|
|
| At flytte fra hinanden :( |
| Forfatter:  |
Natasha *Taz* |
| Dato:  |
31-01-2009 16:16 |
|
Hey HN.. Jeg er nød til lige at komme ud med nogen ting, håber dette er det rette sted .. Jeg har været sammen med min kæreste i 3 år, vi har boedet sammen i 2½ år ca .. Efter vi fik vores nye lejlighed sammen her i kbh, er forholdet bare gået NED af bakke.. Vi har den seneste tid skændes hele tiden og om de dummeste ting, vi har været ved at gå fra hinanden flere gange og det fungere bare ikke mere! .. Så igår snakkede vi sammen, og fandt frem til at vi skulle flytte hver til sit, istedet for bare at opgive vores forhold helt .. Men det er bare så svært! .. ALT hvad vi har i lejligheden er VORES, og det bliver forfærdeligt at skulle gennem det her ,,, 
Så nu står jeg i den situation at jeg skal finde et sted at bo, med min hund, og det eneste jeg har af penge er 1900 om måneden fra min SU fordi jeg læser og er under 20 år .. Føler det er totalt umuligt, og er bare ved at bryde helt sammen! .. Ved ike hvad jeg skal gøre 
Havde virkelig bare brug for at komme ud med det! ,,
Mvh. Natasha.. - sig lige til hvis i kender nogen i KBH der skal leje et værelse ud eller lignede,... :p Eller hvis i kender nogen gode sider hvor man kan kigge efter lejeboliger? ...
Taz <3 Savner min Bella, savner at ride <3 Pomeranian Chanel i huset <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øv altså |
|
|
men nogen gange skal der lidt modgang i livet før det går opad igen  Syntes iden med at flyye hver til sit lyder fornuftigt, for en periode, det hjælper sikker på forholdet, når man ikke er "tvunget" til at glo på hinanden hele tiden. Prøv at kigge på dba, der er mange værelser som lejes ud, du kan vel også søge om boligsikring? hør din komune.
Mor til skønne maddie 24/5-08
Lækker pony sælges se præs. Lækker suzuki swift glx model,med 40.000 kr ekstra udstyr.sælges fra 2008.Skriv for info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Det skal nok gå. Men hvis du kun har en indtægt hver måned på 1900 kr, kan det godt være du skal have dig et arbejde. Man kan knapt nok bo får 1900 kr om måneden. Husk at du kan få boligsikring, ved lejebolig. Det kan nok godt blive svært at finde et sted hvor du må have din hund med. Det er i de færreste lejeboliger du må det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg synes det lyder rigtig fornuftigt at flytte hver for sig, det kan måske være det som reder det hele. Jeg tror ikke du kan finde en lejlighed til 1900 i københavn. Jeg kender en rigtig fed delelejlighed, men det koster 3500 kr./md. Prøv at kigge på http://www.boligportal.dk den er rigtig god.
- Tine har talt ! What happened to sex, drugs and rock'n'roll ?
Now we just have aids, crack and techno ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TineC |
Natasha *Taz* |
31-01-2009 17:07 |
|
Der er 2 på boligportalen MEN har ikke log in :s
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Udeboende SU |
|
|
Du burde også kunne få lidt mere i SU, du skal bare søge om det. Det er ca. 3500kr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| SU.... |
|
|
Som Prinsessen er inde på, så burde du altså kunne få en del mere i SU end kun 1900kr. - Hvor bor dine forældre? Dine forældre skal bo mere end 20km væk fra din skole, så får du udeboende SU. Det er træls at gå fra hinanden, og det er træls når man har en masse fælles ting. - Kigger jeg mig omkring, så hvis min kæreste flytter, så har jeg et marsvinebur, et sofabord og en ½ 90x200cm boxmadras Alt det andet er egentligt hans vi har flyttet herud. Men sådan er det jo, mon ikke du i længden blir glad nok for at bo selv? Tror jeg altså også det er rart nok at ha' prøvet!  - Man blir mere selvstændig og lær at få tingene gjort  Kig på www.dba.dk og www.guloggratis.dk - find nogle lokalaviser, og sæt en masse sedler op rundt omkring hvor du kan. - Nu bor jeg godt nok i Jylland, men vi har en 1 værelses på 28m2 til 1803kr pr måned, og den er rimelig billig, - så at finde noget i KBH du kan bo i, med din hund, hvis du også skal ha' noget at leve for + du også skal sætte af til din hund hver måned, det tror jeg blir lidt svært :/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang su .. |
Natasha *Taz* |
31-01-2009 17:27 |
|
Nej kan ikke få mere  har snakket med dem .. desværre ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vildt... |
|
|
Det var da vildt! Kun 1900kr? Det kan du jo ikke leve for, og så med en hund oveni? Hvad er det der gør at du ikke kan få mere?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| desværre .. |
Natasha *Taz* |
31-01-2009 17:57 |
|
Ja desværre kun 1900 .. Kan først då mere når jeg bliver 20 .. Har ringet og snakket med SU styrelsen, der er intet at gøre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Under 20 |
|
|
Trådstarteren er uden 20 år,og der med beregnes SU´en efter forældrenes indkomst. Hun kan forsøge at søge om udboende SU,men det er vist ikke lige bare at få det..
Næsten nye læderridestøvler sælges Nye sorte cheval Noir forbensgamacher sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Udeboende SU |
|
|
Det var nu meget nemt for mig at få udeboende SU som 19 årige, - det krævede "blot" at min mor boede mere end 20km væk fra min skole. Kan slet ikke forestille mig hvordan det skal løbe rundt med kun 1900kr i KBH og så med en hund oveni.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min..... |
Vibs 1 |
31-01-2009 18:14 |
|
Min datter på 18 år får også udeboende su.......
Hilsen Vibeke
R.I.P Freykur, 8 År
Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog. WWW.mellemhaven.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| udeboende |
|
|
Man får altid udeboende SU, hvis man bor selv og læser en videregående uddannelse uanset alder. Men går man på en ungdomsuddannelse, afhænger SU'en ganske rigtigt af alder og afstand til forældrene...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| boligsikring og .... |
|
|
du kan søge boligsikring og så kan du få SUlån (ca. 2000) om måneden... ud over det så må du ud og finde et fritidsjob... - det skal nok gå
"Ingen hest har græsset forgæves" citat: Steffen Brandt ... Nu med en ny heste-ven... Thorleif Gøgholm has arrived.. Libero-Lucky - den største stjerne på himlen! 4.6.1997 - 11.7.2007....R.I.P.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Marvin........ |
|
|
Tænker. Hvordan kan det værre? Er lejligheden mindre??? For grunden kan godt findes her, to mennesker siges tilsammen at skulle have en lejlighed på mindst 65 kvm, for at trives bedst. Bare lige en tanke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Det kunne også være |
|
|
I skulle snakke med en udefra, hvis i er enige om at blive sammen?? Måske kan i blive boende sammen... Ellers så prøv at søge udeboende SU, snak med din studie vejleder på din uddannelse. Du kan jo flytte væk fra KBH, det er meget billigere hvis du finder noget udenfor storbyen.
Sagde Janne
Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter 
Tak for en god debat i høflig tone 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At flytte |
Jean39 |
01-02-2009 12:24 |
|
Jeg er også lige gået fra min mand efter vi har været sammen i 17 år.Det er SÅ svært at vænne sig til at være alene.... jeg havde egentlig fundet mig en lejlighed, det skulle gå hurtigt da min mand ville have mig ud NU... jeg kunne bare ikke trives i den, den var bare mørk,ingen andre mennesker i hele huset...... og så gik jeg ned med flaget... nu bor jeg midlertidig hos min mor med min datter... vores søn bliver hos sin far. Jeg leder nu efter en lejlighed hvor der bor andre mennesker i nærheden.... Jeg har arbejde og ikke nogen økonomiske problemer.... ikke flere end de fleste andre, men dét at skulle være alene er hårdt... ville ønske der fandtes et kollektiv i nærheden.....
Hilsen Jeanette.....der helt sikkert ikke er perfekt....er du? Splinterny hestetrailer udlejes....se mere på min præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|