|
|
| Vi må støtte op om vores politifolk |
|
|
Vi i Danmark må støtte op om vores politifolk. Derfor bør vi gøre en aktiv indsats, så deres sprogperle af en søforklaring holder i retten. - Fremover hedder fængslet nu Perleskrinet.
- Terrorcelle hedder Perlekæde.
- Etniske sladdertanter hedder Perlehøns.
- Falsk vidneudsagn hedder Perleplade.
- Etnisk stamtræ hedder Perlerække.
- Indvandrer bander hedder Perlevenner.
- Etnisk prostitueret hedder Knaldperle.
- Indvandrer bander hedder Perlevenner.
Men nu skal vi jo ikke kaste perler for svin, så politiet skifter hermed navn til muslingerne. Håber du er blevet i Perlehumør - hilsen Perlemor.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Supersjov! |
|
|
fik den også lige på sms. Hihihi! Muslingerne... det hedder de fremover  I
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| PERLELØG |
|
|
ja, gæt selv. Faktisk fik en kollega, af anden etnisk herkomst, en bøde på 600kr. i lørdags, for at kalde en politimand for....perle. Han var i byen i Skive, helt integrationsfuld, og fik en bøde af den skaldede sspbetjent, kendt fra tv2, da han kaldte ham perle.... Og han har skam papirer på det... Jeg troede jo perle var positivt?????
Screw you guys...I`m going home. Eric Cartman
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hi hi hi... |
| Forfatter:  |
Lobbe (Iris) |
| Dato:  |
27-01-2009 07:46 |
|
Ha ha ha... Det var da en humoristisk perle du kom med der. Louise
"If you can´t convince 'em, confuse 'em"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nemt... |
|
|
Ja, det er nemt at være sjov på andres bekostning. Men uanset hvad der er sandheden i denne sag, så er der brodne kar i alle proffesioner. Det gør ikke hele proffesionen dårlig... Det er dumt at generalisere. Det gælder indenfor alt... Men det er desværre først når man selv har haft brug for politiet, at man sætter pris på, at de er der  HUSK: De er også bare mennesker, som alle os andre, og begår derfor også fejl, som alle os andre...
"2-værelses udlejes på hesteejendom"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor fuuun |
|
|
Arh ha ha ha ha... Perlemor, du reddede lige min morgen 
"Det tar lang tid, at få en gammel ven"
Trakehner FAN 
Indehaver af de skønne helsøskende Petia af Wolhøjgaard (07) og Perikon Runehøj (08)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaaaa..... |
|
|
Måske perle-kæder ikke sælger så godt i en periode nu.....
Zamangah
GRAÆÆEEEØØØH...... JAAAAAAARRRHH..... Nemli....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åndssvagt |
|
|
at gøre grin med det. Politiet beståer af individer der tildels er ufatteligt dedikerede, højt uddannede professionelle. Tænk på hvor diverst politiarbejde er, hvor hårdt, og hvor mange odds de har imod sig. Ja, jeg synes i skal støtte op omkring politiet! Fortæl jeres venner og bekendte at alle kan tage fejl, hils pænt på din lokale politibetjent, støt de folk du kender som overvejer at uddanne sig til politibetjent, vær ærlig hvis du spørges om noget, vær opmærksom selv når der sker ulovligheder og meld dig hvis du kan hjælpe! Vil i måske gerne leve i et samfund hvor politiet er en udskældt lav-status gruppe som kun tør bevæge sig rundt to og to og ikke tør åbne munden af angst for at hvert et ord vejes på en guldvægt? Nej, vel? Vi er desværre RIGTIGT godt på vej derhen - så "Perlemor", tak for at skubbe lidt på den retning  /Lene
Elskede Basse, 15/09/08.
When a loved one becomes memory, memory becomes treasure.
Cargo B
Du er min styrke og mine vinger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Danmakine »Basse« |
|
|
- Salvia
Xena bortgives. Hele serien på vhs. Alle bånd er i perfekt stand. Kun afhentning i Hvidovre. Sendes ikke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaeh... |
|
|
Danmakine »Basse«: Nu er det jo ikke kun almindelige mennesker der 'sætter' politiet i et dårligt lys... De klarer det udemærket selv ! Hvis de brufer 'perle' som et synonym får 'perker', er det jo lige slemt... Hvis man kan få en bøde for at kalde en betjent 'perle', er det vel også forkert af dem at kalde andre det... Jeg hilser altid pænt på politiet, og ved jo at det ikke er deres skyld at der er kommet en ny reform, men kan virkelig godt forstå at der er nogen der føler at de bliver dårligt behandlet, og at politiet ikke gøre deres arbejde... Dem der ikke mere føler sig sikre, eller føler at de bliver stoppet alene for deres hudfarve...
Perle Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008 Farvel Felix Hvil i fred Charmetrold og Hjerteknuser D. 21/8 2007 En gang utro, altid utro Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En joke? |
|
|
Nå ja, en joke. Vi må laves vittgheder om alt muligt, og lige pludselig bliver det alvor. Det er ufatteligt ufatteligt svært at være politimand - og jeg mener at politimanden har gjort ret i at give udlændingen en bøde på 600 for at kalde politimanden for "Perle". Prøv at sætte dig i hans sted: Han har gjort en fejl, som bliver blæst helt op i avis, landsdækkende Tv mm. Han har sikkert fortrudt det MANGE gange, og fået læst og påskrevet. Så forsøger han at fortsætte sit arbejde, og så kommer der en udlænding og kalder ham for Perle?? Øøøh, provokerende eller hvad? Hvorfor S*TAN skulle den udlænding lige kalde ham Perle? En bøde for provokation af politimand i uniform var lige det der skulle til. Vedkommende udlænding havde vel ingen grund til at kalde ham "Perle" ud over en provokation. /Lene
Elskede Basse, 15/09/08.
When a loved one becomes memory, memory becomes treasure.
Cargo B
Du er min styrke og mine vinger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Lobbe (Iris) |
27-01-2009 11:34 |
|
Rolig nu! Jeg har stor respekt for politiet og det arbejde de udfører.
Men helt ærligt - denne her er simpelthen for dum! Og det er da kun til at grine af Det er da ikke noget at tage sådan på vej over, og jeg tror de fleste har forståelse for at alle kan begå fejl, også politiet. Det er MÅDEN de har behandlet hele denne fadæse på, der er det komiske i denne sag efter min mening. Så kald da en spade for en spade, og indrøm at der blevet begået en fejl i kampens hede. Så havde de nok fået en lidt anden respons fra befolkningens side...
Det har intet at gøre med om man respekterer politiet og deres gerning generelt! Det er en offentlig instans, og derfor må man regne med at folket kommenterer og reagerer på deres handlinger. Hvem skulle ellers?
Louise
"If you can´t convince 'em, confuse 'em"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Danmakine »Basse«... |
|
|
Det er muligt at Det er provokerne den ene vej, men er det så ikke det samme den anden vej ? Ved ikke om du har hørt hvor 'perle' stammer fra ? Men det henviser til de hjemløses tænder - på en sakastisk måde... Det bliver brugt i stedet for at kalde folk idioter, for det må politiet heller ikke... Det er for at undgå 'perker' sager... Så politiet ved at det er et ord der er negativt ment... Jeg siger ikke at det er nemt at være betjent, men at det er så svært som det er lige nu, er også deres egen skyld... Det er heller ikke altid lige nemt at være pædagog, sygeplejeske, brandmand, socialrådgiver osv... Når man har med andre mennesker at gøre, bliver man prøvet/generet/provokeret/truet på en helt anden måde, end hvis man bare holder sig til at lave et eller andet maskinelt... Ja vi begår alle fejl, og bliver de opdaget, må man sige undskyld... Jeg er lige glad med om den omtalte betjent har sagt 'perle' eller 'perker', det er ikke så meget det der er blevet sagt, som det er meningen i det... Det kan opstå situationer hvor temperamenterne koger, og der derfor kommer til at ske noget som ikke burde være sket... Men lad os lige se om ikke det sker inden for alle fag der har med mennesker at gøre ? Det er loven der siger at politiet ikke må kalde folk for idioter og perker... Loven siger også at pædagoger ikke må slå børnene - hvad hvis de nu bare fandt på en anden måde at 'slå' på ? Smølfe-spark på øret, en finger duttet meget hårdt i maven ? Det ville folk, hvis de så det, også farer i flint over... Og JA det er i princippet det sammen der er sket her...
Perle Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008 Farvel Felix Hvil i fred Charmetrold og Hjerteknuser D. 21/8 2007 En gang utro, altid utro Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Danmakine |
Mokke |
27-01-2009 12:09 |
|
"hils pænt på din lokale politibetjent" Jaah... Hvis det ikke lige var, fordi han nåede at køre over for rødt, inden jeg nåede hen til ham. Men jeg antager, at det er okay, nu det alligevel er en politimand - de har det jo ikke nemt. Sikke da noget pladder. I øvrigt er sagens kerne vel ikke så meget perle/perker-spørgsmålet, men at Hanne Bech Hansen med det samme flyver ud og griber fat i en mikrofon for at gøre alle opmærksomme på, at der skam bare blev sagt et kærligt "perle" til vedkommende - i stedet for måske lige at have styr på sine ting først. Der er jo ingen, der tror på den historie alligevel. Andre betjente har da også været ude og stemple "perle"-betjenten med en "ommer" og kaldt ham årets torsk. Så slå lige koldt vand i blodet, det er bare for sjov. Og det har ingen konsekvenser fået for pågældende betjent (udover noget gas på arbejdet, kan jeg tænke mig), så i mine øjne er han sluppet billigt. Caroline
A horse walks into a bar, and the bartender says: Why the long face? Med licens til at bitche!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| Vedrørende hvad der |
Michael T |
27-01-2009 14:04 |
|
dumt og til at grine af, er at denne "perker" gør noget så stort ud af at være blevet kaldt for "perle" eller "perker". Personen det handler om var med til en demonstration og gik over stregen, og så synes jeg det er for dumt og til at grine af, at der er så mange som tilsyneladende mener det er ok at der findes folk rundt omkring på gaderne som gerne må gå til yderligheder og finder det urimeligt at der sættes ordensmagt ind for at stoppe, men det er helt forkasteligt at der bliver brugt et tilsyneladende skældsord. Så det vil sige...man må gerne smide med brosten, brænde skilte og biler af, slå på politimænd med mere, men man må ikke bruge skædlsord? Måske man skal til at lære underne det samme i SFO, skoler med mere. Nej, lille Peter, det er ikke ok at du kaldte Mustafa for perker, så er det da helt klart at han knalder dig ind med skovlen. Så kan du lære det! Hvad skal vi overhovedet have politiet i gaderne for? De må ikke bruge ord, de må ikke anholde og forsvare sig selv og medborgerne? Det eneste de snart må er, at tage imod verbale og fysiske øretæver!!! Så væk med politiet!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vitsen er jo |
|
|
Ja vitsen er jo sjov, men kun fordi vi herhjemme ikke alle mener den helt så slemt som den kan lyde, jeg gør i hvert fald ikke. Jeg synes undskyldning fra politiet om at der er blevet sagt perle er til grin, men jeg synes også at dem som er blevet tiltalt perle er til grin. De gør jo noget som er forkert, og politiet gør jo trods alt deres job, som vi, samfundet, har bedt dem om, nemlig at holde ro og ordent. Jeg forstår dog godt de mennesker som har anden etnisk baggrund kan blive støt af en vits som denne, desværre er grunden til at de bliver støt, at de få ødelægger det for de mange, og vi "rigtige" dansker føler os i vores "gode" ret til at svine de andre. Samtidigt er det jo blot vitser som er lavet for sjov, og egentligt ikke ment andet end en snært af alvor, med det i mente, at vi alle trods alt kun er mennesker. For vi er jo bare mennesker, og ommer vi langt nok ud, bliver presset nok, så er det trods alt de færreste af os, som ikke en gang imellem jogger ved siden af. Og nej politiet skal ikke kalde os andet en vores navn, og hverken den ene eller anden mere eller mindre charmerende slang. Men vi andre skal jo heller ikke kalde hverken politiet eller andre for den sags skyld andet end vores navn, men alligevel kalde vi jo hinanden de mest mærkelige ting, uden egentligt at mene det store med det, og i hvert fald yderst sjældent for at såre andre. (i hvertfald i mit hoved, og i min verden). Jeg synes stadig vitsen er sjov, for det er jo bare fis. Men jeg bliver harm når man ikke hver især bare kan tage den skideballe livet nu en gang gir en når man har været en spade. At politiet måske har kaldt et menneske af anden etnisk baggrund end dansk for perker, perk, perle eller noget helt andet, gør jo ikke vedkommenden der er blevet kaldt mindre kønne ting uskyldig. Vedkommende er jo også et fjols, hvis politiet har haft bøvl med ham/hende. Vi skal alle være her, lige meget udsende, tro osv, men vi skal ikke glemme at politiet faktisk er der, til hjælp og sikkerhed for alle os andre, lige meget hvad vi end tænker, tror og mener. Venlig hilsen Heidi, som selvom hun har den moralske mine på, stadig kan grine på andres bekostning, uden jeg faktisk mener noget ondt med det, og håber dem det går udover, kan grine sammen med mig, når latter gælder sem, men så sandeligt også mig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Når en politihund så bider, hedder det så - Perletand?  Pjat til side - jeg synes faktisk at vi skal støtte op i al almindelighed om vores politifolk.
Hilsen fra Pony-mor.
Livet er for kort til - Ikke at vælge sine kampe med omhu.
Bare fordi få skriver meget, er de ikke mange, de fylder bare mere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undskyld??? |
|
|
"Perle" siger noget med, at politibetjenten bare kan sige undskyld og så er det det... Så nemt er det desværre ikke at være politier... Begår man en fejl i andre erhverv, så får man en reprimande, og så er den sag ude af verden... Laver man fejl som politibetjent, så får man en tjenestemandsbøde... Der er lige en lille forskel...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LadyLynn... |
|
|
Jeg skrev: "Ja vi begår alle fejl, og bliver de opdaget, må man sige undskyld..." Det var møntet generelt, og ikke specielt på politiet... Tror heller ikke en pædagog der har 'slået'(prikket fingeren hårdt i maven på) et barn bare siger undskyld og så er det glemt, pædagogen bliver sikkert fyret... Men i virkeligheden er det jo ikke kun det der er blevet sagt der var rigtigt eller forkert... Det var meningen med det der blev sagt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Meningen??? |
|
|
Er der jo så ingen anden end politibetjenten, der kender. Vi andre kan kun gisne...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LadyLynn... |
|
|
Tildels har du ret... Han ved kun selv hvad han præcis har ment... Men, og der er et men, nogen ting bliver bare ikke sagt påsitivt, eller bliver bare ikke opfattet positivt... Jeg har prøvet at bliver beskyldt for at være nedladende, fordi jeg skrev tillykke til nogen, der mente at de var bedre mennesker end min, men det var ikke ment sådan... Hvis "Tillykke med det" kan opfattes negativt, så tror jeg osse at 'perle/perker' kan... Og i virkeligheden er det jo modtagerne der bestemmer om det er positivt eller negativt... Og det virker ikke på mig som om manden der blev talt til opfallede det positivt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Perle... |
|
|
Lad os bare være enige om at være uenige 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LadyLynn... |
|
|
Det er da iorden... Prøvede bare at forklarer hvad jeg mente... Men nu er det da besluttet at det er lige slemt om man siger perl eller perker... Hørte det i tv avisen igår...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh nej da |
|
|
Godt jeg ikke har min gamle hund mere,han hed Perle  Det havde jo betydet at han skulle have navneforandring,og i disse tider kan det jo være svært at være politisk korrekt. Hmmm og hvordan nu med mine nuværende hunde,Choko kan vel ikke støde nogen eller kan det opfattes racistisk  Og Nikita ja det var jo Krustjov´s "mellemnavn",så det går nok heller ikke. Men det er da heldigvis ikke så slemt som Illum´s hunde Det er vist en sag for PET. Tine PS.fra 2010 kræver det en gymnasieuddannelse at blive optaget på politiskolen,bare en tanke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså... |
|
|
Altså Michael, hvorfor bliver du ved med at bruge det her argument:
man må gerne smide med brosten, brænde skilte og biler af, slå på politimænd med mere, men man må ikke bruge skædlsord?
Man må jo ikke gøre nogen af de ting, du skriver!
Politiet må jo faktisk til gengæld gerne gøre mange ting for at forhindre kriminalitet, stoppe demonstrationer osv. Men der bliver jo nødt til at være en grænse. Eller ville du måske hellere have, at alt var tilladt for politiet? Må politiet så gerne banke en teenagepige, fordi hun har råbt pansersvin efter dem? Må politiet så gerne slynge om sig med racistiske skældsord, når de føler for det? (Nå ja, det gør de jo allerede uden de store konsekvenser ).
Som skrevet i en anden tråd, så er politimænd også mennesker, men når de er på arbejde, er de mennesker med mere magt end os andre, og derfor skal man også forvente mere af dem.
Hvis politiet ikke kan opføre sig ordentligt, hvordan kan man så forvente, at andre kan?
Selvfølgelig skal vi støtte op om politiet sådan helt generelt set, men det er også enormt vigtigt, at vi kan kritisere dem. Ligesom det er vigtigt, at vi kan kritisere regeringen. Det er netop en væsentlig del af demokratiet, at man må kritisere 'magten'.
Og så er det da fint, hvis man også ind imellem kan lave lidt sjov med dem. Et eller andet sted er det nok en venlig form for kritik at mene, at denne sag kvalificerer til en kvajebajer. Man kunne jo også se væsentligt mere alvorligt på den og se den som et eksempel på, at man gør alt muligt for at dække over de fejl, der bliver begået af politiet selv. Det er meget mere skræmmende!
Mvh.
Anna
Nogen der har en god idé til min signatur?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| perleperker |
|
|
Perle er et anerkendt slang inden for politiet og kommer af perletand . Det har været brugt i mange år, så om politimanden siger det skal såmen nok passe .. men meningen er det samme. I sidste ende er det ok at sige per'ker hvis man altså selv er det, og her hvor jeg kommer fra er der ikke noget negativt i ordet, så længe tonelejet passer. Min kæreste er en af disse per'kere.. og en perle, ja det er han skam 
N A N O U
I<3CPH trøje sælges for kun 100,- excl. fragt Skal bare af med den Grå, S, brugt få gange, aldrig været uden for en dør.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anna!! |
Michael T |
30-01-2009 17:52 |
|
Jeg bliver IKKE ved med at kommentere som jeg her har gjort, men helt ærligt, er det så ikke en smule plat opg ynkeligt at være med ved en demonstration, gå over stregen og gå til yderligheder og så derefter klage over at være blevet kaldt et skældsord? Jeg synes dét er temmeligt ynkeligt. hvis man derimod er med til at demonstrere fredeligt, og man så bliver udsat for ubehageligheder finder jeg det helt rimeligt at man bliver stødt og klager over dette. Men i denne situation....nej, der burde denne "perker" Perle" eller hvad han iøvrigt er blevet kaldt nok holde igen og så tænke sig om en anden gang han er med til at demonstrere. Just my oppinion!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ok.... |
|
|
Ok, Michael, der er vi nok uenige. Jeg mener ikke, at politiet bør udtale sig racistisk på noget tidspunkt, lige meget hvad og hvem de står over for. Jeg synes faktisk, det er dybt problematisk, hvis (eller nærmere at) politimænd udviser en racistisk holdning til nogle borgere i Danmark.
Hvad skulle det i øvrigt gøre godt for at bruge skældsord? Hvordan er det lige, det skulle hjælpe politiet med at udføre deres arbejde?
Mvh.
Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selvfølgelig BØR |
Michael T |
31-01-2009 01:10 |
|
HVERKEN politi eller borgere bruge skælsord, og det er slet slet ikke det jeg proklamerer for. Men...nu ER det nu engang blevet brugt og så finder jeg det ynkeligt at den som er blevet kaldt for et skælsord vil klage over dette når selvsamme person rent faktisk ikke selv har holdt sig inden for lovens arm! Det er dét jeg oppinierer immod. Ordet Perle(hvis det er det som er blevet sagt) er jo faktisk ikke engang et racistisk skældsord. Perle bliver brugt af politiet gennerelt istedet for ordet "idiot". Det er stadigt ikke ok, men det er trods alt mere harmløst end at folk ikke overholder loven og tyr til vold og ødelæggelse. Ikke for at gå tlbage til datiden, men dog vil jeg alligevel henvise til al den ballade på Nørrebro vedr. lukningen af Ungdomshuset. Der var der også nogle som rent faktisk havde været med til at ødelægger og hærge som modsatte sig anholdelse, og også her blev der brugt skælsord imod disse personer fra politiet side af. Disse betjente fik en påtale idet "bøllerne" havde ingået en klage. Og det synes jeg også var temmeligt "ynkeligt". For kan man ikke opføre sig ordentligt selvom der er noget man er utilfreds med, mener jeg da bestemt ikke at man så kan klage over at blive kaldt for noget grimt, når man lige selv har øvet vold og hærvæk mod andre mennesker. Så nej Anna, vi bliver sikkert ikke enige, men det er der jo heldigvis heller ingen som siger vi skal være for at kunne diskutere et emne som dette. For var vi enige var der jo intet at diskutere 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skældsord |
|
|
Vi er da i det mindste enige om, at det ikke er ok  Jeg vil da også give dig ret i, at skældsord er mere harmløst end vold - sådan helt generelt set. Jeg synes så bare ikke, at man kan sammenligne det, nogle borgere gør som ikke helt holder sig inden for loven, og så det politiet gør, når de håndhæver loven. Politiet bliver bare død og pine nødt til selv at overholde den lov, de håndhæver, ellers bliver problemerne altså først uoverskuelige. Kan politiet ikke opføre sig ordentligt og anstændigt, giver det så overhovedet nogen mening at de må anvende magt over for andre, fordi disse andre heller ikke kan opføre sig ordentligt og anstændigt? Mvh. Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Politiet = én betjent??? |
|
|
Som sagt tidligere så er der brodne kar i alle proffesioner... Her er tale om én betjent, der åbenbart træder ved siden af... At dette bliver til "politiet" gør dit eller dat er totalt ude af propertioner... Det er DUMT at generalisere...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| damdamdam.. |
|
|
Kan godt nok høre en del respekt for politiet herinde.. FINT de gør et godt stykke arbejde, MEN man må aldrig blive for blind over for ordensmagterne.. Vi har netop et frit systemt der gør vi må sætte spørgsmålstegn over for vores omverden- herunder også vores politiker, læger, og politi. LadyLynn: Du skriver at : At dette bliver til "politiet" gør dit eller dat er totalt ude af propertioner... Det er DUMT at generalisere...
--> Vil det sige at du ikke mener ordet "perker/perle" er generaliserende? Michael: Hvorfor er det dumt at benytte vores ytringsfrihed? Det er jo netop betydningen af det der bliver sagt der gør ondt. Lad os rent hytotetisk sige at du er til mænd, og en politibetjent råber homo b¤sse efter dig, er det okay? Hvor går grænsen, vores politi burde netop ikke bruge den slags ord, det viser i min verden at man har været ude af balance og netop inden for den verden er det ikke tilladt så er man nok ikke i den rigtige branche. Men man kan ikke andre noget i historien hvis alle bare tænte -nå nu er det sket... Så passiv må man bare ikke se på tingene.. Så var der jo aldrig sket nogle ændringer i samfundet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fatter det ikke? |
|
|
Hvor kommer det der "perle noget" fra? Hvorfor er det sjovt? Er jeg gået glip af noget? Hjælp, i skal sgu da ikk ha det sjovt uden mig!
Med venlig hilsen Liv, Hunden, den bedrageriske kat, & alle hestene. A broken heart is as much a part of first love as moonlight and roses.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Røskva - når man hører |
|
|
videoen af en tilbageholdelse af en "af anden etnisk herkomst end Dansk" lyder det som om politibetjenten siger "sæt dig Perle".. Der er link til videoen i tråden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maria... |
|
|
Ved du hvad det vil sige at generalisere??? Det er jo ikke at generalisere, hvis man siger noget til/om én person. Det er jo hvis man siger noget om flere, uden at skelne... I øvrigt tror jeg, at vi alle er enige om, at det ikke er ok at sige "perker" eller "homo", men her siger betjenten faktisk et ord, der ikke er "ulovligt" og fra min side heller ikke groft... Jeg kalder da gerne en veninde for en perle, hvis jeg mener, at hun er noget særligt for mig... Fx. "Tak for hjælpen. Du er en perle" Det er ikke et unormalt udtryk, hvor jeg kommer fra...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| update.. |
|
|
Jo tak jeg er en del mere inde i betydnngen. Arbejder netop med dette emne som stud.Jur. og jo et skældsord er også general. når de anvendes som skældsord til etniske miniorit. grupper. Det jeg prøver på at vise er hvorfor politiet skal trækkes frem som dem der skal beskyttes efter at brøleren faktisk er brugt. Og come on vi ved alle at det ikke var positivt ment det det blev sagt. At påstå andet er dælme at undervudere folks egen evne til at TÆNKE fornugtigt. Det var jo ikke en kærlighedserklæring der blev givet, og jeg hører du altså perker ikke perle.. Jeg syntes det er forrygt at der kommer folk frem på fjernsynet der fortæller os hvad vi skal høre, det minder mig desværre ikke om demokrati.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blbslfbfzlfl |
Asta ♥Isabella♥ |
01-02-2009 10:34 |
|
hahahaha griner stadig  du har humor - og nogen af jer andre: det er jo bare en vits - er i også sure når der kommer en blondinevits  haha jeg respekterer politiet, og er sikker på de gør et godt arbejde, men derfor må man da gerne lave lidt grin med dem? 
Mvh. Asta
<3Isabella, Eden, Lucas, Scully<3 når man ikke siger fra, siger man til!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|