Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

syg af kræft !!
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 23:32

min ene ride venindes søster har kræft og dk vil ikke behandle hende færdig så derfor skal hun til Frankfurt men skal selv betale...

se hendes side her http://redmette.dk/

den sygdom er bare så frygtelig, og jeg kan slev ikke forstå hvorfor hun ikke kan behandles færdig i danmark, når de i Frankfurt ser gode muligheder..

men godt de har lavet en hjemmeside så man kan støtte hende og familien, med at samle ind. det er ubeskriveligt hård og trist at have et sygt familie medlem. og man håber bare at det aldrig rammer en sel eller dem man har kær

har selv mistet min far da jeg var 18 år han havde også kræft, så det berør mig dybt.

mor til den smukkeste prinsesse 061008

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes det er rigtig
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 23:44

flot at de har lavet den side og håber at hun får pengene så hun kan blive opereret.

Men når det er sagt må jeg indrømme at jeg ikke støtter sådanne enkeltsager. Jeg støtter selv kræftens bekæmpelse med de penge jeg nu kan undvære når de kommer...Som regel er det 1000 kr jeg har liggende som så kommer i bøtten. Og støtter også når jeg får girokort fra dem et par gange om året.

Jeg vil hellere være med til at prøve at finde en kur til kræften.

Men som sagt tager jeg hatten af for alle jer der kæmper en kamp for jeres kære...

Tina

Nu ny hjemmeside:

http://www.femalephoto.webs.com

Mercedes vito ´02 sælges. trækker 2000 kg, se profil

Led mig ikke i fristelse, jeg kan sagtens selv finde vej:o)

0
0
Svar på denne tråd

Tja.....
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 23:48

Dybt tragsisk for den unge dame og hendes familie, hvor er det godt, at der er nogle som står sammen for at hjælpe hende...

Det er SÅ typisk Danmark, man kan ikke rede mennesker, og man giver dem ikke én krone til at søge hjælp udenfor Danmark, fordi det vil man bare ikke...

Hørte en dag Jacob Axel Nielsen, sundhedsministeren - dummere menneske findes næppe, når der sidder en kræftpatient ved siden af ham, en som har fået hjælp udenfor Danmark....

Man kunne ønske, at en eller flere af dem som sidder, arrogant og bedrevidende og skal bestemme, selv må få en kræft som kun kan behandles udenfor Danmark... så vil piben ganske sikkert få en anden lyd...

Min dybeste medfølelse med alle, som må leve med eller dø af denne rædselsfulde og modbydelig sygdom

Hilsen Vibeke

R.I.P Freykur, 8 År

Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tina-Tossen
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 23:51

det syntes jeg er utrolig flot gjort af dig, og man må virkelig håbe at de en dag finder en helbredende behandling

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 01:00

Synes det er flot der allerede er samlet 50.000 kr til hende.

Desværre har jeg selv kun under 100 kr på min konto og de skal bruges på benzin (ja dårlig undskyldning, men sand)...

Synes det er forfærdeligt, at et land som Danmark kan være så kolde...

Venlig hilsen

Michella

~ ~

Charlie

Søger undervisning af rytter der selv rider min. LA niveau

0
0
Svar på denne tråd

Vibs, tror du oprigtigt på
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 01:13

at man ikke giver en krone til behandling fordi man ikke VIL???? Det er simpelthen helt ude i hampen at påstå sådan noget. Der er da ikke noget, hverken politikerne eller nogen andre ville hellere end at have penge nok til at give alle borgere den medicin, de ville kunne få mest gavn af - uanset pris.. Men sådan hænger det bare ikke sammen i virkeligheden. Det er en konstant etisk overvejelse for og imod, sundhedsvæsenet er så hårdt spændt for, at hver gang man giver noget til én så tager man fra en anden.. Hvem skal man så tage fra???

Lægerne kan udføre komplicerede operationer og medicinalfirmaerne udvikler hele tiden god og effektiv medicin, der kan hjælpe mennesker, der før ikke havde en chance - gennemgående en positiv udvikling, som vi selvfølgelig skal være glade for men bagsiden af medaljen bliver tydelig, når man skal til at vælge, hvem der kan få lov til at overleve, og jeg takker min Skaber for, at det ikke påhviler mig men politikerne - hold da op nogle spekulationer det må give.

Det smukke ved et offentligt sundhedsvæsen er at alle grundlæggende har lige ret til behandling men denne ret bliver så påvirket af udefra kommende faktorer f.eks. økonomi. Hvis Mette skulle have 500.000 til behandling i Tyskland så har den næste også ret til det og den næste og den næste og den næste og.... Og hvem skal så fortælle sclerosepatienterne, at der nok kan blive penge til at hjælpe de kræftramte, men der er ikke penge til, at de kan få den medicinske behandling, som beviseligt er den bedste, men som man i Danmark generelt har valgt at sige er for dyr at tilbyde undtagen i ganske særlige tilfælde hvor lægelige forhold taler for det. Så har patienter der lider af alfa-1 antitrypsinmangel også ret til medicinsk behandling, det er også 500.000 pr stk om året - hvor skal de penge komme fra??

Jeg har nærmest lige haft om de forskellige etikformer på sygeplejeskolen og det er med udgangspunkt i dem at valgene gøres op - selv bare at tale om det gav mig ondt i maven.

Jeg kan ikke huske hvilken politiker det var der for mange år siden sagde at tiden kunne komme hvor vi måtte vælge mellem EN hjertetransplantation eller FIRS hofteoperationer - ikke nogen populær udtalelse, der skaffede stemmer men ikke desto mindre en udtalelse, der i høj grad havde hold i virkeligheden, og det er jo det vi generelt brokker os over, at politikere ikke har.

Jeg ønsker alt muligt held og lykke til Mette og alle andre der er ramt af forfærdelige sygdomme - jeg håber og ønsker oprigtigt det bedste for Jer.

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

Ikke nok med
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 01:17

at der findes veldokumenteret behandlingsmuligheder i udlandet som staten herhjemme ikke vil støtte, så sker der så mange fejlbehandlinger i det danske behandlingssystem, og når det bevises at der er fejlbehandlet så skal lægerne ellers nok kunne få vasket deres hænder.

Min kæreste døde d.11 jan 09 efter 2 års hård kamp mod kræften og BEHANDLINGSSYSTEMET!

Gang på gang har vi rendt panden mod en mur. Det blev til strålebehandling som blev afbrudt midt i forløbet på grund af nogle helligdage, khemobehandling som ikke slog til, idet man "burde" have brugt et andet præparat(fik vi at vide efter følgende) men dette blev vi ikke tilbudt idet der på dansk jord ikke fandtes dokumentation om virkningens omfang, til trods for at man i Holland har bred erfaring med dette præperat, og derudover blev det til 3 operationer(en kolostomi) og hvoraf den ene oparation var en yderst grov fejlbehandling som forårsagede en iliumstomi.

Desværre blev han kun 44 år gammel, hvoraf de sidste 2 år var et rent helvede for ham, for mig, for familien og for vennerne. Og INGEN gad høre på os overhovedet.

Jeg er ellers royalist til en vis grænse og har normalt ikke ondt i rumpen over at nogle folk får bedre behandling end andre, men jeg kan blive SÅ HAMRENDE GAL; LED OG KED over at min kæreste skulle dø efter 2 års kamp mod kræften på grund af disse fejlbehandlinger, og lange ventetider, når jeg så læser at vor Dronning akut flyves til Århus for at få en knæ operation, eller at vor kronprinsesse akut køres til rigshospitalet for at få en galdestens operation. Personer som disse ville da ellers nok have haft råd til selv at punge ud for sådanne operationer på et privathospital? Derudover har der jo ikke været tale om at det har været yderst livstruende forløb for dem som det har været for min kæreste og alle andre som kæmper mod kræften!!!

0
0
Svar på denne tråd

MaggieMay
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 01:18

Jeg tror ikke der er nogle der ønsker at nogen skal dø, men står man i situationen er det da klart at verden føles kold og ligeglad. For politikere osv., er det jo bare én! Men for familien, vennerne osv. er det METTE, DERES Mette, hun er hele verden.

Men ja, det er selvfølgelig ikke noget politikerne ønsker, men hvis jeg stod i denne situation ville jeg virkelig være sur, skuffet og ulykkelig.. Og være skide ligeglad med statistikker

Venlig hilsen

Michella

~ ~

Charlie

0
0
Svar på denne tråd

Michael
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 01:25

Hvor er det dog tragisk Det er lige præcis DET jeg mener. DU har mistet DIN kæreste, men for regeringen var det bare et VALG mellem 5 andre mennesker, og så DIN kæreste...

Min farmor døde af kræft og alle i min familie har haft kræft - undtagen mig. Selv mine lillebrødre som i dag er 11 og 16 har haft kræft.. Så min dag kommer nok også, hvor jeg skal kæmpe og jeg håber da ikke at regeringen tænker "hm, hende Michella ELLER 5 andre?"

Venlig hilsen

Michella

~ ~

Charlie

0
0
Svar på denne tråd

MaggieMay
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 11:33

Du spørger mig, om jeg tror det er fordi man ikke VIL, og ja - det tror jeg.....

Med alle de historier jeg har hørt, set og læst om, hvor mennesker er blevet raske - eller kræft frie - i udlandet, og Danmark ikke engang gider overveje, om man vil sende folk dertil, så JA, det er fordi man ikke vil...

Rigtig mange mennesker, kan end ikke få deres sag op i det udvalg, som skal vurdere, om de kan komme til behandling i udlandet... Rigtig mange finder selv behandling, som virker, men det må de ikke få....

Hende som sundhedsministeren sad sammen med, var endnu en i flokken, som var blevet kræftfri i udlandet...

Når Danmark nægter selv at bruge kompetent, virksom behandling, burde det være et krav, at man kunne rejse ud og få det...

Og læs Michaels historie, den er et yderst normalt forløb i en dansk kræft behandling, se blot på asbestose (staves ?), der har man i Danmark brugt decideret officielt vidende ikke virkende behandling, trods man i udlandet vidste, hvad som virkede...

Hørte lige den anden dag, at operationer af æggestokkræft bliver gjort af helt uerfarende læger, i stedet for i de centre som anbefales.

Det er ikke længe side, at det kom frem, at kræft i spiserøret også opereres af uerfarne læger, hvilket medfører døden for patienten...

Patienter med kræft i hjernen, de får ej heller den virkningsfulde behandling, den kan de få i udlandet, men man vil ikke sende folk dertil, de kan gå hjem og dø i stedet..

Og tankevækkende er det, at dem som er kommet hjem uden kræft, er dem som har fået at vide af det danske system, at kun døden ventede. Så kan man i udlandet gøre andet, det viser da i den grad at Danmark er kilomenter bagefter...

Næh du, Danmark lever på at ministre og andre RÅBER op om at vi er åh så gode, vi er førende, vi styrer... vi styrer ikke en skid, ud over de syges liv, så de styres i døden.....

Så ja - jeg tror 100 % sikkert det er et valg OM man vil eller ej - og i Danmark er det ej......

Arbejder du i sundhedsvæsnet?

Hilsen Vibeke

R.I.P Freykur, 8 År

Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Det er bagsiden af
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 12:28

medaljen anno 2009, alle tror alle og alt kan helbredes, faktum er at det kan alt/alle IKKE.

Der er IKKE råd...Og ikke alt kan helbredes, sorry og grusomt for dem der rammes.

Illum

Je suis :-)

0
0
Svar på denne tråd

ja det er desværre lige som
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 12:30

den der med at" operationen gik godt, men patienten døde desværre".

At her har lægen været travlt optaget af operationen, istedet for at tænke på patienten.

Desværre tror jeg man ikke får alt afvide omkring det danske sundhedssystem, noget af det slipper ud, fordi medierne får nys om det.

Man burde samarbejde landene imellem for at hjælpe mennesker, uanset hvad de fejler.

Men man føler tit, at det handler om at Danmark selv skal kunne klare sig i det sundhedsmæssige regi, men hvad pokker hjælper det, hvis det går galt ret tit?

Jeg havde en ekskærste, hvis mor døde af blodpropper.

Hun havde været ved vagtlægen 3 gange i løbet af et døgn, og hver gang afviste han hende. Da hun blev undersøgt efterfølgende efter døden var indtruffet, fandt man 4 blodpropper i hjertet, alt sammen når der har kunnet bliver opdaget ved et EKG. - det er fanme svineri så det basker!

I min verden er det tilladt at være hysterisk om sit helbred. Det er kun mig der kan føle, hvis der er noget galt.

Vi betaler alle sammen over skatten til sundhedsvæsnet, så har vi også krav til at bliver undersøgt og behandlet!

Kvalitets hø købes - www.staldmiller.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ja vel har man RET
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 12:33

Til behandling, men om dem lykkeds tja der spiller flere faktorer ind.

Vil man behandle dødsyge kræft patientet, som så alligevel ikke overlever til de er 100 ? Eller vil man hjælpe dem der har sukkersyge eller astma med billig medicin ?

Illum

0
0
Svar på denne tråd

Jamen- hvilken
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 13:02

Slags cancer har Mette? Er det i leveren og inoperabelt eller hur?

Ellers kan man læse om Ole og Lene, der tog turen til Tyskland, og ja... Link i teksten under billedet om forløbet: http://www.thybo.net/arkiv.htm

Så Tyskland er ingen mirakelkur. Desværre!

Mvh
xtiny

*** Kærnemælkshorn til Folket!***

0
0
Svar på denne tråd

redmette
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 13:48

hvor er der tragisk at læse om jeres kamp også..

Mette er helt klart ikke den eneste eller den sidste.

gid da man kunne bruge skatte pengene til noget her hjemme i stedet for, vi altid skal være så stor i slaget og samle flere millioner ind til andre lande...

ved godt de i andre lande har det hårdt med død, sult og sygdom..

men det er vores penge så syntes de burde tilfalde vores eget folk først!!

http://WWW.REDMETTE.DK

0
0
Svar på denne tråd

zille 18
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 14:06

Hvis dit lille barn dør af diarré pga af snavset vand?

Ja, andre mennesker- hvem er "dit folk"? Det er godt nok ikke mig!

Folk, hvis børn overlever, får færre børn. Folk, der får rent vand, overlever. Folk, der får bare lidt uddannelse overlever, og får bedre jobs= deres børn overlever- og ændrer samfundet.

Men bare "vores folk" overlever, så er det ligegyldigt at små børn dør af sult? Nej.

Og så må alle dem, der har stemt på den nuværende regering nok overveje, om det er iorden, som sundhedssystemet fungerer. De har haft 8 år.

Mvh
xtiny

*** Kærnemælkshorn til Folket!***

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 20:37

Illum - Det jo netop det der er pointen! At de GODT KAN REDDES.

Kræftpatienter får en dødsdom i DK - rejser til udlandet og lever og dør som gamle... Så NEJ, ikke alle behøver dø.

Synes i det hele taget det er svineri at man får af vide man ikke har en chance, hvis man i virkeligheden har. Så kan man sgu da lige så godt tale sandt og sige tingene som det er; at man i DK ikke har mulighed for den behandling der skal til, men at de i udlandet har hvad der skal til, men at patienten selv må betale

Venlig hilsen

Michella

~ ~

Charlie

0
0
Svar på denne tråd

sygdom og behandling
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 20:54

Min søster døde af kræft i november måned, hun blev 36 år gammel, og efterlod mand og en lille søn på 4 år.

Hun havde hele tiden en super læge, og hun havde 100 tillid til at han gav hende den bedste behandling + henvisninger til andre behandlingsmuligheder. (Hun var i udlandet til operation 2 gange, hvor de danske sygehuse havde afvist hende)

Da hun lå på hospitalsstuen og var død, og familien var samlet, kom lægen ind. Vi talte med ham, og han skulle selvfølgelig have at vide at min søster altid havde været meget tilfreds med hans behandling.

Hans svar var "så er missionen fuldført".

Vi så noget skæve ud i hovederne. Hvis de har været tilfredse med behandlingen, så er hans mål nået.

Barskt svar, men realistisk. Min søster fik verdensklasse behandling, og gik på med krum hals, men hendes odds var dårlige fra start.

Venligst Lone

0
0
Svar på denne tråd

Illum!!!
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 23:00

Jegmå indrømme at jeg synes du er temmeligt barsk i dine udtalelser!

I vores eksempel kunne min kæreste med meget stor sandsynlighed være i live idag hvis IKKE man valgte at overhøre ham, og KUN handlede udfra hvad man ellers havde erfaring med. Han ville formentligt have været i live idag hvis man IKKE havde valgt at lade ham vente ALT for længe med behandlingen. Han ville formentligt have været i live idag hvis man havde valgt at lytte til de forslag vi selv havde med hensyn til behandling vi var blevet anbefalet i udlandet ístedet for blot at sige" det har vi ingen dokumentation for her i danmark" og derfor bliver det denne og denne behandling.

Havde man f.eks valgt at give strålebehandling/kemoterapi EFTER hans første operation(da den første tumor blev fjernet) ville man med STOR STOR sandsynlighed have slået de få men aktive cancerceller ihjel som man aldrig kan få udryddet helt ved en operation. Der vil ALTID være få aktive celler tilbage. Det er VIDENSKABELIGT bevist i både, Holland og USA at såfemt man efterfølgende giver strålebehandling/kemo bliver patienterne raske. Men det valgte man heller ikke at ville høre efter herhjemme, idet man på dansk jord ingen undersøgelser havde som beviste dette.

Jeg siger ikke at min kæreste ville være blevet 100 år, men kunne han have levet til han var 75-80 ville han trods alt have haft 20-25 år mere at leve i. Men han blev kun 44. Og med STOR STOR sandsynlighed pågrund af fejlbehandling OG UVILJE fra det danske sundhedsvæsen. Kræftens bekæmpelse har for os været en yderst STOR hjælp når det handlede om love, og regler idet vi meget hurtigt selv følte os svigtet. Det har været en lang sej kamp og som sagt har hjælpen været enorm fra Kræftens Bekæmpelses jurister og ansatte læger. Desværre er jeg blevet TRÆT TRÆT og endnu mere TRÆT og orker ikke at kæmpe videre. Jeg får ikke min kæreste tilbage. Hans forældre er begge 80 år gamle og orker det heller ikke. Men pt. er vores sag alene på over 600 A4 sider indeholdene de fejlbehandlinger som er foretaget, de oplysninger vi ikke har fået som var vores RET med hensyn til behandling, ventetider psykologhjælp og meget meget andet. Og det er ikke fordi vi mente der skulle rulles hoveder på udvalgte men NOGEN burde stå til ansvar.

Det kan ikke være rigtigt at vi i et samfund i dagens Danmark som siges at være et af verdens bedste sundhedsvæsener at folk fra starten af blot opgives. Det kan ikke være rigtigt at man bevidst vælger at sige den og den behandling har vi på dansk jord ingen erfaring i, så derfor vil vi ikke gå med til den. Hvad med om man indvilgede i at forsøge såfremt patienten trygler om det som min kæreste gjorde. Min kæreste var SÅ GLAD for livet og VILLE IKKE DØ: Ikke engang den sidste dag hhan var i live ville han give slip. Han blev ved at håbe og tryglede om man ikke nok bare kunne gøre sådan og sådan, for hvis det ikke hjalp, ja så ville han jo alligevel være død. Men hvis der var bare 10% chance for at det hjalp, ja så kunne han leve videre.

Nu handler det om at kræft patienter i Danmark IKKE tages alvorligt. Ikke om børn dør af urent drikkevand, sult og hungersnød andre steder i verden. Det er sørgerligt dette sker, men som dansk statsborger som bidrager på det danske arbejdsmarkede, og som dermed betaler skat til den danske stat og dermed det danske samfund, så bør og skal det være sådan at man kan forvente at få den bedst mulige hjælp når behovet er for det. Så lad være med at komme med udtalelser om hvordan folk dør i andre lande. Det må være disse landes opgave at gøre noget ved det, og ellers er der jo organisationer som er medhjælpende hertil.

0
0
Svar på denne tråd

Det vil du da klart
Forfatter: 
Dato:  26-01-2009 07:44

Mene, for du har jo en der er død fra dig.

Jeg har også haft denne sygdom tæt på, og kan kun sige at behandlings forløb var 100% , men 3 døde ( 7, 44,52 år) og en er i live , sidst i 20erne.

Alle 4 har fået den behandling de kunne "ønske" sig.

til privat sygeforsikring..

Verdens bedste sygehusvæsen, det kan ingen da tro på mere, det er bare noget der siges for at retfærdiggøre de høje skatter....

Det kunne blive verdens bedste, hvis det blev privatiseret og skulle køre som en virksomhed.....

Illum

0
0
Svar på denne tråd

xtiny..
Forfatter: 
Dato:  26-01-2009 10:52

om små børn dør eller ej, så syntes jeg da at jeg betaler møj i skat, så jeg mener at de måske skulle anstrenge sig noget mere her hjemme.

der bliver fx aldrig lavet en tv indsamling der hedder redmette.. nej hun må selv betale, hun har 2 små børn..

vi giver da penge til andre lande også, men jeg mener vi burde sørger bedre for vores eget folk først.

http://WWW.REDMETTE.DK

0
0
Svar på denne tråd

Havde....
Forfatter: 
Dato:  26-01-2009 11:08

Havde man været seriøs omkring, at man vitterligt ønskede, at folk blev kræft frie, så kunne man i det mindste betale for behandling i udlandet, hvis den havde hjulpet....

Dermed ikke sagt, at man skal lade nogen i stikken, men de mennesker, som sælger hus og hjem, deres forældre pansætter nærmest alt, for at betale behandling i udlandet - når de så kommer hjem, kan de fortsætte med at betale den tårnhøje skat i Danmark.

Det findet jeg IKKE rimeligt, for de skal både betale for elendig behandling samt egen behandling.

Enten bør de fritages for at betale så meget i skat, ellers burde samfundet have no.... til at gå ind og sige, okay - du fik en hjælp, som vi ikke evnede at give dig, ikke evnede at tro på kunne hjælpe, men nu hvor vi kan se, at vi tog fejl, så betaler vi din regning.....

Michael T - din historie er ganske frygtelig, hvor må det have været hårdt at være pårørende til det du har set.........

Hilsen Vibeke

R.I.P Freykur, 8 År

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Må lige gøre klart
Forfatter: 
Dato:  26-01-2009 12:05

At de 4 jeg nævner, IKKE hvade privat sygeforsikring.

Tror det kunne misforstås.

Illum

0
0
Svar på denne tråd

Verdens bedste...
Forfatter: 
Dato:  26-01-2009 12:25

... sygehusvæsen?? Nej, det har vi ikke - langt fra!

Vi har veluddannede og dygtige læger og sygeplejersker - men desværre drukner de i administration i stedet for at få lov til at koncentrere sig om det der er deres hovedopgave.

Og desværre er sygehusvæsenet også underlagt de samme regler som alle andre her i samfundet - der er begrænsede midler. Det er hårdt at indse at man ikke kan sætte ALT ind på at redde ET liv - men at den redning måske skal koste andre deres behandling. Der bliver flere og flere ting folk forventer at få behandlet - også selv om det slet ikke er sygdomme, men blot punkter der ikke lige passer ind i deres ønsker (kosmetiske operationer, behandling af barnløshed osv).

Og på grund af de begrænsninger KAN sygehusvæsenet ikke bahandle alle, men må se på mulighederne for at blive kureret, er chancerne for lave i forhold til omkostningerne - så kommer der et tidspunkt hvor man må sige nej. Grufuldt når man er den der siges nej til!

Kræft er en modbydelig sygdom - som desværre ikke "passer ind i systemet" herhjemme, for det er ikke gearet til at man lige kan vente med at blive behandlet til der er tid og plads. Og det slemme ved den er at den jo kan forværres hurtigt - mens man venter på behandling.

Jeg har en bekendt der også har været møllen igennem med adskillige fejlbehandlinger og som derfor nok begynder at kunne se sin udløbsdato nærme sig. Var hun behandlet korrekt fra første gang hun havde søgt læge, havde hun MÅSKE været rask nu. Eneste der er sikkert er at var hun behandlet korrekt fra begyndelsen - så havde det faktisk være en del billigere for systemet.

Men selv under de bedst tænkelige forhold, kan man ikke være sikker - som min familie fik bevist da min fætter døde af kræft. Han var selv læge, forskede i diabetes, og var ekstremt fokuseret på sund livsstil, så han var i fysisk og mental topform. Han var opmærksom på sin krops signaler og fik undersøgt det straks han bemærkede første symptom. Og han havde forsikring der dækkede AL behandling på de bedste hospitaler i USA. Og alligevel vandt kræften over ham!

Der findes ingen garantier her i livet - ud over at det en dag er slut.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

Lisbeth(Baloo)
Forfatter: 
Dato:  26-01-2009 12:40

Xoco

stud.theol

Snart med prinsesse-barbiehesten Marlee

Dejlig pintohoppe søger sød part 2 dg/uge (Taastrup). Alle faciliteter samt fuldpas.

0
0
Svar på denne tråd

Debatten
Forfatter: 
Dato:  26-01-2009 12:56

Det gør mig først og fremmest ondt at Mette skal kæmpe med denne sygdom...

Med hensyn til debatten:

Ja privat sygeforsikring er vejen frem... Det er ikke så dyrt som man skulle tro....

Husk den skal tegnes mens man er rask...;-)

Jeg er medlem af danmark samt har en sygeforsikring der dækker mand, børn og mig selv... Børnene til de er blevet 21 år. Derudover hele to ulykkesforsikringer der udbetaler penge ved kritisk sygdom også, samt dødsfald. Ja livrem, regnfrakke, beskyttelsesbunker og seler ;-).

Det er super super trist med de alvorlige sygdomme der rammer i flæng... Og donationer til forskning i disse sygdomme er vigtig for her kan flere hjælpes til billigere og virksomme behandlinger, for hvorfor er det så dyrt at blive behandlet?

Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Med englebarnet Tika 18/3-2006 R.I.P og Snorre 28/6-2007

Endnu en spunk i vente: termin 10/3-2009

Hestene: Jossie, Chico og Catwalk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er ikke
Forfatter: 
Dato:  26-01-2009 17:03

fortaler for privatisering af sygehusvæsenet på nogen måde!!!

Jeg er selv medlem af Danmark, men det er som en sikkerhed såfremt der skulle opstå problemer hvor en ikke livnødvendig operation skulle være på tale.

Men når der er tale om HIV, AIDS, Kræft, Diabetes og meget andet som kan have døden til følge er jeg af den overbevisning, at med den tårnhøje skat vi betaler her i landet så SKAL der gribes ind PROMPTE!!!

Meget andet handler jo ikke om døden til følge men om livskvalitet, og det kan man betale sig fra.

Og den der med at HVIS og HVIS og HVIS kan jeg heller ikke bruge til noget. Jeg mener det er yderst kritisk og decideret sjofelt at komme med en udtalelse om, at HVIS nu ikke denne behandling alligevel hjælper, så har det kostet en formue til ingen verdens nytte. Dermed har man på forhånd opgivet, og dermed kommer man aldrig til at vide om behandlingen havde virket og at man kunne redde et liv.

Som Lisbeth nævner så vil en akut her og nu behandling rent faktisk med STOR STOR sandsynlighed redde liv, OG spare oceaner af penge. Den behandlede vil kunne komme på arbejdsmarkedet igen og atter betale sin i forvejen alt for høje skat og dermed igen bidrage til statskassen.

0
0
Svar på denne tråd

Lisbeth nævner OGSÅ
Forfatter: 
Dato:  26-01-2009 17:07

At et familiemedlem, OBS på alt og læge, fik den absolutte her og nu behandling og døde, men det sprang du måske over.

Alle kan aldrig reddes og mange som bliver raske ( nej ikke alle) kommer ikke til at bidrage igen....

Og nu er der jo noget der hedder naturens gang, nix ikke rart når man er tæt på naturens gang.

Illum

0
0
Svar på denne tråd

Privatisering - nej tak..
Forfatter: 
Dato:  26-01-2009 19:28

USA er et forrygende godt eksempel på hvorfor vi ikke skal have privat sygeforsikring i Danmark.. Det er simpelthen så grotesk hvordan systemet er skruet sammen derovre - du kan få den bedste betaling og du kan få det værste l%#t eller slet intet hvis du ingen penge har.

Da jeg var hos min kæreste i USA fik jeg at vide at hvis der skete noget akut skulle han bringes til det nærmeste hospital hvor de ville stabilisere ham så han kunne bringes til "Kaiser Medicals" som var der hvor hans sundhedsforsikring gjaldt til. Kaiser Medicals var absolut ikke domineret af den højeste faglige standard men der var dog hjælp at hente, og det var stadig bedre end de "offentlige", dem der tager sig af ubemidlede, de er virkelig sølle. I USA hænger sundhedsforsikring for en stor dels vedkommende sammen med arbejdsmarkedet således at det er arbejdsgiveren der betaler den (benefits)men det er langt fra alle jobs der inkluderer en sundhedsforsikring og det er også langt fra alle der er velbetalte nok til at man selv har råd. Min daværende kæreste fortalte at i 2005 havde Ford haft større udgifter til sundhedsforsikringer end til stål til bilerne..

Derudover er der flere faktorer man skal tage i betragtning når man ikke mener at en sundhedsforsikring i Danmark er så dyr - nej selvfølgelig er den ikke det for nok skal privathospitalerne tjene penge, men de er også fri for rigtig rigtig mange forpligtelser f.eks undervisning og uddannelse af læger, sygeplejersker, sosu-assistenter, lægesekretærer osv osv. Undervisning er en stor post og trækker en del ressourcer. Dernæst behandler privathospitaler heller ikke kronisk syge - de har de hurtige undersøgelser/operationer. Kronisk syge koster vanvittig mange penge i sundhedssystemet (og udgør 80 % af patienterne) og hvis en forsikring også skulle inkludere behandling af kronisk sygdom så ville den blive temmelig meget dyrere og dermed også FOR dyr for visse grupper i samfundet. Der er jo en grund til at forsikringsselskaberne ikke vil have f.eks diabetikere inden for dørerne.

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider