|
|
| Den "skide" kat... arhrg altså |
|
|
Hvordan forklare man en skiden missekat, at CARporten ikke er dens personlige toilet??
Kan jeg strø noget på gruset, paprika, peberkorn, kaffebønner... Et eller andet, så missekatten klemmer kattebalderne sammen og går de ekstra 10 meter over i grøften??
Der er selvfølgelig ikke tag på grøften, men hiel ærligt... Alternativet er at missekat ikke lever ret meget længere...
Har i nogle forslag?
Hilsen Helle -Som stod og vaskede kattepuuh af sin sko kl. 5.30 i toget onsdag morgen.
ps. inden du blir tosset over at den søøde lille mis blir aflivet for at skide i min Carport... Så må du gerne få den, hvis du altså kan fange den.
"Det tar lang tid, at få en gammel ven"
Trakehner FAN 
Indehaver af de skønne helsøskende Petia af Wolhøjgaard (07) og Perikon Runehøj (08)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Katte sk*der der hvor den kan dække det til bagefter. Så lav et udendørs kattewc. Du laver en ramme af trykimpræneret træ og der kommer du samme matriale i som du har i din carport. Carporten drysser/sprayer du med - Gå væk kat. Måske hedder det noget andet, men det kan fås hos Matas. Katte sk*der ikke i grøfter.
Hilsen fra Pony-mor.
Livet er for kort til - Ikke at vælge sine kampe med omhu.
Bare fordi få skriver meget, er de ikke mange, de fylder bare mere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gå væk kat |
|
|
Du dryser Gå væk kat i carporten. Og ja så er det da en fordel, hvis der er et sted udenfor garagen, hvor den kan komme til at grave huller, som en kat jo gør, når den skal tisse og sk*de.
Hilsen fra Tine og hafferne Flicka & Frigg
Når krybben er tom ...ja så er Jesus gået!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi kan bytte |
|
|
Jeg ved ikke, hvad du skal gøre ved at den skider i carporten, men jeg vil gerne bytte, med en der skider i stuen.  I stuen er der hverken grus eller andet, den kan grave det ned under, men der er dog overdækket.
Hilsen Mette Tanni og Duchess
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| yirks... |
|
|
He he... Sk*dekatten er ikke helt min kat, det er tilløber/på kost kat. Den kommer bare for at spise mine kattes mad nede i stalden. Vi bor på landet, så hvem der ejer Sk*dekatten vides ikke, den er ret vild. Men alligevel modig nok til at komme gennem gårdspladsen, for at komme ind i stalden. Jeg har nemlig spærret alle "bagindgangene" fordi alverdens misser kom på besøg. Men når de skal gennem gården, har vi fået sorteret de fleste tilløbere fra. Det med at den skal gå i "grøften" fik jeg nok ikke udtrykt helt klart  Jeg ved godt at misser ikke hænger måsen ud over en kant for at besørge. Men der er et læ bælte med græsfri blød jord (ikke våd) omkring grøften, det var lidt den jeg håbede på den ville bruge. Den må endda også gerne bruge hestenes mark, men den er nok for hård at kradse i. Mette »Tanni-Duchess« OMG Inde.... puuuuuha kat.. den må du ski godt selv beholde  Jeg må prøve det der gå væk kat, jeg har ikke lyst til at lave katte bakke til en andens kat.
"Det tar lang tid, at få en gammel ven"
Trakehner FAN 
Indehaver af de skønne helsøskende Petia af Wolhøjgaard (07) og Perikon Runehøj (08)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katteskideri :o) |
| Forfatter:  |
Muttemor |
| Dato:  |
14-01-2009 10:50 |
|
Vi har 3 katte, som bor i stalden. De har en kattebakke, som bliver brugt - og så skider de også jævnligt i wrappen og i boksene. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har også 2 misser |
|
|
som manden er mere end træt af, det der med at de begraver deres efterladenskaber, har jeg også altid troet. Men jeg er blevet meget klogere, efter vi har fået støbt nyt gulv i stalden sk*der de på gulvet, og der er da intet og begrave det med ( de vil bare ikke ud og have kold r*v) Så jeg må gå og gøre rent efter dem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sæt dig på lur |
Naannaa *Chopin* |
14-01-2009 11:09 |
|
med en vandpistol, og prøv at ramme den hver gang den går ind i din carport, eller bare ind på din ejendom. Om det hjælper aner jeg ikke, jeg har aldrig selv gjort det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| katten |
|
|
Hvorfor vil du ikke have katten?  Det er faktisk heller ikke vores kat, men en der "fulgte med huset". Den hopper også op på bordet og stjæler mad, men den er riiiiigtig køn. 
Hilsen Mette Tanni og Duchess
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Nøj hvor træls.. Vi har også 2 tilløbere der kommer og skider i garagen, og æder vores kats mad  Vi har nogle gange lånt en kattefanger kasse hos dyrlægen, også kommet over med tilløberne, som er vilde, også afliver dyrlægen katten kvit og frit.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| suk suk |
Tea ♥Funi og Hansi♥ |
14-01-2009 15:58 |
|
Jeg kan godt blive lidt gal over at det pludselig er blevet en grund til at aflive en kat, at den ikke ved hvor den må og ikke må gå på toilet!  Hvis det var på den måde, ville jeg eddermame også have mange hundeliv på samvittigheden... Selvfølgelig er det træls og sådan, men der findes SÅ mange andre løsninger end at dræbe en sund og rask kat der følger sine instinkter...
Hilsen Tea Hestepasser på Regina Nu med part på Funi -rød islænder & Hansi -Gotlandsruss
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tea ♥Funi og Hansi♥ |
HeidiZ |
14-01-2009 16:36 |
|
"Hvis det var på den måde, ville jeg eddermame også have mange hundeliv på samvittigheden..." Øhh hvad har det lige med hunde at gøre?!?? Vores nabo har også to katte som ynder at kravle på vores bil , hoppe ind af vores vinduer, men heldigvis har de da ikke skidt i vores carport. Jeg ved heller ikke helt hvad vi skal gøre.. Jeg er ikke særlig meget til katte, så jeg tør ikke smide dem ind under bruseren og jeg vil heller ikke lade vores hund jagte den. Vores anden nabo, hopper kattene også ind til.. Det er måske ikke lige så smart, i det han tit er væk én uge af gange på arbejde. Det ville måske ikke lige være så fedt at komme hjem til en kat, som har boet i ens hjem i en uge 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den frie kats bevarelse - eller.... |
|
|
Tja jeg er nu meget enig med Tea.
Katte ved nu engang ikke altid hvad der generer andre mennesker, men hvis det er vilde katte der i forvejen har et elendigt liv, kan jeg da ikke udelukke at det er bedst de bliver aflivet.
Men sådan generelt katte, kan jeg heller ikke se det store problem i det, det er jo ligesom børn fx, de råber og larmer når de leger, men det hører da med til livet. Jeg ved godt nogen kan spærre deres katte inde i kattegårde osv. men det er nu engang ikke så nemt som fx. at gøre det med en hund, og en kats natur er også grundlæggende meget fri.
Vi måtte kastrere vores hankat, da nogen på vejen klagede over at han rendte og generede deres katte, ok - det kan jeg sagtens forstå, og han blev også kastreret.
Jeg får så nu at vide, at han kommer hos en anden på vejen, hopper ind af deres køkkenvindue og spiser deres egne kattes mad, dette blev jeg selvfølgelig meget ked af at høre, da han får alt det han kan spise her hos os, - men jeg fik hans rute nøjagtigt beskrevet af dem (de er mægtig søde, det er slet ikke det - heldigvis) - og jeg kan nu konstatere at dét er altså ikke min kat, det er en kat der er hvid - nøjagtigt som ham, men vild, og ukastreret, den har præcis den rute jeg fik beskrevet, og den kommer indimellem her og har de vildeste kampe med vores fredelige kastrat 
Men altså - jeg kunne aldrig finde på at sætte fælder op osv. - nu er jeg selvfølgelig også generelt glad for katte så det hjælper jo lidt på det, men hvis man føler sig generet af en kat, må der da være andre midler man kan tage i brug, fx. "gå væk kat" og diverse vandpistoler og lignende...... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ps.... |
|
|
Og Heidi, det synes jeg da bare du skal gøre, der er ingen kat der tager skade af en tur under bruseren, dog vil den nok have lidt svært ved at sammensætte det med handlingen, da det helst skal foregå i nuet, det ville være bedre at jage dem væk med haveslangen udenfor.
Og at blive jaget væk af en hund, tja, hvis det ellers er en hund indenfor det normale, sker der næppe katten andet end at den får en forskrækkelse og holder sig på afstand efterfølgende.
Hvis det er en decideret dræberhund, ville jeg dog ikke gøre det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
HeidiZ |
14-01-2009 18:53 |
|
Hippo: Jeg ved altså ikke helt om hunden er inde for det normale.  Sikkert er dog, at han ikke vil gøre den noget, men nok nærmere være interesseret i om den vil lege 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ketcher |
Kiki |
14-01-2009 23:04 |
|
Min mor eller far jagtede engang en fremmed kat ud af huset med en ketcher og meget høj råben. Tror aldrig den satte pote på deres matrikel igen. Selv om det nok også hjalp at vi dengang havde den lille hidsige kat, der holdt alt fra kæmpe katte, ræve og kæmpe hunde ude af haven på trods af sine kun 2 kg. Den kat hun kunne dælme slås og holde alt væk fra grunden. Især de gange hun havde killinger. Jeg har hørt at katte skulle blive væk hvis man drysser kaffegrums rundt omkring. Men det sætter sig jo også på skoene. Desuden er mine katte overhovedet ikke følsomme for hverken kaffe eller grums. Især den ene kat har dog nærmest panikangst for appelsine skræller. Så måske du skulle blande skræller i dit grus. Men ja ellers så sæt dig på lur efter kræet med en stor spand vand eller haveslangen. Når den så nærmer sig så bare kyl vand efter den. Det plejer at være meget effektivt. De fleste flygter også hvis man siger hvæse lyd efter dem. Nåh ja det er også altid effektivt at sende hunden efter dem. Men så skal man også være sikker på, at den ikke fanger/æder katten.
Mvh. Kiki Med misserne Oscar og Maddox
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|