|
|
| De tog min trailer! |
|
|
Okay, indrømmet, - det her indlæg kan komme til at skabe en del debat, men jeg vil bare gerne høre jeres gode forslag til, hvad hulen jeg skal stille op. Her er historien: Jeg sidder i udlandet på ferie, da min part skriver, at min trailer mangler fra parkeringspladsen på mit opstaldningssted. Min første indskydelse er at melde den stjålet, men vi taler lørdag aften, og hvis den skulle være stjålet, var der måske en af de seks andre trailere på p-pladsen, der havde været et bedre bud! Min parts indskydelse er så, at den måske er blevet taget af en, som skulle have lånt en anden trailer og så har taget fejl - det er nemlig sket før. Det viser sig efter flere sms'er at være tilfældet (og de samme mennesker, som tidligere har taget en anden trailer, end den de havde lejet), og traileren bliver dagen efter fundet på p-pladsen i vores klub, hvor der er stævne. Min part får så en til at koble traileren af og køre den på plads. Jeg sms'er damen, der har lejet traileren (altså ikke min, men den de burde have taget) og beder hende indbetale leje på et kontonummer, jeg også skriver (jeg skriver 200 pr. påbegyndt døgn, som jeg plejer at tage = 400 kr.).
Hun skriver så tilbage, at jeg kan få pengene af min veninde (der mener hun så hende, hun har lejet trailer af. Vi er ikke veninder, skriver jeg så tilbage). Jeg har efter 1½ uge stadig ikke set penge, og jeg har skrevet høflige sms'er 2-3 gange siden. Spørgsmålet er: Hvad ville du gøre? Trække på skuldrene og lade det ligge, eller insistere på at få pengene (og en undskyldning)?
Sagde Louise, som fra 1. marts kan kalde sig landmand En rigtig hest er en rød vallak - og små piger har ret til en pony!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trailerlås |
|
|
Jeg ville starte med at investere i en trailerlås, så er man ude over det problem en anden gang. Jeg ville da nok prøve at få pengene, men ikke for enhver pris.
Mvh. Charlotte *** Züchten heißt: Denken in Generationen! TIL SALG Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne Welsh Mountainhoppeplag eller -hoppeføl ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| købe en |
|
|
Trailer lås. Så sker det ikke mere, har en veninde som fik sin trailer ødelagt, fordi dem som havde lånt traileren, ikke havde fortalt at de skulle ud og køre med en hest, som ikke ville i trailer. Toppen røg af og den ene side trykket ud.. Så køb en trailer lås, det er det billigste i længden.. og så til dit spørgsmål glem det, der kommer såment nok ikke noget ud af det alligevel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm............ |
| Forfatter:  |
MaFilaNoir |
| Dato:  |
22-01-2009 22:17 |
|
var jeg dig ville jeg rent ud sagt melde det til politiet for det er jo tyveri at hun har "lånt" den uden du viste det eller har fået penge for det.
Med den dejlige Ma Fila Noir. Jessica 28/11-05 Monique 19/10-07 Elsker mine 3 tøser 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja....... |
|
|
Tja... såfremt traileren ikke har lidt overlast, ville jeg nok bare lade det ligge - som en lidt pudsig historie til eftertiden... men jeg er jo også sådan et blødsødent fjols  Alternativt kunne man jo true "lejer" med at melde traileren stjålet i pågældende periode, så ville de da nok se at komme ud af busken.... Den oprindelige udlejer, kan jeg ikke rigtig se du har noget at gøre med, det må være lejerens problem, da det jo er denne der har lavet en fejl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ville |
|
|
..nok få sat en lås på min trailer.  Ydermere ville jeg ikke lave ballade ud af 2-400 kr. Ja det er træls når folk tager ens ting. Men når den ikke er låst, 'tillader' du jo at det sker igen og igen. Og man kan desværre ikke regne med, at folk repsekterer andres ejendom.
Hm..tror folk mon, at bare fordi man kan have et stumt 'D' i nogle ord, så kan man også have et usynligt 'D' i andre ord. Eksempelvis A(d)vokado..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville... |
|
|
... insistere på at få pengene - og så villejeg bruge dem på en trailerlås!
En trailer har nummerplader og hvis man lejer en der står blandt en masse andre - så tjekker man at det er den rigtige. Så jeg ser ikke rigtigt nogen undskyldning for at bare komme til at tage den forkerte! Og at du skulle få pengene af den anden der er lejet af?? Nej - hun har jo haft lejet sin trailer ud og har ikke selv haft rådighed over den af den grund - så jeg mener at både du og hun skal have jeres leje.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trailer. |
staldhestely |
22-01-2009 23:52 |
|
Jeg ville gøre det samme / er helt enig i alt hvad Lisbeth (Baloo) skriver i indlæget ovenfor.
Helen.
R.I.P. Chicco min øjesten, du vil altid være elsket og aldrig blive glemt, du bor i mit hjerte for evigt.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jjkhkljlo |
|
|
Skrive at hvis du ikke ser de penge inden for meget kort tid, så vil de høre fra politiet istedet for! Og så ja, få en lås på
ღ En fantastisk Irish Cob fraTroelsegaarden ღ -' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trailer |
|
|
Jeg ville helt sikkert lade det ligge. Selvfølgelig er der en masse udgifter ved at have en udlejningstrailer frem for en til eget brug, men det er jo ikke sket med vilje. Tanja
Mod Tåber kæmper selv Guderne forgæves
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sms sms |
|
|
Jeg synes det er temmelig useriøst at sms'e (??) om noget der åbenbart er så vigtigt for dig? Personligt ville jeg have meget svært ved at tage sagen alvorligt, hvis kommunikationen foregik via sms. Og herregud, de er kommet til at lave en fejl. Det ville jeg altså ikke himle så meget op om og kreve dit og dat - har du aldrig kommet til at gøre noget galt? Under alle omstændigheder synes jeg du skulle købe den trailerlås. Denne gang var det et uheld at din trailer kom ud at gøre, næste gang er det måske en der virkelig stjæler den.
mvh PiaR quantum in me fuit
Svar venligst i tråden og ikke via besked
www.piar.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Jeg ville simpelthen købe en trailer lås! Har selv prøvet at skulle hente en trailer hos en veninde, hvor den gang jeg kom var traileren ikke i ok stand, og jeg går ind og fortæller hende dette, og at den så sådan ud da jeg kom.
Hun siger så at traileren netop lige havde været udlånt dagen før, men at nu måtte hun til at lave kontrakt, for ku folk ødelægge uden at komme og sige det, var det ikke hendes trailer man skulle låne..
I dag, skal man komme ind og be om en nøgle, også tjekker hun eller hendes mand om traileren er som den var når man kommer.
Trist!
Hilsen Annecathrine
Opel Vectra 1.6 årgang 94 sælges Skriv for info og billeder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tusind tak for indlæg! |
|
|
Hej alle. Tak for jeres indlæg. Jeg skal helt sikkert have mig en lås! Egentlig er det ikke en udlejningstrailer, jeg har- jeg har næsten lige købt den, og det var meningen, at den skulle lejes ud til folk, jeg kender og stoler på. Blandt andet for at undgå nogle af de ting, I skriver om  Mht. den konkrete sag, så ender jeg nok med at lade det ligge. Pengene er som sådan ikke vigtige, jeg synes bare, det er utrolig dårlig stil at begå en fejl, og så hverken erkende det, undskylde for det, - eller betale sig ud af det... Men som tanja skriver det: Mod tåber kæmper selv guderne forgæves 
Sagde Louise, som fra 1. marts kan kalde sig landmand En rigtig hest er en rød vallak - og små piger har ret til en pony!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg var da gået helt amok! |
Camilla (Felur) |
23-01-2009 11:22 |
|
Hvis jeg havde købt en helt ny trailer og folk lånte den uberettiget, så var jeg da mildtest talt blevet stiktosset! Jeg bruger da ikke 30K på at andre skal nyde godt af det gratis!?
Og så er jeg da ligeglad med, om folk havde taget fejl eller ej!
Jeg var faktisk også blevet lidt sur, hvis folk bare havde taget min grime uden så meget som at spørge om lov. Har man en aftale, så er det straks en helt anden sag... 
Jeg ville sætte en seddel på boksen med en lille nota for leje af trailer dato XX - så er man da sikker på, at beskeden er nået frem - og bruge pengene på en trailerlås.
Jeg ville da personligt være dødflov, hvis jeg tog den forkerte trailer og gøre mit for at udbedre "skaden".
Hesteklip.dk
kører på Vestegnen, Roskilde, Storkøbenhavn/Amager og det meste af Nordsjælland. Nu med video - se mere på www.myhorse.tv, hvor du kan få et gratis prøveabbonnement.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det hører jo også med... |
|
|
... som en vigtig detalje at "låner" har lavet samme nummer tidligere. Altså taget en forkert trailer. Derfor burde hun have været ekstra opmærksom når hun nu havde lejet en igen. Det er da totalt flovt på den måde at IGEN komme til at tage den forkerte. Jeg ville rykke for pengene pr. brev (uden den store forventning om at få dem, men simpelthen for at vise hende at det ikke er i orden)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville |
Kiki |
23-01-2009 12:07 |
|
Kræve pengene. Ville faktisk gå så langt som at true med inkasso, hvis hun ikke betalte. (men nu arbejder jeg også på advokatkontor og kan ret nemt få den slags ordnet;) Dog ville jeg nok lade det ligge ved truslen. Var det en jeg kendte, sådan ret godt, så havde jeg ladet det ligge. Men så ville man jo også få en undskyldning og så var det lige som det.
Mvh. Kiki Med misserne Oscar og Maddox
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Var det min trailer havde de ikke sluppet så let! Pengene eller politiet... og så, ja en trailerlås 
Michelle
HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud
SUPER 2'er pony udlånes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kender... |
|
|
...slet ikke de mennesker, men har via telefonnummeret og dgs.dk nu fundet hendes adresse, så det vil være ret nemt at sende et brev! Har overvejet en politianmeldelse, men jeg tror nok, ordensmagten vil dø af grin, når det drejer sig om 400 kroner, og traileren er kommet tilbage. Inkasso er en sjov tanke, - det vil jeg skrive i brevet... Og ja, jeg ville nok ikke flippe over en lånt grime, men jeg ville faktisk også der forvente, at der blev sagt undskyld, hvis det var gjort ved en fejl!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
De dør næppe af grin... men ring da og hør dem hvad de kan stille op i første omgang, ingen siger du behøves melde dem med det samme? -det koster gratis 
Michelle
HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud
SUPER 2'er pony udlånes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| PiaR...... |
sandra-olesen |
23-01-2009 12:18 |
|
at ringe fra udlandet, er nu en halvdyr fornøjelse.. så jeg kan nu godt forstå skribentens sms'er istedet for.
..Sandra
www.PlialiusFoto.dk Seriøs Hobbyfotograf
SØGES: Hus til leje tæt på Aalborg, med plads til heste, eller mulighed for løsdrift.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg ville nok lade det ligge og så købe en lås. Vi har selv købt ny trailer og låner ikke ud til hvem som helst, vi havde snakket om at leje den ud. Men er kommet frem til vi ikke låner den ud. Vores nabo har lånt den over en kort periode, og de har så fjernet mødding og gødet markerne for os. Så på den måde har vi hjulpet hinanden, men til fremmede vil jeg ikke låne ud! Hilsen Stine
Mor til Simon 11 august 2008 Border Collier er dog nogle skønne hunde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyrt at ringe |
Illum |
23-01-2009 13:47 |
|
Fra udlandet ???? altså har man ikke råd til en 2 min. samtale, bør man så tage på ferie `???
Illum
Je suis 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sandra og illum |
|
|
Jeg var i udlandet, da det skete, men er skam hjemme igen. Jeg valgte at sende en sms, da jeg fik beskeden lørdag aften efter klokken ti, og der ringer jeg af princip ikke til andre mennesker. Desuden var det nummeret til hende, der havde lejet traileren og ikke ham, der var kørt afsted med den (hvorfor det er to forskellige, det må I ikke spørge mig om), jeg sad med. Jeg giver til dels PiaR ret. Tror faktisk, jeg vil ringe nu for at vise, jeg mener det. Hvis jeg ikke ender med at lade det ligge Og jo, jeg har også lavet fejl, men så står jeg fandme ved dem!! Men det er altså virkelig dejligt at høre andres synspunkter i sagen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trailer... |
|
|
Jeg var blevet møgsur. Vores bliver hverken lejet eller lånt ud - og er derfor heller ikke forsikret til udlejning. Ydermere var den en ret dyr investering. Så jeg havde nok brokket mig inderligt - men erstatning/leje havde vi næppe krævet.
Mette (Fjolle)
Det Gule Helvede ...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler... ...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trailerlås |
Line (Emilie) |
23-01-2009 21:23 |
|
Jeg undrer mig lidt over to ting.. 1. Er det lovpligtigt at have sådan en trailerlås på sin trailer, for at undgå den her slags situation, når man parkerer den på fremmed grund? Det svarer vel lidt til at parkere sin bil med nøglerne i, ved netto og kræve leje hvis nogen stjæler den ret mig endelig hvis jeg tager fejl. 2. Kiki, din kommentar - "Jeg ville Kræve pengene. Ville faktisk gå så langt som at true med inkasso, hvis hun ikke betalte. (men nu arbejder jeg også på advokatkontor og kan ret nemt få den slags ordnet;)" - kunne jeg ærlig talt også godt tænke mig blev skåret ud i pap for mig.. Mvh. Line.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
LoneBj |
23-01-2009 22:00 |
|
Jeg synes det er latterligt med alle de mennesker der råber op om POLITI, såsnart der er det mindste i vejen ! Hvad f... er det for en livsindstilling at have ? At melde snart sagt alt og alle til politiet ? Come on ! - og i er sikkert de første, der himler op hvis politiet ikke lige kommer med blåt blink. fordi i selv melder en cykel stjålet, eller melder om naboens hest, der sikkert ikke har vand på folden ! Politiet har altså vigtigere ting at lave, end at tage sig af, om en eller anden forvirret kvinde har taget den forkerte trailer, eller hvad tror i selv ? Når det er sagt, så ville jeg selvfølgelig bede den person der har modtaget penge for traileren om at give dem til dig, fordi det er dit udstyr det er "gået ud over", men er det er kedelig person der siger "NEJ" er der nok ikke så meget at gøre ! Dernæst ville jeg absolut også investere i en trailerlås, så lignende situationer kan undgås i fremtiden. Og så slap lige af og lad politiet tage sig af vigtigere ting - ikke tøser ? Mvh. Lone
Dannelse er det, der er tilbage, når vi har glemt alt, hvad vi har lært ! (Ellen Key)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| få et liv |
micki |
23-01-2009 22:52 |
|
at true med inkasso, er da noget der er endnu værre, eftersom det er en falsk trussel.. politiet.. tja mon ikke de vil spørge om du er reg. udlejer, for betaler du skat af dine indtægter. brug dog dit krudt, på din hest, og lidt glæde, er sikker på at hvis du havde fået din mand, da han hentede den, til at fortælle dem, at det var jeres trailer, men de var velkomne til at leje den, ville de have smilet og sagt ja, og undskyldt deres fejl.. er der dog ikke sure mennesker, der er fejlfri nok i denne verden
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er.. |
Xoco ♣Marlee♣ |
23-01-2009 23:03 |
|
enig med Lisbeth(Baloo). Og så har jeg svært ved at forstå hvorfor det gang på gang skal kommenteres hvor useriøst sms er - vi lever i 2009 og sms er faktisk en ligeså anvendt og juridisk gyldig kommunikationsform som fx email. Jeg har da fx en part annonce og jeg synes langt fra det er useriøst at de skriver til mig fx om pris, hvilke dage jeg har i tankerne eller andet - det er LANGT nemmere for mig end at skulle tjekke mail "hele tiden" og de får hurtigere svar. Win-win situation  Et opkald ville genere mig langt mere da jeg ofte enten er på job eller til forelæsning - og desuden ikke bryder mig om at tale med folk jeg ikke ved hvem er/ikke tager ukendt nr. Har de sendt en sms først og derefter ringer er det noget andet. Xoco - der ikke synes sms som sådan er useriøst - det er indholdet derimod nogle gange.
Xoco stud.theol
Snart med prinsesse-barbiehesten Marlee
Dejlig pintohoppe søger sød part 2 dg/uge (Taastrup). Alle faciliteter samt fuldpas.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trailerlås.. |
|
|
Nej det er ikke lovpligtigt at have trailer lås på. Men det forhinder jo at ens trailer bliver "lånt" eller stjålet. og der bliver stjålet en del som ikke bliver fundet igen. Jeg synes nu også det er langt ude at råbe politi og inkasso. Den er jo ikke stjålet, og inkasso, mon ikke man skal passe på med det. Lidt regler om inkasso. Først skal du sende en regning, bliver regningen ikke betalt sendes en rykker og bliver den ikke betalt, kan man true med inkasso.også på skrift. Så fordi du har sagt du vil have 200 kr er ikke nok, du er nødt til at sende en regning. Og husk så at du ikke må tage moms, med minder du er moms registreret. Læs mere her ; www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/ 41/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg var også blevet sur |
|
|
men er pænt forvirret over at der er så mange personer involveret? Der er dig og din trailer, så er der en pige (frk. Z) og hendes trailer, som var den X og Y RIGTIGT skulle have lejet. Du har kontakt oplysningen på Fru X, men det er HR Y der er kørt med din trailer?? Jeg tror jeg havde spurgt frk. Z om hun havde modtaget penge, måske har hun fået leje og ikke givet den videre til dig?? Hvis hun ikke har set nogle penge, ville jeg ringe til Fru Y og bede om pengene. Hvis hun så siger at Hr. X skal betale, så havde jeg bedt om nr til ham og ringet til ham. Jeg havde af princip ikke ladet det ligge, synes det er frækt af folk... Ved ikke om jeg har forstået situationen korrekt 
Sagde Janne
Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter 
Tak for en god debat i høflig tone 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan ikke se... |
|
|
.. hvorfor den person der HAR lejet sin trailer ud, skal give pengene videre. Vedkommende har ikke haft rådighed over sin trailer, de har ikke selv kunnet bruge den og ikke kunnet leje den ud til anden side - selv om den stod på parkeringspladsen. For den var jo lejet ud, og derfor til lejers rådighed imens. Så selvfølgelig skal hun ikke give sine penge videre. At LEJER så vælger (igen) at komme til at tage en anden trailer - det kommer ikke udlejer ved. Men det kommer selvfølgelig ejer af den anden trailer ved, og der mener jeg at der OGSÅ skal betales for leje af den - og måske burde være tillæg for at det var "ufrivilig leje". Jeg tvivler på at politiet ville tage sig af denne slags småsager, så dem er der ingen grund til at ulejlige. Men sæt trailerlås på - og bliv ved med at rykke for pengene. Om ikke andet kan det være at de finder dig så stor en pestilens at de en anden gang tjekker at det er den rette trailer de tager.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|