Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hovbylder og kærlighed
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 13:53

Hmmm ja, nogen husker måske mit triste indlæg om min mistede lyst til hesteverden. Jeg mistede mit livs lys, og alt blev sort omkring mig. Jeg kunne ikke se, at der kunne være en verden uden min Pirelli.

Jeg bad derfor om råd, da jeg havde en lille skønhed der bliver 4 i år, der skulle være efterfølgeren, og som jeg købte da han kun var et lille føl. Pirelli havde været gruelig meget igennem inden han kom til mig, og min søde kæreste synes det ville være godt at starte en lille ny helt fra bunden Den lille har boet i hingstebørnehave siden han var et år, og var lige kommet hjem til "storebror" 1½ måned inden han blev taget fra os..

Jeg vidste ikke om jeg skulle beholde ham, for jeg havde slet ikke lysten til at tage i stalden. Det hele kunne jo være det samme uden Pirelli... Men men men... jeg kunne heller ikke overskue at miste dem begge på en gang, så den lille blev installeret hos søde Susan, fik dejlige folde og gode venner, masser af det bedste hø og bliver passet til topkarakter af hende. Så kunne jeg komme og gå som jeg ville, og ligge derhjemme og tude over Pirelli når jeg ikke orkede andet.

Langsomt begyndte vi at strigle, nusse og hygge sammen, og den lille er vokset på mig. Jeg holder så meget af hans kærlige væsen og blide sind, men jeg savner og længes efter at det er Pirelli der står der.. Det savn stopper nok aldrig.

MEN; så skete der det på en gang frygtelige og fantastiske, at lille myr har bedrevet en hovbyld og pludselig står der med ondt i fussen og kigger på mig med de store, brune øjne "Moar, jeg har ondt i fussen...!! HJÆLP MIG" Og så brast mit hjerte for ham. Jeg vidste lige hvad jeg skulle gøre, varmt vand og sæbe, smed og dyrlæge i røret og alt sammen fordi "det var jo ligesom dengang med Pirelli..."! Pludselig gik det op for mig, at alle mine erfaringer og alt det Pirelli lærte mig - både fra jorden og når jeg sad på hans brede ryg - skulle gå videre og glæde den lille. Min træner Klaus sagde det samme, jeg skulle måske være taknemmelig over alt det Pirelli lærte mig, men den der virkelig får noget ud af det, er min lille "næste".

Jeg plejer og passer og nusser og sæbebader og ordner, og glæder mig over at hestelivet er vendt tilbage. Jeg savner og elsker Pirelli højere end noget andet, men der er så mange glæder i livet man skal huske at sætte pris på - og en af dem står og venter på et sæbebad

Jeg ville nok egentlig bare dele min lidt filosofiske bevægelse over den bettes ømme fusser. Og min GLÆDE!! For hvor var der mange der delte min sorg, og gav mig gode råd og kærlige "spark" bagi - I havde ret! Og tusind tak for det! Nu glæder jeg mig til at dele ud af mine oplevelser med den lille hingstebasse.

Kærlig hilsen Nadja og den lille Kaiser - snart med bedre fusser!

Come back

for just one moment

Your star looks bright

I'm still wondering why your time

here on earth was so short

and I can't seem to get it right

you'r still missing in my life

0
0
Svar på denne tråd

Skønt for
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 14:13

Lille hingst at du fandt glæden og lysten igen...

Det kan bare ikke nytte at forsumpe i noget der har været, det begrænser en, hindre en i at opleve.

Så tillykke med glæden :-)

Illum

Sputnik blev løsingen, tak for råd :-)

0
0
Svar på denne tråd

Du har så evigt ret
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 14:26

og tusind tak!

Come back

for just one moment

Your star looks bright

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn.
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 14:29

nuurh det er da en sød historie, sådan rigtig happy-ending :)

Nanna

:) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke....
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 14:51

med din genfundne glæde Nadja, den er jeg sikker på lille Kaiser vil sætte stor pris på

Tine & Tulle
Det klinger :D

Det er sjovt at være til - man sku' aldrig være andet!

0
0
Svar på denne tråd

Pirelli...
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 14:55

Pirelli vil altid være et savn for dig- have en stor plads i dit hjerte. Men man må ikke hænge for længe i sorgen og smerten, men komme ud og dele ud af ens kærlighed.

Hvor er det dejligt at du har genvundet glæden ved disse skønne dyr.

Anne-Sofie som savner sin trofaste dv hoppe Mon Ami. R.I.P min ven...

0
0
Svar på denne tråd

Selvom
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 20:22

det kommer til at lyde forblommet, tror jeg på, at dem vi mister er her for at give os glæde, hvor kort den end er. Og de erfaringer vi når at få sammen, skal bruges videre i livet.

At miste sin hest eller pony, er meget hårdt... Men jeg tror på at de altid vil følge os, og være med til at give vores liv mening...

Mette

"lad os holde hinandens hjerter"

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 22:16

Tak for de søde ord og indlæg. Det dejligste ved HN er, at der altid er nogen parat til at dele - både når det er sorger og glæder. Det varmer - for det er ikke alle "udenfor" der forstår, hvad det er der sker, når man mister en hest, og hvordan det påvirker os i lang tid efter. Så tak fordi I deler min glæde nu.

Mette; hvor er det nogle fine ord - dem har du helt ret i, og dem vil jeg gemme!

Jeg er lige kommet hjem fra stalden, hvor den lille fik et varmt sæbevandbad (ad flere omgange, det var jo ikke til at se hvad der var nede i spanden hvis man ikke lige væltede den ) og vi hyggede og nussede og jeg gik rundt om mig selv og nød at mærke den velkendte følelse af VIRKELIG at nyde sin hest, kunne mærke hvor meget jeg har savnet det. Selvom jeg har været der flere gange om ugen, er følelsen helt anderledes nu. Det er skønt! SKØØØØØØNT!!!

I morgen skulle smeden gerne få det hele ud, og doktor dyr er med på en assistance - den bette er ret så øm i fussen, så det skal nok blive spændende, håber doktor dyr kan blande en cocktail til ham

Come back

for just one moment

Your star looks bright

0
0
Svar på denne tråd

Skøn historie
Forfatter: 
Dato:  14-01-2009 10:30

Glæder mig på din vegne

Der bliver aldrig nogen som dem der var - men de bliver skønne på deres helt egen måde...

Hilsen Jannie
med Super Sisse og Sammie Superstar :-)

www.nokke.dk

webdesign og grafisk arbejde

Eskadron klokker med lam sælges - se annoncen

Lækker dækkenundertrøje med pels sælges - se annoncen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider