være mere enig med i andre om at strafferammen for se-uelle overgreg skal være langt højre end de er idag. Medicinsk kasteration kunne være en mulighed af mændene, men hva med de kvinder der kan lide at forgribe sig på børn? Ved skam godt at antallet af mænd er langt højre end antallet af kvinder, men ikke desto mindre findes de og de krænkelser som de kan udsætte børn for mærker barnet i lige så høj grad som mandens. Hvilken straf kan gives der som er på lige fod med den medicinske kastration? Bare en tanke som nok ikke alle tænker over.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dødstraf |
|
|
Næ, ikke dødstraf til pædofile - men der er andre der burde få en sidste sprøjte. Pædofile bør ikke nøjes med medicinsk kasteration, da de jo kan undlade at tage medicinen, eller undlade at møde op til behandlingen! Fysisk kasteration er vejen frem!! Af med hele klokketøjet - både boller og snabel! Så kan de sætte sig på toilettet fremover. Endvidere mener jeg da at den fysiske lyst forsvinder hvis bollerne fjernes - tænker på enuikkerne der passer på harem i gamle dage! Mon ikke de fleste ville tænke sig om en extra gang før de begyndte at pille, hvis det var konsekvensen?? Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Problemet |
|
|
er jo ikke om det ene er mere lovligt end det andet.... Problemet ligger jo i, som der er nævnt flere gange her, at de folk ikke "holder op", fordi de bliver straffet som de gør i dag.... Når de kommer ud, så kan de starte forfra igen og forulempe andre uskyldige mennesker og ødelægge flere liv.... Og vil det mon ikke være bedre at blive kørt ihjel, end at lide under den slags overgreb resten af ens tid? Det skal da bestemt ikke udelukkes at det måske er mere ønskværdigt at dø, end at leve et ødelagt liv..... Kastration er bestemt en mulighed til at løse problemet, men som en nævner, hvad så med de få kvinder der gør den slags? Børn er uskyldige væsner, og de skal under ingen omstændigheder lide under voksne menneskers sygelige lyster!!!! Så er aflivning af synderne bedre, hvis man skulle vælge mellem i dag og dødsstraf, for så kan de ikke gøre det igen....!
Zamangah
GRAÆÆEEEØØØH...... JAAAAAAARRRHH..... Nemli....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fysisk kasteration |
|
|
er vejen frem dødsstraf får i alligvel ikke i DK der til har regeringen ikke nosser nok (pardon my french) nej af med bollerne de har alligevel ikke noget at bruge dem til avl på videre plan er da tåbelig at tilbyde en pædofil, det er som at smide en diamanttyv ind i Tiffanys og sige here you go knock yourself out... Skulle en af disse pædoer forgribe sig på mit barn var han likvidere før han kunne blinke sådan er jeg bare og kald mig gerne hvad i lyster det rager mig mit barn er det her i verden jeg vil slå ihjel for END OF STORY...
Velkommen til HN "Join the Battle"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Staro... |
|
|
Og sådan er vi heldigvis mange der har det....!
Zamangah
GRAÆÆEEEØØØH...... JAAAAAAARRRHH..... Nemli....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
min mor har altid sagt man skal bare drikke sig godt beruset og sætte sig i en bil og køre vedkommende ned man vil af med, for det giver snart ingen straf!! Ganske korrekt selvom strafferammen ER hævet på området!! Dette er jo altså at køre en ned med vilje- det hænder den slags sker fremfor det er uagtsomt el lig. Det giver stadig ikk meget straf såvel som det ikke gør at misbruge et barn el andet menneske heller hvis liv man har kompliceret til evig tid! Jeg giver på sin vis derfor osse trådstarter ret- vil blot mene hun skulle udskifte det at køre for hurtigt med at køre en ned med vilje- så er vi helt enige og samme gældende! Altså at det er gjort emd overlæg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kastration |
|
|
Nu er en kastration jo ikke nok, det er den frygtelige sag fra Tysland et eksempel på. I den sag jeg tænker på var en mand blevet kastreret pga pædofili, efter nogle år gik han til læge og hældte vand ud af ørerne, "de" var blevet fjernet pga sygdom. Da det jo ikke står i mandens lægejournal; kastreret pga pædofili, så hoppede lægen i med begge ben og behandlede ham medicinsk. Da han efterfølgende voldtog og myrdede en lille pige, valgte pigens mor at skyde ham da han kom for retten. Jeg kan ikke huske hvilken straf hun fik. Så på en eller anden led kunne jeg godt se dødsstraf som den eneste rigtige straf, for at beskytte samfundet. Selvfølgelig skal det ikke bare være på indicier.
Mvh. Charlotte *** Züchten heißt: Denken in Generationen! TIL SALG Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne Welsh Mountainhoppeplage ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kasteration |
|
|
er vel heller ikke = at man ikke kan voldtage ect? med mindre det er en medicinsk form hvor en vis ting så ikke virker overhovedet?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ved kastraktion |
lilleulv |
03-02-2009 09:21 |
|
på rigtigt, så fjernes testiklene, og dermed produktion af testosteron, altså det mandlige kønshormon der normalt er det der forårsager lysten at have s-x. Testosteron kan intas på kunstig måde, hvilket forklarer Charlottes historie. Ved fjerning af også snabel, bliver det der imod ikke så enkelt at voldtage, men udnytte, det kan man fortsatt. Dødsstraff? Nej, det tror jeg ikke på, fordi der i praksis viser seg at man let kan ta livet af den forkærte. Forældre som reagerer med at dræbe kan jeg forstå, og endog tilgive. Det er dog let at forstå at samfundet ikke offentlig kan godta sådane holdninger, så fik vi let en øje for øje, tand for tand kultur. Om en som har ødelagt et barn fortjener at leve? Det er jeg nu ikke så sikker på heller. Så ingen nemme udvejer, men det nest bedste er jo kastraktion. Og for kvinder....Omskærelse skulle nog være en straff som skræmte, men jeg er nu slet ikke sikker på at det skulde være nog. Det er rimelig stærke drifter eller et voldsomt had som kan få mennesker til at gøre små barn fortrædt. Ganske ofte er jeg glad fordi jeg ingen barn har.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lilleulv |
|
|
jo jo men nu harj eg ikke just hørt at man kastererer mennesker ved at fjerne testiklerne helt- blot kappe stregene. og snablen - ja den kan man jo nok ikke komme til at tvinge af efter som den bruges ret så nyttigt til andet end den slags. Derfor undrer jeg mig netop da jeg må gå ud fra det ente ner medicinsk el strengene der er tale om- begge dele ting der kan ændres jo.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kastration |
|
|
@Stute: det du tænkre på er sterilisation, hvor det stadig er muligt for manden at "hygge sig", modsat kastration, hvor man fjerner hele klokkeværket. Jeg har nu heller aldrig hørt om at "snablen" fjernes. Problemet med pædofili er jo at det er en "uhelbredelig sygdom".
Mvh. Charlotte *** Züchten heißt: Denken in Generationen! TIL SALG Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne Welsh Mountainhoppeplage ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
nu ahr jeg altså altid lært at det hedder kasteration når det er hankøn, og sterilisation når det er hunkøn hva enten man fjerner det hele el kun ordner strenge- andet ahr jeg ikke hørt omtalt nogensinde? Tænk sig det troede jeg heller ikke var lovligt nogen steder heller!! Men det er da nemt når nu der ikke står noget i ens papirer om det så at få mandlig kønshormon hos en læge og kunne fortsætte sine handlinger. Ved snart ikk hva man skal foretrække som straf- at fratage dem deres 6liv for evigt (sådan da altså med midnre de finder en læge og får hormon så)- el spærre dem inde på ubestemt tid med behandling ect. Den der med snabelen køber jeg heller ikke- så skal man jo lægge udgift til for at lave stomipose el lig oven i - den tror jeg ikke går i alm lande som eu, USA el lig. Og dog laver de underlige ting derovre ind i mellem... Meeeeen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kasteration |
|
|
Charlotte: Jeg husker godt sagen med pigen i Tyskland! Stakkels stakkels pige OG mor! Godt hun skød den skøre sk..! Mener faktisk ikke hun fik en særlig streng straf. Der var ihvertfald masser af demonstrationer for at få hende frikendt. Jeg husker dog ikke at han var kasteret?? Vidste slet ikke at de gjorde det i Tyskland! Hvis det dog er tilfældet, så er det jo så nemt at sørge for at ALT står i mandens journal, så læger netop ikke i fremtiden kan give ham medicin. Stute: Jeg må indrømme at jeg ikke er 100% sikker, men mener at ved at fjerne bollerne, så fjernes lysten også. Ligesom med hingste/tyre osv. I gamle dage hvor sultaner havde deres harem, havde de enuikker til at passe på alle konerne, og for at de ikke skulle blive fristede af alle disse skønheder, blev de kasterede = fjernede bollerne. Men det må vi vel kunne søge på Google eller noget. Husker i øvrigt et Oprah show for mange mange år siden, hvor hun interviewede en pædofil! Han havde kørt som sælger gennem flere stater, og på disse ture havde han misbrugt over 1000 børn gennem 20 år fortalte han! Han var på ingen måde påvirket af dette, hverken skamfuld eller noget, for ham var det bare hans natur. Han var gift og havde en søn mens dette stod på, og han indrømmede for åben skærm at han TIT havde lyst til at misbruge drengen, men han havde en aftale med konen, at hun skulle sørge for at han aldrig var alene med drengen - så hun vidste hvad hans tendenser var  Da han blev interviewet var han i hendes show, men under politiovervågning, da han vist var dømt livstidsstraf på det tidspunkt. Mvh Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er stor |
lilleulv |
03-02-2009 09:56 |
|
forskell på sterilisation og kastraktion, både på kvinder og mænd. Det er mange, både mænd og kvinder, som steriliserer seg når de har fået de børn de ønsker. Så fjernes evnen og ikke lysten, kun med to hurtige klip på manden: Kan gøres uden narkose og uden sygehusindlæggelse. Om han mod formodning senere skulde ønske børn, så findes der en mulighed for rekonstruktion. Det har bl. a. Dr. Phil gjort, noget som resulterede i yngste søn i familjen. Kastraktion indebærer at fjeerne reproduktionsorganerne, i mandens tilfæælde kuglerne, for kvinde ægstokker og livmoder. Så stoppes også produktionen af kønshormoner. Når en kastraktion sker for at rædde liv (F.eks kræftoperation) så får personen kønshormoner i tablettform til at ta resten af livet (eller til det er naturligt at stoppe.) At fjerne snabelen gjorde nogle af de mest mistænksomme haremejerne gjorde, da det visede seg at unge mænd ved overgang til evenukkstatus (mand uden kugler) blev så rædde at de ret og slet drog testiklerne op i bugen. Og dermed var kastraktionen mislykket, og "evnukken" kunde leve herrens glade dage men anden mands harem.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overgreb |
|
|
Jeg er så af den holdning at INGEN straf i verden er grum nok til en person som på denne måde ødelægger et lille nyt liv! Et barn er en ny start. Et ubeskrevet blad fyldt med tillid til verden og masser af muligheder. Et barn (normalt i hvert fald) er endnu ikke skadet af verdens grusomheder og har endnu ikke tildraget sig hverken fysiske eller psykiske skavanker som kan begrænse dets muligheder i livet. I og med barnet bliver misbrugt af en voksen, ødelægges barnets tillid til verden for altid. Det åbne sind og troen på verden bliver med eet knust og sendt ind i en verden af evig frygt og mistillid. Og det er i mine øjne værre end selv det mest bestialske mord. Jeg har beskæftiget mig en del med emnet i psykologi og har endda også flere veninder og bekendte som har været udsat for forskellige grader af overgreb som børn. Den ene har levet et hundeliv lige siden. Hele hendes verdensopfattelse er centreret om mistilliden til andre mennesker, smerten indeni og en hvis grad af selvdestruktiv opførsel. Hun har brugt ÅR på piller og psykolog for at lære at holde sig selv og sit liv ud i det mindste i en grad så hun kan klare hverdagen uden for mange stoffer. Hun har haft svært ved at finde en plads i livet og har i perioder haft skiftende kærester der misbrugte både hende, sprut og stoffer. Jeg tænker tit på hvordan hendes liv havde formet sig, hvis ikke hendes barndom havde været af svigt og overgreb. Kald mig bare syg, men den mand der ødelagde hendes liv sådan, skulle nødig ønske sig at møde mig i en mørk port en sen aften  Efter min mening burde den mand selv lide som hun har lidt på grund af ham. Hvad der end har gjort sådan en mand til den han er, er der intet, INTET der kan retfærdiggøre det han har gjort og kan gøre. Sådan en mand bør fjernes fra jordens overflade, ham er det for sent at gøre noget ved. Det er det derimod ikke med dem han potentielt ødelægger. Verden er FØRST syg, når man fatter sympati for en børnemishandler!
Pony til salg Søger rytter max. 13 år som vil starte stævne(r) på ponyen før salg - se Shrek på min præsentation Opdræt af sort, hvid og blå løvehoved samt marsvin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror |
lilleulv |
03-02-2009 10:45 |
|
ikke nogen er uenige med deg, Tina. Men hvad konkret vil du gøre? Save af ædlere dele med slø kniv? Tror du Danmark (eller for den del Norge) vil gå med på den tybe straf? Tortur? Henrettelse? Livstid i fængsel? (Hvor mange år er det nu igen?) Jeg ved hvad jeg ville gøre, men tvivler på at jeg ville få et politisk flertall bag meg.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er en af dem |
|
|
Jeg er en af dem der går ind for dødsstraf når der er tale om den form for kriminalitet. Og nej, jeg er temmelig sikker på at man slet slet ikke har den ringeste ide om hvad man ville føle hvis det var ens eget barn (HELDIGVIS) men jeg kan, ved lige at tænke en lille smule på hvis det var min datter hvad jeg ville føle/gøre (kan ikke tænke mere over det for det kan mine følelser slet ikke bære..det er for grimt) og jeg ved jeg ville ønske alt det værst tænkelige for den der havde krænket mit barn på den måde... og jeg kan på ingen måde se en sammenligning mellem at forgribe sig på et barn og så køre en ned i en bil??? Det ene er forsætligt, det er det andet forhåbentligt ikke!! Vi har i mine øjne et alt for slattent straf og retssystem her i lille dk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dødsstraf |
|
|
Jeg går ind for dødsstraf til den type personer, da det nok er den eneste måde man ville kunne lovgive omkring den slags - og så er personen væk og kan ikke længere skade nogen. Men hvis jeg personlig skulle (og kunne) designe en straf, måtte det være noget med indspærring på livstid på en anstalt i enecelle og på et medicinsk præparat som fremmer følelsen af dårlig samvittighed, så gerningsmanden resten af sit ynkelige liv kunne fortryde og angre. Måske skulle han også dagligt tilsendes følelsesladede breve fra misbrugsofre, hvor de beskriver det helvede folk som ham har forvoldt dem.
Pony til salg Søger rytter max. 13 år som vil starte stævne(r) på ponyen før salg - se Shrek på min præsentation Opdræt af sort, hvid og blå løvehoved samt marsvin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| leidesdorff |
|
|
jeg gentager lige igen- HVIS man ønsker en person død, drikker sig en kæp i øret og kører vedkommende ned med vilje, så er straffen stadig så lav det er grotesk- og der findes folk der gør det med vilje!!! Men det blir så til uagtsom manddrab mm. og så er straffen pludseligt meget lav i forhold til det gjorte- og så jo kan det godt sammenlignes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ennu mer |
lilleulv |
03-02-2009 11:57 |
|
om den man kører på er et familjemedlem. I alle fall i Norge! her har man nemlig kommet på at om man kører galt og ved det dræber et eller flere familjemedlemmer, så er det straf god nog i seg selv, og man slipper yderligere straff. Selv om man var påvirket, kørte for fort eller på anden måde var uansvarlig. Så se da til at du er i familje med den du gerne vil ta livet af....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gab, personlige følelser... |
|
|
Samfundet er blevet rigtig typisk frygt-præget. Den her debat er virkelig et klassisk bevis på det. Er der noget, vi er bange for, så skal det bare fjernes; for bestandigt, så vi ikke skal besværes med det. Pyt med basale menneskerettigheder, pyt med at krænkeren også er et menneske. Men, typisks nok - i en debat om børn, flyder folks følelser altid over. Det er måske forståeligt nok, men det gør ikke diskussionen specielt velfungerende. -+- Zip.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| lillulv |
|
|
Det jeg skrev i mit første indlæg i tråden. 
Hvis du mener mht. pædofile og straffe, så er jeg lidt på bar bund. Dødsstraf kan jeg aldrig gå ind for. Behandlingsdom? Tja. Kan seksualitet kureres? For mig at se, virker det lidt nytteløst. Medicinsk behandling? Virker lidt som en mundkurv for mig - men hvis det hjælper den pædofile til at styre sine lyster, så er det vel det.
I bund og grund synes jeg, vi skal skille to ting ad (figurativt - ikke bogstaveligt talt): straf og forebyggelse. Straffen skal for mig at se gå på selve handlingen; det vil sige at den pædofile straffes for overgrebet. Det, mange i tråden snakker om, er at straffe den pædofile for at være pædofil - og det giver ingen mening i mit hoved.
Forebyggelsen er, at give vedkommende hjælp til ikke at gøre det igen; om det er terapi, medicinsk kastration, etc., det er et godt (og sikkert individuelt) spørgsmål.
-+- Zip.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så det |
lilleulv |
03-02-2009 12:44 |
|
er så konstruktivt, og omtrænt det samme jeg også har sagt. Der imod skal man ha forståelse reaksjoner forældre måtte få hvis nogen forgriber seg på deres børn. De er også mennesker. Jeg tror ikke de vil tænke rationellt og samfundsrigtig i en sådan situation. men som jeg også sa længre oppe, så tror jeg hverken det Ddanske eller det norske samfund er indstillet på en dødsstraff. Ej heller fysisk kastraktion eller noeget andet der kan mind om tortur. det betyder i sin tur at man, ud fra forældre og andre pårørendes syn, ikke har et eneste effektivt virkemiddel at sette ind i kampen mod overgriberne. Der ER er et svært problem. Jeg ved ikke om i i Danmark fikk med dere "Baneheiasaken" i Norge? To søde småpiger på 8-9 år gik for at bade på en tryg og offentlig badeplads. De kom aldrig hjem, og da man fant dem var de begge skændet på det frygteligste og siden dræbt. Gerningsmændene, to unge mænd i begynnelsen af tyverne blev satt fast, sigtet og dømt. Jeg tror dette var i 1999. Nu er mindst en af dem igen på frifod. Man forstår dog at forældre i området slett ikke føler det trygt? Spesiellt siden han aldrig angrede på det han hadde gjort.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svært problem... |
|
|
Det forstår man godt, ja. Eller, jeg har ikke børn, så jeg vil ikke lade som om, jeg har den samme, følelsesmæssige forbindelse til den her debat, som de har. Men det giver mening. Og det er derfor, det ikke er med de følelser, man skal fastsætte strafferammen. Det er forfærdeligt at den slags udskud skal gøre verden usikker for os andre - men man kan ikke gardere sig mod det. Jeg går ind for livstidsfængsel, om nødvendigt; jeg går i alt fald ind får hårdere fængselsstraffe. Mit problem med dødsstraf er også det uetiske i det; det er også at slå ihjel. Det er ikke så meget fordi, jeg synes, det er synd for de dømte, men mere fordi jeg ikke synes, det er etisk forsvarligt. At holde dem fra gaderne resten af deres liv har jeg slet ikke det samme problem med. Problemet er vel lidt, at straffe og domme fungere ud fra en antagelse om, at menneskelig kriminalitet kan grupperes og sættes i kasser. Og det er bare ikke altid helt så sort/hvidt som det. -+- Zip.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|