Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

kamerahjælp
Forfatter: 
Dato:  16-01-2009 14:50

Hej kloge kamerahoveder

Jeg har et -faktisk ret godt- kamera. men når jeg skal tage i ridehus bliver de utydelige pga manglene lys.

Eks.

Det kan jeg sådan lige leve med til egen "hjemmebrug". men sidst kunne det slet ikke..

Eks

Det er endda de to hvor man kan se hesten bedst. Alle billeder er taget på en sportsfunktion.

Hvad er der gået galt? Håber nogle kan hjælpe.

Mvh. Maya!!

0
0
Svar på denne tråd

kamera
Forfatter: 
Dato:  16-01-2009 15:22

Har du prøvet nogen af de andre funktioner på kameraet.. Jeg har også sådan en sportsfunktion og den virker heller ikke optimalt. Min er bedst bare med almindelig kamera funktion

0
0
Svar på denne tråd

Due...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2009 17:21

Sport plejer at være klart bedst til heste i fart. Kan der være en forskel ude og inde på det?

Mvh. Maya!!

0
0
Svar på denne tråd

lys og lukkertid
Forfatter: 
Dato:  16-01-2009 17:30

grunden til dine billeder ser ud som de gør er pga af manglende lys, som dermed gør, at kameraet vælger en langsommere lukkertid.

Prøv, at indstille kameraet til højeste ISO og størst mulige blænde. så har du en lille chance for, at du får lidt hurtigere lukkertid som kan fryse motivet bedre.

0
0
Svar på denne tråd

indstilling
Forfatter: 
Dato:  16-01-2009 18:29

Tak for svaret, men hvordan gør jeg det?

Det er i øvrigt et Panasonic DMC-FZ20 (Lumix)

Mvh. Maya!!

0
0
Svar på denne tråd

Maya...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2009 18:32

... jeg kender ikke dit kamera, men har du ikke en manual du kan kigge i?

Du skal i hvert tilfælde ind i kamerates menu, hvis der altså er mulighed for det.

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2009 19:40

Jeg må lede i manualen, men det er en hel roman, så det ville jo være lettere hvis det var ens ved de fleste kamerare

Mvh. Maya!!

0
0
Svar på denne tråd

lav blænde
Forfatter: 
Dato:  16-01-2009 19:58

lukker mere lys ind. Stativ og langsom lukketid.Så ser man farten.

귀한 시간 내주 대단히 감사드립니다

Som vi siger på landet!!

En fjollet signatur, som så meget andet....

0
0
Svar på denne tråd

Lildt st ore krav....
Forfatter: 
Dato:  16-01-2009 20:09

Det første billede er da ellers rigtig godt!

Ellers så tag dem med blitz- der kræver så at du er ret tæt på motivet og ikke bruger zoom.

Evt. røde øjne kan fixes bagefter.

Tror ikke der er noget kamera, der kan tage knivskarpe billeder, i bevægelse, uden, blitz, det er liiiiidt naturstridigt.... endnu ... ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Har haft et FZ20
Forfatter: 
Dato:  16-01-2009 20:28

... og kunne i princippet godt hjælpe dig, hvis det ikke var fordi man kunne indstille hvor man indstiller blænde og lukkertid henne :-D

Så læs manualen fra ende til anden, det tager ikke 30 minutter.

Ellers prøv den indstilling hvor den skyder 3 billeder i rap med 3 forskellige blænder. Eller sæt hjulet på P, det giver ikke noget helt dårligt resultat, når bare du har sat fokus-området til de vandrette områder i midten (det er hurtigst til at fokusere).

0
0
Svar på denne tråd

Vrøvl Hippo
Forfatter: 
Dato:  16-01-2009 22:36

Dette billede er taget uden flash:

Kan ses større HER.
Billedet er uredigeret.

mvh PiaR
quantum in me fuit

Svar venligst i tråden og ikke via besked

www.piar.dk

0
0
Svar på denne tråd

Det lader til
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 07:58

Hmm, det lader til jeg må prøve at forstå manualen og så prøve mig lidt frem.

Men tak for jeres svar indtil videre

Mvh. Maya!!

0
0
Svar på denne tråd

Kamera...
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 12:20

Jeg har en fz18, så måske der er lidt der ligner:)

På mit kamera kan man gå i menuen. Der er et punkt der hedder intelligent ISO. Hvis den er slået fra kan man selv vælge ISO. På mit dog kun op til 800. Er intelligent ISO slået til, sætter den det vist selv. Her kan jeg vælge en max på ISO 1600.

Sidst jeg tog billeder i en hal var da jeg lige havde fået kameraet. Der fik jeg afprøvet de forskellige funktioner. Tror jeg blev enig med mig selv at indendørs funktionen var bedst. Jeg kan dog også vælge sport indendørs.

ISO var dog sat fast på ISO 400, så billederne blev kun nogenlunde.

Håber du finder ud af det, ellers er manualen et godt sted at kigge.

0
0
Svar på denne tråd

tror at
Forfatter: 
Dato:  17-01-2009 12:33

Nu har jeg også et panasonic og der skal noget mere fart over feltet,for det er nødvendigt med sport indstillingen.

Prøv at tage billeder med den fuldautomatiske indstilling og se om ikke det kan gøre det.

Og så brug en dag på at tage billeder af alt muligt og tjek dem på computeren og se hvilke der lykkes og hvilke der ikke gør.

Men gå ud og tage billeder med en indstilling og tjek dem inden du tager med en anden, ellers kan det være svært at huske hvilke var med hvilken indstilling..

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)
www.kallehauge.org

.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider