Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Barn første sygedag, hvor ofte?
Forfatter: 
Dato:  02-02-2009 17:48

Hvor ofte kan man tage barnets første sygedag?

Jeg spørger jer da jeg ikke kan finde noget om det nogen steder.

Vi har en karl ansat som har benyttet sig rigtig meget af det siden december og det er så småt begyndt at gå os på, da der jo skal betales for ingenting.

Hans kone er dagplejer og vi ville jo mene at hun har mulighed for at tage barnet hveranden gang det er sygt.

Mvh

Fosse.

Oldenborg: hingsteføl efter Nando sælges pr 1dec. Brun m 3 sokker og stjerne. Skriv på pb for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Darren!!
Forfatter: 
Dato:  02-02-2009 17:50

Jeg synes tit at folk har både barnets 1. 2. 3. 10. 11. og 12. første sygedag. Ellers er de væk på barnets 1. sygedag og derefter går der en uge, så er de væk igen på barnets 1. sygedag og sådan fortsætter det.

Kender ikke reglerne omkring det.

Hilsen GeLabs2203 og Darren Hayes
- besøg Labs' hjemmeside
Darren & Labs, I love you!
I don't believe in God - I believe in Darren Hayes
Min elskede far, du er i mit hjerte til evig tid!
0
0
Svar på denne tråd

fosse...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2009 17:57

ehmn som dagplejer arbejder man osse- tror ikke hun dermed kan ha et sygt barn i rum med de andre og tillade at smitte dem. Det er en ting- en anden ting er at som dagplejer holder man sig sjældent indendørs alle dage, men går ture ect med ungerne. Det ville hun så heller ikke kunne.

ogdet er SLET ikke for at lyde grov- men om så hun kunne, er det jo ikke noget du har ret til- og kan el må blande dig i.

www.nikon-pics4u.webs.com

www.123hjemmeside.dk/qantico

Traktordæk søges til hø på fold gerne leveret hvis du står og skal af med dine.

0
0
Svar på denne tråd

kommentar
Forfatter: 
Dato:  02-02-2009 18:06

Stute:

Det er vi fuld ud opmærksom på at vi ikke må men, som kommunal ansat ved jeg, at man har barnets første og anden sygedag til rådighed. Vi har selv et barn i dp og har da oplevet at vores barn skal i gæstepleje grundet sygdom hos dp. Det er vel ens for alle dagplejer at de kan hendvende sig når de selv har et sygt barn.

En anden ting er så også at vi har 300 dyr der skal passes og vi kan ikke sende dem i gæstepleje når karlen skal have første sygedag gang efter gang.

Mvh

Fosse.

Oldenborg: hingsteføl efter Nando sælges pr 1dec. Brun m 3 sokker og stjerne. Skriv på pb for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Fosse...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2009 18:10

jo jo men gæste dp må jo være et tilbud de har ikke norget de SKAL- ergo kan det være de helst vil på den anden måde. (Jeg tager INGEN i forsvar!)

Nej men skal vi se helt konkret på det er det jo jeres problem hårdt sagt at i har 300 dyr der ikke kan komme i gæstepleje- som det er ansætters problem alle andre steder- og igen, jeg tager ingen i forsvar- det er bare realiteten.

www.nikon-pics4u.webs.com

www.123hjemmeside.dk/qantico

Traktordæk søges til hø på fold gerne leveret hvis du står og skal af med dine.

0
0
Svar på denne tråd

barnets 1
Forfatter: 
Dato:  02-02-2009 18:12

..sygedag ved jeg ikke hvor tit man må holde, men jeg ved at det ikke automatisk gælder for en hel dag, men kun til man finder en anden pasningsmulighed (eks. hvis naboen kan passe barnet kl. 10 om formiddagen er man forpligtet til at tage på arbejde så snart hun kommer.) -det er der rigtig mange som ikke er klar over, og en træls tendens at folk bare bliver hjemme hele dagen hvis der er andre muligheder.

i øvrigt så må man kun holde 1 barnets 1 sygedag pr. sygdomsforløb, dvs. hvis lille tulle får influenza i 3 dage, bliver rask i 2 dage, og så får skoldkopper så har man ret til 2 barnets 1' sygedag. (dog må man forvente at forældrene skiftes til at holde fri) og dertil kommer det så at hvis barnet vurderes til at være for meget sygt til at fungere i en alm. dagpleje, så kan forældrene søge om at få barnet passet i hjemmet af en eks. au pair, eller anden betalt babysitter i dagstimerne.

mvh. Gitte og Tyran

islænderplag u/p sælges

www.dba.dk/asp/soegning/ detail.asp?annonceid=57751890

M. Blesa frá Neðra Ási (blup 104)
MF.Viðar frá Viðvik
F. Sæmi fra Grøftekanten (blup 97)
FF. Áll frá Húsatóftum

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har ikke....
Forfatter: 
Dato:  02-02-2009 19:06

... hørt om nogen begrænsninger på det.

Det er en god ordning at man kan have en dag til at finde anden pasning - men desværre er der en del forældre der voldudnytter det.

Som vi har set hvor jeg arbejder - hvor jeg bl.a. har oplevet en kollega der kom retur fra ferie (hvor hendes forældre har passet barnet), barnet var så syg, og den første dag hun var tilbage passede hendes mand - og hun VARSLEDE at hun jo så nok havde barns "1. sygedag" dagen efter - selv om den lille havde været syg i en uge og det meste af tiden havde været hos hendes forældre.

En anden - nu tidligere - kollega, præsterede 3 gange på en uge. Først var det det ene barn, dagen efter det andet - og så to dage efter nr 1 igen...

Er der nogen der ved hvad reglerne siger om det skal være ens egne børn? Havde på et tidspunkt en kollega der giftede sig til et bonusbarn - og derefter havde barns 1. sygedag hvert andet øjeblik... og hun sagde direkte at faderen ikke kunne for sit arbejde Det var jo ellers HANS barn...

SELVFØLGELIG skal man kunne passe sine syge børn - men nogen gange kan man som kollega (og sikkert også som chef) føle sig noget r*vrendt. Men jeg kan godt se at det er svært hvis man ikke lige har bedsteforældre der kan smide alt og passe poden...

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

Fosse...............
Forfatter: 
Dato:  02-02-2009 19:15

Har du tænkt over at han måske også syntes, at det er øv, altid at have syge børn??

Herhjemme er det oftes også mig, der har barn syg og tro mig, det er IKKE særlig fedt, at ringe igen igen på jobbet og give meldingen.

Og for at det ikke skal være løgn, så er vores lille datter igen syg.

Men det er altså vilkårene for mange af os, vi har stadigvæk arbejdende bedsteforældre og derfor ingen til at træde til og passe.

Og til sidst....... jeg vil altså også helst selv, passe mine børn når de er syge.

Pia

Jeg har lige set en signatur der var så god, at jeg har valgt at fjerne min.

0
0
Svar på denne tråd

Dilema
Forfatter: 
Dato:  02-02-2009 19:18

Hej

Det afhænger helt af overenskoms/aftaler på arbejdspladsen hvordan reglerne er. Feks. er der flere og flere arbejdsgivere som giver fri til at passe barnet og ikke kun til at finde en som kan passe.

Jeg kan godt følge at det er surt for kollegaerne og chefen m.v. men for hulen hvor har jeg dårlig samvittighed når jeg er nød til at blive hjemme og passe mit eget barn og tit passer det så dårligt ind i mit arbejde at jeg ikke kan tage den frihed som jeg iøvrigt har ret til j.f. reglerne på min arbejdsplads. Det er bare så træls. Godt mine unger meget sjældent er syge.

Iøvrigt en rigtig skidt årstid, alle er bare sløje på denne tid af året.

Nå men noget helt andet er, har i taget en samtale med manden, for måske det er noget helt andet som er problemet? Eller måske får i indblik i hvorfor barnet er meget sygt. (Denne tid er bare skidt for ørebørn, astmabørn og sådan, måske det kan hjælpe at få at vide hvad der sker)

Når det så er sagt, så er der jo altid nogen som udnytter systemet. Altid.

Hilsen

Jette - mor til 3 børn som kun har haft ½ barnsyg på knap 1 år.

Emmeljuna barnevogn, voksipose, tremmeseng m.v. sælges.

**Welsh Sec. C hoppeføl sælges**

**Opstaldning tilbyde**

Kontakt mig for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

mener det samme som jasper
Forfatter: 
Dato:  02-02-2009 19:55

.... at være småbørns forældre er ikke lykken når der er sygdom.. og herregud hvem blir rask på en dag? men ak der er altid nogle der "misbruger" dette..

Hilsen Sole

Mor til Helene Marie født 26. Sep. 07 kl 11.08

- Og ny spunk i vente den 27 maj 09

Gud gav ganske vist menneskene forstanden, men glemte desværre at vedlægge en brugsanvisning

.

0
0
Svar på denne tråd

der er
Forfatter: 
Dato:  02-02-2009 20:08

Der er ikke som sådan nogen regel for hvor mange BS 1. sygedag man må tage.

Men man må ikke lade manden tage BS 1. dag og så selv gøre det samme dagen efter.

Der findes kun én barnets første sygedag pr. sygeperiode. Også selvom 2 chefer på 2 forskellige arbejdspladser jo ikke ved hvad den anden halvdel gør eller ikke gør.

Men der er regler der siger, i nævnte rækkefølge:

www.foa.dk/graphics/Loen_og_Job/ Overenskomster/OK2005/Social- sundhed/ Ledere%20og%20mellemledere%20KL%20- %20endelig%20udgave.pdf

side 9.

Der kan gives hel eller delvis tjenestefrihed med løn til pasning af sygt barn på dettes første sygedag hvis:

• At barnet er under 18 år
  • At barnet opholder sig hos den ansatte
  • At det er nødvendigt at blive hjemme af hensyn til barnet
  • At det er foreneligt med forholdende på arbejdspladsen

Hvis den ansatte misbruger ordningen, kan adgang til fravær inddrages.

Der udbetales sædvanlig løn, dog ikke arbejdsbestemte og arbejdstidsbestemte tillæg.

Fravær efter denne bestemmelse regnes ikke som sygefravær.

I vurdering af om der skal gives tjenestefrihed, indgår en afvejning af barnets alder og sygdommens karakter.

Jeg har selv lidt lidt under en syg datter, og har fået en kommentar fra chefen om "det ikke snart var min mands tur"

Problemet i dén kommentar ligger jo i at chefen ikke ved om manden rent faktisk tager hver anden eller flere sygeperioder.

Chefen ved kun hvornår hans egen ansatte er fraværende.

Men det er jo altså ikke for sjov jeg tager BS!

Det er fordi det er nødvendigt, og fordi vi er så "uheldige" at alle bedsteforældrene arbejder = vi kan ikke bare lige sætte Emma af hos disse om morgenen.

Desuden tager Michael på arbejde/i skole klokken halv syv om morgenen, og jeg vækker først Emma klokken 7.

Det vil sige, han ved ikke om hun er syg når han tager afsted, og jeg ser det først en halv time efter han er smuttet.

Så vi kan kun planlægge hvis hun har været øv dagen i forvejen.

Men jeg er så udemærket klar over at mit fravær koster chefen penge og giver mine kolleger arbejde.

Men ja, vi er ikke så priviligerede at have hjemmegående bedsteforældre/andre som kunne tage over.

Og som sagt "hænger jeg på datteren" om morgenen...

Nå, det var en sidebemærkning...

Tell that someone that you love
Just what you're thinking of
If tomorrow never comes

~Garth Brooks~

0
0
Svar på denne tråd

kommentar
Forfatter: 
Dato:  02-02-2009 20:09

Vi har SELV barn og kender også godt til det med sygdom, MEN vi deles om at holde 1 sygedag og det eneste jeg spurgte om var om der var nogle regler om hvorvidt det var i begrænset omfang eller til konstant brug man kunne tage denne dag.

til stute: Tror forresten du har misforstået min sidste linie i første indlæg. Selvfølgelig skal hun ikke have et sygt barn sammen med de andre men at hun jo også kan dage barnets første sygedag.

Det er da ligeså tåbelig at faren skal passe barnet i samme lille hus som hun er dp i. Nu er det jo ikke sådan at han bliver lukket inde i soveværelsen fra 6.30-16.30, men at han opholder sig i samme stue- køkken som hende og de andre børn.

Mvh

Fosse.

0
0
Svar på denne tråd

Intet antal
Forfatter: 
Dato:  02-02-2009 21:02

Der er intet antal på BS. Jeg har oplevet mange medarbejder som fejlagtigt troede man havde RET til en om måneden, dvs 12 om året. BS er en mulighed for at finde en pasningsmulighed til det syge barn og arbejdsgiveren kan forlange at medarbejderen møder feks kl 10. Det gør de dog sjældent. Hvis man misbruger BS ordningen kan retten til den inddrages af arbejdsgiveren.

Af pasningsmuligheder ved jeg at der i flere kommuner er lavet en mormorordning som forældre kan benytte sig af. Det koster et beskedent beløb pr. time.

Det er vigtigt at holde sig for øje at det aldrig er sjovt med syge børn. Samtidig er det ikke sjovt for arbejdersgiveren at betale(løn) til noget de ikke får.

knus

Charlotte

Hvad man ikk har i hovedet, har man i benene!! :-)
0
0
Svar på denne tråd

kender faktisk
Forfatter: 
Dato:  02-02-2009 21:56

ikke reglerne - hvilket jeg burde, eftersom jeg er personalechef.

Men på vores arbejdsplads er det sådan - at har man barn syg, har man barn syg. Og så er det faktisk fuldstændig ligegyldigt om det er en eller fem dage i træk. Hvad stiller man op med et sygt barn, hvis man ikke har andre pasningsmuligheder????

Til gengæld giver personalet gensidigt en skalle når forholdene er sådan.

Så det kører - og ale er tilfredse....

KH:)

Annette
rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Charlotte ☻Lauridsen☻
Forfatter: 
Dato:  02-02-2009 22:33

GGGGG.... At tro at man har ret til 1 dag om måneden.... He he .... Så er det bare ærgeligt, hvis barnet ikke fejler noget, det SKAL holde en sygedag.... He he...

Jeg har heller aldrig hørt at der er begrænsning på det... Det er jo desværre ikke noget man som forældre er herre over, så det er jo lidt svært at sætte begrænsning på....

Zamangah

GRAÆÆEEEØØØH...... JAAAAAAARRRHH..... Nemli....

0
0
Svar på denne tråd

Nu har...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2009 22:49

man jo kun ret til barnets 1. sygedag, hvis man har overenskomst og det ellers står deri - eller det på anden måde er aftalt i ansættelsesforholdet.

Mange tror fejlagtigt, at det er noget alle har ret til.

Men HAR man retten, så er der ingen begrænsninger - udover de tidligere nævnte med, at det er BARNETS første sygedag - og ikke en dag pr. forælder, samt det er pr. sygdomsforløb og kun indtil anden mulighed er fundet (med mindre andet er aftalt)...

Mvh

Line

Gelenegle laves - tæt på Aalborg - skriv PB for yderligere info

Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...

0
0
Svar på denne tråd

Hej Irina.
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 12:50

Hvis jeg var dig, ville jeg ringe til den fagforening, der er tilknyttet til hans faggruppe. Og så forelæg dem dit spørgsmål.

Jeg tror at de kan svarer dig meget bedre.

Håber alt er vel hos dig.

Mvh. Lotte

Kvalitets hø købes - www.staldmiller.dk

0
0
Svar på denne tråd

Barns første sygedag
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 13:06

Hej

Jeg har altså aldrig hørt mor eller far ikke måtte holde barns første syedag fri, jeg vil sige at har man barn syg og det er hjemme så har man altså ret til selv at passe barnet.

Det er jo ikke alle der har mulighed for at finde pasning til barnet når det er sygt.

Jeg kan fortælle at jeg havde en lærer som ingen mulighed havde for at få passet syg barn, da bedsteforælderne boer langt væk, så selvfølgelig havde hun ret til og holde fri passe sine børn når de var syge, eller også måtte hun tage sit syge barn med på arbejde, hvor sjovt er det lige det er.

Jeg faldt lige over dette på vejenhs.dk

- Barns 1. sygedag indtil de er 18 år.

- Barns 2. sygedag. Fra 1. oktober 2008 udvides muligheden for frihed med løn i forbindelse med barns sygdom derfor til også at gælde barnets 2. sygedag. Den 2. sygedag er den kalenderdag, der ligger i umiddelbar forlængelse af 1. sygedag

Hvis forældrene ønsker det, kan de dele de to dage imellem sig, således at far f.eks. holder fri den 1. dag, og mor den 2. dag.

Den 1. og 2. sygedag kan holdes uafhængigt af hinanden, dvs. at en ansat kan holde fri på barnets 2. sygedag, selv om den pågældende ikke har holdt fri på barnets 1. sygedag.

De nuværende betingelser for barns 1. og 2. sygedag er uændret herunder at

• hensynet til barnets gør det nødvendigt
  • forholdende på tjenestestedet tillader det
  • barnet er under 18 år
  • barnet er hjemmeværenden

- 10 omsorgsdage pr. barn før barnets 18. år - i henhold til statens regler herfor. Nye regler for børn født efter 01.10. 2005: 2 omsorgsdage pr. barn pr. år. ialt 8 dage til barnet er 7 år

Her står det sort på hvidt at enten mor eller far lov til at holde fri hele dagen for at passe syg barn.

Mette

carper diem

0
0
Svar på denne tråd

Jo - men det
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 13:11

er jo ikke alle steder at forholdene på tjenestestedet tillader det.

På min arbejdsplads vil man typisk ved barns FS blive bedt om at møde ind senere eller evt møde i aftenvagt eller nattevagt istedet.

Mvh Janni

Venter føl efter Mon-Ami X

April 09

0
0
Svar på denne tråd

Barns første sygedag
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 13:28

Hej

Jeg kan ikke se hvad det har med sagen at gøre, har man sygt barn, så har man sygt barn.

Min forældre er i det private erhvervsliv og da vi var små havde de lov til at holde fra hele barnets første sygedag. sådan er det stadig den dag i dag, der noget der hedder omsorgsdage.

Janni hvad laver du?

Min fætter er på OUH er her det altså sådan at har man barn syg ja så må andre altså tage ens vagt og man bliver ikke bedt om at møde senere ind.

Mette

carper diem

0
0
Svar på denne tråd

Jo men det
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 14:28

er jo et skøn fra lederns side; hvor meget sygefravær er der ellers blandt personalet, hvor meget kan man belaste den tilbageværende arbejdskraft m.m. Det er jo nok de færreste der orker 16 timers arbejdsdage alt for mange gange i træk hvis vikar ikke kan fås.

Så det kan godt være man får helt fri på barns FS, men der er bestemt ingen garanti.

Mvh Janni

April 09

0
0
Svar på denne tråd

Det er netop
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 14:43

Sætningen : Hvis forholdende på tjenestestedet tillader det som gør forskellen.

Arbejdsstedet kan kræve at man møder ind på andre tidspunkter om end det ikke er brugt særlig mange steder, og heldigvis for det.

Det handler ikke om at der er forståelse for at forældre vil passe deres syge barn selv, men at arbejdsstedet er en forretning som skal køre rundt, om det så er privat eller offentligt.

At man ikke har nogen til at hjælpe sig i de situationer kan aldrig blive arbejdsstedets problem selvom at mange tror det.

Jeg ved det lyder hårdt men man bliver betalt(løn) for noget man ikke yder.

Der er ingen der ser skævt til nogen som har BS engang imellem, men jeg kan godt forstå arbejdsstedet og kollegaerne hvis de samme igen og igen er fraværende pga BS.

Knus

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Barns første sygedag
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 12:36

Hej

Nu handler det jo ikke kun om en forretning skal kører, der noget der hedder overenskomst og den skal overholdes uanset hvad. Står der i overenskomsten at forældre har ret til frihed med løn ved barns første sygedag, ja så er det altså sådan det er og så skal arbejdsgiveren følge det.

Mette

carper diem

0
0
Svar på denne tråd

Ja - jeg kender
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 12:50

jo kun min egen overenskomst og der står regler om barns første sygedag beskrevet sådan her:

1. barnet er under 18 år og,
2. har ophold hos den ansatte, og
3. fravær er nødvendigt af hensyn til barnet, og
4. det er foreneligt med forholdene på tjenestestedet.

Omsorgsdage er noget andet - det har den ansatte krav på at afholde.

Noget helt andet er, at jeg ved næste overenskomst gerne ser det som et krav, at man kan få hests første sygedag

Mvh Janni

April 09

0
0
Svar på denne tråd

Ens rettigheder...
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 12:54

... afhænger af overenskomst eller ansættelsesaftale

www.borger.dk/Emner/ familieboernunge/Orlov/Sider/ Barnsfoerstesygedag.aspx

Eller rettere - man har RET til at holde fri på barnets første sygedag - men om man får løn afhænger af overenskomst eller ansættelsesaftale.

Og det skal være akut opstået sygdom - ikke at barnet skal til læge eller har noget planlagt der skal laves. Eller har været syg en uge (som i min kollegas tilfælde)

Herinde har vi ret til det via en aftale mellem funktionærforening og arbejdsgiver. Desværre er der ikke sat nogen begrænsninger på det, så der har været et par stykker der har vold-udnyttet det.

Resultatet af det er at når der skal ansættes nye, er der først nærmest en delegation af os der tigger chefen om IKKE at ansætte en med småbørn (desværre lytter han ikke altid til vores bønner).

Ærgerligt at det skal blive sådan.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

Ikke alle
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 13:26

har ret til barns første sygedag. Det afhænger af den overenskomst der foreligger. Der er rigtigt mange, der ikke er dækket af en overenskomst, og så er det ikke en ret, men en gode hvis man har fri på barnets 1. sygedag.

Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

Til Mette
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 16:03

Jeg tror ikke du forstår hvad jeg skriver. Det er netop i mange overenskomster at der står: det er foreneligt med forholdene på tjenestestedet.

Så hvis du melder BS og din arbejdsgiver vurderer at det ikke er forenligt med arbedet den dag, så KAN han/hun kræve du kommer på arbejde senere når du har fundet en pasningsmulighed.

Det står der faktisk i mange FOA overenskomster.

knus

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Selvstændig
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 20:28

Endnu engang dejligt at være selvstændig, så er det mig selv der bestemmer hvor mange barns sygedage jeg vil holde, også mig selv der betaler dem!

0
0
Svar på denne tråd

Til Charlotte
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 20:37

Hej

Ja forstår som men udmærket det du skriver. Ja forholdende på arbejdspladsen har selvfølgelig også noget at sige, men jeg tror nu stadigvæk at du kan få lov at holde fri hvis ingen anden mulighed du har for pasning om det så er gode eller ej.

Jeg skriver så ikke kun udfra de offentlige overenskomster, men også private overenskomster, og jeg ved i hvert fald hos min far er det sådan at har man barn syg ja så har man fri med løn, han er i det private.

Mette

carper diem

0
0
Svar på denne tråd

Jamen man har
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 20:48

skam også fri med løn inden for det offentlige ved barns første syge dag, hvis forholdene tillader det.

Jeg har en rigtig dygtig leder, som også kan tage individuelle hensyn, men hun er stadig leder og hvis "driften" ikke kan opretholdes pga personalemangel, så bliver mine kolleger med BFS omdirigeret til andre vagter.

Sådan er det bare.

Mvh Janni

April 09

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider