Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

at miste
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 22:16

Hej alle på HN.
For præcis en uge siden idag mistede jeg min elskede islænder hoppe. Hun var 29 år, og blev meget syg om tirsdagen. Dyrlægen kom ud, men kunne ikke rigitg finde ud af hvad det var. Hun begyndte at stå og ryste som jeg aldrig har set en hest ryste før. Sådan stod hun bare i boksen. Det gik efterhånden op for mig at jeg var ved at miste hende, og onsdag aften beder mine forældre mig tænke over hvad der egentlig skal ske med hende. Jeg knækker sammen, og kan ikke bærer tanken om at miste hende. Har haft hende siden jeg var 8 år, (har haft hende 6 år nu) og det var virkelig mit største mareridt at miste hende. Jeg besluttede at jeg ikke ville holde hende i live for min skyld, og hun skulle ikke lide. Så hvis hun "stadig var syg" torsdag morgen skulle dyrlægen komme. Men så skete det. Torsdag morgen kommer min mor og fortæller mig at hun var død.

Hvad skal man vælge? Sæbe eller løvemad, det lyder så groteskt(staves?), men sådan er det vel Jeg valgte at hun skulle blive hentet af jaka?, og med det medførte at hun skulle ligge med en pressening over sig fra torsdag til mandag. Det var simpelthen skrækkelig at gå rundt og se hende ligge der, helt rolig, med oppustet mave. Men på den anden side ville jeg ikke have hende hentet, så var det som om hun forlod mig for alvor. Jeg savner hende stadig hver evig eneste dag, og jeg kan ikke tro der allerede er gået en uge uden hende. Jeg kan ikke være mere glad for jeg fik udnyttet min tid med hende fulgt ud.
Har i gjort jer nogen tanker omkring hvad der skal ske med jeres bedste venner? Det er simpelthen det værste at tænke på...

- Nanna, min gamle islænder, elsker dig 4ever <3

Findes der noget så hårdt som at miste?

0
0
Svar på denne tråd

svært at miste
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 22:28

Jeg tror ikke der findes noget hårdere i dette jordiske liv - end at miste noget man elsker.

Det er en af livets hårdeste præmisser.

Det eneste vi kan trøste os med, er hvis dem vi må sige farvel til, fik en høj alder og et godt liv, - og det lyder det da til at din hest gjorde.

Men når man holder meget af et andet levende væsen, findes der jo ingen alder, - så der vil gå noget tid før det kan bruges som trøst.

Og at dø en naturlig død, er noget jeg ønsker for alle mine dyr - uanset det ikke altid lader sig gøre.

Jeg håber at du midt i sorgen, kan finde lidt trøst i, at din hest trods alt fik et længere liv end de fleste, og havde det godt hos dig, - mere kan man ikke give sine dyr

Jeg har valgt at ingen af mine dyr skal spises af mennesker.

0
0
Svar på denne tråd

Øv ....
Forfatter: 
Dato:  22-01-2009 23:28

Sikke trist historie du fortæller, jeg kan virkelig godt forstå, hvor slemt det er

Jeg mistede min islænder d. 16/7 i år, han sad fast i en høhæk og trak nakkehvirvlerne fra hinanden, så han døde i løbet af et par min. Han blev kun 8 år

Så jo, jeg ved udemærket hvad det er at miste en som man har utrolig kær....

Det tog mig et godt stykke tid, før jeg syntes jeg kunne leve med det, det lyder lidt underligt, men tror underbevidstheden lige så stille hjælper med, at få tankerne på plads....

Jeg håber, at du snart når til, at du glædes ved at tænke på din hyp, så det du tænker på, når tankerne flyver er alle de gode timer du har haft med hende....

Hilsen Vibeke

R.I.P Freykur, 8 År

Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider