Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Shetter stopper vej
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 13:24

Den her shetter er efterhånd verd mange penge!!

www.nrk.no/nyheter/distrikt/ sorlandet/1.6455364

0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 13:30

sådan som jeg læser det, vil de have tilladelse til at køre ind på Torvalds ejers grund med maskinerne af hensyn til de øvrige bilister; og Torvalds ejer vil ikke have, at de gør det, da det forstyrrer hesten. Er det sådan, det hænger sammen?

Det kan da for pokker ikke være ejerens skyld, hvad retten afgør. Hvorfor i alverden skulle hun så betale?

Men en dygtig lille prut, det er det skam.

Caroline

A horse walks into a bar, and the bartender says:

Why the long face?

Med licens til at bitche!

0
0
Svar på denne tråd

Der er
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 14:11

nogle mærkelige love i Norge som ofte tillader staten at ta seg friheder på andres ejendom. Jeg har selv opplevet det, og det er ikke rart.

Men jeg synes skam hesten arbejder for sit hø og kraftfoder!!

Håber ejeren lykkes i at få fred, hun har ikke givet opp.

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 20:41

Det er jo lige før man burde lave en facebook-fanside til Torvald, som egenhændigt (eller noget derhen af) stopper et omfattende vejarbejde.

Men det er da noget mærkeligt noget, at staten har så mange rettigheder og tager forrang på den måde. Til gengæld har det danske retssystem jo også flere huller og mangler end godt er.

Caroline

A horse walks into a bar, and the bartender says:

Why the long face?

Med licens til at bitche!

0
0
Svar på denne tråd

Det jævner
Forfatter: 
Dato:  30-01-2009 07:44

seg jo som regel ud.... Fordelen med lovverket er de norske friluftsregler (allemandsrætten) som giver alle mennesker ræt til at ferdes i naturen uafhengig af hvem som eier den. Jeg behøver aldrig be om lov til at ride i skoven, kun dyrket mark. Jeg må gerne plukke vilde bær og svampe uden at spørge nogen, og jeg må gerne stte opp telt indtil tre dage på anden mands grund så længe det ikke er på dyrket mark eller står i vejen for arbeider der skal udføres. Det er altså en rættighed jeg setter stort pris på.

Til gængeld kan altså staten, om den finder det for godt, købe min grund mod min vilje om formålet tjener allmændheden. Ikke så godt!!

Men hurra for Torvald!!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider