Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hul på kokosnød
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 18:35

Jeg har købt en kokosnød, men hvordan får jeg lige åbnet den, så den kan spises?

Jeg mener en gang at have læst at man skulle ligge nøden i ovnen, øh.... men hvad så?

Nogle gode råd?

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn.
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 18:38

en boremaskine ;) så borer du hul, hælder kokosmælken fra og snupper en hammer, hopper udenfor og tænker på noget meget grimt mens man forsøger at ramme den uskyldige nød :)

Nanna

:) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

LOL.....
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 18:39

I ovnen hvad skulle det gøre...hæhæ?

Jeg plejer at slå et søm i "øjet", såfremt at jeg vil have mælken..ellers så hak den med en mukkert/stor hammer ude på fliserne...;o)

Velbekommen..;o)

Mvh.

OX Fuldblodsaraberheste m. Unik Top Multichampion afstamning sælges, Årets første føl kommer snart!!!

Mvh. The Arabian Stud dk. anno 2009

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 18:40

Først skal du have mælken ud, det får du ved feks at slå en skruetrækker eller lign igennem et af de 3 "huller" i den ene ende, så det kan løbe ud... Så har jeg altid gjort det at jeg har enten smidt den hårdt på gulvet eller slået hul med en hammer :D

Men kan sikkert gøres på en mindre voldsom måde??

Ovn? En magisk trylleovn eller? Ej har bare aldrig hørt man skulle lægge en kokosnød i en ovn ligefrem ;)

Hestepasser hos www.larspedersen.dk :)
Mistede min mor den 29/3 2008 til kræft..R.I.P Mor :(
Lev livet og nyd det, for du får kun dette ene :)

0
0
Svar på denne tråd

kokosnød i ovn?
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 18:53

Er det ikke når man har "halveret" sin nød at man kan lægge den i ovnen og så få det hvide kokos til at slippe skallen nemt fordi det skrumper i varmen?

Nå, men som sagt ovenfor, hvis du skal bruge mælken, så lav et hul i et af øjnene, - og skal det gå lidt hurtigt med at få det ud, så lav to huller, så der kan komme luft ind ad det ene.

Og så er det bare at baske den een på skallen, med noget der er mere massivt end en kokosnøddeskal *G*..

Umm, får helt lyst til kokosnød :-)

Mvh. Lotte_L

"Man får de teenagere man har fortjent!"
0
0
Svar på denne tråd

blablabla..
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 18:56

haha, kan godt lide du har købt en og så ikke rigtig ved hvad du skal stille op derfra ;)

tag en boremaskine og bor øjet ud på den, hvorefter du hælder mælken fra. så er den lige til at ødelægge ;)

velbekomme :-)

* Miss GiGi *

Kåret i DH '07

Highlander; en savnet hest ..

0
0
Svar på denne tråd

Tag en
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 19:01

skruetrækker og lav hul i to af af de tre huller. Hæl væsken ud. Tag en hammer i en ene hånd og kokos'en i den anden hånd, og slå midt på kokossen hele vejen rundt. Så går den midt over. Brug en kniv til at få frugtkødet ud.

~ 412026204C ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse, man ved jo ikke hvornår den kommer igen. - Garfield

0
0
Svar på denne tråd

kokosnød
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 19:26

Du kan flække en kokosnød ved at slå på den med bagsiden af en stor kniv. Små slag, mens du drejer kokosnøden rundt.... voila

Du skal slå hen over midten, så den deler sig i 2 skåle...

Hilsen Jette - nu med Gul(d)klumpen Tjalfe!

0
0
Svar på denne tråd

og når du
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 14:22

er uden for at banke så smid den i en pose, så det ikke flyver alle mulige steder hen og bliver beskidt.

Uhhm får helt lyst til kokos

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 14:25

ligesom Jettedj skriver, og har du gjort det rigtigt så slipper skallen heler nøden og mælken er stadig inden i.

du kan høre når du slår med kniven om skallen har sluppet på det sted, husk at slå over hele nøden, med små faste slag.

kniven skal være stor og tung, og have et godt håndtag.

venlig hilsen Sisse Barthels

sisseb@ofir.dk

www.hittekilling.dk *VI MANGLER HÆNDER*

0
0
Svar på denne tråd

hei hei
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 15:40

man kan også tage en skruetvinge og sætte den på midten, også stramme den til om nøden, så flækker den lige så pænt på midten

Mvh Regina

R.I.P Far d.11-6-08 <3

0
0
Svar på denne tråd

I en plastik pose..
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 16:12

Kom den i en plastikpose og hold fast i håndtagene og slå den hårdt ned imod gulvet(udenfor). Så er den nød knækket:-)

Hestetrailer udlejes i Viborg

Totalvægt 1300kg, last 725kg

Pris. 150 kr.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 20:38

Tak for jeres svar. Nødden er nu knækket, men kæmper nu med at få kokosen ud.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider