Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Når man nægter at give op..
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 09:56

Hey alle :-)

Nu har jeg undværet hestenettet i over et år (ingen computer), and it´s SO good to be back! :-)

Men i løbet af det år er der bare sket NADA med min hyp herhjemme.. Og det gnaver i ens samvittighed hver eneste dag! Jeg arbejder dog på at forbedre det hele og få min konkurrencehyp og mig på banen igen.. Og hvad er der så sket siden jeg ingenting har lavet med ham?

Jeg købte et nedlagt landbrug med kæresten i Juli 2007 efter endt hesteudd. Den skulle/skal renoveres, så der er gået rigtig meget tid med det, den normale husholdning og arbejde! Alene det gør, at arbejdet med "kiks" (hesten) er gået i stå. Han kom dog først hjem til mig at stå i december 2007.

Jeg glædede mig jo helt vilt til at få ham hjem, men intet er gået som jeg havde planlagt.. :-(

Der er ingen steder at ride herude, selvom vi har rigeligt af jord til.. de skal bruges til græsfolde og er endnu ikke lagt om endnu. Så pt er de ukridtsmarker og MEGET ujævne efter sidste forår hvor der blev pløjet (så rakte pengene ikke længere). Så tør ikke rigtig ride på ham derude :-(

Man kan ikke ride i naturen, for der er ingen stier.. Så kan man ride op og ned af astfaldtvejen, men det er der sgu ikke meget ved. (Specielt ikke når man er seriøs dressurrytter)

Jeg har så en rundbuehal, men den er halvt belagt af herregårssten og skal samles op og lægges på paller (kærestens ordrer!) Stod det til mig blev der lejet en rendegraver og alt blev kørt ud i en bunke så jeg kunne komme til :-D Derefter sorteret.. but no.

Så står man selv og skal pille de sten op.. 10 timer senere har man så pillet 5 kvm op Og der er nok de første 120 kvm.

Jeg kunne så bare låne en trailer og leje mig ind i et ridehus.. men nåååå nej det kan jeg ikke, for det er der OVERHOVEDET ikke luft til i vores økonomi pt. Og det er ikke engang sådan så jeg "kan tage mig råd til det", hvis i ved hvad jeg mener?

Folk spørger så, om hvorfor jeg ikke bare låner ham ud..

1. Har købt en lille shetter til selskab, skulle han så stå selv? Nah..

2. Jeg har lånt ham ud 3 år af mit liv pga. økonomi.

3. Jeg er superglad for at have ham hjemme!

4. Han er ski min hest! Mit et og alt!

Men Kiks står bare og bliver grimmere og ligner en der er klar til at gå på pension..

Alle de tanker har jeg i mit hoved hver dag..

Men jeg nægter sgu at give op!

Derfor er jeg gået over til de positive tanker.. ;-)

Kæresten har taget et trailerkørekort med henblik på når jeg starter med at ride igen.. Så jeg kan komme til undervisning og stævner :-)

Vi har lavet en byttehandel med en landmand, så vi får lagt græsmarker til foråret :-)

De sten i hallen skal jeg sgu nok pille op, om jeg så skal vie alle mine fridage på det! ;-)

Jeg har taget rytterlicens, selvom det hele er gået i stå, for at holde mig igang :-)

Jeg er begyndt at lægge penge til side på bugdetten til hesten(e).. Så må jeg bare spise mindre ;-)

Så alt i alt bare tanker fra en førhen negativ og opgivende hesteejer, men nu med nyt gå på mod..

Heste er mit liv, og det her skal sgu nok lykkes for mig! Sådan er det bare!

;-) Hilsen Den Vise ;-)

:-) Jeg føler selv jeg har det godt....men ser jeg sådan ud? nahh... :-)
0
0
Svar på denne tråd

hvor står det
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 10:24

Jamen søde altså hvor står der skrevet at hesten skal bruges hver dag?

Hesten bliver vel ikke grimmere af ikke at blive brugt bare lidt mindre muskler.

Jeg ville ikke have dårlig samvittighed, tænk på alle de heste der slet ikke bliver brugt.

Mine går selv som "foldbumser" hele vinteren, og tænk de ligner faktisk nogen der nyder det ;) godt med kløture og godt hø det er simpelthen da bare lykken når man er hest ;)

0
0
Svar på denne tråd

Hvis I har...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 10:25

... rigeligt af jord, vil jeg foreslå at lægge ridestier rundt om dine folde.

Læg eventuelt hegnene så langt inde at der også er plads til at plante læhegn efterhånden som pengene er til det.

Jeg kan anbefale bogen "Herlige hestehjem".

En udendørs bane kunne også være en mulighed.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

hjælp...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 10:53

Hvor i landet bor du?

Jeg hjælper gerne en eftermiddag med at flytte herregårdssten?

Venligst Jen9

"Tomorrow is another day without any mistakes"

Anne fra Grønnebakken.

0
0
Svar på denne tråd

turridning
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 11:05

Kan du ikke ride ture, det behøver jo ikke være i skov. jeg rider da meget ved vej.

Måske er der nogen der har en ridebane tæt på hvor du bor. Det behøver jo ikke være en ridehal, for at man kan arbejde med hesten.

Kør en tur rundt i området og se efter, så kan du også finde ruter til turridning, hvor der ikke er for meget trafik.

Måske er der en ridebane så tæt på at du selv kan ride der hen. Ofte skal man bare selv igang med at søge mulighederne, så skal de nok komme :-)

Jeg vil hellere være en god original - end en dårligt kopi

0
0
Svar på denne tråd

Herlige Hestehjem
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 11:12

Lisbeth, hvor finder man den bog, den kunne jeg godt tænke mig at læse?

Mvh Mette
Defineret ponyrytter
· Mere MeLLa · Voksne er børn, der glemmer at lege · Heste.dk - helt gratis
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider