Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kasteration....
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 11:14

Hej alle sammen

sad lige og tænkte....

hvor langtid går der egenligt fra en hingst bliver kastereret og til han ikke længere kan lave Føl??

Det er bare fordi at jeg har hørt alt lige fra at evnen til reproduktion ryger omgående til at der kan gå helt op til 8 uger før han ikke længere kan....

men hvad skal jeg tro på??

så Søde Ænder er i ikke lige søde at hjelpe mig :)

mvh Sette

ps. jeg spøger da Ladddie skal kastereres nu her og jeg vil gerne vide hvorlangtid før han kan lukkes sammen med hopperne :)

Det er sjovt at tage heste seriøst!!

- sette.mono-hq.com -

- Nu med Laddie -

0
0
Svar på denne tråd

at kasterere
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 11:21

Jeg har netop fået min forhenværende hingst kastereret, og i den forbindelse snakkede jeg med dyrlægen.

Han sagde, at her om vinteren er det ikke så vigtigt, da hopperne for det meste ikke går i brunst. Min egen hoppe har så været i brunst det meste af vinteren, så dyrlægen mente at jeg skulle vente 3-4 uger med at lukke dem sammen.

Min ex-hingst er en 2-års i år. Jeg har hørt noget med, at jo ældre de er når de bliver kastereret, jo længere tid skal man vente med at lukke dem sammen med hopper, men jeg ved ikke om det er rigtigt.

The great tragedy of Science - The slaying of a beatiful hypothesis by an ugly fact.

Thomas Henry Huxley

0
0
Svar på denne tråd

okay..
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 11:48

Tak for svar....

men vil stadig gerne høre hvad i andre mener....

elle har vi måske en dr. Dyr (eller en studerende dr. Dyr ;)) iblant os som kan give et endeligt svar..

mvh Sette

- sette.mono-hq.com -

- Nu med Laddie -

0
0
Svar på denne tråd

Sædceller
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 13:13

....har en max-levetid på måske 7 dage, normalt siger man 36 timer, men den holder ikke helt. Men 1 uge så burde man være sikker.

At den nyblevne vallak så stadig vil være irriterende at have gående i flokken er en anden ting, og det kan godt tage lang tid inden han har glemt at han engang var hingst. Nogle vallakker glemmer det ALDRIG. Så jeg vil jo andrig lukke den sammen med hopperne, i skræk for at han stadig tror han er hingst.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

TIL SALG

Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning

Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne

Welsh Mountainhoppeplag eller -hoppeføl

0
0
Svar på denne tråd

123456..
Forfatter: 
Dato:  13-01-2009 19:05

Okay....har så snakket med 3 forskellige dr. Dyr idag og de sagde alle at der maks vil gå 3 uger før at det var 100% sikkert at forsøge med damerne...og det med hingste adfærd tror jeg altså ikke vil blive det store problem da han ALDRIG har bedækket og altid gået i flok med hingste, så har aldrig udvist bedæknings adfærd....

mvh Sette

- sette.mono-hq.com -

- Nu med Laddie -

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider