Hej og tillykke!!
Jeg vil mene at han kan blive syg ja,og ja jeg ville også lige ringe til skadedyrsbekæmperen for er der en synlig rotte så er der bestemt også flere....
Først og fremmest skal du da se at få rotten fjernet!
Selvfølgelig er han stolt og dyret lugter jo spændende så det er klart at han vil gå efter den igen hvis han får chanchen..
Vi har en dansk svensk gårdhund som meget gerne afliver de mus hun finder,hun har lært at hun må aflive ,men at hun så skal lade dyret ligge bagefter!!
Det har vi gjort ved at bestemt bede hende om at aflevere og så har vi lavet en fest bagefter,altså rost hende til skyerne bagefter..så bliver hun rigtig stolt!!
Vi har haft et par mus i soveværelset og vores hund siger selv til når hun hører en..
Hun siger lyde som hun ellers ikke bruger,så jeg ved ,med det samme hvad det drejer sig om..
Igen hun afliver og lader dyret ligge.
Hvis jeg siger MUS søger hun hele huset igennem,hun ved hvad det betyder..
Hun går ikke efter andre dyr!!
Og hun er bestemt ikke en dræber,hun har det blideste temperament og er alletiders sofahund,men kommer der en mus forbi bliver den rusket bestemt og effektivt i nakkeskindet..
Det skal siges at jeg egentlig ikke har trænet hende til det,det er ren instinkt,og det kom først da hun var omkring 2år gammel,fra den ene dag til den anden...
Vi prøvede nemlig een gang da hun var yngre hvor der også var en mus i soveværelset, og det kunne vi slet ikke få hende til at reagere på..
Held og lykke med din dræber 
Mvh Hotbandit!
Dræberen Emma