Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hund dræber rotte
Forfatter: 
Dato:  14-01-2009 18:23

Ja min rotte(rottweiler 1½ år) snuppede i dag sin første rotte

Hvordan skal man lige forholde sig til det? Vi kom gående og jeg så den, tjekkede en ekstra gang at det var en rotte og viste den så til hunden. Han var lidt tid om at fange den, og det var vist mere held en forstand at han fik den aflivet. Bagefter ville han ikke aflevere den, men jeg fik ham lokket væk fra den til sidst og nu ligger den ude i haven.

Hunden er helt oppe at køre, han er lige kommet i buret for at køle af, han kradser på dørene og vil hoppe ud af vinduet fordi han vil ud til det nye sjove legetøj. Men han har fået ekstra leverpostejmadder og hans "bedsteforældre" er på vej med et kødben til ham.

Andre ideer til at få ham ned? Det skal være indendørs aktiviteter, for trofæet ligger stadig i haven.

Angående det, er det så rigtigt at de kan blive syge af at spise en rotte, hvis den har fået gift? Denne her var ung, og virkede sund og rask indtil den blev Yodaliseret

Skal jeg forresten ringe til skadedyrsbekæmperen?

Det værste er, at havde det bare været mig havde jeg ladet den løbe, den var så fin. Men hellere aflive en i haven nu, end aflive 20 i min kælder.

Kan man iøvrigt risikere at hunden for smag for at dræbe små dyr? Han er nemlig god til at lade f.eks. katte være

Puh ha, tænk som man kan få sin verden vendt på hovedet af en rotte. Havde den bare gemt sig 1 minut mere var vi nok gået forbi

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Min blog!
Med egne digte og andet pladder
Tro på det bedste i andre mennesker og lås din bil
0
0
Svar på denne tråd

Hey...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2009 18:38

Jeg ved desværre ikke hvad du skal gøre for at få hunden ned igen.

Men til dit spørgsmål, om han kan bliver syg af at spise en rotte, der har fået rottegift, vil jeg mene, at han kan blive syg. Dette er udfra den begrundelse at katte kan blive syge hvis de spiser en rotte, der har fået gift. MEN det kan være at katte og hunde ikke reagerer på samme måde, så sidste ende, er dyrlægen nok den bedste at spørge :-)

Ville også ringe til skadesdyrsbekæmpelsen, men det er vel alt efter, hvor hunden har fundet rotten henne.

Resten vil jeg lade andre svare på hundekyndige mennesker svare på.

/Heidi

"If you don't design your own life plan, chances are you'll fall into someone else's plan. And guess what they may have planned for you? Not much."Jim Rohn
0
0
Svar på denne tråd

effektiv aflivning
Forfatter: 
Dato:  14-01-2009 19:27

Hej og tillykke!!

Jeg vil mene at han kan blive syg ja,og ja jeg ville også lige ringe til skadedyrsbekæmperen for er der en synlig rotte så er der bestemt også flere....

Først og fremmest skal du da se at få rotten fjernet!

Selvfølgelig er han stolt og dyret lugter jo spændende så det er klart at han vil gå efter den igen hvis han får chanchen..

Vi har en dansk svensk gårdhund som meget gerne afliver de mus hun finder,hun har lært at hun må aflive ,men at hun så skal lade dyret ligge bagefter!!

Det har vi gjort ved at bestemt bede hende om at aflevere og så har vi lavet en fest bagefter,altså rost hende til skyerne bagefter..så bliver hun rigtig stolt!!

Vi har haft et par mus i soveværelset og vores hund siger selv til når hun hører en..

Hun siger lyde som hun ellers ikke bruger,så jeg ved ,med det samme hvad det drejer sig om..

Igen hun afliver og lader dyret ligge.

Hvis jeg siger MUS søger hun hele huset igennem,hun ved hvad det betyder..

Hun går ikke efter andre dyr!!

Og hun er bestemt ikke en dræber,hun har det blideste temperament og er alletiders sofahund,men kommer der en mus forbi bliver den rusket bestemt og effektivt i nakkeskindet..

Det skal siges at jeg egentlig ikke har trænet hende til det,det er ren instinkt,og det kom først da hun var omkring 2år gammel,fra den ene dag til den anden...

Vi prøvede nemlig een gang da hun var yngre hvor der også var en mus i soveværelset, og det kunne vi slet ikke få hende til at reagere på..

Held og lykke med din dræber

Mvh Hotbandit!

Dræberen Emma

Så blev vi gift 11/10-2008

www.123hjemmeside.dk/ElvisogEmma

0
0
Svar på denne tråd

Uh sikke en
Forfatter: 
Dato:  14-01-2009 19:33

Sikke en smuk dame. Men Emma er vel også skabt til den slags jagt? Min er yngre og mere bandit. Der kan være laaang vej ind til hørelsen. Men den virker fint når der blir sagt mad.

Jeg tror jeg vil ringe til kommunen i morgen, den kom fra en nedlagt skole og ind i min have. Not nice!

Dyrlæge? Ja jeg tror altså den var frisk, og Yoda er træt og tilfreds nu.

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Min blog!
0
0
Svar på denne tråd

rottehund
Forfatter: 
Dato:  14-01-2009 22:01

Min islandske fårehund har også taget del rotte i stalden..

Dem skal han spytte ud med det samme, for der står rottefælder rundt omkring med gift i.. Han er heller ikk meget for at give slip på dem..

Han går altid efter rotter og mus, men gør hverken min kanin eller chinchilla noget, så det har ikk fået noget dræberinstinkt op i ham :)

-Veo; Veganer og dyrerettigheds aktivist!

Stald Nordlund www.LeoGio.dk

Tinkeren Coco

Ismulen Halla fra Hejelte

Ismulen Ljufá fra Vestergaard

Is'føllet Ljúf fra Nordlund

.

*Ungdomshuset, Jagtvej 69 lever stadig*

0
0
Svar på denne tråd

hmmm....
Forfatter: 
Dato:  14-01-2009 22:19

Du har en dygtig hund.

Men pas på... Dem der spiser rottegift. Og det er katte,hunde og alt andet levende, bliver syge af rottegift. Rottegift nedbryder blodbanerne, dehydere og dyret lider en lang og smertefyld død.

Min tidligere kat havde taget en rotte der havde spist gift. Jeg fandt den meget sløv en lørdag aften. Den havde ligget og sovet hele dagen, og jeg havde ikke tænkt videre over det. Jeg ville have liv i den, da den skulle spise. Da ville den intet. Den var sløv, dehyderet og havde røde øjne. Ringede omgående til dyrlægen. Kom derned og han sagde at han var ret sikker på at den havde fået rottegift. Den kom i drop og fik medicin. Den kom sig. Men det blev aldrig godt igen. 6mdr efter måtte den aflives. Dens mund var nedbrudt og tænderne faldt ud. Som følge af rottegift. Det kostede ca 4500kr for at den havde spist rottegift(1500kr) og efterfølgende pga tænder (2000kr) også aflivning (800kr)

Så dyr kan dø af det. Så lad ikke din hund spise rotter....

Professional's choice klokker str L SORTE KØBES!

Sadel sælges. Se profil.

0
0
Svar på denne tråd

Puh ha da
Forfatter: 
Dato:  14-01-2009 22:22

Nej jeg forstår godt de ikke må spise dem. Heldigvis er min hund mere lege typen. Han bider også alting i stykker uden decideret at sluge eller spise det. Krydse krydse fingre. Men jeg har ikke set nogen rottekasser i nabolaget, og tror denne her var en ung strejfer. Anyway, hunden virker ikke sløj, selvom han har lidt dårlig mave, men det havde han nu også før rotten, faktisk var det derfor vi gik tur.

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Min blog!
0
0
Svar på denne tråd

Ih hvor
Forfatter: 
Dato:  14-01-2009 23:32

er det dejligt, at det var en rotte!!

Jeg må være meget træt, for jeg læste overskriften som; Hund dræber otte!!!!

Jo jo, jeg går i seng om lidt....

...FJORDHEKSEN MED GULDHESTEN...

Jeg springer dagligt over 2 Berner Sennen!

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2009 11:02

Jeg kan så fortælle at hunden ikke tager skade af at spise en rotte der har fået gift.. Jeg har ringet til min dyrlæge ang. min kat på 6 kilo der også spiser rotter, hvilket jeg ikke er glad for..

Han kunne så berolige mig med at når giften er i rotten, skal katten spise 4-6 rotter lige efter hinanden for at kunne blive forgiftet af det.. Så en rottweiler skal nok inhalere 10-15 stk kunne jeg forestille mig, før det kan gå hen og blive farligt for den..

Dernæst skal du selvfølgelig tilkalde rottemanden.. Det er lovpligtigt at underrette om rotter..

Og så kan jeg godt forstå du er stolt af din hund.. Mine tager også rotter, eller rettere min Ambull/amstaff snuser dem op og min lab/korthår dræber dem..

Men terrierblodet fornægter sig ikke i ambull-blandingen..

Hvis jeg var dig ville jeg smide rotten væk, og så ellers lade hunden komme ud og søge mere.. De bliver så dejligt trætte i hovedet og mine ÆLLSSKER det simpelthen

Livet er vidunderligt set gennem sprækken mellem dynen og madrassen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider