Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor landede meteoret
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 19:21

Fra igår ???

Er jeg den eneste der syntes det er mærkeligt at ingen "forskere/observatører# har meldt noget ud

Burde de ikke kunne se sådan et komme mod jorden ?

Hvor landede det ?

Tænk hvis det landede på landjord - hvor stor skade havde det så gjort ??? Men igen hvor landede det ?

Hilsen Betty

Forelskelse er en momentan form for sindsyge

citat : Garfield

Bon Bon's Speedy søges - Står omkring Kostræde Banker tæt ved Næstved ??? Rød Pony - se præsentation for billede

0
0
Svar på denne tråd

man mener
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 19:22

den skulle være landet i Østersøen, det er i hvert tilfælde det som fremgår af TV2´s hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Er ikke landet
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 19:23

læste på tv2´s hjemmeside at man mente den var brændt op over Sverige inden den nåede jorden.

I al fald var der ikke fundet nogle rester på jorden, så det blev konklusionen.

Venligst Anette :)

0
0
Svar på denne tråd

Østersøen
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 19:23

Den landede formentlig i østersøen, har jeg læst

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 19:33

Har det så givet et brag - var det kun pga det brød lydmuren ???

Men hvorfor så ingen det komme mens det var på vej ???

Hilsen Betty

Bon Bon's Speedy søges - Står omkring Kostræde Banker tæt ved Næstved ??? Rød Pony - se præsentation for billede

0
0
Svar på denne tråd

Mange af den slags
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 19:34

Den slags bliver der ikke meldt ud om. Sådan noget sker ofte. Meteorer er ofte ret små i størrelsen og forvolder ikke megen skade. Og de brænder ofte op i atmosfæren, inden de rammer jorden.

Mvh. Henriette

0
0
Svar på denne tråd

Men hvorfor...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 19:43

Blev der evt ikke advaret denne gang ?? iht billederne var det ret stort og gav brag og lys som ikke er set længe - kan de ikke forudse det ???

Undrer mig bare

Hvis det landede i Østersøen så fint nok men tænk om det havde landet midt i en storby eller landsby for den sags skyld

Kan de ikke se/forudse at sådan en er på vej ???

Hilsen Betty

0
0
Svar på denne tråd

fiesta
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 19:44

det var pga lydmuren braget opstod.

Når en meteor (som ofte bare er en mindre sten) bryder ind i atmosfæren bliver friktionen så høj, at stenen simpelthen brænder op, derfor ildkuglen.

Hastigheden er meget høj så derfor "lever" den ikke så længe, da den forholdsvis hurtgt efter indtrængen i atmosfæren har nedslag.

0
0
Svar på denne tråd

Hvis man ser
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 19:47

Filmen "fra det overvågningskamera" så virker nedslaget da ret voldsomt - fatter ikke de ikke ved hvor det præcist er slået ned - eller er det bare mig der undrer mig ???

Har måske set for meget Science fiction

Hilsen Betty

0
0
Svar på denne tråd

juihhjukkj
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 20:02

Jeg kender da nogle som så himlen blive lyst op af lysglimt .. Så nogen har set det

Sabrina med Mac Neal

En fantastisk Irish Cob fraTroelsegaarden

-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-

0
0
Svar på denne tråd

Jo mange har
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 20:06

Set det - men hvorfor vidste ingen det var på vej og hvor det slog ned. Er jeg den eneste der undrer sig over det ???

Hilsen Betty

0
0
Svar på denne tråd

Meteorit
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 20:13

Der lander i snit 3 stk om året her i landet, så jeg tror ikke det er noget der kan hidse forskerne op. Desuden siger de at chancen for at blive ramt af en meteorit der er så lille, at der er større sandsynlighed for at blive ramt af lynet ...eller dvs. man har indtil dags dato ikke registeret et eneste dødsfald der skyldes en meteorit.

Vi så det kraftige lysglimt foran vores vindue, og regnede faktisk med at det var naboerne der lige manglede at fyre det sidste nytårskrut af

"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden."
-Henry Mencken-

0
0
Svar på denne tråd

Jo men...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 20:22

Dette her var da stort ??? eller ???

Ja sandsynligheden er lille - det undrer mig bare stadig da jeg ikke synes denne var lille siden den kunne ses i det meste af dk + Syd sverige + det nordlige Tyskland

Hilsen Betty

0
0
Svar på denne tråd

Vi troede nu
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 20:52

også bare at naboen fyrede krudt af..

men ok ja, det var det så ikke!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg undrer mig også
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 21:47

Jeg undrer mig også over at han ikke kan sige det mere präcist. Det var faktsisk väre det store samtale emne herhjemme idag.

Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. Ca. 11-12 år. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Ormekur er IKKE längere receptfrit i Sverige.

0
0
Svar på denne tråd

Nok i...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 21:58

... Østersøen - ifølge dette

Iflg. dette skulle en meteor der kan give det lysglimt, være på størrelse med en knytnæve. Så man skal vist se hvor den rammer for at kunne finde den.

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

Eller på fyn!
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 22:03

£isbeth & Baloo

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.
(Walt Disney)

Se smukke unikke smykker til salg

0
0
Svar på denne tråd

meteoret
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 00:03

Jeg bor med udsigt lige udover Østersøen. Jeg sad i min stue for at se håndbold, da hele himlen blev lyst op. Først troede jeg det var en enorm raket og at den landende i Østersøen, men efter opkald fra min søster ved Møen, blev jeg klar over hvad det var jeg havde set. Imponerende...! Den lyste himlen op og eksploderede. Fedt at have oplevet både jordskælv og meteor. Men heldigt at den valgt at falde ned over vand og ikke land.

Nu med en bebse.

0
0
Svar på denne tråd

michael
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 00:23

michael - det lyder lidt ulogisk at braget kommer af at lydmuren bliver ramt - meteoren accelerere med negativt fortegn efter den rammer atmosfæren - på grund af stigende luftmodstand - det burde jo ikke giver et brag på den bekostning eller hvad.

0
0
Svar på denne tråd

bjarne1525
Forfatter: 
Dato:  19-01-2009 18:46

Bjarne i det meteoren trænger ind i atmosfæren er hastigheden så stor, at den øjeblikkelig gennembryder lydmuren.

Jeg er helt med på den negative acceleration, det er jo der friktionen opstår som så gør den brænder op.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider