Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hvordan stoppede du rygning??
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 07:29

Godmorgen alle sammen.

Jeg vil meget gerne stoppe med at ryge, men jeg har rygrad som en regnorm, jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal gøre. Jeg stoppede 1 uge på et tidspunkt, og havde slet ikke lyst til at ryge, men så kom trængen og jeg faldt i vandet. Jeg har brug for nogle gode råd/fis til at kvitte smøgerne...

Hvordan stoppede du?

Ha en forsat rigtig dejlig dag

Mor til skønne maddie 24/5-08

Lækker pony sælges se præs.

Lækker suzuki swift glx model,med 40.000 kr ekstra udstyr.sælges fra 2008.Skriv for info.

0
0
Svar på denne tråd

jeg stoppede
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 07:45

Jeg røg omkring 60 smøger om dagen, da det var værst. Jeg nåede til et punkt, hvor jeg virkelig syntes det var ulækkert. Jeg syntes, jeg lugtede, og det var jo også dyrt!

Jeg besluttede mig så bare for at stoppe. Bare sådan. Uden nedtrapning eller andet. Min far fik rygerlunger, og det hjalp mig rimelig godt på vej. Så en dag vågnede jeg og tænkte "nej, jeg gider ikke mere!" - og det var så dét. Jeg havde lige en periode på 1-2 uger, hvor jeg var hysterisk og tosset, men ellers gik det fint nok. Jeg tog ikke på. Lod bare være med at spise slik istedet for at ryge

Jeg tror dog virkelig, at lysten til at stoppe skal være der. Hvis du ikke har 100 % lyst til at stoppe, kan du ligeså godt lade være med at prøve.

Det er nu ca. 3 år siden, jeg stoppede med at ryge. Da havde jeg røget i ca. 11 år (havde små pauser ind imellem ). Jeg kan stadig have trængen til en smøg, men jeg er virkelig blevet anti.

0
0
Svar på denne tråd

Fik piller
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 10:12

Gennem min læge.... De har være kanon gode for mig

Har selvfølgelig haft lidt lyst ind imellem, men har så skyndt mig at lavet noget aktivt, da man ved det kun vare et par minutter så går det over igen.

Jeg var på 20-30 stk om dagen!!!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 10:18

Jeg spiste sugetabletter med mintsmag og nikotin, de fjernede trangen.

To dejlige vallaker udlånes af længere varighed.

Se beskrivelsen af dem på min profil.

0
0
Svar på denne tråd

xz<x<zx<zx
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 10:22

Jeg lånte bogen "røgfri på den lette måde", på biblioteket; læste den om søndagen, mandag morgen kl 5.30 røg jeg min sidste smøg. Det er nu 6 års siden, og jeg røg 40 om dagen.

Mange hilsner Fru Bach

Stald-Nickolos.dk

0
0
Svar på denne tråd

rygestop
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 10:37

Jeg læste en bog hvorpå der stod 'Denne bog kan få dig til at holde op med at ryge' - og tænk engang, det ku den sørme

Jeg ved dog ik om man kan få den længere, men man kan få andre bøger om rygestop og hvis de ligner den jeg har, kan jeg kun anbefale at læse en af dem.

Da jeg stoppede fik jeg ingen hysteriske anfald, jeg tog ikke på, jeg brugte ingen hjælpemidler og siden har jeg ikke haft nogle episoder hvor jeg har været tæt på at falde i.

Og jeg havde trods alt røget i 8-9 år.

Held og lykke med det - Tro mig, det er virkelig en befrielse af stoppe med at ryge.

Mvh. Matilde som har været 100% røgfri i et år d 8/3

"Man kan tage tigeren ud af junglen,

men man kan ikke tage junglen ud af tigeren..."

-Stoffer, fra 'Steen & Stoffer'

0
0
Svar på denne tråd

Blev gravid...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 11:10

Ja, jeg blev gravid.. Så besluttede at stoppe den dag jeg fandt ud af at jeg ventede mig..

Har prøvet at stoppe før, men det faldt jeg sku i igen.. men nu når det gælder et lille barn, måtte jeg bide det i mig...

Hilsen Nadia, som har termin om 11dage og stadig kan have lyst til at ryge...

Hilsen Nadia

Termin d.09.02.09

Ejer af vildbassen Wilfred, som søger part

Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV
*Suppi, du vil altid være elsket og savnet*

0
0
Svar på denne tråd

ikke ryger
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 11:21

Jeg stoppede fra den ene dag til den anden. Brugte kun plaster en dag, så gad jeg ikke det. Jeg har nu kun været på de 5-10 stykker om dagen, så jeg har ikke været storryger.

Men rygrad skal der til, det kommer ikke forærende

Nu syntes jeg faktisk røg og rygere lugter fældt

Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi

Jeg har en nyåbnet sæk Racing mineral tilovers, da min kræsne hest ikke vil spise det. Der er ca. 19,5 kg tilbage.

Kontakt for pris

0
0
Svar på denne tråd

Line Dahl...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 11:40

Jeps, har det på fuldstændig samme måde - det lugter virkelig forfærdeligt..

Og jeg lugter det bare lige med det samme hvis noget har røget - før ku jeg hverken lugte det ene eller det andet...

Mvh. Matilde

"Man kan tage tigeren ud af junglen,

men man kan ikke tage junglen ud af tigeren..."

-Stoffer, fra 'Steen & Stoffer'

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 11:47

Har været røgfi i 2.5 år nu...3 år den 5 august. Brugte Nikotintyggegummi, og ellers løb jeg en tur hver gang trangen meldte sig.

Har altid været en underlig ryger, der ikke kunne fordrage stanken fra rygere..nu er det HELT galt. Har et vennepar der ryger...indenfor og overalt...40-60 stykker pr mand. Dem kan jeg ikke holde ud at besøge, og jeg har lyst til at sige at de skal skifte tøj og bade før de kommer hjem til mig ellers må de ikke sidde i vores stue

Connie vs Zeppelin

Se min nye tegning på min præs, eller på "opslag og billeder"

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 11:49

Jeg stoppede for over 20 år siden, efter jeg havde randt rundt i Irma, for at finde en økologisk agurk.

- Og de var udsolgt.

Pludselig kunne jeg se mig selv udefra - her gik jeg og købte - hvad man dengang kunne få af økologiske varer, mens jeg helt frivilligt proppede mig selv med gift fra cigaretter.

Jeg følte mig total dum - der i Irma.

Siden har jeg ikke røget.

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til -

Ikke at vælge sine kampe med omhu.

Bare fordi få skriver meget, er de ikke mange,

de fylder bare mere.

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 12:11

Nu er jeg ikke ryger... men kommer dog fra et storryger hjem hvor begge forældre nemt suger 60 om dagen..

min mor stoppede engang fra den ene til den anden dag og holdt os et år så startede det igen :(

Connie he he jeg har det som dig, jeg har os et vennepar der storryger og dem besøger jeg aldrig og hader når de skal komme her... de bliver nu aldrig længe for de skal ud i kulden og ryge!!

men jeg ville tro at stoppe vil være bedst at gøre fra den ene til den anden, men så igen hver mand sin måde at gøre tingene på :P

GoD PoRTioN HuMoR

BeN i NæSeN

DeT eR MiG

;-)

mig som ellers aldrig skriver i nogle tråde...!!

undskylder for stave og grammatiske fejl..

ja ikke mindst punkt-sætning

0
0
Svar på denne tråd

Ret nemt
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 12:22

Lod bare være med at tænde en næste

Det er nu 10 år siden.

Karin

Køn, stor hoppeplag efter Kaiser Wilhelm sælges, morfar Parlør

Byttes evt. med hingsteføl fra 2008, DV, Trakehner eller lign. efter kårede forældre

0
0
Svar på denne tråd

Jeg stoppe for
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 12:34

7½ år siden og det var fra den ene dag til den anden- og efter en masse mislykkes forsøg.

Jeg arbejder i dag som rygestop rådgiver og er uddannet fra kræftens bekæmpelse- deres metoder hjælper mange der ej selv er i stand til at stoppe.Der er forsket i det på verdens plan og det er den metode der hjælper flest- derved ej sagt at andre metoder ikke kan hjælpe, for der er lige så mange rygestop måder som der er rygere.

Jeg har tit opgaver i kommuner som tilbyder hold.

Du kan se på din kommunes hjemmeside, om de har gratis tilbud om at få et rygestopkursus. Det har de fleste.

Så er der mulighed for at få et individuelt forløb- som jeg fx laver både F2F og på net- du kan give mig en PB og jeg sender dig min webside.

MVH Dorthe

Dygtig HMS handler om at have den samme hest i mange år,

ikke at have mange heste på få år.

Vores kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.

Øremærke nr. ZGO383

Dusør gives

0
0
Svar på denne tråd

Lægebesøg
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 13:03

Hej

Jeg stoppede også fra den ene dag til den anden.

Jeg har været meget syg det sidste halve år og var ved lægen i den forbindelse. Han konstaterede, at jeg bla. havde astma og at rygningen var slut nu - for mit vedkommende - hvis jeg ikke ville ende med sten-lunger

Det er som om, at det er en temmelig motiverende faktor. Stoppede med det samme.

Måske det hjælper, at kontakte en læge, der kan kigge lidt nærmere på jeres lunger?

Mig og bassen :-P
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 13:10

Stoppede "bare". Det kom langsomt, og nu tænker jeg stort set aldrig over det mere. Kun hvis jeg ser noget i tv, hvor de ryger, så får jeg kortvarigt lyst

Det der har været det værste, var når jeg tog ud i byen og/eller får et par glas vin. Så skal jeg virkelig være standhaftig!

Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

stop rygning
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 13:32

Jeg stoppede i påsken sidste år, da Jeg bestemte mig, røg Jeg den sidste efter aftensmaden, og røg ikke derefter.

Rygetrangen var meget stærk den første uge, og der,galt det for mig om at lave noget fysisk, så Jeg glemte trangen.

Det blev nemmere og nemmere for hver uge, nu her knap et år siden, kan trangen stadig melde sig en gang imellem, men det går hurtigt over.

God fornøjelse

Katja

Husk at tavshed sommetider er det bedste svar.

Dalai lama.

Dyr giver mere mening i tilværelsen end mennesker.

Steen og stoffer.

OX ARABER vallak sælges( født 23 juni 2007 )

0
0
Svar på denne tråd

ej hvor dejligt
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 13:41

at det er lykkes for så mange af jer, jeg vil virkelig gerne stoppe, lyder måske skørt, men jeg syntes det er ulækkert,lugter på mit tøj og ja ad bare. Vores hjem er 100%røgfrit pga den lille. Og nej hvor her "dufter" siden hun kom...

Jeg ryger ikke efter aftensmad, før næste morgen... men jeg elsker min morgensmøg,eller ej men jeg kan ikke undvære den,er så rygetrængende når jeg vågner. Det så irriterende, hvorfor starte på sådanne noget fis overhoved... Af skade bliver man klog!

Jeg har prøvet med en kold, men det gik bare ikke... så prøvede jeg at tygge tyggegummi,men endnu engang nej.Er ved at blive helt desperat for at stoppe, det genere mig at ha den afhænighed på sig hele tiden uuuh....

Dorthe: du får flucks en besked

Mor til skønne maddie 24/5-08

Lækker pony sælges se præs.

Lækker suzuki swift glx model,med 40.000 kr ekstra udstyr.sælges fra 2008.Skriv for info.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider