sådan som jeg læser det, vil de have tilladelse til at køre ind på Torvalds ejers grund med maskinerne af hensyn til de øvrige bilister; og Torvalds ejer vil ikke have, at de gør det, da det forstyrrer hesten. Er det sådan, det hænger sammen?
Det kan da for pokker ikke være ejerens skyld, hvad retten afgør. Hvorfor i alverden skulle hun så betale?
Det er jo lige før man burde lave en facebook-fanside til Torvald, som egenhændigt (eller noget derhen af) stopper et omfattende vejarbejde.
Men det er da noget mærkeligt noget, at staten har så mange rettigheder og tager forrang på den måde. Til gengæld har det danske retssystem jo også flere huller og mangler end godt er.
seg jo som regel ud.... Fordelen med lovverket er de norske friluftsregler (allemandsrætten) som giver alle mennesker ræt til at ferdes i naturen uafhengig af hvem som eier den. Jeg behøver aldrig be om lov til at ride i skoven, kun dyrket mark. Jeg må gerne plukke vilde bær og svampe uden at spørge nogen, og jeg må gerne stte opp telt indtil tre dage på anden mands grund så længe det ikke er på dyrket mark eller står i vejen for arbeider der skal udføres. Det er altså en rættighed jeg setter stort pris på.
Til gængeld kan altså staten, om den finder det for godt, købe min grund mod min vilje om formålet tjener allmændheden. Ikke så godt!!