Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

han skulle bare smides ud...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 16:42

Ja, jeg blev jeg kanin ejer igen.

det var slet ikke meningen jeg skulle have kanin igen.

men da der i dag kom en kunde ind i butikken ( arbejder i en dyrhandel) og spurte om vi godt ville tage deres kanin tilbage for ellers ville hun slippe den fri i naturen.

hun havde købt den i sommers så den er kun omkring 6-7 mdr.

vi har ikke dyr i butikken mere og derfor kunne vi ikke hjælpe.

mit hjerte kunne bare ikke klare det og så måtte jeg sige jeg nok skulle tage den.

hun havde den ude i bilen så jeg kunne få den med det samme, for den skulle væk i dag.

den er bare så sød og kærlig.

men jeg er ikke sikker på at jeg kan beholde den, men så vil jeg da sørge for den får et godt hjem.

forstår ikke helt folk der kan finde på sådan noget.

stakkel lille ninus..

der kommer lige et billede sener...

Hilsen Rikke...

0
0
Svar på denne tråd

hvor..
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 16:48

ubegribeligt.

Stakkels Ninus - og godt med mennesker som dig

Xoco

stud.theol

Snart med prinsesse-barbiehesten Marlee

Dejlig pintohoppe søger sød part 2 dg/uge (Taastrup). Alle faciliteter samt fuldpas.

0
0
Svar på denne tråd

Mærkelig opførsel
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 16:50

Når den nok kunne være i en 5 L gryde med en god flaske rødvin....

Illum

Hvilken "profession" man er i, når man trækker kunder til ????

0
0
Svar på denne tråd

tak.......
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 16:56

Illum: jeg tror sgu ikke der er så meget kød på ham..

Hilsen Rikke...

0
0
Svar på denne tråd

Hmmnnee
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 16:59

Som om den ville kunne klare sig i naturen...hvad sker der lige for folk ???

Hvordan kan det være at folk ikke selv "kan/gider" gøre sig den lille anstrengelse selv at finde et nyt hjem til deres dyr såfremt at de ikke selv gider dem...(og burde folk ikke lige gøre sig helt klart om de gider deres dyr før de anskaffer sig nogle...!!!!)

Er lige liidt harm her, sorry!!

Håber at du finder et godt hjem til den, hurra for folk som dig!!

Til Illum: LOL...!

Mvh.

OX Fuldblodsaraberheste m. Unik Top Multichampion afstamning sælges, Årets første føl kommer snart!!!

Mvh. The Arabian Stud dk. anno 2009

0
0
Svar på denne tråd

Godt du tog
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 17:04

Den hjem, så :-)

Illum

Hvilken "profession" man er i, når man trækker kunder til ????

0
0
Svar på denne tråd

god beslutning
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 17:50

Det lyder lidt som måden, jeg blev kaninejer på. Fik en mail fra en veninde, der havde fundet en underernæret kaninunge (under 8 uger gammel) i sin opgang. 5 dage efter, at hun havde hængt opslag op om at ejeren kunne hente kaninen hos hende, var der stadigvæk ikke kommet nogen, så nu mailede hun rundt til alle for at komme af med den, da hun ikke selv kunne beholde den. Alternativet var at sætte den ud i det fri...
Jeg kunne slet ikke holde den tanke ud, den var så lille og virkelig bange og ville dø i løbet af ingen tid.
Så nu har jeg haft Rusalka (det har jeg døbt den) i snart 9 måneder. Hun er stor og tyk og hopper glad rundt, når jeg tager hende ud på gulvet. Min lejlighed er ikke det ideelle kaninsted, men jeg tror nu hun har det ret godt.

Du har gjort det helt rigtige ved at tage imod kaninen!!!!

Stephanie...

0
0
Svar på denne tråd

Simpelthen
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 17:58

for mange dumme uvidende mennesker i dette lille land!

Man kunne vel i det mindste have fået den aflivet..

Godt du sørgede for den :)

Mvh. Bente.....

0
0
Svar på denne tråd

moralprædiken???
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 18:28

jeg håber virkelig du har fortalt hende lidt om dyr og ansvar herfor! jeg var gået fuldstændig i selvsving.

det er dybt uansvarligt. fri i naturen?? yeah right..

Jeg ville helt sikkert også have taget den til mig :-)

folk er syge i hovedet...

* Miss GiGi *

Kåret i DH '07

Highlander; en savnet hest ..

0
0
Svar på denne tråd

sådan et
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 19:37

menneske burde da få en reprimande for sådan en opførsel.

Godt du tog dig af kaninen, men håber samtidig du fortalte hende hvor uetisk hun opfører sig.

Team Rønnebjerggård......

Heste trailer sælges pris 27.000,-

0
0
Svar på denne tråd

JAmen altså
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 19:42

hvad koster det at få sådan en fyr aflivet?

Hvordan kan man anskaffe sig et dyr, tage sig af det i 1 år (er det ikke det du skriver) og så true med at smide den ud i "naturen"?!

Så meget koster en aflivning eller internat da heller ikke i forhold til at man har købt bur, foder, strøelse i ½ år.

Nogen gange bliver jeg altså lidt mobset.

Godt der så til gengæld er folk som dig. (og de mange mange andre ordentlige mennesker i verden )

0
0
Svar på denne tråd

nu er der jo rent
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 00:13

faktisk sikkert mange sider af en sag som denne :-)

Så først vil jeg da sige at det er godt du tog sig af kaninen.

Men...for det første skulle det efter min mening være helt forbudt at kunne komme ude fra gaden og så købe sig et dyr i en butik!!! Uanset hvilket dyr der var tale om.

Dernæst vil jeg jo så mene at når det er så nemt bare at kunne købe sig til en kaning i en butik, så burde vel også være ret at rimeligt at man kunne aflevere dyret samme sted igen? For her er det vel ligeså meget butikkens ansvar om dyret får sig et godt hjem og netop ikke bare bliver smidt på gaden.

Dernæst er der jo ingen meldinger i denne historie om, hvorfor netop den tidligere ejer stod og skulle af med kanninen? Det kan der jo rent faktisk være 1000 årsager til. Og det er rigtigt at når man nu alligevel ikke "gider" have dyret længere så skulle man aldrig have købt det. Men hvorfor skulle butikken overhovedet have lov at sælge bare sådan vupti?

Med hensyn til at kvinden bare ville sætte dyret ud i naturen er jonikke sikkert var menningen men at det netop blev brugt så der ville være en som forbarmede sig.

Det burde være sådan, at såfremt folk ønsker at købe sig et dyr i en butik så skulle der udarbejdes en kontrakt, og i denne skulle der blandt andet forevises og nedskrives et ID nummer, eks. kørekkort/pas eller sygesikring og med billede legitimation. Dernæst skulle der skrives under på at såfremt vedkommende af en eller anden årsag ikke mere kunne have dyret, så skulle det overdrages tilbage til butikken. Dernæst skulle det være forbudt at sælge til unge under q8 år, med mindre der forelå en skriftlig forældre samtykke erklaring, hvor forældrene underskriver at de netop overtager den daglige pasning såfremt den unge mister interessen. Og sidst skal der underskrives en tro og love erklring både fra butikken OG den nye ejer.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 04:24

Hvis disse mennesker ikke findes, havde jeg ikke alle mine dyr

Så dvs 4 katte, 2 marsvin, 25 fisk og 2 heste havde jeg ikke haft i dag...

Så havde jeg kun haft 1 hund, 1 kat og 2 heste

HARM? Jow jow.. Men man ser det jo gang på gang, det gælder rigtig mange arter inden for dyr..

Nu bliver jeg snart nødtil at flytte hvis jeg skal "redde" flere dyr.... Måske et gods

(Snakker med min bybo kæreste om det )

Hund, katte, nogle heste og almene kæledyr koster jo NADA i dagens danmark!!!

Hvis hver hund, kat, eller andet kostede OVER 10.000 kr hvor mange tror i så der har hund/Kat.. Det ville være dem der havde "interessen" dog skal vi heller ikke skærer alle over i en kam, men igen RIGTIG mange.

Bare tag en tur på internatet, der ser man sgu sjældent en race hund med tavle og 80 medajler..

Og igen der med ikke sagt at en rundkørsel ikke er lige meget værd i effektions værdi osv. Har selv en blandings hund som for mig er lige så meget værd som en til mange 1000 kr, men jeg spare så heller ikke på dagligdagen og det gælder dem alle, tror dyrene hos mig har det "bedre" end os mennesker...

Men jeg tror at man tager mere ansvar jo mere dyret koster i disse henseende. Det er ALT fornemt at anskaffe disse.

Synes sjændent man ser papegøjer der får samme tur som genbrug..

Og selvfølgelig er der så dem der kommer i knibe, men meget bekendt gør de så også ALT for at afsætte deres dyr til gode og stabile hjem eller til nogen man "stoler" på.

Dette var min mening

Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

Hestestrailer med lav egenvægt udlejes efter aftale i Hinnerup efter aftale

Andelslejelighed sælges i 8260 Viby J... Kontakt for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg blir
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 07:53

ikke harm over at kvindemennesket vil af med kaninen ...

MEN jeg blir godt nok harm over at "alternativet" er at slippe den fri i naturen!!!

Hvis man har anskaffet sig et dyr så har man efter min mening pligt til at forsøge at finde et godt hjem til dyret og i sidste ende såfremt det ikke lykkes så har man satme pligt til at sende dyret på den sidste rejse fremfor at lade dyret lide en kummerlig død som "fri i naturen!"

Uff!!

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 17:02

jeg er lige startet i den butik og vi sælger ikke dyr mere.

de har ikke solgt dyr siden i sommers og de havde købt den i sommers.

jeg tror helt bestemt hun ville sætte den ud i naturen og hun havde den jo også med i bilen og ville ikke prøve at sætte et opslag op og se om der var nogle der ville ha den.

jeg sagde først nej, men da hun havde handlet færdig og skulle til at betale sage jeg at jeg godt kunne tage den.

de ville af med den fordi hun ikke syntes der var plads på pigens værelse.

for mig ser det ud som om de har været lidt ligeglade med den i et stykke tid.

den havde kun en lille klat hø og lidt mad i en skål, ingen spåner eller saltsten/kalksten.

det var hvad hun havde,

og jeg gav den lidt vand og den drak 1 1/2 kop på ingen tid.

jeg syntes også det er alt for nemt bare at gå ind og købe dyr og jeg er også meget glad for de ikke sælger dyr i den butik jeg arbejder i mere..

så ville jeg nok ikke ha arbejdet der..

Hilsen Rikke...

SUPER SØD KANIN SØGER NYT HJEM...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-01-2009 17:22

Aner simpelhen ikke hvordan man ville indføre et dyrekørekort eller lignende, men det er godt nok hårdt tiltrængt.

Nogle dyrearter er bare ikke..ja, ligeså meget værd som andre. Har hørt om folk, der lige losser en kanin eller fugl "back to nature"...gudbevares..Det svarer jo til at dræbe dem langsomt, og ærlig talt er det da pression ud over alle grænser, at sige at man slipper kræet løs i naturen, hvis ikke dyrehandlen vil tage den...

Men jeg havde gjort nøjagtigt det samme...hatten af for dit store dyrehjerte.

Connie vs Zeppelin

Se min nye tegning på min præs, eller på "opslag og billeder"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider