Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvordan laver man en kontrakt der gælder
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 10:52

Hej.

Hvordan laver man en kontrakt der gælder, når man sælger en sadel på afbetaling?

Jeg vil bare være sikker på at jeg får mine penge eller at jeg kan hente sadlen, hvis pengene ikke falder på aftalt tid?

Hvordan kan man formulere sådan en kontrakt?

Bud modtages!

MVH Henriette

Professional's choice klokker str L SORTE KØBES!

Sadel sælges. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd

Advokat
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 10:57

Få hjælp af en advokat - Den er farlig at stå med selv.

Du kan brænde fingrene noget så gruuusomt..

Mvh Trine

Puttemusen (Bandidos) er bare bedst i verden!
SPRINGSADEL KØBES!! 16,5" og bred bom
0
0
Svar på denne tråd

Tja.....
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 11:03

Det tror jeg ikke du kan... du kan godt tage alle mulige forbehold, men VIL køber ikke betale eller har køber ikke pengene, så får du altså ingen... lige meget hvad du skriver...

Tænker lige på alle de tråde om folk som bliver snydt, bla hende som har snydt nærmest hele Danmark, som folk går i retten med pt, man kan have skrevet nok så meget ned, men kan eller vil hun ikke betale, så er der ikke noget at gøre.. jo advokat, retssag og meget andet. Men der ved sådanne mennesker jo, at det gør ingen, fordi udgifterne er alt alt for høje, til det kan betale sig..

Og så lige en side bemærkning, jeg havde ALDRIG solgt en sadel på afbetaling, jo hvis den kostede 30.000 kr. Hvis køber ikke kan låne pengene i banken, havde jeg aldrig solgt til vedkommende. Men det var en yderst personlig holdning, som du bare kan hoppe op og falde ned over

Hilsen Vibeke

R.I.P Freykur, 8 År

Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 11:13

Jeg har kun prøvet det med min "gamle" kat 1. pony på 5år. Hun blev bortgivet til en familie. Mod at jeg måtte følge hende og komme og besøge hende. Det er snart 1 år siden og jeg har besøgt hende. Hun har det som blommen i et æg. Og bliver passet som jeg selv ville.

Jeg ved at det ikke er personen som har snydt mange folk. Personen bor ikke så langt fra mig. Jeg har fået adr osv. Og afdrag er over 4mdr max. Så jeg har ikke så stor en bekymring, som hvis personen boede langt væk fra en.

Kunne man fx lave den sådan:

Person ---------- køber sadel mærke ------ til pris ----- på afbetaling. Først beløb overføres til konto plus porto. Og efterfølgende hver gang senest den 1. Hvis dette ikke gøres, kan sadlen afhentes/ sendes omgående og personens penge er tabt.

underskrives af begge parter.

Kan man det?

Sadel sælges. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd

eller dette?
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 11:16

eksempel 2.

køber ------------, køber sadlen værdi plus porto=, porto penge samt første afdrag på ----- i alt betales forud til min konto= pr efter følgende betales ----- til købs summen er opnået dato for dette=. hvis ikek alle penge blir batalt rettidigt har jeg som sælger-------- ret til at hente/få tilsendt sadlen uden tilbagebetaling af allerede betalte penge.

Sadel sælges. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd

Det er da nemt!
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 11:22

Når sadlen er færdigbetalt, så kan du udlevere den :-)

Hvorfor skal du låne vildt fremmede penge? De kan da låne dem af banken i stedet.

Lad os sige, at det går galt. Du skal nu hente sadlen, den er fjernet fra stalden og der er ingen, der åbner døren derhjemme.

Hvad gør du? Reelt set, så er det også selvtægt, at hente sadlen hjem, så vidt jeg ved. Du skal nærmest ekskorteres af politiet for at sikre alt går retmæssigt.

Det er sq da for besværligt...

Niks, find en anden køber, der kan betale varen kontant eller låne pengene i banken.

Hesteklip.dk

kører på Vestegnen, Roskilde,

Storkøbenhavn/Amager og det meste af Nordsjælland.

Nu med video - se mere på www.myhorse.tv,

hvor du kan få et gratis prøveabbonnement.

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 21:11

Ingen der har en ide*?

Sadel sælges. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd

Ikke andet end
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 21:28

At bruge penge på en advokat og selv om kontrakten er bindende og lovlig osv. så har du ingen sikkerhed hvis de ødelægger sadlen - den bliver væk og de ikke betaler ???

jo du kan med advokatens hjælp slæbe dem i fogedretten (det koster dig ca 2500,-) men har de ingen penge så kan de afbetale 50,- i måneden og hvis de ikke overholder det kan du slæbe dem i fogedretten igen (yderligere omk. for dig)

Vent til den rigtige køber melder sig eller behold sadlen til alt er betalt = reserver den til alle afdrag er faldet

Hvorfor tage bøvlet

Hilsen Betty

Forelskelse er en momentan form for sindsyge

citat : Garfield

Bon Bon's Speedy søges - Står omkring Kostræde Banker tæt ved Næstved ??? Rød Pony - se præsentation for billede

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider