Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeg kan ikke mere
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 17:44

Nu har jeg altid boedet hjemme hos min mor i mange år.

Jeg boede på i tidspunkt hos en plejefamilie fordi min mor havde et alkohol problem. Jeg var hos denne familie i 2år hvor jeg flyttede hjem til min mor igen. Det fik mine søskende til at tag afstand til mig. Og siden jeg var 13 til jeg var 18 havde jeg ingen kontakt til mine søskende udover min ene storebror og min lillesøster. Nu her hvor min mor er utrolig syg og muligvis ender i en leverkoma, ja så er mine søskende ligeglad og begynder og sige at deres mening er sån og det forstår jeg jo godt, men de skoddet min mor, da skoddet de os mig. Og når hun så er syg / døende så besøger de hende ikke. Jeg føler jeg har mistet alle mine søskende. Jeg er simpelthen så ked af det:'(

Jeg er morsyg så er meget ked af det hele og ville jo bare have min familie igen:'( men det er jo umuligt når de ældeste af mine søskende har ladt jeg og min lillesøster i stikken.. Min mor lider af sklerose så det har altid været meget svært for min mor at leve og især en af hendes eks'er såret hende så meget at hun har været nede i mange år, men det blev endnu sværere da mine ældeste søskende var ligeglade med hende så begyndt hun og drik.. Jeg har det så svært og min lillesøster har det os enorm svært nu:'( Jeg aner hverken ned eller op:'( Undskyld men jeg skulle sådan ud med det:'(

Mvh Maria

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog....
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 17:51

Det lyder rigtig surt for dig, søgegeligt, at du oveni din mors sygdom skal døje med familien...

Jeg ved ikke, om du kan bruge det til noget, men i de mange år, hvor jeg ikke så min far, hjælp det mig helt utroligt, at jeg lærte at sætte "næsen" efter hvad jeg kunne få... dermed forstået, at hvis du forventer mere end du får, så bliver du super skuffet.

Så prøv, at få dine forventninger til at passe med hvad familien vil "give" dig...

Det er altså som om ting kommer i bølger, én gang bøvl kommer sjældent alene... så kan ens verden da helt og totalt vælte..

Hvis det er muligt, så prøv at sortere, hvad er aller vigtigst for dig, det er at være hos din mor (måske), så forsøg at glem andre ting, vær der hvor det er vigtigst, så du ikke i tankerne får det hele rodet sammen.

Ved at have det hele på en gang, vil det være meget sværere at overskue noget, i stedet for en ting af gangen...

Har rigtig ondt af dig, for du har da fået livet at føle, på den hårde og grumme måde. Håber du kan holde dit humør over 0 punktet, og se blot nogle få glæder i livet i denne tid.....

Hilsen Vibeke

R.I.P Freykur, 8 År

Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Der må da
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 01:27

være noget rådgivning til pårørende? Hvad man at kontakte dem her: http://www.hope.dk/ det er for pårørende.

Føler med dig, men husk at du skal leve dit eget liv. Gør hvad der er rart for dig, og prøv ikke at være for meget for din mor, selvom hun er syg. Pas på dig selv :)

Sagde Janne

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :)

0
0
Svar på denne tråd

ikke sjovt
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 03:56

Sikke dog en omgang.

Er dine søskende klar over, hvor skidt det står til med din mor?

Nu skal du koncentrere dig om din mor, og få de bedste timer sammen med hende. Så må dine søskende komme til dig, når de er klar til det.

Prøv at kontakte "unge og sorg". De har hjulpet mig igennem, da det så aller sortest ud i mit liv (kræftsyg far).

Ønsker dig lidt medvind

/Anne

En krone for kongeriet, en bølge for vandet omkring det lille land

Dansk Varmblod

anne-sj.dk

0
0
Svar på denne tråd

tusinde tak
Forfatter: 
Dato:  24-01-2009 14:41

alle sammen for jeres mange råd , måske vil jeg kun se de lyse ting i livet og være der for min mor.

Min moster ved det hele og hun vil os komme idag og besøg min mor, og en af mine søskende kommer på Torsdag for og besøg min mor. Jeg snakkede med hende igår, den ældeste af dem, og hun begyndt og græde da jeg fortalt hende det.

De to andre min bror og min storesøster på 26 år tager det som om at hun var et dyr og er ligeglade med hende.

Det er rigtig svært det hele .

Mvh Maria

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider