|
|
| Cykler du på arbejde? |
|
|
Halløjsa!  Cykler du på arbejde og i så fald, hvor langt har du?
Malle - med Honeyburst/Raja 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Endnu en gang |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
22-01-2009 12:48 |
|
Nej jeg cykler aldrig, det stormer altid ,modvind, bare jeg tænker tanken. Havde 2 cykler, dem forlod jeg i DK....
Illum
Je suis 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Yeps, hver dag |
|
|
Mener dog kun det er 2,1km jeg har hver vej, så det tager jo blot 10min.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeps... |
taina |
22-01-2009 13:30 |
|
Når jeg ikke skal bruge på bilen på arbejde. Men der er så også kun 1,1 km - når jeg tager den lange rute  mvh. tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Nej det gør jeg ikke, jeg har en firmabil jeg tager med hjem hver dag..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaeh... |
|
|
Tror jeg har ca 4 km... Jeg har to grunde til at cykle... 1. Det er hurtigere end at tage bussen... 2. Jeg har ikke råd til at tage bussen, så lige så længe min cykel kan kører, vil jeg cykle... Dog tager jeg bussen, hvis jord og himmel står i et, for det er farlige at cykle i sådan et vejr...
Perle Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008 Farvel Felix Hvil i fred Charmetrold og Hjerteknuser D. 21/8 2007 En gang utro, altid utro Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| ja...... |
Xoco ♣Marlee♣ |
22-01-2009 13:59 |
|
Jeg cykler som regel - vejret skal være virkelig dårligt - og med det mener jeg ikke regn men så voldsom blæst at jeg er utryg ved at cykle i det.
Cykler også en del ud til hesten. Da jeg boede hos eksen havde jeg ca 3,5 km til uni og 17 til hesten (hver vej).
Nu har jeg ca 8 km til uni og 15 til hesten hver vej.
Hesten står der dog ikke før 1.2.
Xoco stud.theol
Snart med prinsesse-barbiehesten Marlee
Dejlig pintohoppe søger sød part 2 dg/uge (Taastrup). Alle faciliteter samt fuldpas.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cykler til alt |
Kiki |
22-01-2009 14:01 |
|
Ja jeg cykler næsten til alt. Uni, arbejde, fitness centeret, ofte ud til mine forældre. Men ok det er kun ud til forældrene det tager ca. 1 time (20 km). Uni og arbejde ligger 10 min væk på cyklen og lige så fitness. Kan godt lide at cykle nogle ekstra ture i godt vejr.
Mvh. Kiki Med misserne Oscar og Maddox
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| arbejde |
|
|
Nej... jeg har 12m. Førhen cyklede jeg alle vegne først til arbejde 4 km hver vej og bagefter til hesten 27 km hver vej. Man kan iøvrigt godt se på mig at jeg ikke cykler mere . Tanja
Mod Tåber kæmper selv Guderne forgæves
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej jeg gør ikke |
|
|
Jeg går. Men det tager mig også hele 5 min hvis jeg er langsom.  Før i tiden (læs: for snart mange år siden) cyklede jeg alle steder hen. Jeg hader det offentlige. Det er for dyrt og der er for meget tidsspilde. Jeg savner faktisk at cykle, dog ikke i blæsevejr, regn og andet skidt vejr. Der er jeg vist blevet lidt af et luksus dyr... Mvh Naja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cykler på arbejde |
Baronessen |
22-01-2009 14:28 |
|
Ja, det gør jeg! Det ville være fjollet at starte bilen for at køre en lille kilometer 
Baronessen
* Nu sælger jeg igen de populære hvedekernepuder * (varme/kølepuder) - se præs Graviditet - gaveidé - forkælelse
Regel nr. 1: Der skal IKKE være børn til et bryllup!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nejdada |
|
|
Der er 35km hver vej ad motorvej, så nej. Desuden blæser det altid, det regner tit og der er for mange bakker. Ellers ville skam hjertensgerne lade bilen stå 
'Forgyldning forgår, men svinelæder består.' (H.C. And.)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cykler |
|
|
Jeg cykler en del. Som regel på arbejde, dog ikke i dårligt vejr eller hvis jeg skal noget direkte efter arbejde som kræver bil. Kan godt lide at cykle og cykler gerne til diverse ting - som ikke for langt væk. Der er 2,5 km til mit arbejde. /Malene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cykler |
|
|
Jeg cykler på arbejde. Det er hurtigere end at tage bussen og jeg har ikke kørekort. Jeg har 6 km.
The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svarer lige selv.... |
|
|
Jeg cykler for det meste alle steder hen, nu står min hest herhjemme så det er selvfølgelig en undtagelse, men ellers cykler jeg på arbejde (5 km hver vej) og jeg cykler til fitness og hjem til min mor, ind og handle osv. Men jeg elsker, at cykle. Det kan dog godt være lidt surt når det regner meget. 
Malle - med Honeyburst/Raja 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja da... |
|
|
cykler så meget som absolut muligt. Til arbejde er der ca 7-8 km hver vej, så det er bare en rask tur. Har været på 4 ugers kursus, hvor der var 15km hver vej, og dér cyklede jeg da også. Dertil cykler jeg til hesten, hver dag ialt kun 4 km. Altså frem og tilbage. Cyklen holder mig i form, er gratis motion og så renser det hovedet så dejligt. Kan få helt cyklelængsel i weekenderne, men tager dog ingen køreture for sjov 
...FJORDHEKSEN MED GULDHESTEN...
Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nej, det gør jeg ikke! Jeg arbejder 25 km fra hvor jeg bor, så skulle jeg alt for tidligt op om morgenen
Michelle
HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud
SUPER 2'er pony udlånes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeps... |
pernille 7 |
22-01-2009 17:40 |
|
Ja, jeg cykler de 5,5 km hver vej hver dag. Undtagen når det er meget glat, så bliver jeg kørt af min søde kæreste....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja jeg |
|
|
cykler 8 km hver vej(når manden ikke lige er sød at hente mig )
Kærlig hilsen Lotte
NU med Mosegårdens Benn Vores dejlige fjordhest. Gu'ved om han ender med at blive en hop hest ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja da..... |
|
|
Jeg cykler på arbejde hver dag..... har heller ikke så langt 3 min. på cykel. Det tager længere til at køre i bil end at cykle Så det ville være dybt pinligt at starte bilen for så kort en tur. Derudover er min mountainbike en af mine store hobbyer, så jeg kører mellem 200 og 300 km pr uge, helst i skoven/offroad. Tager hvert år til Italien om sommeren for at cykle og klatre i bjergene. Ciao Carina......der elsker sin neongrønne mountainbike 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej.......... |
|
|
...desværre. Jeg har alt for langt. Men jeg gjorde det med glæde før i tiden. Det var skønt med en frisk tur inden dagens arbejde begyndte.
Snepony nu uden Mulle :ó( *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jernhest |
|
|
Jep det gør jeg. 3 km. hver vej.
Vrinsk fra Esma
Kun den der bestiger bjerget får udsigt over dalen..
*R.I.P Pusling * Ny lille hamsterpige - Rose (Den lille Gule) Og dejlig passer-parthest Dondee (Den store Røde)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jep, det gør jeg |
|
|
og jeg har lige krakket loortet, der er præcis 2,1 km 
Tine & Tulle Det klinger 
Det er sjovt at være til - man sku' aldrig være andet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjshkagsda |
Anna-S |
22-01-2009 18:25 |
|
Jep - jeg cykler! I skole - 9 km hver vej. På arbejde - 3 km hver vej. I fitnesscenter - 7 km hver vej. Heldigvis kan de 3 ting kombineres - så jeg de fleste dage eks. cykler 20 km  Ud til Flicka foregår det i BIL i hverdagene - for ellers har jeg ikke overskud til at arbejde med hende (når jeg har været i skole 3 timer, på arbejde i 5 timer/ fitness i 2 timer, cyklet 1 time)... I weekenden er det på cykel til hesten, men ellers i bil  Jeg ELSKER min cykel - og hadede de 3 år på gymnasiet i bus :( (Men der var 16 km hver vej af hovedvej - så det gad jeg trods alt ikke!)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Carina.. |
Xoco ♣Marlee♣ |
22-01-2009 18:56 |
|
Jeg vil med på biking og klatretur  (har dog ikke været igang længe så ville nok være lidt til besvær ) Anna-S: arbejder du 25 timer pr uge ved siden af hest/fitness/skole/cykling?  Er mig en gåde hvorfra folk får den energi og overskud til, jeg synes jeg har rigeligt i mine 10-15 faste 
Xoco stud.theol
Snart med prinsesse-barbiehesten Marlee
Dejlig pintohoppe søger sød part 2 dg/uge (Taastrup). Alle faciliteter samt fuldpas.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cykeltur |
|
|
Jep jeg cykler også på job. Jeg har ca. 4,5 km til arbejde, så det bliver omkring 9 km om dagen på cykel. Jeg tager dog bussen de dage hvor himmel og hav står i et eller det blæser ud over det sædvanlige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| jeg gør en |
|
|
gang i ugen. Ellers ikke. Jeg har 6 km til arbejdet. Og undtagen en dag kører jeg videre i stalden. -Den ene dag går så også fra når jeg underviser. Jeg har 16,4 km til stalden, og det er kun om sommeren jeg orker at cykle den tur. Før vi fik bil, der cyklede jeg en 25-35 km om dagen...hvad der skete den dag jeg fik nøglen i hånden aner jeg ikke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fjgkkfjgkfgj |
|
|
Pyha nej - kører omkring 60 km hver dag....så det foregår i bil!
Vores Charmetrolde Fjordbassen Bastian, Friesertøsen Thundra & Shetlandsponyerne Thilde & Clyed
Hestene er vores partner
Portræt af heste tegnes - tjek præs eller hjemmeside:
www.123hjemmeside.dk/horsespirit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cykling... |
|
|
Cykler ! næ, det gør jeg ikke (måske 3-4 gange om året) jeg kar 500m på arbejde !!!!
Hestene står hjemme, så dem skal jeg også hjem og lukke ud, i løbet af formiddagen, børnene skal hentes i skole, vare skal bringes ud. Så jeg skal bruge mit køretøj, mange gange i løbet af dagen.
Ang. cykling. så har jeg "folk" til det. he he! Vores søn er Cykelrytter og køre ca. 150 - 200 km om ugen.
Da jeg var ung cyklede jeg til og fra skolen 12 km hver vej. ud til hesten 10 km hver vej. uden at syntes det var slemt. Nærmest befriende, for så var jeg ikke afhængi af andre. Så fik jeg kørekort, og vupti så var der pludselig meget langt både til skole og hest,Mærkeligt.
(lidt det sammen med ridning, jeg red min pony ind til byen ca. 10 - 12 km hver vej. 1 gang om ugen, for at få 1 times spring undervisning, og red hjem bagefter !! I dag køre jeg skisme mit hyggedyr de 2.8 km op til ridehuset. SUK (hvor kommer de overflødige kg. dog fra ??? man undres IK!)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hjulene på cyklen kører rundt... |
Lobbe (Iris) |
23-01-2009 07:00 |
|
Nej, desværre... Har 30 km. hver vej på arbejde, og det er dælme lige i overkanten Faktisk cykler jeg slet ikke mere, fordi vi er flyttet på landet, så der er langt til alt (bilder jeg mig selv ind). Førhen, da jeg gik seminariet, cyklede jeg altid 3,5 km hver vej, og cyklede ud at handle osv. Og JA, det ses, at man går fra at cykle 10 km. om dagen til ingenting Tænk, så lidt kan gøre så meget! Louise
"If you can´t convince 'em, confuse 'em"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej... |
|
|
Nej, jeg tager ikke cyklen, for jeg arbejder hjemme . Men efter at hestene er kommet på rideskolen, så kan jeg da godt engang imellem finde på at cykle de 3 km derned . Hilsen Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tøf-tøf |
Frk Fenris |
23-01-2009 14:51 |
|
Så kort som nogle af jer har på arbejde og stadig tager bilen; ja, så forstår man sgu godt DKs enorme co2-udledning. Der er 50 km herhjemmefra til arbejdet. Derudover er jeg seriøst retningsblind, så at skulle finde vej ind gennem Vejle ville bare ende - galt. Er endt ved Billund en dag, jeg ville prøve at køre gennem Vejle i stedet for at tage broen. Jeg bor i Horsens... Hvis jeg skulle få under 10-12 km til arbejde, ville jeg tage cyklen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cykling.... |
|
|
Jeg har haft 4 km og cyklede altid. Jeg har haft 14 km. og cyklede næsten altid, da det var hurtigere end at tage offentligt. Men hvis jeg havde penge nok, og min egen bil, så ville jeg sq køre. Fx. er det bare ikke særlig fedt at cykle 4 km. hjem, efter at have været på arbejde 7 timer udendørs, først med at muge osv. totalt svedig, dernæst med at hjælpe og med at undervise - dvs. stillestående og iskoldt..... og så slutter vi lige af med 20 minutters cykling hjem.... totalt afkølning, medmindre man okser derudaf med de kræfter man ikke har flere af tilbage. Jeg synes ikke man bare kan sige at dem der kører er nogle miljø-svin. Der er jo også noget der hedder, comfort... og at kunne holde livet ud, ikke bare i to måneder, - men sådan generelt......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tøf-tøf |
Frk Fenris |
23-01-2009 16:19 |
|
Bare rolig, komfort kommer der nok af, som temperaturen stiger. Det bliver først værre, når Golfstrømmen ændrer sit løb pga. de ændrede salinitetsforhold, ferskvandet fra de smeltede poler medfører. Så kan vi sidde i vores biler på vej til købmanden 200 m nede ad gaden og holde livet ud med aircondition eller sædevarme kørende for fuld hammer pga. de ekstreme vejrforhold. Det bliver NICE, så sker der da endelig noget her til lands! Og vi kan VIRKELIG snakke om vejret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej tak.... |
|
|
ærlig talt, synes jeg ikke der er særlig meget comfort i at cykle hjem når man er helt radbrækket efter en lang og hård udendørs arbejdsdag.
Og jeg synes heller ikke der er nogen større essentiel nydelse, i at cykle i 3 kvarter langs landevejen i myldertiden, hvor den ene bil efter den anden passerer med 90 km i timen, halvdelen af dem glemmer at blænde ned - dvs. du kan ikke se om du er ved at køre i grøften, og ca 10 % af dem overhaler imens en modkørende passerer, dvs. du kan kun håbe at du ikke bliver indmaden i en "sandwitch".
Nej tak siger jeg bare - ikke livet for miljøets skyld.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ps,,,,, |
|
|
Og bare rolig - jeg tager stadig toget, da jeg nu har 65 km til arbejde, og billetterne er skam også lige steget, således at det nu koster cirka det dobbelte af hvad det ville koste i diesel/benzin for samme strækning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pps.... |
|
|
- og jeg cykler også stadig de sidste 4 km hjem, på min lille cykel med lygter på, imens jeg bliver blændet og overhalet, og forsøger at holde pedalerne igang med kilovis af madvarer og kattegrus balancerende for og bag.. Men hvis jeg havde råd til en bil, så ville jeg fandme køre i den!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tøf-tøf eller prust |
Frk Fenris |
23-01-2009 18:11 |
|
Hippo: Du giver mig ellers nogle forrygende tegneserier på nethinden. Mit indlæg var ikke ment som en anklage af lige netop dig. Det virker lidt som om, du ville have gavn af billigere (og mere pålidelige) tog samt nogle ordentlige cykelstier. Jeg er mere irriteret over dem, der tager bilen, når der ikke er mere end et par km. Så det her "Guld og Grønne Skove" på DR1, hvor alle i familien havde bil. Der var et busstoppested lige uden for deres bopæl, og stadig tog far bilen på job under 3 km væk. Og datteren bilen på gymnasiet, fordi hun var for doven til at tage bussen.
Med det aktivitetsniveau, visse personer lægger for dagen, så tror da F*nden, der skal investeres i xl-ambulancer - for de gængse kan jo kun klare op til 140 kg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forstår det godt ;-) |
|
|
Nårh jo men det har du da ret i 
Herude er der overhovedet ingen cykelstier, og der er heller ingen gadebelysning, så det er bare buldermørke, modvind fuldstændig uden læ osv. derudaf, mens du konstant bliver overhalet af den ene bil efter den anden - efter du vel at mærke har betalt kasse for at sidde i et propfyldt myldertidstog forinden...
Men jo jeg kan sagtens forstå hvad du mener. Mange raske sunde mennesker, overvejer ikke engang at tage cyklen, selvom der kun er fx 1 km, eller tage trappen - hvis rulletrappen eller elevatoren er lige ved siden af.... og de går helt i koma, hvis de bliver udsat for at skulle gå.
Èn af mine kollegaer var ved at få et sammebrud fordi det regnede, hvordan kommer jeg HJEM; jeg har kun almindelige støvler på!!! Aha... okay - du har 50 meter hen til busstop-stedet... i hver ende..... hm... hvordan du kommer hjem? - der er jo fliser hele vejen........
Jeg har fx. 20 minutters gang hen over en mark - altså hvis jeg ikke cykler hele vejen udenom til stationen... dette forklarer også mine gummistøvler osv..... men alt er jo relativt, - hun troede seriøst hun var i livsfare.... det er jo svært at hamle op imod.... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift. |
Hestlund |
23-01-2009 19:16 |
|
Næ... Jeg går - for jeg har kun 150 meter til arbejde